|   15:07:40
דלג
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

רוצחים תמורת גופות

דפוס הרפיסות הפתולוגית של ישראל בתחום עסקות חילופי חטופים מתדרדר עד כדי שבירת כל שיאי האבסורד
28/06/2008  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   חטיפת גלעד שליט   |   תגובות

הלב יוצא אל כל חייל חטוף ומייחל לשחרורו, זו תחושה טבעית ומתבקשת לכל אדם באשר הוא אדם. נכונותם של בני המשפחות לשלם כל מחיר תמורת יקיריהם ברורה לגמרי וכולנו שותפים למאבקם ומייחלים שיגיע במהרה הקץ לסבלם. יחד עם זאת, חייבים לשקול בכובד ראש גם את המחיר. להלן מספר נקודות שאולי כדאי להעלות על הדעת בטרם מבצעים עסקות כה טעונות.

ראשית, לא בטוח שניתן לפסול לגמרי על הסף את האפשרות שראש ממשלה כלשהו יהיה מוכן לשלם מחיר כואב תמורת החזרת חטופים ו/או גופות (אפילו בניגוד לדעת ראשי מערכות הביטחון). במקביל אולי להריץ גם איזו הינתקות, התכנסות, הסכם שלום אזורי קטן ו/או מלחמה מזדמנת, כדי להאפיל על חשדות וחקירות שונות נגדו.

שנית, הנכונות לכניעה טוטאלית ולתשלום כל מחיר תורמת לעידוד התופעה של חטיפות לצורך סחיטה, מיקוח והשפלה. זה הופך להיות העסק הכי חם ומלהיב אצלם ומעניק להם מוטיבציה בלתי רגילה. כך ללא סוף כל כמה שנים יהיה סבב של חטיפות כואבות ושוב שחרורים סיטוניים במחירים הולכים וגדלים.

בנוסף יש בתחושה שבידינו להציל נפש מישראל הרבה מן האשליה, זאת משום שמחבלים משוחררים לא בהכרח עושים "הסבה מקצועית" מיד עם שחרורם. לכן, צריך לקחת בחשבון שהצלת חייל תעלה בעתיד במחיר חייהם של אחרים. יתכן שהתשלום ראוי, שהרי לא נמדוד את אחריותנו כלפי חיילינו רק במונחים יבשים של סיכון, אבל חייבים לעשות זאת במודע. אם אנו מוכנים לשלם את הסיכון (הגבוה עד כדי ודאות) לקיפוח חייהם של כמה וכמה אזרחים שירצחו בפיגועים עתידיים על-ידי מחבלים שישוחררו בעסקה, עלינו לפחות להיות הגונים כלפי עצמנו ולהודות בכך מפורשות.


תוהו ובוהו חברתי

מעבר לחשבון הקר, הבעייתיות בשחרור רוצחים כה גדולה עד כדי פגיעה אנושה ביסודות החברה. חברה אנושית מושתתת על בסיס של צדק מינימלי, שכר ועונש, הבחנה בין טוב ורע. שחרור רוצחים משבש טוטאלית את הרעיון הבסיסי של חוק וסדר ומחזיר אותנו למצב של כאוס חברתי. כוחות הביטחון לוכדים במאמצים עילאיים רוצחים סידרתיים, מביאים אותם בפני שופט, יש דין, יש דיין. לפתע מגיע חוטף ומכריז: "אני ערכאת ערעור מעל השופט, החלטתי לבטל את גזר דינו, אני גוזר שחרור של כך וכך רוצחים לחופשי"! כך באיבחת חטיפה אחת - כל מערכת שלטון החוק הופכת להיות לחוכא ואיטלולא אחת גדולה.

כאשר שופט מכובד גוזר על רוצח מאסר עולם, הרוצח לועג בליבו ואומר: "למה שלא תגזור עלי 700 מאסרי עולם? בין כה וכה תוך מספר שנים בודדות אני משתחרר. הנשיא שלכם יכול לחכות, את החנינה שלי החברים שלי כבר יעניקו לי". המוטיביציה של כוחות הביטחון נפגעת, בלתי אפשרי לקיים חברה אנושית על בסיס של "צדק הפוך"!

בל נתבלבל: חילופי שבויים וחילופי רוצחים אינם אותו הדבר. במלחמה רגילה צבא מתמודד מול צבא, לא מדובר בשפל המדרגה האנושית, נהפוך הוא: לפעמים מדובר במלח הארץ. מלחמת טרור זו מלחמה מסוג אחר לגמרי: חבורת רוצחים צמאי דם שואפת לטבוח המונים וכל המרבה הרי זה משובח. רצח לשם רצח, טרור לשם טרור, ההרג והטבח - הם המטרה! הם מצהירים בגלוי ובאופן הרשמי ביותר מבלי להתבייש שמטרתם השמדתנו, ופועלים למען מטרה זו בדבקות ובקנאות דתית בלתי רגילה ובצורה שאינה מותירה שום מקום לספק.

לא אשכח ראיון שערך פעם "כתבנו לענייני ערבים" עם אסיר ביטחוני ששחט אם המגוננת על שני בניה. לשאלה: מדוע הוא עשה זאת השיב תשובה ניצחת: טעות. הוא פשוט טעה, כעת כל שנותר זה למחול לו על "טעותו" ולשחררו... זה מקומם בצורה בלתי נסבלת.

שיא השיאים של פסטיבל האבסורד הזה הוא ככל הנראה המסר הסמוי למשפחות השכולות. הפגיעה בהן היא כה קשה, שבעצם רק נותר להזמין אותן לטקס השחרור כדי שהרוצחים המשוחררים יוכלו להוציא אצבע משולשת אל מול פניהן, ללעוג ולומר: "רצחנו את יקיריכן, כעת אנחנו גיבורים. פוצצנו את בניכן, כעת הגיע תורכן: תתבוננו עלינו ותתפוצצו". שיבוש הצדק הטבעי המינימלי זועק לשמיים. אסור לשחרר רוצחים!


הפקרת החטופים למוות

אם לא די בכך, מסתבר שיש דבר המזעזע אפילו יותר. שיבוש דעת טוטאלי שלא היינו מעלים אותו על הדעת אפילו כקוריוז הוא הרעיון לשלם ברוצחים חיים תמורת גופות. הדבר מסכן בצורה בלתי אחראית את חיי כל החטופים. להסתיר גופה קל כמובן הרבה יותר מאשר חייל חי, שלא לדבר על שנאתם העזה ועל ההזדמנות שעליה הם יעוטו בחדוה אם רק יוכלו לכלות את זעמם ולחסל מי מאיתנו שיפול בידיהם. אם אנחנו נשדר להם מסר חד-משמעי על פיו מבחינתנו גופות או חטופים חיים זה היינו הך, כלומר הם יוכלו לקבל תמורתם את אותו המחיר, הרי שאנו במו ידינו מעודדים אותם (כמעט מבקשים מהם) לשחוט כל אחד מאיתנו הנופל בידיהם. זו התגשמות עיוועים של שיבוש דעת טוטאלי, לא יאמן שהיא באמת עומדת על סדר יומנו.

יש הבדל בין חיים ומוות! מדינה המתקשה להבחין בו איננה נותנת כבוד למתים, היא מבזה את החיים!

כדי להמחיש את גודש האבסורד נציג זאת כך: חבורת רוצחים מבקרת בישראל, משתלטת על מתקן ציבורי (בית ספר, קניון, אוטובוס) ומציעה לנו הצעה מפתה שקשה לסרב לה: הם ירצחו את בני הערובה וימסרו לנו את גופותיהם, בתמורה נשחרר אותם לחופשי אחר כבוד עם כרטיסי טיסה במחלקה ראשונה...

צריך להבין עד לאיזו רמה נסראללה הצליח להשפיל אותנו: הוא סירב אפילו לגלות מהי העסקה. ישראל הרופסת נאלצה לעשות את עצמה כאילו מדובר בעסקה של "רוצחים תמורת הפתעה". הוא כל כך נהנה להשפיל אותנו שהחליט ברגע האחרון להכפיל את המחיר פי כמה וכמה. כמו חתול שמקמר את גבו ועושה קולות מאיימים, גם ישראל מצאה לעצמה איום נורא מפחיד: היא תפסיק לשחק מופתעת ותחשוף שהיא בעצם כבר יודעת שהם מתים. כך ישראל חשבה להפחיד אותו, כל כך פתאטי, כל כך עלוב...

תיאורטית, על-פי ההגיון הרופס לפיו אין גבול למחיר, כל כנופיית עבריינים יכולה לחטוף חייל ולדרוש את שחרור חבריה. אם יתחשק להם הם יוכלו להציב עוד דרישות משוגעות בלי סוף, ואנחנו כמובן ניעתר לכל קפריזה שלהם כי הרי לא נפקיר את החייל... כאשר מגיעים לשלב בו כל קורסים כל גבולות האבסורד - הכל אפשרי.

התירוץ שמדובר ב"רגש יהודי" הוא גזעני ופתאטי גם יחד. מבחינה מוסרית אנחנו עם ככל העמים, ניתן לזהות בהנהגה שלנו דווקא ריקבון במצב מתקדם יותר ממדינות אחרות. הרעיון שאנחנו "טובים" יותר מאחרים כתירוץ מרענן להשפלתנו, הוא פשוט מגוחך, אבל הוא בהחלט משתלב יפה בפסטיבל האבסורד המתחולל סביבנו. אין שום קשר לעם נשגב, זו פשוט רוח ציבורית, לחץ של דעת קהל התופס את ערך הכניעה ללא גבול כדבר לגיטימי, מוסרי ונכון. התפיסה הזו פשטה את הרגל, אין לה שום אחיזה במציאות, היא מניבה אך ורק כשלונות.


לסיכום

עזה ככל שתהא - אין להסתנוור מן הכמיהה הטבעית שלנו לדאוג ליקירינו, חובתנו להבין לעומק את מלוא המשמעות של תשלום המחיר. לא לחינם אמר הרמטכ"ל לשעבר יעלון: "לפעמים המחיר גדול מדי". איננו משחקים בכיף עם חבורת צמאי אהבה חובבי שלום, אנו נאבקים כאן על קיומנו נגד שוחרי השמדתנו. עם כל הכאב, הסבל והצער, עלינו להבין שהמלחמה גובה מחיר. המחיר עלול להיות כואב מאוד ולעתים אין מנוס אלא לשלמו. זאת גם אם האויב הנבזי בפיקחותו הבלתי אנושית מבצע בנו מניפולציות פסיכולוגיות בזויות ומצליח לשטות בנו ולגרום לנו להאמין שיש בידינו היכולת כביכול להמנע מכך. חייבים להציב גבולות, אם נסכים לשלם הכל - נשלם הכל, כולל הכל! פלוס ריבית, הצמדה ובונוסים... פשיטת רגל ערכית לא תוביל אותנו רחוק.

כאשר חייל ישראלי כלוא בידי אוייב צמא דם, הנפש יוצאת באופן טבעי להחזירו בכל מחיר ומיד. אין טבעי יותר מאשר להכנע מיד לרגש האנושי ולעשות הכל כדי להחזיר את הבן הביתה, אבל זהו חזיון תעתועים. שחרור אחד במחיר בלתי פרופורציונאלי יוביל להרג של רבים אחרים, להנצחת תופעת החטיפות, להגדלה בלי סוף של המחיר, לקריסה כוללת של יסודות הצדק, לסבל נוסף למשפחות הנרצחים, לסיכון חיי החטופים הבאים, לתחושת רפיסות וחוסר אונים, לאובדן הכבוד הלאומי ולהשפלה הולכת וגדלה של המדינה.

אומה איננה יכולה להילחם רק בעזרת כלי נשק, אם נאבד את כושר העמידה, הכבוד והרוח - נובס. עלינו לנשוך שפתיים, לאזור עוז, לשמור על החוסן הלאומי ולהפגין כושר עמידה - זה ישתלם מאוד בטווח הארוך. בשלב ראשון עלינו להשוות את תנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים לתנאי כליאתם של אנשינו. הדדיות - זהו המושג שצריך לחזור לזירה. גופות תמורת גופות, חטופים תמורת חטופים. לא נגזר עלינו משמיים למצוא עצמנו תמיד בנישה של האומללים חסרי האונים, ניתן לחטוף קלפי מיקוח בכירים היקרים ללבם, ישנן אופציות נוספות יעילות הרבה יותר, אך לפני הכל עלינו להשתחרר מדפוס הכניעה הפתולוגי המצמית שהשתלט עלינו בשנים האחרונות.

תיקון לגירסה הקודמת.
תאריך:  28/06/2008   |   עודכן:  28/06/2008
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוצחים תמורת גופות
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
c vcffewrt23
28/06/08 20:27
 
מומחה למומחים
28/06/08 20:40
2
די שין
29/06/08 08:03
 
מומחה למומחים
29/06/08 08:21
3
מרק טווין
29/06/08 09:35
4
אריאל 2
29/06/08 17:47
פורום: חטיפת גלעד שליט כתוב הודעה
פורום: חטיפת רגב וגולדווסר כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התרגיל המלוכלך של קדימה ו"העבודה", שנועד רק כדי לדחות את הקץ, נעשה ללא כל בושה על גבם של כולנו. אין זאת כי אם מלחמת ההישרדות החולנית של שתי המפלגות האלה חשובה עבורן לאין ערוך מהודאתן בכישלונן הצורב.
27/06/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הרמתי ידיים. אינני יכול להגן על צה"ל. ניסיתי. באמת שניסיתי, אך צה"ל בחר לשמש סייען של התעמולה הפלשתינית ולהמשיך לפעול בצייתנות עיוורת בהתאם לתפקיד שמייעדים לו הארגונים הקיצוניים, החותרים לערער את הלגיטימציה לפעילותו באיו"ש. אז הנה לכם, סיפור קצר מהחיים.
27/06/2008  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
רגע של עברית
27/06/2008  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
להזכיר, מוז זה בננה וישראמוז זו המדינה התאומה שלנו ביקום המקביל, ובה מתרחשים אירועים... לא להאמין. בקיצור, צ'מעו סיפור ואפתח באזהרה. לא כדאי לקרוא את השורות הבאות נניח תוך כדי שתיית יין אדום כי מרוב צחוק הוא עלול להפוך ליין נתזים, ואם מולך יושב/ת מי שלובש/ת שמלה לבנה... אז נו, נו!!
27/06/2008  |  שבתאי עזריאל  |   מאמרים
מי מאיתנו אינו רוצה להיות שמח, מסופק ומלא חיות ככל שניתן? ומי מאיתנו אינו חווה ללא הרף תסכול, חוסר שביעות רצון ורוגז?
27/06/2008  |  ארז משה דורון  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   חטיפת גלעד שליט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   חטיפת רגב וגולדווסר  /  מי ומי  
ראש השב"כ מסכים לשחרור אסירים עם "דם על ידיהם"  /  איציק וולף
שחרור 1,000 אסירים בהדרגה  /  איציק וולף
משתמשי הפייסבוק מחכים לשחרור שליט  /  איציק וולף
העלילה   /  דני רשף
הסכלות במסווה של אחריות לאומית  /  רות פורסטר
מאה אחוז: בוגי יעלון צודק!  /  נרי אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il