|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
פרסום לעומתי לטענות הימין החדש [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90] פינדרוס. המפלה הפכה למנוף [צילום: פלאש 90]

התוצאות הרשמיות בבחירות: הליכוד ירדה ל-35

מפלגת יהדות התורה עלתה ל-8 מנדטים ומפלגת הליכוד ירדה ל-35 על חודם של כמה עשרות קולות נכנס לכנסת יצחק פינדרוס שמועמדותו כראש עיריית אלעד נפסלה באוקטובר האחרון
16/04/2019  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה (יום ג', 16.4.18) את התוצאות הרישמיות של הבחירות לכנסת ה-21 ולפיהן עלתה רשימת יהדות התורה ל-8 מנדטים על חשבון הליכוד שירדה ל-35 מנדטים. אל הכנסת ייכנס יצחק פינדרוס, שהיה בעבר סגן ראש עיריית ירושלים ושמועמדותו לתפקיד ראש עיריית אלעד נפסלה על-ידי בית המשפט באוקטובר האחרון.

על-פי התוצאות הרשמיות קיבלה הליכוד 35 מנדטים, כמו רשימת כחול-לבן שקיבלה 35 מנדטים. המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה קיבלו 8 מנדטים כל אחת. מפלגות העבודה וחד"ש-תע"ל קיבלו 6 מנדטים, איחוד מפלגות הימין וישראל ביתנו קיבלו 5 מנדטים כל אחת, ומפלגות בל"ד, כולנו ומרצ קיבלו 4 מנדטים כל אחת. מפלגת הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה לאחר שחסרו לה 1,454 קולות בלבד.

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, הודה בהפסד ובפוסט שפרסם כתב: "בתום 6 שנות שירות כשר, 100 ימי קמפיין ועוד שבוע של מאבק למען כל קול, אני יכול לומר: עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל, העם האהוב שלי. הפעם זה לא הספיק". עוד כתב כי אין לו טענות לאיש וכי הוא ורק הוא אחראי לתוצאה. "אכן מצאנו אי-סדירויות בקלפיות ואף מעבר לכך, אך אין בהם, כשלעצמם, כדי לבטל את כל תוצאות הבחירות. משפטנים שלנו יבחנו את הממצאים בשבועיים הקרובים, אך בשלב זה אנחנו ממשיכים הלאה", ציין.

אמנם הליכוד וכחול-לבן השיגו את אותו מספר מנדטים, אך הליכוד עברה את כחול-לבן במדד מספר המצביעים. בין שתי המפלגות יש פער של 14,489 מצביעים לטובת הליכוד. הפער בין איחוד מפלגות הימין שקיבלה 5 מנדטים לבין מפלגת מרצ שקיבלה 4 מנדטים עומד על 2,995 מצביעים בלבד. מדובר בפער קטן בהרבה מן הפער שקיים בין ישראל ביתנו, שקיבלה גם היא 5 מנדטים, לבין איחוד מפלגות הימין, אשר עומד על 19,536 מצביעים לטובת ישראל ביתנו.

עוד עולה מנתוני ועדת הבחירות המרכזית כי מפלגת בט"ח בראשות כוכב הרשת החברתית סמיון גרופמן קיבלה 4,618 קולות - 1,224 קולות יותר ממפלגת מגן בראשות גל הירש (3,394).

תאריך:  16/04/2019   |   עודכן:  16/04/2019
איציק וולף
ועדת הבחירות: 3 קולות נוספו בטעות לימין החדש

השופט מלצר. יגיש מחר את התוצאות לנשיא [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ועדת הבחירות המרכזית טוענת כי פרסומי מפלגת הימין החדש על הונאות חמורות ב-8% מהקלפיות בכלי התקשורת - הם פרסומים שאינם מבוססים ונאמרים מתוך מצוקה מובנת. מחר בצהריים ימסור יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, את התוצאות הרשמיות של הבחירות לידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

"ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות", נמסר (יום ג', 16.4.19) בהודעה חריגה שפרסמה הוועדה בעקבות טענות של הימין החדש לאי-סדרים שגילתה כביכול בבדיקת נתוני הקלפיות.

"הוועדה מבקשת להבהיר כי היא דוחה מכל וכל את טענת הימין החדש באמצעות השר בנט, כפי שפורסמו היום, לפיהן ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות. טענות הימין החדש אינן עקביות. בראשית, טענה רשימת הימין החדש כי רשימות שונות פסלו לה קולות, במתכוון, מתוך הקולות מהקלפיות המיוחדות (המעטפות הכפולות). לאחר שנוכחו נציגי הרשימה, בעצמם, כי אין בדברים כל ממש, עברו לטענה חלופית", נכתב בטענת הוועדה.

"צוותים מטעם ועדת הבחירות המרכזית ערכו במשך הלילה והבוקר בדיקות מדוקדקות בכל 66 הקלפיות ובתום הבדיקה הסתבר שיש לגרוע לימין החדש שלושה קולות. לאחר שבבדיקה מדוקדקת זו, נמצא שגם בטענות אלה של הימין החדש אין כל ממש, ממשיכים נציגי הרשימה לערוך בדיקות נוספות, ולפרסם נתונים לא בדוקים ומטעים", טענו בוועדה.

הימין החדש: נמצאו הונאות חמורות

בנט ושקד. מלחמה עד הרגע האחרון [צילום: פלאש 90]
מפלגת הימין החדש, בראשות השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, טוענת כי ועדת הבחירות המרכזית נחפזה לפרסם תוצאות רשמיות של הבחירות לכנסת ה-21 למרות מה שהגדירה כאי-סדרים והונאות שאותרו ביממות האחרונות.

"בניגוד להודעתה הנחפזת של מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס, בבדיקה שביצענו יחד עם הוועדה נמצאו ממצאים חמורים וחד-משמעיים לזיופי בחירות חמורים", נכתב בהודעה שפרסמה המפלגה (יום ג', 16.4.19) לאחר כמה יממות של עבודה אינטנסיבית של ראשי המפלגה ושל מתנדבים לאיתור טעויות בנתוני הקלפיות. "לצערנו, ביקשנו ממנכ"לית הוועדה להמתין עם ההודעה לתקשורת עד לתום הבירור, אך החיפזון להוציא גבר על ההיצמדות לעובדות. נציין שעד כה, הוועדה התנהלה דווקא בצורה ראויה תוך שיתוף פעולה, כך ששינוי הכיוון הפתאומי מעורר תמיהה", לשון ההודעה.

בין היתר נמסר כי ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים, בחלקן הונאות חמורות. "בזמן הקרוב תחליט המפלגה על צעדי ההמשך", נמסר מהימין החדש.

מדובר בתגובה להודעה שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית ובה נטען כי בבדיקה חוזרת של עשרות פרוטוקולי הצבעה מכלל הקלפיות הארציות על-פי בקשתו של השר בנט מרשימת הימין החדש בטענה כי נגרעו מהם קולות - לא נמצאו כל פגמים מהותיים. "במניין הקולות שנבדקו מעשרות קלפיות, נמצא כי לימין החדש נרשמו שלושה קולות עודפים", נטען בהודעה.

כאמור, במפלגת הימין החדש טוענים כי נמצאו פגמים מהותיים. בשל כך, צפויה המפלגה לערער לבית המשפט העליון על התוצאות הרשמיות של הבחירות. המועד האחרון להגשת הערעורים הוא ב-1 במאי 2019.


+הפתרון נמצא מחוץ לפוליטיקה
08:46 17/04/19  |  אהוד פלג   |   לרשימה המלאה
למעלה משני שלישים של הציבור הישראלי נתנו למערכת הבחירות 2019 ציון נכשל בהגינות  ▪  דומה שהציון הולם גם את התנהלות המערכת הפוליטית ביומיום  ▪  הפתרון נמצא מחוץ למגרש הפוליטי
(השמצות [צילום: אדם שולדמן/פלאש 90])
+דן אריאלי: חייבים לעזור לפוליטיקאים
23:59 16/04/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
75% סבורים כי המפלגות אינן חשות מחויבות לקיים הבטחות  ▪  הפרופ' אסא כשר: הבחירות שלנו לא מתאימות למדינה מתוקנת, בעלת הסדרים הוגנים
(הפרופסור דן אריאלי [צילום: ביל הולסינגר-רובינסון])
+100 אלף שקל שולמו לעדן בן-זקן
23:19 16/04/19  |  
100 אלף שקלים שילם הליכוד לזמרת עדן בן-זקן עבור 34 דקות של הופעה במסגרת הרמת הכוסית לחג של הליכוד. כך דווח ברשת 13. בן-זקן הקדישה לנתניהו את השיר "חיים שלי".
+אבנר נתניהו חש ברע ונשלח לבית חולים
21:33 16/04/19  |  
לפני זמן קצר הגיע בנו של ראש הממשלה אבנר נתניהו לבית החולים בלינסון לאחר שלא חש בטוב. מצבו של אבנר טוב והוא עובר כעת מספר בדיקות שגרתיות. ‏נתניהו קיבל את הדיווח על פינוי בנו במהלך הרמת הכוסית של הליכוד. הוא עזב באמצע ויצא בשיירה לבלינסון.
+נתניהו: לא מפחד מאיומים, ולא נרתע מהתקשורת
21:08 16/04/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה במסיבת הניצחון של הליכוד: "פרשנים מאיימים עלי שאם אממש את המנדט אשלם מחיר אישי כבד. השיטות האלה עברו מהעולם"  ▪  דרעי: "שאיש לא יעמיד אותנו למבחן"
(עדן בן זקן מקדישה לנתניהו את השיר "חיים שלי" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+הימין החדש מוותר: בנט נוטל אחריות ופורש
20:12 16/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבהיר: "הפעם זה לא הספיק. אין לי טענות לאיש. אני ורק אני אחראי לתוצאה"  ▪  מביע ביטחון ששקד תחזור לשולחן הממשלה  ▪  מסיים באומרו: "אתם תמשיכו מאיפה שהפסקתי"
(בנט. "לא קבלנים להצלחות" [צילום: צפריר אביוב, AP])
+ועדת הבחירות: 3 קולות נוספו בטעות לימין החדש
20:00 16/04/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הבחירות המרכזית תוקפת את מפלגת הימין החדש וטוענת בהודעה חריגה כי הפרסומים על אודות הונאות ב-8% מהקלפיות נובעים מ"מצוקה מובנית"
(השופט מלצר. יגיש מחר את התוצאות לנשיא [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+יהדות התורה: נעמוד על תורתו אומנותו
17:50 16/04/19  |     |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התוצאות הרשמיות בבחירות: הליכוד ירדה ל-35
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המערבי
16/04/19 19:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
בבית דגל התורה בבני ברק התכנסה סיעת יהדות התורה. הסיעה קיבלה החלטה לעמוד בתוקף על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע ונעמוד. במקביל תודיע לראשי מטות הבחירות בכל הארץ להישאר בכוננות מלאה, אם הנושא לא ייפתר. הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות - מסרה הסיעה. בישיבה השתתפו מלבד חברי הכנסת המיועדים גם המועמדים המוצבים במקומות 9 ו-10 ברשימה - חסיד ואליהו ברוכי.
16/04/2019  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בימי העבר הרחוקים והכמעט נשכחים פעלה בישראל מפלגה דתית-לאומית ציונית ודתית בשם מפד"ל שחרתה על דגלה את הערכים של הציונות, היהדות, התורה ואהבת ישראל. עד המהפך ב-1977 ועליית הליכוד לשלטון הייתה המפד"ל מקורבת יותר לצד השמאלי של המפה הפוליטית והצטרפה לרוב הממשלות בראשות מפא"י והמערך. אחד מראשיה הנודעים היה ד"ר יוסף בורג שהנהיג אותה במשך שנים רבות.
16/04/2019  |  עמי דור-און  |   מאמרים
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ימסור מחר (יום ד', 17.4.19) את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-21 לנשיא המדינה, ראובן ריבלין. השניים ייפגשו בשעה 13:30 בצהריים בבית הנשיא.
16/04/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
שלוש מסקנות בוהקות נותרו על לוח התוצאות במטות המפלגות, והן ילוו אותנו לאורך כל תקופת כהונתה של ממשלת נתניהו החמישית: הראשונה - המפץ: תוצאות הבחירות המפתיעות במגזר הערבי, השנייה - הסלידה העמוקה מהמדיה ובמיוחד מערוץ 12, שבאה לידי ביטוי בכישלון המחפיר של מינה צמח. השלישי - כוחו העולה של הימין. תופעה דמוגרפית/פוליטית זו, הכריעה את כף המאזניים, גברה על המסע האדיר של כוחות הנגד, שחברו יחד כדי להפיל את נתניהו, וגרמה גם לכשלונו הגדול של מסע זה.
16/04/2019  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
איילת ונפתלי, אל נא תיפול רוחכם! רבים בעם ישראל שותפים לצערכם, מהם לא מעטים שכלל לא הצביעו בעדכם, ובכל זאת אתם תהיו חסרים להם בכנסת ובממשלה. אין הרבה פוליטיקאים שניתן לומר עליהם כדברים האלה.
16/04/2019  |  אליקים העצני  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי  
רשמית: נתניהו השיג 65 ממליצים  /  מירב ארד
ליברמן: חוק הגיוס - גם במחיר בחירות  /  איציק וולף
"עלינו במנדט על חשבון הליכוד"  /  מירב ארד
מי הם חסרי הדעה  /  יורם הר-לב
גבאי הוא לא הבעיה  /  עמוס שנער
דרוש: שר ערבי בממשלה  /  יוסי אחימאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il