התחבורה הציבורית לכפר קרע שבמשולש, המונה כ-16,000 תושבים, תשופר בקרוב משמעותית. כך התחייבו דרור גנון מאגף תחבורה ציבורית ועדי גמליאל מ
אגד, במסגרת הכינוס השני (יום ג', 23.7.13) של השדולה לתחבורה בת-קיימא בכנסת.
הם נענו בכך לפניית אמג'ד אבו-פנה, נציג קבוצת צעירי כפר קרע לשינוי, והבטיחו שיפור של התחבורה הציבורית בתוך תחומי המועצה המקומית, קו אוטובוס לחדרה וקו מהיר מהמשולש לתל אביב, שינוע דרך כביש 6.
הדיון בשדולה עסק בשלל נושאים של תחבורה ציבורית ונמשך יותר משעתיים. גנון אמר: "לפי הסקרים שלנו, הדבר שהכי חשוב לנוסעי התחבורה הציבורית הוא זמן. הפתרון לקיצור זמני הנסיעה הוא השקעה בתשתית. נתיבי תחבורה ציבורית יכולים לקצר את הזמנים, ההחלטה הקשה כרגע היא של כל רשות מקומית. עליהם להילחם בלובי של הרכב הפרטי ולקדם נת"צים עם אכיפה ופיקוח".
לדבריו, פועל המשרד לתמרץ רשויות וכורך קידום מיזמים תחבורתיים בקידום תחבורה ציבורית. גנון ציין כי המשרד מתכוון להרחיב בקרוב את האפשרות לעלות מדלת אחורית גם לערים נוספות מלבד תל אביב, ובהן גם למודיעין עילית וסביבותיה.
יושב-ראש השדולה, ח"כ
תמר זנדברג (מרצ), אמרה: "אנחנו רואים בנושא הצפיפות נושא מערכתי ב
משרד התחבורה, למפעיל יש רישיון וזמנים שנקבעים על-ידי המשרד. הנושא הוא מערכתי וכללי.
תשובת משרד התחבורה לא מספקת. הנת"צים הם לא התשובה, ומשרד התחבורה לא יכול להאשים את הרשויות. ישנו כשל מערכתי שצריך להיענות בתכנון תקציבי מתאים, ויש לתת את הדעת על התאמת ההיצע לביקוש".
זנדברג הסבירה את עניינה של השדולה: "המטרה העיקרית בהקמת השדולה ובפרויקט תיעוד ברשתות החברתיות היא קודם כל להעלות לדעת הקהל הציבורית את הבעיות הקיימות מתוך אמונה שרק מצב שהוא נוכח בדעת הקהל יעורר תגובה ציבורית ושינוי".
ח"כ
יריב לוין (ליכוד) אמר: "כיום מי שמשתמש בתחבורה הציבורית הוא מי שחייב, התחבורה לא נגישה וגמישה ומתחשבת בדרישות שמגיעות מהשטח. הגיע הזמן שתהיה למפעיל האופציה להיענות לדרישות שמגיעות מהרשות המקומית והישובים ואת זה ניתן להשיג באמצעות רשות מטרופולינית אותה על משרד התחבורה לקדם בשיתוף הרשויות המקומיות".
עוד הוסיף: "אין אחד בחדר הזה אחד שחושב שהיה יכול לנהל את חיו היומיומיים בהסתמכות בלעדית על התחבורה הציבורית בישראל, ונדרש שינוי חשיבתי יסודי בכל הנושא. עבודה נכונה של מערך תחבורתי ציבורי הוא של קווים ראשיים עם כלים גדולים ותפוסה גבוהה ותדירות גבוהה, וההזנה שלהם על-ידי קווים קטנים יותר מתוך השכונות. התפישה הבסיסית הזאת (למעט הניסיון שנעשה בגוש-דן) לא מתקיימת, גם לא במכרזים חדשים שיוצאים".