|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הקטר האירני שועט במרץ

דברי סגן ראש הממשלה, שר התחבורה והבטיחות בדרכים והמופקד על הדיאלוג האסטרטגי, בכינוס הרצליה השמיני [ט"ו בשבט תשס"ח, 22.01.08]
22/01/2008  |     |   מאמרים   |   כנס הרצליה   |   תגובות
[צילום: יותם פרום]

   רשימות קודמות
  נאום שר הביטחון בנושא 'מכתב הטייסים הסרבנים'
  על כבוד, צדק וזכויות
  איגרת פרידה של ראש המטה הכללי, רב-אלוף שאול מופז

ערב טוב לכם,

כאשר עמדתי כאן במקום הזה בשנה שעברה, אמרתי כי שנת 2007 היא שנה בה מוטלת על העולם האחריות לקבוע, האם פניו של המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני, להתחזקות הציר הרדיקלי ולהתגברות של הטרור והאלימות, או, האם ניתן להוביל את המזרח התיכון לאופק חדש, לעתיד של מתינות, פרגמאטיות ויציבות.

מבט מפוקח על השנה שחלפה, מעלה תחושה כי הציר הרדיקלי בהובלתה של אירן, מוביל בנקודות.

אם בשנה האחרונה נראה היה כי הרכבת האירנית היא רכבת אקספרס והרכבת הבינלאומית היא רכבת מאסף, הרי כרגע, הרכבת הבינלאומית מתעכבת ועוצרת בכל תחנה, בעוד הקטר האירני שועט במרץ לעבר פצצה גרעינית, ולעבר הגמוניה אזורית, תוך חיזוק אחיזתו והשפעתו במוקדי כוח במזרח התיכון.

על ממשלת ישראל מוטלת החובה לעמוד על המשמר, להצביע על מגמות מסתמנות ולהשפיע על התהליכים המתהווים, על-מנת להבטיח את קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל.

אני יכול לומר לכם, כשר הממונה על הדיאלוג האסטרטגי, כי בשנה האחרונה, באופן חסר תקדים, קיימנו שלושה מפגשים של הדיאלוג האסטרטגי עם ארה"ב, ומחר אנו נפגשים לסבב שיחות נוסף, כאן בישראל.


מפגשי הדיאלוג מסמלים את המחויבות העמוקה של שני הצדדים להתמודד, בראייה אסטרטגית, עם האתגרים הניצבים בפני שתי המדינות. תכיפות המפגשים בשנה האחרונה מעידה על החשיבות הרבה והדחיפות הקיימת במתן מענה לאתגרים הללו.

במרכז הדיאלוג יעמוד, גם הפעם, האיום האירני.

אני מבקש לעמוד על התמורות שחלו באזור בשנה האחרונה, לבחון היכן אנו עומדים היום, ומה צופים פני העתיד.

אין ספק, כי נקודת הציון המשמעותית ביותר השנה, הייתה פרסום הערכת המודיעין האמריקנית.

אני מבקש להעמיק מבט בדוח המודיעין האמריקני, ולהוכיח כי אירן הייתה ועודנה איום קיומי על מדינת ישראל ועל שלום העולם כולו;

אני מבקש להוכיח כי אירן איננה בעיה פרטית של מדינת ישראל וכי שאיפותיה האסטרטגיות אינן נוגעות רק לישראל;

אני מבקש להוכיח כי בשנה האחרונה אירן היתלה בעולם והרוויחה זמן יקר, בעוד העולם הפסיד זמן יקר מאוד;

אני מבקש להוכיח, גבירותיי ורבותיי, כי נותרו כשנתיים לעצור את אירן, לפני שיהיה מאוחר מדי.

ולסיום, אני מבקש להוכיח כי ניתן (!) לעצור את אירן מלגרור את העולם למלחמת עולם שלישית.

חברות וחברים,

תוכנית הגרעין האירנית איננה מטרה, היא אמצעי. אירן מבקשת להפוך למעצמה איסלאמית שתאחד תחת שליטתה את העולם המוסלמי, ותייצא את רעיונות המהפכה האיסלאמית לעולם כולו.

על-מנת לממש את מטרתה, אירן זקוקה לנשק גרעיני אשר ישים אותה בשורה אחת עם מעצמות המערב, כמעצמה צבאית גרעינית. השגת גרעין היא אינטרס עליון אירני על-מנת לממש את שאיפותיה ולהפוך להגמוניה במזרח התיכון ובדרום מזרח אסיה.

שאיפותיה האסטרטגיות של אירן, כלל לא נוגעות לישראל.
אירן מצליחה להתל בעולם כולו. אחמדינג'אד בהצהרותיו ההזויות נגד מדינת ישראל והעם היהודי, בהכחשת השואה ובקריאה להשמדת ישראל, הצליח לשכנע את העולם כי ישראל היא האויב היחיד שלו. עלינו לשוב ולהזכיר כאן, ישראל היא חלק קטן בשאיפות האסטרטגיות של אירן.

הצבת ישראל בראש התורן היא מעשה מתוחכם, שפורט על רגשות האיבה, שלצערנו, קיימים בעולם כלפי ישראל והעם היהודי.
זיהוי האיום האירני כבעיה ישראלית, משרת את האינטרס האירני, ומסייע להפחית מהלגיטימציה הבינלאומית למאבק באירן.

הטילים שמייצרת אירן בטווחים של חמשת אלפים, ששת אלפים, ועשרת אלפים קילומטרים יחלפו באלפי קילומטרים מעל מדינת ישראל.

עלינו לשוב ולהזכיר, הבעיה אינה של ישראל בלבד, היא של העולם כולו.

מדינה בעלת משטר קיצוני, המונע מאידיאולוגיה דתית משיחית ובלתי צפויה, שתחזיק בנשק גרעיני תהפוך את הסדר העולמי, כפי שאנו מכירים אותו.

היא תטיל טרור ואימה על המזרח התיכון פי עשרות מונים ממה שאנו מכירים היום.

תחת המטריה הגרעינית, ובאמצעות בנות בריתה באזור היא תכפה את ערכיה ואמונותיה על כל החלשות ממנה. כפי שעשתה המהפכה האיסלאמית באירן, כך תשאף אירן לעשות במזרח התיכון כולו.

גבירותיי ורבותיי,

הכתובת כתובה על הקיר בצבעים עזים ובוהקים.

דוח המודיעין האמריקני

כפי שציינתי, נקודת המפנה המרכזית בשנה האחרונה היא פרסום דוח המודיעין האמריקני בדצמבר האחרון. אני סבור כי בדוח הזה יכול כל אחד למצוא את שהוא מחפש. מי שמבקש למצוא את ההוכחה שאירן איננה איום, אולי יכול למצוא זאת, אך מי שמתעמק בדוח, מוצא הוכחות מדאיגות מאוד לכך שאירן תוכל להגיע לפצצה גרעינית עד סוף שנת 2009 או תחילת 2010.

אני סבור כי פרסום הדוח אינו משנה דבר בהערכת האיום הנשקף מאירן, חרף ההתרשמות הבינלאומית. ה"אקדח המעשן" היה ונותר תהליך ההעשרה וההמרה שאירן שוקדת עליו במרץ.

אין גוף מודיעין בעולם החולק על כך כי אירן פועלת במרץ לייצור חומר בקיע, שיאפשר לה להרכיב פצצה גרעינית, או מה שנוהגים לכנות: לפרוץ את ה"סף הטכנולוגי".

הדוח קובע בצורה ברורה, כי אירן עשתה כברת דרך משמעותית בשנת 2007 בהתקנת צנטריפוגות בנתנז, וכיום עומדת על 3,000 צנטריפוגות. גורמי מודיעין ישראלים מעריכים כי ביכולות הטכניות הקיימות כיום באירן, סוף שנת 2009 זה התאריך המוקדם ביותר שאירן תוכל לייצר מספיק חומר מועשר לפצצה.

גבירותיי ורבותיי,

אין גוף מודיעין היום בעולם, החולק על כך שאירן היא מעצמה בליסטית, שכוחה אינה נופל מעוצמתן הבליסטית של מרבית המעצמות הצבאיות בעולם. במקביל לתוכנית הגרעין, עוסקת אירן בפיתוח טילים ארוכי טווח.

טיל השיהאב 3 יכול לשאת ראש נפץ של כ-700 קילוגרמים למרחק של בין 1,300-1,500 קילומטרים. הטילים הללו, כיום, מכוונים לתל אביב ולריאד.

במקביל, אירן שוקדת על פיתוח טילים בטווחים של 3,500-5,000 קילומטרים שיכולים להגיע לכל בירות אירופה.

השלב המתקדם של התוכנית הבליסטית האירנית כולל טילים בטווחים של 6,000-10,000 ק"מ, שיוכלו להגיע עד לחופה המזרחי של ארה"ב.

אין כל ספק, כי תוכנית בליסטית, בסדר גודל כזה, מיועדת למטרות צבאיות שחורגות מהמזרח התיכון, וככל הנראה למטרות גרעיניות.

חברות וחברים,

המעיינים בקפידה בחלקי הדוח שפורסמו יודעים, כי האירנים ממשיכים לפתח מגוון יכולות טכניות שיכולות לשמש להכנת נשק גרעיני. הכותבים מעריכים כי תוכנית הגרעין האזרחית של אירן תוכל לייצר די חומר בקיע עד סוף 2009 תחילת 2010. נשמע לכם מוכר? הערכה זו תואמת את הערכת המודיעין הישראלית.

הסכנה היא, כי מן הרגע שלאירן תהיה יכולת גרעינית, גם אזרחית, ועד שתוכל להרכיב פצצה, יהיה זה עניין של חודשים ולא שנים.

לסיכום החלק הזה,
הדוח מעריך במפורש, שחור על גבי לבן, כי לאירן יש היכולת המדעית, הטכנית, והתעשייתית לייצור נשק גרעיני, אם היא תחליט לעשות כן.

גבירותיי ורבותיי,
הנחת העבודה של כל הגורמים העוסקים בדבר, חייבת להיות התרחיש הגרוע ביותר: שאירן תחליט לעשות כן, שאירן כבר החליטה. אירן החליטה לייצר פצצה גרעינית, וביום שתהיה בידה, לא תהסס להשתמש בה.

זו הנחת העבודה שלנו בכל הדיונים מול האמריקנים, וכך יהיה גם במפגש הקרוב.

הפעילות הבינלאומית

לשמחתנו, רבות ממדינות העולם כבר רואות היטב את המציאות, ובראשן ארה"ב ומדינות מרכזיות באירופה, צרפת, גרמניה, בריטניה ועוד.

ההבנה כי שילוב הכוחות ויצירת חזית אחידה ואיתנה, היא הדרך היחידה לעצור את אירן, חלחלה בשנה האחרונה היטב בקרב מנהיגי המערב.

המאמץ מתרכז בהנהגה האירנית ובמגזרים בעלי השפעה על דעת הקהל, כגון המגזר העסקי והפיננסי.

בשנה האחרונה הצליחה החזית הבינלאומית בהובלת ארה"ב ומדינות אירופה, לגרום ללחץ אמיתי על המערכת הכלכלית והפיננסית האירנית, באופן שנותן אותותיו בצורה מובהקת. בשורת סנקציות פיננסיות, ארה"ב הכריזה על ארבעה מתוך חמשת הבנקים המרכזיים באירן כבנקים, שמעורבים בסיוע לטרור, וקבעה כי אסור לסחור מולם.

מהלך זה הכה באופן קשה בכלכלה ובסחר האירני. סוחרים אירניים מתקשים לסחור ומורת הרוח בקרב המגזר העסקי והכלכלי הולכת וגוברת.

מדינות רבות, כבריטניה, צרפת וגרמניה, נוקטות סנקציות עצמאיות נגד אירן, שלא במסגרת האו"ם, ומצליחות בכך להצר את צעדיה של אירן גם בשוק האירופי.

מבט פנימה לתוך החברה האירנית מראה כי למרות העלייה בהכנסות ממכירת נפט, המצב הכלכלי באירן בכי רע. רמת האבטלה גבוהה ועומדת על כ-13%. האינפלציה גדלה לכ-20%, וכמיליון אנשים חיים בעוני קשה.

מורת הרוח כלפי השלטון הולכת וגוברת, בעיקר בקרב צעירים, סטודנטים ונשים, אשר רואים עצמם הנפגעים העיקרים ממדיניות השלטון הנוכחי.

נשמעים יותר ויותר קולות ברחוב האירני שתוהים: מדוע אנו דואגים לחיזבאללה ולפלשתינים, שעה שהמחסור בבית כה קשה.

אנו לא יודעים מה יהיה הדבר שיגרום לעם האירני להתקומם. הניסיון הוא לאתר את נקודות הלחץ המשמעותיות, על-מנת להביא להאצת תהליכי השינוי הפנימי באירן, ולערער את הלגיטימציה של השלטון הנוכחי. הנחת העבודה היא, שעוד קש ועוד קש בסופו של דבר ישבור את גב הגמל.

עם זאת, קצב הפעילות הבינלאומית עדיין מתנהל בעצלתיים, ואינו עומד בקצב ההתקדמות האירנית. שעה שהאירנים מרוויחים זמן יקר, העולם מפסיד זמן יקר לא פחות.

אתגר החזית האחידה עודנו קיים. מדינות רבות עושות עסקים עם אירן, ופוגעות במאמץ הבינלאומי. בשנה האחרונה רוסיה ואירן הגיעו להסכם על לוחות הזמנים להשלמת מתקן גרעיני המבוסס על פלוטוניום בבושהר;

סין חתמה עם אירן הסכם אנרגיה בשווי 2.3 מיליארד דולר;
במועצת הביטחון של האו"ם טרם עברה החלטה שלישית על אירן, למרות הפרה בוטה מצד אירן של שתי ההחלטות הקודמות שהתקבלו בעניינה; מדינות ערב המתונות, אשר נדמה היה כי הן שותפות למאמץ להחלשת אירן, מחממות את היחסים עם טהרן – אחמדיניג'אד ערך ביקור רשמי בריאד, וכן נרשמה התחממות מפתיעה מול המצרים.

חברות וחברים,
התמונה המצטיירת היא שאירן נעה קדימה בקצב מהיר, בעוד העולם דורך במקום, או בעצם, ניתן להגדיר זאת, הולך אחורה.

המציאות הזו היא מבחינתנו התדרדרות במאמץ לעצירת אירן בדרכים דיפלומטיות, ולכן סבירותן של האופציות האחרות, עולה.
עלינו למצוא דרכים חדשות לחדש את המומנטום שנחלש, וננסה לעשות זאת במפגש מחר.

לוח הזמנים המדיני הולך ומצטמצם. השנתיים הקרובות הן קריטיות לעצירת אירן באמצעים מדיניים.

יש להרחיב והאיץ את הפעילות הבינלאומית על-מנת להביא למצב שבו המשך פיתוח תוכנית הגרעין האירני, משמעו, בידוד מוחלט של אירן, מיטוט הכלכלה האירנית ופגיעה כה אנושה בהנהגה, ובאזרחים, כך שהגרעין יהפוך מנכס - לנטל שאי אפשר יהיה לשאת בו.

מעורבות אירן במוקדי כוח במזרח התיכון

כפי שציינתי, הציר הרדיקלי בראשותה של אירן מוביל בנקודות. אנו רואים זאת לא רק במאמץ הגרעיני, אלא גם בהתחזקות בנות בריתה וחסותה במזרח התיכון.

בשנה האחרונה, סוריה חיזקה את מעמדה בציר "ההתנגדות", וממשיכה בניסיונותיה לחתור תחת ממשלת סניורה בלבנון, ולטרפד כל ניסיון להביא לבחירת נשיא חדש בלבנון.

ארגון החיזבאללה, בן החסות הנאמן, חיזק את אחיזתו בלבנון, את השפעתו ואת כוחו הצבאי. חרף מאמצים רבים של הקהילה הבינלאומית להביא ליציבות בלבנון, חיזבאללה, בסיוע סורי ואירני, הצליח לטרפד כל מהלך כזה, והניסיון למנות נשיא חדש ללבנון הוא דוגמה מצוינת לכך.

בשטחי הרשות הפלשתינית, מצליחה אירן, לשמור ולחזק את כוחה של חמאס ברצועת עזה. היום שנתיים לאחר ניצחונה בבחירות, חמאס השתלטה לחלוטין על רצועת עזה, הפכה לממשלה עצמאית, ממשיכה לשמור על כוחה ברחוב הפלשתיני, ובנתה לעצמה צבא דמוי חיזבאללה בהדרכה אירנית צמודה.

לסיכום,
גבירותיי ורבותיי,
המציאות אומנם מורכבת, אך התמונה ברורה.

אירן אולי מובילה בנקודות, אך שריקת הסיום עוד רחוקה.
אמנם קשה לשפוט תהליכים במזרח התיכון בפרספקטיבה של שנה, אך ברור כי את המגמה הנוכחית יש לעצור, וכל הדרכים לעשות זאת, כשרות.

אני מאמין, כי ניתן להפוך את המאזן ולשנות את התמונה. הכדור נמצא עדיין במגרש של העולם הנאור, של עמים החפצים לחיות בשלום.

זוהי שעה היסטורית, כמוה יש מעטות בהיסטוריה האנושית, בחייה של מדינה, בחייו של עם. העם היהודי יודע זאת טוב מכולם.

הפעם, אף מנהיג לא יוכל לומר: לא ידענו, לא הבנו את גודל השעה.

הפעם, העולם כולו, וישראל כחלק ממנו, חייבים להחזיר את היוזמה לידיים, ולעשות את כל הדרוש כדי להבטיח עתיד של שלום ושגשוג גם לדורות הבאים אחרינו.

תאריך:  22/01/2008   |   עודכן:  22/01/2008
שאול מופז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקטר האירני שועט במרץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אברהם שלום
23/01/08 02:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התגברות ירי הקסאמים לעבר שדרות הביאה את מערכת הביטחון לנקוט פעולות. עם כל ההערכה לנחישות ולמסירות בה מבצעים חיילי צה"ל את המשימות המסוכנות המוטלות עליהם ברצועת עזה, כדאי תמיד לבדוק האם הפיקוד הבכיר ששולח אותם לשם חשב על התמונה הכוללת ובחר בדרכי הפעולה שעשויות להביא לתוצאות, או כפי שארע במלחמת לבנון השנייה, הפעולה מבוצעת רק כדי לספק את דעת הקהל המקומית ולהראות ש"עושים משהו".
22/01/2008  |  קובי לירז  |   מאמרים
בעוד הליך ההפרטה בסקטור העירוני הולך וצובר תאוצה, ומינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) מפעיל לחץ כבד, ואף טורח להציע מבצעים אטרקטיביים לחוכרים עירוניים הכוללים הנחות משמעותיות בדמי היוון, במגמה להקטין את החיכוך עם החוכרים והעברת המקרקעין לבעלותם נגד תשלום מיזערי, הרי שכלפי הסקטור ההתיישבותי - שעל תרומתו לבניית הארץ ולעיצוב גבולותיה אין חולק, מדיניות מועצת מקרקעי ישראל שונה ומפלה באופן קיצוני.
במסגרת מאמר זה ננסה להציג עמדתנו ביחס לשאלת היבטי המס הכרוכים בחלוקת דיבידנד כתוצאה מרווחי שערוך נדל"ן מניב. כפי שיוצג להלן, אנו סבורים כי רווחים כאמור הינם דיבידנד לכל דבר ועניין ולכן אינם חייבים במס ככל שהם מחולקים בין חברות ישראליות.
"הגיע הזמן להמם את האוכלוסיה בעזה באמצעות פעולות שעד כה בחלנו בהן. דומה שלמרות הסיכונים הכרוכים בכך, לא נותרה לנו ברירה אחרת". את המשפט המתלהם הזה לא כתב אליקים העצני ולא ח"כ אפי איתם, אלא יונת השלום הצחורה ירון לונדון, בטור הקבוע שלו בידיעות אחרונות, תחת הכותרת "טיפול בהלם".
22/01/2008  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
ט"ו בשבט הגיע- חג הקלוריות? אין ספק כי מדובר באחד החגים המשמחים ביותר על לוח השנה. ובישראל, כמו בכל חג אחר, צריך גם לפתוח שולחן ולהתחיל לאכול...
22/01/2008  |  ד"ר אסנת רזיאל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   כנס הרצליה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי  
מופז: "נותרו כשנתיים לעצור את אירן"  /  עידן יוסף
סין: הפתרון לשלום בשיתוף פעולה כלכלי  /  משה ריינפלד
בולטון: התקיפה בסוריה מהווה ערובה להצלחה באירן  /  זאב קם
"כינוס הרצליה" בירושלים  /  צ'לו רוזנברג
מיקור חוץ בצבא העם  /  ד"ר יעקב שיינין
תקלה על גשר הפיקוד  /  אפי איתם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il