|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

אהרן ברק - מדיטציה קיצית לצלילי מהלר ובאך

ספק אם המוצר "אהרן ברק", צלח בשלום את שתי החשיפות המביכות-משהו מן הזמן האחרון מי שמכיר את כתביו עבי הכרס של אהרן ברק בעיקר בנושא שיקול הדעת השיפוטי, יודע עד כמה ברק הוא חסיד המוטיב החוזר על עצמו
20/07/2009  |   אביגדור פלדמן   |   מאמרים   |   אקטיביזם שיפוטי   |   תגובות
קבלו את המותג: תכונות נלוות: חוקתיות, סבירות, מידתיות, ערכי היסוד של השיטה

מי יודע כמה נאשמים ובעלי דין הופיעו בפני אהרן ברק בכל שנות כהונתו בבית המשפט העליון, נאשמים שנשאו אליו עיניים של תקווה וייאוש, בעלי דין השולחים יד אל גרונו של זה, מעבר למילת "הנגד", המפרידה בין שמותיהם, כמו "קרויצפלד נגד פשפיורקה", הנושאים על גבם את הסכסוך הממושך אותו הם גוררים עוד מבית המשפט השלום, כמו נמלה הנושאת על גבה גרגר הכבד פי שבעה ממשקלה העצמי.

כאשר קראתי את המשפט הזה היה נדמה לי שנכנס לי גרגר אבטיח לעין. וקראתי שוב "ההחלטה לא הייתה אקטואלית כי העותר כבר לא עונה", מי בכלל היה העותר שם, העתירה הוגשה בשמם של כל העצורים הפלשתינים חסרי השם והקול, שטולטלו, נקשרו בתנוחת בננה, שק מסריח הונח על ראש, נמנעה מהם שינה עד למאה שעות, אנשים בבגדים צואים שעונו בשיטות שונות ומשונות והמשיכו להיות מעונים עד שניתן פסק הדין, ויש אומרים שגם אחר-כך אבל זה כבר לא שייך לאהרן ברק. כובעים הוא עושה אהרן ברק או ארונות מתים?

ברק: "להגן באופן אקטיבי על כבוד האדם"
ענבל בר-און
בניגוד לתפיסה ולפיה ברק ייבא לישראל את השיטה האמריקנית בדבר מניעת התערבות המדינה בחיי הפרט, ברק סבור כי על המדינה לפעול באופן אקטיבי למען זכויות האדם * זהו גם הנושא בו הוא חפץ לחקור לעת פרישה
לרשימה המלאה

מדוע שונאים כל-כך את בית המשפט העליון
ענבל בר-און
יובל אלבשן, במאמרו - מסביר את תהליך הפיחות של אמון הציבור במערכת בתי המשפט * לשיטתו, בית המשפט העליון הפך לדוברו של המעמד הבינוני, במסגרת 'מיסחור, מגזור והפרטת' כל רשויות המדינה * כולל ולרבות - בית המשפט העליון
לרשימה המלאה

"אהרן ברק" הוא מותג רב-עוצמה, אייקון תרבותי מנחם, לא מכאני, לא חיקוי, לא שירבוט, לא סימולציה, אלא הדבר כשלעצמו, "אהרן ברק" הוא אהרן ברק הוא אהרן ברק, לא סחבק, לא סלולארי, לא אבטיח עם טעם של ספוג, לא מזגן טורנאדו. "אהרן ברק", סטקאטו חולמני, נקישות טימפאני וקרן יער לירית, משהו כמו פתיחת הפרק השלישי של הסימפוניה השנייה ("התחייה") של מהלר, כזה מהורהר, כזה חולמני, אבל גם כזה עמוק אבל גם שרירי ברזל.

המותג אהרן ברק משתייך ללא ספק לליגה הבכירה ביותר של המותגים, המבצעים את המעבר הנכסף כל-כך מן המותג אל המוצר ומתמזגים בו באופן מושלם. "אמקור" זה מקרר, "אלברט איינשטיין" זה מדען, "לאונרדו דה וינצי" - אמן, אהרן ברק - עיין ערך שופט. אלא שכדרכו של כל מותג, ככל שאתה יודע עליו יותר, כך הוא הולך ונחלש. הריחוק, המיסתורין, מעמקי הסוד, חיוניים להצלחתו המסחרית, הנה, אני קורא לחרדתי כי הניתוח לאחר המוות של מייקל ג'קסון, מגלה כי הוא היה קירח ולבש פאה נוכרית, שאפו היה תלוי על בלימה ועוד התגלו תהליכים גופניים שאינם ראויים למאכל אדם. לא שחס וחלילה אהרן ברק הוא מייקל ג'קסון, הוא אפילו לא אורי גלר, שבלע את מייקל כמו שאדם שואב ביצה מקליפתה, לאחר שניקב בה שני חורים, אך ספק אם המוצר "אהרן ברק", צלח בשלום את שתי החשיפות המביכות-משהו מן הזמן האחרון.

הראשון בסדר כרונולוגי של יציאה לאור הוא הספר "עושה הכובעים", ראיונות ושברי מחשבות של אריאל בנדור וזאב סגל ואחריו הסרט "השופט", של רם לנדס ועמי טיר. רצוי לקרוא ולראות את שניהם, על-אף דמיון ניכר, כמעט עד לרמה לשונית של אהרן ברק בשני המדיומים, מה שדי מעורר תמיהה, לאונרדו דה וינצ'י מצייר את המונה ליזה פעמיים? כל-כך מוגבל מלאי הרעיונות והדימויים הלשוניים של ברק עד שהם חוזרים על עצמם, משהו כמו שלוש מהלומות הפטיש הפותחות את הסימפוניה השישית של מהלר. אבל מי שמכיר את כתביו עבי הכרס של אהרן ברק בעיקר בנושא שיקול הדעת השיפוטי, ואני מכיר מישהי בכפר מל"ל המכירה אותם היטב, יודע עד כמה ברק הוא חסיד המוטיב החוזר על עצמו, ורק לשונות רעות במיוחד יגידו הממחזר את עצמו.

כאן אנו זונחים את מהלר ותוגותיו וההשוואה הראויה יותר היא לאמנות הפוגה של יוהן סבסטיאן בך, דהיינו מוטיב קונטרפונקטי אחד ברה מינור: החוזר אינסוף פעמים בסדר מורכבות עולה.

מבחינת הנזק למותג, אהרן ברק, שבלי ספק נכונו לו חיי מדף ארוכים גם לאחר פרישתו מבית המשפט העליון, הספר הוא הרבה יותר הרסני. אהרן ברק ושני מדובביו הציתניים, בנדור וסגל, ורק אני בדמיון הדביק כל-כך שלי, רואה בשלושתם עצור ושני מדובבים היושבים לעת לילה בתא מעצר, נאמר בתחנת המשטרה בצומת מסובים, הידוע גם בכינוי "כלוב הציפורים", והמדובבים מנסים לחלץ מן העצור הודאה באיזו אשמה דמיונית, שאינה ברורה להם עצמם והרבה פחות לעצור, והשיחה מתגלגלת על גלגלי הלילה הרכים, מתפתלת, עולה לגבהים וצונחת לתהומות וברקע קולות ההביטאט האופיניים של בית המעצר, שיעולים, גניחות, קול המים היורדים בשירותים והקריאות התכופות "סוהר, סיגריה".

כמה עשרות ואולי מאות שיחות מוקלטות מעין אלה שמעתי בחיי ויום אחד אאסוף אותן לאנתולוגיה מדהימה, שמן הסתם אקרא לה אלף לילה ולילה ואקדיש אותה לשחרזדה של המדובבים מיסטר איקס מבני ברק שדובב את כולם. והקורא המתעניין בז'אנר המחתרתי הזה, מופנה אל פסק הדין המרהיב של השופטת חיות בעניין אלזם עליו השלום, המצטט הרבה משיחות הלילה הללו. השלושה במשטרת מסובים, העצור ושני המדובבים, מגיעים עד מהרה ליסודות המיתולוגיים הנצחיים של מערכת המשפט: "השופט הבן זונה הוא כל יכול, עורכי הדין הם זבל והשופט לא רואה אותם ממטר ואת הנאשמים הוא לא רואה אפילו ממרחק פחות ממטר".

הנאשמים - נוכחים נפקדים
מקומם נפקד [צילום: AP]

בנדור, סגל וברק כל-כך שבויים באאורה העצמית שלהם, עד שהם לא מבחינים בכמה התבטאויות מוזרות ומביכות עד מאוד החומקות מן החדר הנעול של השופט. ראשית, כמו שאומרים העצור ומדובביו, אין בספר איזכור אפילו של נאשם אחד, עותר אחד, תובע אחד, נתבע אחד, הכל מתנהל בחלל ריק ממתדיינים. גם בסרט אנו רואים שופטים פוסעים בצעדים חרישיים במסדרונות האבן של בית המשפט העליון, צילומים ממושכים של השופטים היושבים מתחת לקיר הפסיכדאלי של אולם ג, אפילו בשוט אחד בסרט אין אנו רואים את תא הנאשמים. איפה סולימן אל עביד, נאשמי דני כץ, איפה אלפי שנות המאסר שעברו באולם הזה?

מי יודע כמה נאשמים ובעלי דין הופיעו בפני אהרן ברק בכל שנות כהונתו בבית המשפט העליון, נאשמים שנשאו אליו עיניים של תקווה וייאוש, בעלי דין השולחים יד אל גרונו של זה, מעבר למילת "הנגד", המפרידה בין שמותיהם, כמו "קרויצפלד נגד פשפיורקה", הנושאים על גבם את הסכסוך הממושך אותו הם גוררים עוד מבית המשפט השלום, כמו נמלה הנושאת על גבה גרגר הכבד פי שבעה ממשקלה העצמי. אף אחד מהם לא השאיר איזה חותם על השופט ברק עד שיזכה להיכנס למעבדתו של "עושה הכובעים", איפה הראשים גזוזי השיער, לבני השיער, צבועי השיער בצבע החציל המעיד על מחלה המקננת בגוף. איפה הראשים המורכנים בעייפות אינסופית או מורמים בהתרסה, האם לא להם התאים אהרן ברק כובעים מצוחצחים עם תיתורת, או קמט או קפל, כובעי צילינדר וכובעי יומיום עם מצחייה, אף אחד מהם לא זכה להיכנס לספר, אולי היה ראוי לקרוא לו כובעים ללא ראשים.

בכך שונה כל-כך הספר מספרים קודמים שנכתבו על-ידי שופטים עליונים, למשל ספרו יצחק אולשן "דין ודברים", ממנו שאלו מחברי עושה הכובעים את כותרת המישנה של הספר "דין ודברים עם אהרן ברק", או ספריו המקסימים של שניאור זלמן חשין "שחוק ודמע בבית המשפט", העמוסים מתדיינים טרודים, סמוקי פנים, המפיחים לכל עבר עננה של זיעה חמוצה וריח של כרוב. אולי כך הדבר משום שאהרן ברק לא היה מעולם שופט של בית משפט שלום או מחוזי, למרות שהוא סבור כי למעלה מ-90 אחוז משופטי העליון צריכים לבוא מערכאות דיוניות, כלל שכמובן אינו חל עליו, כך שהשופט ברק לא פגש מימין מתדיין חי. בעלי הדין בבית המשפט העליון הם סילואטות קרטון בתא הנאשמים או בקהל, הם אינם מדברים ואין להם כל חלק בדיון.

ניתוח משפטי בחלל ריק?
סטריליזציה מזויפת

ומה עם עורכי הדין? גם הם כמעט לא נמצאים בספר. לאחר סריקה קפדנית מצאתי בספר איזכור אחד לעורכי דין. לקראת סיום הספר, בתשובה לשאלת בנדור: "מה אהבת בשיפוט?", משיב כבודו שאהב באופן טבעי את הניתוח המשפטי, את ההתמודדות עם שאלות משפטיות וגם "אני אהבתי עורכי דין חריגים, שהוסיפו פלפל לדיון המשפטי". פלפל לדיון המשפטי? מן הסתם מתכוון אהרן ברק לתבלין הידוע בשמו הלאטיני piper nigrum תבלין שחור שמגיע בדמות כדוריות קטנות שנהוג לטחון אותן לאבקה, שאם איתרע מזלך והיא נכנסת לחוטמך תביא לתגובת עיטוש ממושכת ואפשר גם להשתמש בה להטחה בפניו של שודד או אנס. ומה אירע לכל מאות השעות שהושקעו בהכנת טיעונים, אסמכתאות, פיתוח רעיונות, אלפי דפים שנגנזו בארכיב בית המשפט העליון אי-שם בהרי ירושלים, כל זה רק פלפל לדיון המשפטי. ומה עם אותן עמותות ואגודות, עדאלה, הוועד נגד עינויים, האגודה לזכויות האזרח, שוברים שתיקה, יש דין, בצלם שהביאו לשולחנו של הגדול מכולם עתירות מצוחצחות ומבהיקות שאיפשרו לו לתת את פסקי הדין המופלאים השטים כענני נוצה מן החלונות הגבוהים של בית המשפט העליון אל העולם הרחב, כמו בג"צ הוועד נגד עינויים שהוגש על-ידי נבחרת עמותות זכויות האזרח בישראל שאינן זוכות לכל איזכור, ועליו אומר אהרן ברק כי "הוא פסק דין חשוב מבחינת המסר שהוא מעביר. הייתה לו השלכה בינלאומית אדירה".

ובכלל נראה כי השופט ברק אינו חובב את העמותות הטרחניות הללו, כאשר הוא נשאל לגבי התנגדותו למינויה של רות גביזון הוא משיב: "אני לא חושב שנשיא אגודה לזכויות האזרח יכול להיות שופט בבית המשפט העליון. אני לא חושב שנשיא תנועה לאיכות השלטון יכול להיות שופט בבית המשפט העליון", והשואלים הכל-כך קשובים אינם שואלים כאן והאם התובעת מספר 1 עדנה ארבל יכולה להיכנס לבית המשפט העליון כמעט מיד לאחר שסיימה את תפקידה והאחראי על התביעה כללית היועץ המשפטי לממשלה כמו אהרן ברק יכול גם הוא, והאם מלחמה לטובת זכויות אזרח היא אג'נדה פסולה. והאם בארה"ב לא מונה לבית המשפט העליון טורגוד מארשל - עורך הדין הבולט של הארגון למניית אפליית שחורים.

חמש שנות איחור
חמש שנות עינויים נוספות [AP]

בעניין פסק דין העינויים אותו מונה ברק בין 11 פסקי הדין החשובים ביותר שנתן (אין ביניהם אפילו פסק דין פלילי אחד) נכללה בספר אחת ההתבטאויות שבהחלט מתחרה רצינית לתואר ההופס... המשפטי מספר אחד של כל שנות המשפט. כאשר נשאל ברק על-ידי סגל מדוע ניתן פסק הדין שאסר עינויים ניתן רק לאחר 5 שנים מיום הגשת העתירה, האם אין בבית המשפט העליון מדיניות מכוונת של המסלול האיטי לתפוחי אדמה לוהטים (הביטוי כמובן שלי ולא של סגל חביב השופטים), השיב הראש והראשון: "ההחלטה לקחה זמן כי היא לא הייתה אקטואלית, משום שהעותר כבר לא עונה", כאשר קראתי את המשפט הזה היה נדמה לי שנכנס לי גרגר אבטיח לעין. וקראתי שוב "ההחלטה לא הייתה אקטואלית כי העותר כבר לא עונה", מי בכלל היה העותר שם, העתירה הוגשה בשמם של כל העצורים הפלשתינים חסרי השם והקול, שטולטלו, נקשרו בתנוחת בננה, שק מסריח הונח על ראש, נמנעה מהם שינה עד למאה שעות, אנשים בבגדים צואים שעונו בשיטות שונות ומשונות והמשיכו להיות מעונים עד שניתן פסק הדין, ויש אומרים שגם אחר-כך אבל זה כבר לא שייך לאהרן ברק. כובעים הוא עושה אהרן ברק או ארונות מתים?

כמו בפרסומת לסלולר
החיים הטובים??? [צילום: פלאש 90]

התבטאויות נוספות הטוענות לכתר הבכורה נוגעות אחת לשטחים ואחת למינויי שופטים. ביחס לשטחים אומר אהרן ברק כי מכוח המשפט הבינלאומי זוכות זכויות האדם בשטחים להגנה טובה יותר מאשר אצלנו בישראל, האומנם? זכויות האדם בשטחים משגשגות יותר מאשר בישראל וברק נותן לדוגמה כי בשטחים יש חופש נישואין ובישראל לא, ואתה חושב על כל העתירות לאיחוד משפחות שנדחו, על המעצרים המינהליים, על איסורי התנועה, על משפחות שנקרעו לגזרים ואתה מבין שלדעתו של ברק מעבר לחומה אותו חוצה כדור הרגל של קבוצת החיילים בפרסומת לסלולוארי זה או אחר, עומדת קבוצת כדורגל מאושרת לבושה במדי מנצ'סטר יונייטד השולחת את הכדור בבעיטת אדירים חזרה אל החיילים שאין להם זכות נישואין. וביחס לשאלה הכמעט חצופה "איך אתה חי עם השליטה שלנו בעם אחר", משיב ברק "אני לא רוצה להביע דעה פוליטית", זו דעה פוליטית? "בחיאת ראבק, יא ברק", כמו שאומרים בתא המעצר ההוא בצומת מסובים, זה כאילו שאלת שופט עירקי נשוא פנים מה דעתו על שימוש בגז חרדל כנגד כורדים במחוז חלאבג'ה, "סליחה", אומר השופט העירקי ומסלסל בשפמו "אני לא רוצה להביע דעה פוליטית".

בעניין למינויי שופטים אומר ברק: "ביחס לאליקים רובינשטיין הוא השופט הדתי הטוב ביותר שאפשר היה להביא", וביחס לשופט סלים ג'ובראן: "הבאנו את השופט הערבי הטוב ביותר שיכולנו להביא", ורק האוזן המאומנת כראוי בפוגות של באך ובשלמות המתמטית שלהן מבחין כי מעבר לפינה מהדהד הקונטרפונק ברה מז'ור החבוי במשפט זה, לאמור: סלים ג'ובראן הוא הערבי הכי טוב בין כל השופטים ואליקים רובינשטיין הוא הדתי הכי טוב בין השופטים, או אולי התכוון המלחין הגאון למשהו אחר.

הסרט "השופט", (האם רק לי מזכיר השם את סדרת "הבורר"), משלים את הספר אם כי לא בא במקומו. ברק ומראיינו, חתנו רם לנדס, חוזרים על המנטרות המופיעות בספר כי השופט הוא דמות מטריקס, חסר מקום, השקפת עולם, יציר רשתות מחשבה בעל כושר תבוני עליון לבצע איזונים מורכבים במיוחד, השקפה שהספר של המדובבים בנדור וסגל, איכשהו מפריך אותה, כאשר אתה שואל את עצמך האם היית קונה פסק דין משומש ממי שסבור כי העתירה נגד עינויים עסקה בעותר אחד שלאחר שחילצו מלשונו המתלעלעת הודאה באשמה כזו או אחרת הפסיקו לענות אותו, ואני נזכר שאחד העותרים שם היה גם חריזאת שמת תוך כדי טלטול בחקירה, כך שגם לגביו העתירה לא הייתה דחופה במיוחד, הרי שיש בו הצצה לאהרן ברק אחד, עייף, שחומות ההגנה שלו פחות יציבות, כאשר הוא אומר ביום פרישתו שלא הסכים להארכת כהונתו כי "מלאה הכוס, מלאה הכוס", וכמעט דמעה בוקעת בעיניו ואתה שואל את עצמך לכמה מנגנוני הגנה והינתקות צריך שופט שנהרות של סבל ויגון זרמו דרכו והוא אינו מזכיר אפילו מתדיין אחד.

ולבסוף מילה אחת אישית. אהרן ברק מרבה להזכיר בספר ובסרט את השואה, כארוע שעיצב את השקפת עולמו. גם לאבי קראו אהרן והוא שוחרר על-ידי חייל כושי ממחנה ההשמדה בוכנוואלד. וכמו שברק מספר בסרט שראה לראשונה פרה, כשיצא בן 5 מן מהשק שהוברח מן הגטו לכפר מחוץ לעיר, גם אבא שלי ראה אז בפעם הראשונה אדם שחור. בראדום, שם נולד, לא היו אנשים שחורים. כששוחרר המחנה הוא שקל 35 ק"ג ויצא מצריף המוזלמנים על כתפי אחיו הצעיר שמואל. אבי היה כורך ספרים, הוא יצא כל בוקר לעבודה בשעה רבע לחמש בבוקר וחזר בחמש אחרי הצהריים. הוא קרא עיתון מעריב על כיסא נוח במרפסת בדירה בדמי מפתח שהייתה בחלקה משותפת לנו ולגברת קרויצפלד עד שנרדם על הכיסא והיינו מסייעים לו להיכנס למיטה. אבי מעולם לא חשב ולא אמר שהשואה עיצבה את השקפת עולמו.

לבלוג האישי של אביגדור פלדמן
תאריך:  20/07/2009   |   עודכן:  13/11/2009
עו"ד אביגדור פלדמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהרן ברק - מדיטציה קיצית לצלילי מהלר ובאך
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא וכותב
20/07/09 13:05
 
טלטלה
20/07/09 13:56
2
נתן חכם
20/07/09 14:13
3
סתם אחד
20/07/09 14:18
4
מהיכן החוצפה הזו?
20/07/09 14:27
5
כנניהו המיסר
20/07/09 14:32
6
פסיכולוג
20/07/09 15:30
7
עידןסובול
20/07/09 16:44
8
יותר מכל משפ'
20/07/09 18:07
9
"תופרת התיקים"
21/07/09 01:42
10
בסך הכל מאעכר
21/07/09 04:39
11
לוי
21/07/09 06:53
12
ע.ג1
21/07/09 07:26
13
ברק כמשל
21/07/09 09:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחר 100 הימים הראשונים, כיצד משתקף ממשלו של נתניהו בעיני אדם מן המחנה הלאומי?
20/07/2009  |  אליקים העצני  |   מאמרים
נאמר - משנכנס אב ממעטין בשמחה. חודש אב מאופיין על-פי האסטרולוגיה היהודית בחורבן ובתקווה. חודש אב הוא חודש ההתגברות. סמלו של החודש הוא האריה. הארי הוא סמל הגבורה. הגבורה יכולה להיות התגברות על היצר. אבל הגבורה יכולה להיות רצון להשתלטות על האחר. גבורת החומריות. זה בידינו לבחור מהי הגבורה בה אנו רוצים.
20/07/2009  |  צפורה בראבי  |   מאמרים
אין זה סוד ש"הדשא של השכן ירוק יותר" וכל אחד גם יודע ש"לטנגו צריך שניים". גם צריך לדעת ש"לא מוכרחים לדחות למחר מה שניתן לדחות למחרתיים", וש"אם לא יועיל - לא יזיק".
20/07/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
"אפריל הקסום" של תיאטרון באר שבע היא קומדיה רומנטית, שחלקה בערפילי לונדון האפורים של שנת 1922 וחלקה השני באי איטלקי קסום, ההופכים גם את חודש אפריל למשב רוח מרענן, ענוג ומבדר. המחזה מתרחש בלונדון של אחרי מלחמת העולם הראשונה, כאשר ארבע נשים מחליטות לנטוש את ביתן האפור ולצאת לפגרה של מילוי מצברים בת חודש ימים בטירה איטלקית.
20/07/2009  |  חיים נוי  |   מאמרים
השמועות על ענישה קולקטיבית מתייחסות (כמובן, איך לא) לסבלם הנורא של החרדים אשר הבעירו את העיר, שרפו, הרסו, השתוללו, ואחר-כך גם פצעו עובדים. וכאשר הסיכון לבטחונם של העובדים גבר והם הצטוו לשמור על נפשותיהם, קמה זעקה גדולה על ענישה קולקטיבית המכוונת לציבור החרדי.
20/07/2009  |  רות פורסטר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   אקטיביזם שיפוטי  
תוקפי אהרן ברק לא הבינו דבר  /  ענבל בר-און
18 שופטים לביהמ"ש העליון  /  רותי אברהם
אות "חושן המשפט" לשופט מאיר שמגר   /  טליה גורן
חוק מול צדק - מה עדיף?  /  עו"ד יוסף פנדריך
כוחו המופלא של עיקרון המידתיות  /  ענבל בר-און
שיקול דעת מנהלי  /  ענבל בר-און
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il