|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

גיוס כל קול לאומי

אחוז ההצבעה הנמוך בבחירות 2006 נבע כנראה מהימנעותם של בוחרים כתומים, המומים מה"הינתקות" שבוצעה כמה חודשים לפני כן, מאוכזבים מעריקת רבים מנבחרי הליכוד ובראשם דון שרון וסנשו אולמרט, ומוטרדים מהחזות נעדרת הברק והחידוש של האיחוד הלאומי-מפד"ל. מיואשים אלה זקוקים ל"תקווה", שנועדה לתת ביטוי פרלמנטרי לימין החילוני הדומם, אבל לא רק לו
29/10/2008  |   רון בריימן   |   מאמרים   |   בחירות 2008   |   תגובות
שאף קול לאומי לא יילך חלילה לאיבוד [AP]

מה צפוי בבחירות 2009? הליכוד? זה ישיב לשורות נבחריו ובוחריו רבים ממאוכזבי קדימה והגמלאים. המשמעות: שורותיו תתמלאנה באנשים שנאמנותם למחנה הציוני מוטלת בספק, ואלה רק ימתינו להזדמנות הבאה לפזול שמאלה

שוב ניצבת ישראל לפני בחירות ושוב קיומה ומהותה כמדינה ציונית-יהודית עומדים על הפרק. המיאוס שחש הציבור כלפי פרס-אולמרט-לבני-ברק עלול להיות מתורגם להימנעות רבתי של בוחרים, במיוחד מהציבור הלאומי, שנואש מכך שקולותיו מנוצלים להגשמת "חזון" השמאל. חשוב למשוך ציבור זה לקלפי 2009.

אחוז ההצבעה בבחירות 2006 היה מהנמוכים בתולדותינו. רבים ישבו בבית בגלל חוסר כתובת להצבעה. לא היו אלה מצביעי שמאל. להם היה שפע אפשרויות: מפלגת השמאל הקיצוני מרצ; אחותה, העבודה, המנסה להצטייר כקצת פחות קיצונית; קדימה, המניפה אותו דגל של שותפותיה משמאל - גירוש יהודים מבתיהם בארצם - כלומר דגל השחיתות, תחת שם הקוד "שלום" או "התכנסות", ולמעשה טרנספר כוחני. ע"ע ה"הינתקות", שכל מה שנותר ממנה הוא גירוש יהודים והפיכתם לפליטים בארצם. תוצאה זו אינה מפריעה ל-3 מפלגות השמאל להתמיד בקו של שטחים תמורת טרור ולשאוף לבצע טרנספר נוסף. חובה לדאוג לכך שהגוש של 3 מפלגות השמאל לא ימנה יותר מ-40 ח"כים, ושלא יוכל להקים ממשלה.

אחוז ההצבעה הנמוך בבחירות 2006 נבע כנראה מהימנעותם של בוחרים כתומים, המומים מה"הינתקות" שבוצעה כמה חודשים לפני כן, מאוכזבים מעריקת רבים מנבחרי הליכוד ובראשם דון שרון וסנשו אולמרט, ומוטרדים מהחזות נעדרת הברק והחידוש של האיחוד הלאומי-מפד"ל. בצר להם, נמנעו רבים מהצבעה, או שהצביעו הצבעת מחאה למפלגת הגמלאים. מיואשים אלה זקוקים לתקווה.

מה צפוי בבחירות 2009? הליכוד? זה ישיב לשורות נבחריו ובוחריו רבים ממאוכזבי קדימה והגמלאים. המשמעות: שורותיו תתמלאנה באנשים שנאמנותם למחנה הציוני מוטלת בספק, ואלה רק ימתינו להזדמנות הבאה לפזול שמאלה. נאמני הליכוד, שנדרסו בגסות על-ידי שרון למרות ניצחונם במשאל המתפקדים ערב ה"הינתקות", לא ירגישו בטוחים בביתם. מי יוכל ליישר את גוום של הליכוד ושל נאמני ארץ ישראל בתוכו? רק כוח ציוני-יהודי אמין, בבחינת נתניהו, "התקווה" מימינך. לחץ ציבורי ופרלמנטרי מימין שיופעל על הליכוד מבחוץ עשוי לשמור על הליכוד עצמו במחנה הלאומי, מבלי שידרדר יותר מדי מרכזה.

ישראל ביתנו? ליברמן כבר הוכיח את תמיכתו במדינה פלשתינית ואת נכונותו לחלק את ירושלים. בכך פסל את עצמו בעיני כל מי שיודע ומבין שמדינה פלשתינית ושלום הם דבר והיפוכו. מי שמסכים לגירוש יהודים מבתיהם ולהקמת מדינה פלשתינית בלב הארץ, ממילא נושא את שם השלום לשווא. מאוכזבי ליברמן הפכו לחסרי בית. גם עבורם יכולה "התקווה" להוות בית.

ולבסוף, הרשימה האחות, האיחוד הלאומי-מפד"ל. זו דוגלת בערכים הציוניים הנכונים. אבל, חזותה, אופייה ושפתה מדברים רק אל הציבור הדתי. הרשימה לא השכילה, ואינה מסוגלת, למשוך קולות של כתומים רבים וטובים, בעיקרם חילוניים, שנותרו חסרי בית ותקווה. להם נועדה "התקווה".

רבין והאוסלואידים

יש הרואים בהקמת "התקווה" פיצול נוסף במחנה הלאומי וסכנה של אובדן קולות, ומזכירים את ניסיון העבר, בעיקר מבחירות 1992, שבהן הפיצול בימין העלה לשלטון את רבין והאוסלואידים, שהובילו אותו ואותנו למלכודת אוסלו. אין להתעלם מהסכנה, אבל יש לנתחה. הנזק נגרם על-ידי רסיסים קטנים בימין, ועל-ידי הרכב אישי בעייתי ב"צומת". התקווה שב"התקווה" היא שהמפלגה הצעירה תשכיל לא להיות רסיס קטן, אלא עמוד האש לפני המחנה הציוני, ותשכיל להרכיב רשימת מועמדים טובים, אחראים ובעלי יושרה. אין ערבות להצלחה, אבל אסור להרים ידיים מראש.

בראש "התקווה" אמור להתייצב אריה אלדד - ח"כ, פרופסור ותא"ל במילואים - הזוכה להערכה רבה גם ממי שחולקים עליו. ייעודה איננו לשדרג אותו ממקום 6 למקום 2, למשל, ברשימת האיחוד הלאומי-מפד"ל. שילוב "התקווה" כחטיבה באוגדה זו לא ישנה את חזותה ולא יהפוך אותה לגורם משיכה לקהל היעד, שרובו חילונים כתומים.

ייתכן שסקרים יחייבו רשימה משותפת של "התקווה" ושל רשימה דתית לקראת הבחירות. אין זה המצב הרצוי. עדיף שכל אחת מהרשימות תתייצב לבחירות במקביל לאחותה, בתקווה למצות ולגייס כל קול לאומי למאבק הקיומי. לעתים, דווקא הליכה בשני ראשים עשויה להניב הישגים גבוהים יותר מאשר הליכה משותפת.

מוחו השטוף של היהודי המיואש

אחד המסרים המרכזיים של "התקווה" הוא שינוי השיח הציבורי וערעור הנחות היסוד שבהן נשטף מוחו של הציבור היהודי המיואש, בעיקר עקב מחדליה של הנהגה מושחתת ואנטי-ציונית. לא ייתכן שממשלת מדינת היהודים תזניח את מדינת היהודים ותעסוק בעיקר בהקמת מדינה לאוייב; שאהוד אולמרט, לא ימצא זמן למערכת החינוך הקורסת, אבל יקדיש את כל מרצו לחיזורים אחרי האוייב ולהישרדותו האישית; שציפי לבני, שנפגעה בעבר וראתה פחיתות כבוד במינויה לשרת הקליטה, תצהיר שוב ושוב שכביכול מדינה ערבית בלב ארץ ישראל היא צורך של ישראל וכאילו שם ייקלטו הפליטים הערביים, בשעה שאפילו מי שדוגל בהקמת מדינה כזאת חייב להקפיד על איסור הגירת פליטים לתוכה, שמשמעותה ערעור המאזן הדמוגרפי בין הירדן לים.

אפילו ברק, "מר ביטחון וניסיון", טוב מלבני, מרת טירונות ואי-הבנת המציאות. ע"ע החלטת האו"ם האומללה מספר 1701, או השלומיאליות שבה ניהלה את המו"מ עם אלי ישי וכוונתה להיות שלומיאלית עוד יותר במשא-ומתן מול רשות הטרור הפלשתינית. אין פלא שהאוייב מחמיא לה. בקרוב יתגייסו למענה רבים רבים, מירושלים ועד וושינגטון, מרוממה ועד רמאללה, כי להם היא נוחה ומתאימה, אך לא למדינת היהודים.

אבל, המעיין בעיקרי מצע "התקווה" יוכל להתרשם שהיא תפנה גם לנושאים שאינם בתחום מניעת מדינה פלשתינית. לדוגמא: המאבק בהשתמטות מצה"ל וקשירתן של זכויות אזרחיות במילוי חובות אזרחיות; הדאגה לחינוך הציוני-היהודי, שאינה מעניינו של הציבור הימני בלבד; הגנת הסביבה והשטחים הירוקים חשובה ל"התקווה", אבל גם לכל מי שערכים אלה חשובים לו, ולכן, פיתוח ירושלים מזרחה לכיוון מעלה אדומים, במקום מערבה על חשבון שאריות יער ירושלים, הוא אינטרס גם של "הירוקים", ללא קשר להשתייכותם המפלגתית.

לסיכום: "התקווה" נועדה לתת ביטוי פרלמנטרי לימין החילוני הדומם, אבל לא רק לו, כדי להביא לציונות עכשיו, התשובה הציונית ההולמת ל"שלום עכשיו", צמד מילים שאינו מבטא תקווה וחיים, אלא משחק אכזרי במאוויים של אזרחים שהייאוש מכה בהם.

הכותב הינו יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005
תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  02/11/2008
ד"ר רון בריימן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גיוס כל קול לאומי
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ציונות עכשיו
29/10/08 14:17
2
הי די די די בום
29/10/08 14:48
3
הזאב
29/10/08 15:24
4
.
29/10/08 15:40
5
רק טרנספר לערבים
29/10/08 16:03
6
חבל על הקולות
29/10/08 16:14
7
סטודנט חושב
29/10/08 16:56
8
שאלה
29/10/08 18:23
9
אבי קרן
29/10/08 23:24
10
הניה
30/10/08 07:17
11
טהורת המידות
30/10/08 07:34
12
מיכל מירושלים
30/10/08 09:34
13
duducohn
30/10/08 10:19
 
אברהם שלום
30/10/08 15:30
14
לשרון היו 40 ח''כ
30/10/08 15:10
15
ראובן פייביש.
30/10/08 16:27
16
חבר מפלגת העבודה
30/10/08 19:03
 
שרון ר.
31/10/08 01:53
17
גרושקה
2/11/08 18:54
פורום: בחירות 2008 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עונת החורף כבר בפתח, ויחד עימה מגיע גם תורן של מחלות החורף. בתקופה זו נחלשת מערכת החיסון והגוף חשוף יותר למחלות, בעיקר בקרב ילדים ובני גיל הזהב. מדי שנה, ובמיוחד לקראת בוא החורף, עולה צריכת הוויטמינים בקרב ילדים ומבוגרים כאחד.
29/10/2008  |  סמדר טייטלר  |   מאמרים
סיפורם הקצר של קין והבל הכולל כמה פסוקים בלבד, הוא גם הסיפור שמסיים את עידן גן העדן. אם בסיפורם של חוה ואדם הגירוש מגן העדן הוא פיזי, בסיפור קין והבל - שהוא גם סיפור הרצח הראשון - מופרת ההרמוניה עצמה ומובהר כי גן עדן כבר לא הולך להיות פה. הסיפור נפתח כשגם קין וגם הבל מביאים מנחה לאל; האל שועה למנחה של הבל ודוחה את זו של קין. הסיבה להעדפה אינה נאמרת. ידוע שככלל, לסיפורי המקרא יש תמיד העדפה לבן הצעיר. חז"ל ניסו מצאו רמז בכתוב "...ויביא קין מפרי האדמה... והבל הביא גם הוא מבכורות צאנו ומחלביהן" ואולי הסיבה לא ניתנת כי כמו בכל העדפה הצד הדחוי, במקרה הזה קין, חווה אותה כשרירותית.
29/10/2008  |  תמר הר-פז  |   מאמרים
בשנים האחרונות הפכה כבישת זיתים עצמית לתחביב מקובל. הכנה של זיתים מצריכה סבלנות, אך סיפוק רב בצידה.
29/10/2008  |  תמי  |   מאמרים
אין אפילו מילה אחת בחוק על "ראש הסיר" וכל המועמדים, או לפחות רובם, מבקשים שנבחר בהם לתפקיד "ראש הסיר".
29/10/2008  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
"מקצוע עריכת הדין נמצא עמוק בתוך התהום. אנחנו נמצאים במצב קטסטרופלי ומוכרחים לרפא אותו. כשאני למדתי באוניברסיטה היה כמעט בלתי אפשרי להתקבל ללימודי משפטים. 150 עד מאתיים בוגרים סיימו את הפקולטה מדי שנה. למדנו שישה ימים בשבוע בשנה הראשונה, וחמישה ימים בשבוע בשנה השנייה והשלישית. לא היו מכללות. הייתה חובת נוכחות קפדנית בשיעורים והיה רישום על כך. היה בלתי אפשרי לעבוד בזמן הלימודים".
רשימות נוספות   /   בחירות 2008  
המחליפה של יוסי ביילין: סופרת חרדית  /  עידן יוסף
יוסי ביילין פורש מהחיים הפוליטיים  /  עומר כרמון
מסתמן: הבחירות ב-10 בפברואר  /  איציק וולף
האם נתניהו טוב ליהודים  /  עו"ד אברהם פכטר
ציפי לבני באה משום מקום  /  ד"ר חיים משגב
מה שהיה הוא שיהיה  /  גורי גרוסמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il