ד"ר נזיה ח'טאטבה, עורך עיתון "מישוואר" היוצא לאור בטורונטו, והמכהן גם כחבר הנהלה של "הבית הפלשתיני" במיסיסוגה, פרסם (2.5.14) מאמר מערכת שכותרתו: "[מסגד] אל-אקצה ואל-קודס [ירושלים] זקוקים למוג'אהידין ולא לתיירים". להלן קטעים נבחרים ממאמר המערכת שתורגמו מערבית:
"חכמי דת מוסלמים, שהשתתפו לאחרונה בוועידה ברבת עמון בתמיכה באל-קודס, ועידה שנשאה את השם 'הדרך לעבר אל-קודס', לא מצאו דרך אחרת לסייע לאל-קודס, אלא באמצעות פרסום פתווה [פסק הלכה איסלאמי], המתיר למוסלמים [המתגוררים מחוץ לפלשתין] לבקר במסגד אל-אקצה".
"הפתווה עוררה תגובות מעורבות, שכן משמעותה נורמליזציה עם הישראלים. ד"רמחמוד אל-הבאש, הביע בשם הרשות הפלשתינית, תמיכה בכך, בעוד שחמאס והרוב המכריע של הארגונים הפלשתינים והלאומיים הביעו את התנגדותם..."
"הסיוע לאל-קודס ולאל-אקצה לא יתממש באמצעות ביקורים, אשר בבסיסם משרתים את האוצר של מדינת הכיבוש, אלא באמצעות פרויקטים ערביים ואיסלאמיים, שיעסקו בבנייה מחדש של הבתים ההרוסים, בהגנה על הבתים הקיימים, ובפרט בעיר העתיקה, ובתמיכה בפרויקטים כלכליים, יצרניים ומסחריים, שיצרו מקומות עבודה חדשים".
"העם הפלשתיני, בין אם הוא נמצא באל-קודס, בגדה [המערבית] או בשטחים הכבושים מ-1948, הוא זה אשר מגן בדמו על המקומות הקדושים לאיסלאם ואל-אקצה באמצעות התמודדות עם הפלישות הישראליות החוזרות ונישנות [למסגד אל-אקצה], שהינן הכנה לבנייה של בית כנסת יהודי ברחבתו".
"אנו משתאים נוכח המאמצים של הממשלות הערביות, ובמיוחד מדינות המפרץ, ומהסכומים העצומים של כסף המוצאים על תמיכה בארגונים ג'יהאדיסטיים עדתיים, אשר מנהלים מלחמות הרסניות במספר מדינות ערביות. כדי להשיג סיוע והגנה קבוצות אלה דרבנו את חכמי הדת הבכירים ביותר לפרסם אלפי פסקי הלכה איסלאמיים, אשר קוראים לג'יהאד בסוריה נגד המשטר, אשר נחשב ככופר, וזאת בעוד אל-קודס והשחרור של פלשתין אינם מוזכרים בפסק הלכה כלשהו או בקריאות לג'יהאד".
"חכמי הדת המעוניינים להגן על מסגד אל-אקצה צריכים להפעיל לחץ על ממשלותיהם, אשר שכחו את המסגד הזה ואינם ממלאים עוד תפקיד בהגנה עליו, ולא באמצעות עידוד נורמליזציה עם הישראלים ע"י פרסום פסקי הלכה מעוררי מחלוקת, והבעת שביעות רצון ממספר ממשלות שלהן יחסים דיפלומטיים עם ישראל".
"אני משתאה כיצד התיירים [המוסלמים] יסייעו לאל-אקצה ואל-קודס כל עוד הכניסה שלהם [לירושלים], פעילויותיהם והמזון של הצורכים נתון להסכמה של שלטונות הכיבוש, ורשויות אלה יכולות למנוע את הגעתם אם הן תסבורנה שהם מסוכנים, כפי שהן נוהגות כיום ביחס לתושבי הגדה המערבית הכבושה".
"כאשר הנשיא הפלשתיני ושר ההקדשים שלו, מחמוד אל-הבאש, אינם יכולים להתפלל במסגד אל-אקצה, כיצד הם יכולים להתיר לאחרים לבקר [במקום]? הם צריכים ללמוד לקח מהאפיפיור הקופטי של מצרים, אשר אסר ועדיין אוסר, על חסידיו לבקר בכנסיות הנוצריות באל-קודס הכבושה כל עוד הן נתונות תחת כיבוש. מלכתחילה חכמי הדת המוסלמים היו צריכים לנהוג בדרך דומה, וזאת במקום לפרסם פסקי הלכה, אשר מעניקים אמתלות לביקור בישראל ולהתמודד עם זה".
העיתון "מישוואר" מאמץ קו אנטי ישראלי מובהק. במאמר (30.11.12) על-רקע מתקפת הטילים של חמאס לעבר ערים ישראליות הודה ח'טאטבה לאירן, סוריה וחיזבאללה על הנשק, הרקטות, האימונים והמימון שגורמים אלה סיפקו לעזה, והזהיר, כי בעתיד הפלשתינים ינקמו בישראל על כל "פשעיה".
במאמר מערכת מה-23 באוגוסט 2013 התנער ח'טאטבה מחמאס בגלל מה שכינה התנערותה מהתעמתות עם ישראל, בגלל שיקולים פוליטיים הקשורים ליחסיה עם קטר ועם תנועת האם שלה האחים המוסלמים. במאמר מערכת אחר (24.1.2014) כתב ח'טאטבה, כי "האויב היחיד של הזהות הפלשתינית הוא ישראל, ולא אירן או מדינות אחרות".
לפני כשנתיים פרסם העיתון "מישוואר" שיר המשבח טרוריסטים פלשתינים, אחד מהם מחבל מתאבד. השיר פורסם לרגל העברת גופות הטרוריסטים מישראל לידי הרשות הפלשתינית לשם קבורתם.