|   15:07:40
דלג
גלעד קדומים   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ולשון הרע כנגד כולן

בניגוד לכל מיני מיליארדרים ידועים ומוערכים, גאידמק לא ביצע שום עסקה מלוכלכת בנכסים ציבוריים אבל כל עסקה שלו מלווה בסיקור צר עין ונבזי אבל, הדמוקרטיה כאן היא מראית עין משום שהציבור כאן לא קובע כלום ובוודאי שלא לאן תלך הארנונה שלו הבוחרים האמיתיים הם בעלי השליטה ב'ידיעות אחרונות' ו'במעריב' וב'הארץ' וברשעות השידור
09/11/2008  |     |   מאמרים   |   בחירות - רשויות מקומיות   |   תגובות
מועמד ראוי למשרה חסרת משמעות. גאידמק

אם פונטיוס פילאטוס היה מתמודד לראשות עיריית ירושלים, מועמדותו לא הייתה נופלת בעיני ממועמדותם של האחרים. בסך-הכל הוא דאג לפיתוחה של העיר לא פחות (ואולי אף יותר) מראשי העיר מאז הקמת המדינה עד היום. הוא אף דאג לניקוז מים שינקה את המקדש מלכלוך הדם והנוצות של הקרבנות, דבר שהיום לא מעלים על הדעת לאחר הכפרות, לדוגמא.

כמובן שלא הייתי מצביע גם לפילאטוס, כפי שלא אצביע לאיש מהמועמדים. לנגד עיני ניצבים ארבעה יהודים טובים שמעוניינים במשכורת ובמשרה ואני כל הזמן חושב לעצמי: "מי אני שאכריע בין הניצבים למי מהם תינתן המשכורת?" שכן מעבר לכך ברור לי שאין שום משמעות מילולית, פוליטית או מוניציפאלית להעדפתו של האחד על משנהו.

אולם אם הייתי בכל זאת הולך להצביע ל"רע במיעוטו" אין לי ספק שקולי היה נתון למושמץ מכולם – ארקדי גאידמק, והסיבה העיקרית לכך היא היותו מושמץ מכולם.

כוחה של לשון הרע עצום. זאת יודע כל משמיץ. "חיצי גיבור שנונים עם גחלי רתמים". לכן לא בוחלים בשום שמועה, שום אמצעי, שום דמגוגיה ושום מידע חלקי כדי לנגח את המתמודד היחיד למשרה ציבורית כלשהי שהוציא מכיסו לטובת אזרחים במקום להיפך. לא זו אף זו, אנשים בהתלהבות דמגוגית מלהגים הבלים בדבר "קניית קולות"... כאילו כשמישהו משלם הון עתק לתדמיתנים, יחצ"נים ופירסומאים אינו קונה את הקולות. ההבדל העיקרי ביניהם הוא שהתורם מכיסו לאזרחים עצמם, דואג לרווחת התושבים פשוטו כמשמעו.

גם שמעתי כאלה האומרים שהם "אינם סומכים" עליו, כביכול הם מכירים מאן דהו מהמתמודדים האחרים ועליו הם כן סומכים בניגוד אליו.

ובכלל, כל הסיפור הזה של משפטים ותיקים פליליים וחקירות משטרה – על אף אחד מהם אין שום ביסוס. שום דבר לא הוכח נגד גאידמק. אבל כולם אצים להיאחז בקרנות החקירות כדי להוכיח שאינו חף משום שחיתות. הדבר היחיד שאני רואה לנגד עיני בכל הסופרלטיבים שנותנים לגאידמק זה כפיות טובה. אף אחד לא סירב לקבל את התרומה של גאידמק. בכל המקומות בהם הוא נתן לקחו גם לקחו (ובחלקם ביקשו עוד...) אבל להשמיץ – לא חדלו. סתם כך דוגמא שלא מאד ידועה – בית החולים 'ביקור חולים' עמד על סף קריסה. עובדים לא קיבלו משכורות במשך מספר חדשים. דיברו על כך שבית החולים הותיק הזה לא יחזיק מעמד. משמעות הדבר מבחינת תושבי העיר (והמבקרים בו) היא שסיוע רפואי רציני במרכז העיר ייפסק. דקות יקרות מאד יעברו עד שפצוע או חולה יקבלו טיפול רפואי הולם בבית חולים אליו יגיעו באמבולנס של מד"א – אירגון הזוכה גם הוא לתרומות נכבדות מאותו מיליארדר מושמץ.

גם לאירגון וראייטי – אירגון הפועל לרווחת ילדים חולים ונכים, גאידמק תורם תרומות נכבדות בלי שמלווה לכך כל פרסום. עקב ההשמצות המלוות כל שקל שגאידמק תורם, אי אפשר אפילו לומר שיש לו טובת הנאה כלשהי מהתרומות שהוא נותן. מקוממת אותי בעיקר הטרמינולוגיה הנלווית לסופרלטיבים של הוצאותיו של גאידמק:
הוא לא רכש את בית"ר ירושלים אלא "השתלט" עליה.
הוא לא תרם לשדרות אלא שיחד את תושביה ממניעים מפוקפקים.
הוא לא ניסה לבצע עסקה כלכלית מוצלחת עם רשת המזון "טיב טעם" אלא ניסה לסייע לכפיה דתית...

בניגוד לכל מיני מיליארדרים ידועים המוערכים על כל (בל אשא שמותם על שפתי), גאידמק לא ביצע שום עסקה מלוכלכת בנכסים ציבוריים (ועוד לעין כל) במחירי מבצע סוף עונה (ולעתים במחירי חיסול). אבל כל עיסקה שלו מלווה בסיקור צר עין ונבזי.

בלבי יש חשד שמספר גורמים עוזרים ללבות את מסע הלשון הרע המכוער הזה נגד גאידמק, כשהראשון והבולט ביותר הוא היותו עולה מרוסיה. הגזענות שפשתה בחברה הישראלית מבדילה היטב בין מיליארדרית שמבטאה אמריקני לבין מיליארדר שמבטאו רוסי, ואין זה משנה מה יהיה מקור המיליארדים של שניהם. ליוצאי חבר העמים מותר להיות משכילים שמנקים רחובות או דוקטורים שעובדים באבטחה. לכל היותר סיפור ההצלחה שלהם צריך להיות שהם התקבלו סוף סוף למקצועם המקורי לאחר שהתגברו על מכשולים ביורוקרטיים קשים ומרושעים ולא מעט הערות גזעניות עוקצניות. זאת כחלק מהתפיסה הקלוקלת שנגשה בנו, לפיה יוצאי ארצות ה"מערב" הם מושא להערצה ויוצאי ה"מזרח" הם נחשלים ונטולי חשיבה מודרנית.

אבל גזענות בלבד לא מספיקה בשביל להרוס מוניטין של בן אדם. צריך בשביל זה שהוא יחסר אוריינטציה שמאלנית מובהקת. הוא לא שונא מתנחלים ואפילו לא דתיים. הוא גם תורם לישיבות למרות שאינו חובש כיפה ואפילו לא מנסה "להתקרב ליהדות".

ועל שני נימוקים מבוססים אלו עולה הנימוק שהוא מאיים על בעלי ההון האחרים שמחזיקים בידם את כלי התקשורת הבולטים והמשמיצים במדינה. ראשית, הוא לא מקורב לאיש מהם – זהו פשע שלא יסולח! הוא לא מוכן להיות יס-מן של בעלי השליטה האמיתיים במדינה ולא מוכן להרכין ראשו לכל גחמה של מישהו מהם, לא מוכן לשחק לידים שלהם ואפילו לא מפרסם אצלם.

אין לו חברים פוליטיקאים ואין לו מקורבים בחלונות האדומים הגבוהים. יתרה מזאת – הוא חושף את הפוליטיקאים במערומיהם – איפה שמוסדות השלטון היו צריכים להפריש כספי ציבור הוא נותן מכיסו – ע"ע שדרות, ע"ע משחקי המלחמה בלבנון, ע"ע ישובי הצפון ועוד היד נטויה. אפילו בתי חולים, וראייטי ומוסדות דת אמורים להיות ממומנים ומשוקמים על-ידי המדינה ולא על-ידי מיליארדר פרטי. ואם יש משהו שמדריך את מנוחתם של כל בעלי השליטה מקרב אנשי ההון והפוליטיקה זה שמישהו מזכיר להם שהם לא עושים את מלאכתם נאמנה. זה גורם להם לצאת נגדו בשצף קצף בצורה כזאת שכל הציבור מאמין להם ש"משהו פה מסריח" למרות שהצחנה דווקא עולה מכיוונם של המשמיצים עצמם.

אבל, על אף כל אלו לא אצביע גם לגאידמק.

איני רואה כל זכות דמוקרטית בהצבעה למשרה שכל מהותה קביעה שרירותית מי ישב על כסא מרופד ויהיה לו משרד עם מזכירה. הבחירה, בניגוד למה שמנסים לשוות לה – היא מוניציפלית ולא פוליטית. ראש עיר יכול לעמוד על הראש ולנפנף ברגליים וזה לא יעזור לו. מה שבעלי השליטה ב'ידיעות אחרונות' ו'במעריב' וב'הארץ' וברשעות השידור החליטו - זה מה שיהיה, ובעלי השליטה הללו אינם ניתנים לבחירה. הדמוקרטיה כאן היא מראית עין משום שהציבור כאן לא קובע כלום ובוודאי שלא לאן תלך הארנונה שלו. אם ירצו לבנות גשר גרנדיוזי מכוער ומפלצתי שאין לו ולא כלום עם פיתוח העיר אבל יש לו הרבה עם בזבוז כספי הארנונה שלי – איש לא יוכל למנוע מהלך דורסני כזה מצד העירייה הכי ענייה בארץ שאפילו לתקן את מערכת הביוב, לשפר את התחבורה הציבורית ולסדר מקומות חניה הולמים אין לה כסף. ומה אכפת לי, האזרח המשלם ארנונה, מהן דעותיו הפוליטיות של אדם העושה מעשי תועבה שכאלה מכספים לא לו?

השאלה שלי, כתושב העיר, היא: האם אוכל למצוא דירה ראויה למגורים במחיר שווה לכל משכורת והאם אוכל לשוטט ברחובות העיר שלי ללא גדרות גטו ברחובות הראשיים בגלל עיכובים נטולי הצדקה בבניית הרכבת הקלה שמלאכתה אמורה הייתה להסתיים לפני כשנתיים? ודומה שהתשובה לכל אלה היא קצרה וקולעת – לא.

אם יחלקו את ירושלים או לא, אם יסגירו את הר הבית או לא, אם יפעלו בעד האנושיות או בעד גירוש יהודים מאדמתם – אלה שאלות שלראש עיר אין שום השפעה עליהן. אם הייתי הולך לבחור, ברור שלא הייתי מוכן לתת את קולי לאדם חסר אנושיות כגון אלה שתמכו בגירוש המתועב, אבל זה לא בגלל דעה פוליטית אלא יותר בגלל שיצור כזה, בעיני, הוא לא בגדר אדם והעדפה אישית שלי היא שמי שנבחר למשרה ציבורית, יהיה קודם כל בן-אדם.

לא התבקשתי על-ידי איש לכתוב את הדברים הללו על גאידמק וכמובן שלא הובטח לי משהו אם אכתוב עליו מילה טובה. לא שיש לי התנגדות, חלילה, אם גאידמק יציע לי איזו תרומה צנועה על הדברים הללו, אבל גם אם לא - הדברים נכתבו ביזמתי ואני עומד מאחוריהם.
תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
גלעד קדומים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ולשון הרע כנגד כולן
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
9/11/08 20:52
2
גבי ד
9/11/08 21:26
3
אזרח קטן
9/11/08 22:24
 
גלעד קדומים
9/11/08 22:43
 
אזרח קטן
10/11/08 00:30
4
אורולוג
9/11/08 23:42
 
גלעד קדומים
10/11/08 08:30
 
אורולוג
10/11/08 13:47
5
אריה מחשי
10/11/08 00:22
6
ינקו מהטריבונה
10/11/08 00:33
7
דן ה
10/11/08 01:29
8
שמשמידה אותו
10/11/08 01:31
9
מ ירושלמי
10/11/08 06:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתחילת 2009 צפויה עליית מדרגה נוספת בתשלום שווי מס, עבור שימוש ברכב ממקום העבודה. כזכור, בשנת 2007 החליט משרד האוצר כי חברות אשר מעניקות רכב לעובדיהן, מאפשרות לעצמן ליצור מעיין "מקלט מס" – לשלם פחות מס על לכאורה פחות משכורת.
09/11/2008  |  נדב בנתור  |   מאמרים
היכולת להבין בין טוב לרע מוגבלת למדי כי היא בנויה על מסד של אמונות שונות, אידיאולוגיות ואפילו ממצאים מדעיים שגם להם אין תשובה מוחלטת מהי האמת המוחלטת. בנייתה של האידיאולוגיה הדמוקרטית, מן המסד ועד הטפחות, הייתה תהליך ארוך ושטוף דם, החל מן המהפכה הצרפתית ועד היום. ובכל זאת, למרות האופוריה בעקבות בחירתו של אובאמה לנשיאות ארה"ב, בצורה מאוד פרדוקסאלית, הדמוקרטיה פועלת כמנגנון להרס עצמי דווקא משום המסרים שלה שאינם מובנים ומופנמים על-ידי מרבית הבריות.
09/11/2008  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בכל מערכת בחירות נספרים לא מעט פתקים לבנים שהוטלו לקלפיות. מה גורם לאזרח להטריח עצמו לקלפי, לעמוד בתור ואז, כאשר הוא נמצא לבדו מאחורי הפרגוד, להעדיף את הפתק הלבן על פני כל פתקי המפלגות האחרות?
09/11/2008  |  שמואל בן-עזרא  |   מאמרים
מסיבות רווקים או רווקות הפכו בשנים האחרונות לעסק כלכלי לכל דבר. ככל שהחתן והכלה רוצים את החתונה שלהם גדולה, בהתאם הם רוצים לחגוג את יציאתם מחיי הרווקות לחיי הנישואין בגדול, וכאן מגיעות אינספור הצעות.
09/11/2008  |  טל נתנזון  |   מאמרים
הכל מבינים כי רב הנסתר על הגלוי, אך מעטים יודעים כי המציאות עולה על כל דמיון, ובודדים יודעים עד כמה שלטון מסתיר אמיתות (וכמה שלדים מצויים בארונו), ואין מדובר רק בשלטון דיקטטורי אלא גם בשלטון המציג עצמו כדמוקרטי.
09/11/2008  |  עו"ד דב אבן-אור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il