|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
נציגי מערכת הביטחון [צילום: דוברות הכנסת]

"מלחמת עולם בין רח"ל לפקע"ר"

ראש רשות החרום הלאומית בדיון הוועדה בעוטף עזה: בנקודת זמן זו תקציבי סגור ראש המועצה האזורית שדות נגב: יש מלחמת עולם בין פיקוד העורף לרשות החרום הלאומית - אבל לא על חשבוננו עוזר שר הביטחון להתיישבות: נושא המיגון כלל לא עלה בפגישת רה"מ עם ראשי הרשויות בדרום בשבוע שעבר
12/07/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות




הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, סיירה בקיבוץ סעד בעוטף עזה, נוכח המציאות הביטחונית בדרום, במטרה לשמוע על המציאות הביטחונית והאזרחית בעוטף מפי ראשי הרשויות והתושבים. הדיון נמשך כארבע שעות ודיברו בו מעל 40 דוברים.

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, בשטחה התקיים הדיון: "יש מלחמת עולם בין פיקוד העורף לבין רשות החרום הלאומית. המצב הזה של 'גוג ומגוג' פוגע בתושבים. רח"ל קנתה 90 ומשהו מיגוניות לחלוקה בעוטף, והן תקועות במפעל, וסגרו להם את התקציב, כי אלוף הפיקוד לא מוכן שהיא תחלק. בטח אחטוף על זה חזק מפקע"ר, אבל רח"ל יודעת לעשות היום חוסן ולהעיר תקציבים הרבה יותר טוב מהם. רוצים לריב ביניהם? שיריבו - אבל לא על חשבוננו. חוסן זה דבר שחשוב לצה"ל, אבל איזה חוסן זה? המשימה שלנו כראשי רשויות לשמור על החוסן אזרחי במקום הזה. יש פה בסעד פנימייה טיפולית לנערות שנמצאת בסכנת סגירה. משרד הרווחה, משרד החינוך, הרבה אנשים טובים ניסו, אני הלכתי וביקשתי מהקהילה בסאו פאולו לאמץ את המקום, והם באים לפה בשבוע הבא, כי נואשנו מהמדינה. הניצחון על החמאס חייב להיות גם אזרחי. אם חוסן התושבים יתערער, זה יקשה עלינו ועליהם לצלוח את המלחמה הקרובה. אנחנו צריכים את עזרתכם ואת עזרת ממשלת ישראל לעבור את זה".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "בסיור שערכתי לאחרונה באופקים גיליתי שקיימים 3,000 בתי אב ללא מיגון, שנדרשים לרוץ לצינורות המיגון בתוך 45 שניות. באחריות המדינה להרחיב את מרכזי החוסן שעושים עבודה מדהימה, ומסייעים לתושבים בהתמודדות יומיומית עם מצבי הפוסט טראומה ליישובים נוספים ולהסדיר את מעמד הרבש"צים בחוק כמי שעובדים יום ולילה למען התושבים ומגינים עליהם בחירוף נפש". יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר אמר על כך: "זו סוגיה תקציבית, ולכן ביבס צודק שהוא אומר שהפתרון הוא בחקיקה. השבוע קיימתי ישיבה עם הרבש"צים, וגובשה טיוטת הצעת חוק שתונח לפתחה של הכנסת הבאה כבר בתחילתה".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "אני סבור שצריך לצאת למבצע נוסף בסגנון צוק איתן ולהשיב את ההרתעה, כי פעולה של יום-יומיים רק מוסיפה לתסכול של התושבים. המושג 'שגרה' בשדרות הוא ממש עלבון, אצלי משתמשים במושג 'שיגרום', כי אי-אפשר להפריד בין שגרה וחרום במציאות שלנו. אנחנו מנהיגות מקומית שמבקשת עזרה. אנחנו לא אמורים לעשות סדר בין הגופים בממשלה, אז תכריחו אותם לקיים דיון מי אחראי על מה, ולא שהסיפור יהיה על הגב של הילדים שלנו. מרח"ל אני לא מקבל כל מה שאני רוצה, אבל לפחות יש שיח ויש בירור צרכים. פיקוד העורף יודע לקבוע לי תקן, וכאשר הוא קובע תקן לבניית בתי ספר או מעונות יום, אני מקבל תקציב בהתאם, אבל מה התקן לבניית מיגון במרחב ציבורי כמו פארק ומי אמור לשלם על זה? אני בונה הרחבה לעיר, 3,000 יחידות דיור ו-40 דונם של פארקים, כי יש חובה לבנות גם מרחבים ציבוריים אבל מי יבוא אליהם ללא מיגון? אני 23 שנה בשדרות והקיר מול עזה הוא חשוב, אבל המיגון של הילדים בדרך לביה"ס הרבה יותר חשוב".

איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון: "כשיש סבב לחימה כולם מגיעים. דווקא בשגרה אני מרגיש שאין לי עם מי לדבר ואני, כמו עני, מחזר על הפתחים. ישובים סמוכי גדר צריך להיתפס ולקבל יחס כמו כל מוצב קדמי של צה"ל, ואני לא מצליח לקבל זאת". אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "אנחנו בקונפליקט בעייתי מאוד של שני עולמות - האם להציג את התמונה של הצמיחה במספר התושבים וההייטק או את התמונה שקשה שלחיות פה? בשנה האחרונה נפל דבר והשתנה פה משהו. חל שינוי לרעה בחוסן וביכולת לבנות את עצמנו מחדש בין מבצע למבצע". ארמסטרונג (ארמי) פרג', סגן ראש המועצה האזורית מרחבים: ״לפני שנים, כשירו פצמ"רים וקסאמים, טווח הירי הוגדר 7 ק"מ. כבר שנים שטווח הטילים התרחב והטילים מדויקים ומסוכנים יותר, ובהתאמה צריך להרחיב את העוטף. במרחבים, כ-65% מהבתים אינם ממוגנים. בסבב ההסלמה האחרון 100% מהתלמידים שפנו לטיפול פסיכולוגי הם ילדים ללא ממ"ד בבית".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "יש 21 ישובים צמודי גדר. כלומר, עד 4 ק"מ מהרצועה. 21 שאצלם נופלים יותר קסאמים, יותר בלונים, והם גם 'שוכני ארץ המנהרות'. 17 מתוכם הם קיבוצים שלנו והם 'נעלמו מהמפה'. הם לא מקבלים ביקורים מהממשלה כבר שנים, וזה לא בא בחשבון. מוכרחים לשדר שכולנו עם אחד לאורך הגדר".

אמיתי פורת, יו"ר הקיבוץ הדתי: "אם מרכיב החוסן לא יקבל דחיפה משמעותית וכלים להתגברות על המריבות הביורוקרטיות, אז המציאות הזו תחלחל ותפגע בביטחון. מיגון מבנים מרכזיים בישובים מאפשר התכנסות גם בחרום וכך לשמר חוסן קהילתי. צריך פתרון מערכתי מתוך תפישה שבחרום נוכל להמשיך לחיות ולהתפרנס פה".

אורי בן יהודה, קב"ט המועצות האזוריות: "לגבי הסכסוך בין הגופים באחריות משרד הביטחון - כשהקימו את רח"ל, הציניקנים אמרו שהקימו עוד ארגון שקרא לא"ה - 'לא אני, הוא' - וראוי שהוועדה תיכנס לעומקו של הסכסוך. כמו-כן, הליך חקיקה שיפתור את סוגיית הרבש"צים ייקח זמן, אבל יש כאלה שכבר מ-1 באוגוסט אי-אפשר לשלם להם משכורת ולכן צריך פתרון עוד היום".

כאמור, הוועדה בחרה לייחד חלק מהדיון לשמוע את תושבי העוטף ישירות, ולהלן מבחר מבין העדויות ששמעה:

שמעון אלחרט, תושב שדרות המייצג את מסעדני העוטף: "פעם בשנה יש טקס חלוקת תארים במכללת ספיר, ובסיומו כל המשפחות מגיעות לאזורי הבילוי לחגוג עם הבוגרים. זה דורש הכנות מיוחדות של הזמנות ועובדים, וכצפוי, ביום אחד הגיעו אלי 300-200 איש ולמחרת הייתה אזעקה אחת, בודדת, ו-250 קמים ועוזבים אותנו. במשרד האוצר מתעלמים התעלמות מוחלטת ממסעדנים בעוטף - החליטו לפתות את ענף התיירות אבל אותנו לא כללו בתקנות הללו. עם אמפתיה אי-אפשר ללכת למכולת וצריך צעדים משמעותיים. אני מגדל פה 3 ילדים עם פוסט טראומה, והשלמתי עם זה, ואני לא מתכוון לעזוב בשל הטילים, אלא רק בשל הצורך הכלכלי אם לא תינתן עזרה".

ניר שורמן, רבש"ץ מושב דקל: "רבש"ץ ביישוב זה דבר נצרך ואי-אפשר לוותר עליו. מה זה חצי משרה? לא לקום לאירוע בשתיים בלילה כי השעות שלו היו בבוקר? רבש"צים מוגדר שנים כמרכיב ביטחון אבל הוא דבר חי ונושם, יש לו משפחה וילדים, והוא עושה את הדבר הכי מוזר בעולם ועוזב אותם כשיש אירוע ביטחוני. הילדים שלי נזרקים לממ"ד ולא מכירים אותי באירועים. ככה צריך להתייחס אלינו. השכר שלנו מתחת לכל ביקורת ולא נגעו בו שנים".

ניר שוחט, מסעדן תושב ניר עם: "צריך להפסיק לטפל באזור הזה בסיוע של הסכמות. על הכל מסכימים איתנו - הצורך בסיוע בתרבות, בחינוך ובמיגון, אבל זה מבושש להגיע. בשנים 2009-2007 פיצו את העסקים פה, וזה נתן לי רוח גבית להשקיע פה שני מיליון שקל ולהעסיק 60 עובדים ואני לא מצליח לסגור את החודש בגלל הפסדי הטרור. כשפוגעים בתעשיה ובכלכלה אז פוגעים במרקם החיים פה, ואז מי שבוחר לגור פה מאבד את כל המוטיבציה. אסור לתת להם הישג בזירה הכלכלית, שיצליחו למוטט אותנו, אין עוד משוגעים, ולא יבוא פה מישהו במקומנו".

אלון אלשיך, ניר עם: "אנחנו פה בשביל לנצח, לחיות, להתאהב, להקים עסקים, לגדול. אנחנו לא פה להיות החיץ שלכם ולספוג את הבלונים האלה. זה אמור להיות הפוך, שאתם תתמכו בנו. לא מדברים על זה בכלל בממשלה ובבחירות, פשוט לוקחים אותנו כמובן מאליו. אנחנו לא נצא באיומים ונחסום צמתים, אבל חלאס, תסתכלו במראה, השארתם את הציונות שלכם באזורי 02 ו-03".

מירב כהן, עין השלושה: "אנחנו לא אקס טריטוריה, אנחנו חלק מהמדינה. זו מדינה ריבונית שלא נותנת ביטחון או תחושת ביטחון. אני לא רוצה לחכות לקורבן הבא כדי שיקרה משהו. כל הנורות האדומות דלוקות, והכתובות בגרפיטי על כל חומות הבטון כבר. חוסן מדינה נותנת לתושבים לא התושבים למדינה. זה לא משנה שמאל או ימין אנחנו עם אחד ורוצים שתעבדו בשבילנו. מאז צוק איתן לא ראיתי אף אחד מהממשלה מגיע אלינו ומדבר איתנו. אנחנו לא שקופים ורוצים לדעת שיש לנו קול".

מעיין פולד, יו"ר ועד מקומי נתיב העשרה: "רוצה לשתף אתכם ביום בחייו של ועד מקומי. הרבש"ץ המוערך מבקש להתפטר כי לא מצליח פרנס את משפחתו. מבקשים לקחת עובדים זרים שנמצאים כבר חמש שנים אצלנו - עד שמצאנו מי שהסכים לבוא ולהתרגל למציאות. סייעת בהסעת ילדים זה דבר שלא קיים - למרות שלכולם ברור שנהג הסעה, באמצע הדרך, בעת אזעקה, לא יצליח לבד עם כל הילדים. אין לנו מבני ציבור ממוגנים - זה מה שישמור את הקהילה ביחד ויגבש אותה! זה מה שירים אותנו, כי זה מקום נפלא לגדל ילדים".

בשלב זה החלו להתייחס נציג משרד הממשלה. יגאל סלוביק, ראש אגף לוט"ר, ביטחון הפנים ועורף במטה לביטחון לאומי: "צריך להפריד בין השגרה לחרום. אנחנו מצוינים בחרום ופחות טובים במענה לחיים השוטפים, אבל עוסקים בזה כולם. הסוגיה המרכזית היא הסוגיה התקציבית, ואי-אפשר לתת הכל, צריך לשבת עם כולם ולתת את התיעדוף של דחוף, חשוב ורצוי. בסופו של דבר, גם לפקע"ר וגם לרח"ל יש 'בוס' והוא צריך לקרוא להם ולעשות סדר".

זאב צוק-רם, ראש רח"ל: "רח"ל עובדת אצל ראשי המוצעות וכל היישובים כאן באזור. המתחים שיש לא צריכים להיפתר בשולחן הזה. כשתמיר עידאן מתקשר אלי בשישי שהוא העביר ילדים מגן בגלל בעיית מיגון, ביום ראשון הוא קיבל מיגונית. כל יום אחד מאנשי נמצא פה בעוטף". בשלב זה העיר עידאן: "הוא לא יכול להגיד עכשיו שתקציבו סגור, אבל אני אומר לך את זה...". יו"ר הוועדה שאל את צוק האם אם הדבר נכון, וזה השיב "בנקודת זמן זו, כן. ראש רח"ל כפוף לאדם אחד, שר הביטחון, שקבוע לו תוכנית עבודה של כ-100 מיליון שקל, וכולה רק למען הרשויות והאזרחים. כרגע אני לא יכול להשתמש בתקציב הזה, וכל עוד יכולתי קיבלו כאן מיגונים בכל המקומות, וקיבלו עזה בהעברת תרנים, ועזרה בנייה בפינת חי לגן, ולצוותי החרום היישוביים".

אל"ם דודו עבאדא, רמ"ח מיגון בפיקוד העורף: "פקע"ר הוא המנחה הלאומי בנושא אבל ואין לו תקציב לבניית מיגון, בניית מיגון ברחבי המדינה זה עשרות מיליארדים והחלטת התקצוב היא החלטת ממשלה. האזור של עד 7 ק"מ מהרצועה ממוגן באופן מלא ועד 15 ק"מ כל מוסדות החינוך ממוגנים, בהתאם להחלטות הממשלה. רק השנה הצבנו בעוטף כמעט 100 מיגוניות, וזה על-פי תוכנית העבודה שאושרה לי ברמת שר הביטחון, ואותה ממשתי במלואה. החוק קובע לגבי מבני הציבור שהמחזיק הוא גם המתחזק, ואם רוצים לשנות את זה ולתקצב בהתאם זה בהחלטה שלכם. כרגע לפקע"ר אין דרך לממש את המיגון לפי תקן מבני הציבור שהוא קובע, בדיוק כמו שאני קובע את התקן לממ"ד אבל האזרח הוא זה שמממן זאת".

אבי רואה, עוזר שר הביטחון להתיישבות: "לפני כשבוע היה פה ראש ממשלה ושר הביטחון, וראשי רשויות לא העלו את נושא המיגון אז. הנושאים שעלו הם בעיקר נושאים של חוסן קהילתי ונושא מרכזי הפעלה בחרום ועוד נושאי סיוע. חבל שזה לא עלה... אני שומע את הדברים ונצטרך להתייחס".

גיל אבירם, רפרנט ביטחון באגף התקציבים במשרד האוצר: "שמענו את כל הפערים ובשוטף אנו עושים כל הזמן עבודה בנושא העורף. צריך לשבת ולמצוא איך אפשר לתת מענה לטענות שעלו פה. כן אפשר לומר וזה נאמר פה, שכבר הושקעו מיליארדי שקלים באור הזה ונעשתה התקדמות. כולנו מכירים שיש מגבלות אבל נעשה את המיטב". מושיקו מלמד מרשות המיסים הוסיף: "אנחנו מודעים לבעיית המסעדנים ובתי הקפה. היום תיערך פגישה ואני מקווה שמשם תצא בשורה, פשוט צריך למצוא מקור תקציבי".

ח"כ יואב קיש (הליכוד): "ראשי הרשויות הציגו את הדברים בצורה אמיתת וכנה, וגם התושבים. ממה ששמעתי פה אנחנו הרבה אחרי הקו האדום, אבל המנגנון מתנהג כאילו יש עוד זמן. זו מלחמת התשה ללא הפסק, והפתרונות פה הם בשיהוי, וזה מייצר תחושה לתושבים ששכחו אותם. אני הולך לקרוא לראש הממשלה לכנס דיון ממשלה דחוף עם הצעת מחליטים לתוכנית חוסן לרשויות בעוטף אבל קודם כל אפנה לשחרר את תקציבי רח"ל שלא שמעתי הסבר הגיוני לעצירתם".

ח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן): "״ככה נראית מדינה שהזדכתה על האחריות שלה כלפי האזרחים. ההרתעה נשחקה עד דק והממשלה מצפה מהאזרחים שיהיו המגן האנושי שלה. יושבים בדיון משרדי הממשלה, שומעים את הדברים ומסבירים לתושבים שהם השקיעו רבות בהם וכעת אין תקציב. באמת תודה. המצב בעוטף הוא לא הבעיה של האזרחים, זו קודם כל הבעיה של המדינה והעומד בראשה". ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן): "אסור שהחוסן שאנו מרגישים יטשטש את מה ששמענו כאן מתמיר, מהאנשים המדהימים של שדות נגב, שהם הארזים ואם בהם נופלת שלהבת, אז אנחנו בסוג אחר של התמודדות". ח"כ טל רוסו (העבודה): "אני מלווה שנים רבות את המרחב, ולא זוכר אף פעם שהיינו בנקודה הזו. חוסן האזרחים זה שדבר שאפשר לשמוח ממנו אבל אסור לבנות עליו".

ח"כ גדעון סער (הליכוד): "הישיבה הייתה כואבת מאוד, אבל גם חשובה מאוד. עוטף עזה הוא החזית הציונית מספר אחת במדינת ישראל. בנושא ההתמודדות של אזרחי ישראל תושבי העוטף, לא צריכה להיות בינינו שום מחלוקת שנגועה בפוליטיקה. אני מוטרד מאוד מדברים ששמעתי כאן, מחשבות על עזיבה, שחיקה חמורה, ואנחנו צריכים לתת מענים. אני קורא לאוצר לתת מענה לסוגיית המסעדנים בהתכנסותם היום. הוועדה צריכה לקיים דיון על יעדי ישראל במערכה שתבוא. לראות מה מגדיר הדרג המדיני, ובשביל זה יש לנו את התפקיד החשוב של הפיקוח. היו הרבה מאוד סבבים ומלחמות בשנים האחרונות וחייבים לצאת עם ידיעה ברורה של מה היעדים. מדינה ריבונית אינה יכול לחיות עם כללי המשחק הקיימים בעת האחרונה. צריך לשנות מהיסוד את התפישה של מה תפקיד האזרחים ומה תפקיד הצבא. האזרחים לא תפקידם להיות שכפ"ץ של הצבא אלא להפך".

ח"כ עוזי דיין (הליכוד): "התמונה המצטיירת מחייבת מענה מיידי הולם למצב חרום. ברמה האסטרטגית- במקביל למענה ההגנתי, לקדם את הצד ההתקפי. החמאס אינו חלק משום פתרון, הוא הבעיה ובו צריך לטפל. הטיפול בראש התמנון יחסוך לנו את הצורך לטפל בכל זרועותיו. ברמה הארגונית- נדרש שיפור בתיאום בין הגופים. בנוסף, בכל הסוגיות שעלו היום - כלכליות, ביטחוניות וחברתיות - צריך למנות 'אחראי על האחריות'".

יו"ר הוועדה דיכטר, סיכם: "אני מכיר את עזה עשרות שנים. הפתרון המבצעי לעזה יהיה במהלך לחימתי ולא מדיני. זה לא ייקח שבועיים ולא חודשיים, נצטרך הרבה סבלנות. זו תהיה מלחמת עזה הראשונה וכנראה גם האחרונה. זה הפתרון שאני רואה. האזור הזה חווה את המציאות הזו מהקסאמים הראשונים ב-2001. זה 18 שנים. כלומר, הילדים שנולדו אז מתגייסים היום לצה"ל. אני ממליץ מאוד לכל מי שעוסק בסוגיה הזו לספור כמה אזעקות היו, כמה פעמים נדרשות עשרות, מאות או אלפי אנשים לרוץ לממ"ד שישנו או שאיננו. אלה שאין להם לאן לרוץ זה מה שמייצר את התחושה הקשה ביותר".

"אני לא רואה מצב שבמדינת ישראל, שני גופים מרכזיים כמו רח"ל ופקע"ר לא עובדים בהגמוניה. הוועדה הזו כבר התריעה על זה בכתב ובע"פ והסיפור הזה צריך להגיע לכדי מיצוי. מה זה תקציב של מאה מיליון שקל מוקפא?? נתוני התקציב גם מראים כי רק 25% מתקציב המיכון נוצל בשנה שעברה וכ-50% ניצול של כלל התקצוב לעורף. זה לא נראה סביר למול הזעקה שעולה כאן מראשי הרשויות. חוסר הבהירות שהשתקף בדיון לגבי סוגיית האחריות הוא מביך והמושג ששמעתי פה, לא"ה, הוא מהקשים ששמעתי. אתה לא יודע באמת לומר מה יהיה הקש ש'יקריס' את גב הגמל, ואין שום הגיון שאח"כ נמצא את עצמנו מחפשים מקורות תקציביים לשיקום, כשיכולנו למנוע את זה בעלות הרבה יותר נמוכה".

"הצעקות ששמענו פה הן ממקום אמיתי, מהאנשים שחווים זאת על בשרם. אני שמח שהאזור הזה ממשיך לגדול ולצמוח, הרחבות בכל קיבוץ, ולמראה ההרחבה הלב מתרחב, אבל אתה לא רוצה להגיע למצב שיתחיל היבט של היפוך, שלך תדע מתי יסתיים, ואנו נפנה לקבלת תשובות בכדי לסייע בכך".

בטרם נעל היו"ר את הדיון, אמר אלון ליבשטיין: "תודה רבה. פעם ראשונה שבאמת אני מרגיש שבאו להקשיב, בלי קשר לזה שיהיו תוצאות או לא. תודה רבה שבאתם באמת להקשיב ומקווה שניקח את זה לשלב הבא".

בנוסף, מוקדם יותר היום אישרה הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, פה אחד, את הקמתה של ועדת משנה זמנית למדיניות חוץ. הרכב ועדת המשנה: ח"כ גדעון סער (הליכוד), שיהיה גם יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), ח"כ עוזי דיין (הליכוד), ח"כ שרן השכל (הליכוד), ח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן), ח"כ משה יעלון (כחול לבן), ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן), ח"כ ישראל אייכלר (אגודת ישראל) וח"כ טל רוסו (העבודה).



להלן לינק להורדת תמונות מותרות בשימוש מהדיון היום (קרדיט: דוברות הכנסת):

[קישור]

תאריך:  12/07/2019   |   עודכן:  12/07/2019
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אוסאמה סעדי / osama  saadi   אוסנת הילה מארק / Osnat  Mark   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר ליבשטיין / Ofir Libshtein   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אילן גילאון / Ilan Gilon   איסמעיל הנייה   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון דוידי   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיתי פורת / Amitai Porat   אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון לוי / Gideon Levi   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   היבה יזבק / Heba  Yazbak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב צוק-רם / Zeev Zuk-Ram   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia   חיים ביבס / Haim Bibs   חיים כץ / Haim Katz   טל  רוסו / Yal Roso   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יזהר ניצן שי / Izhar Shay   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יעל גרמן / Yael  German   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כמאל מריח ע'דיר / Kamal-Mreeh Gadeer    מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניר ברקת / Nir  Barkat   ניר מאיר / Nir Meir   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עובדים זרים   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עוזי דיין / Uzi  Dayan   עומר ינקלביץ / Omer  Yankelevich   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit   קרן ברק / Keren  Barak   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roee Folkman   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רם שפע / Ram Shefa   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שוסטר אלון מתן / Shuster Alon   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מלחמת עולם בין רח"ל לפקע"ר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי גורמי הביטחון מכינים "מערכה מהירה ומפתיעה ברצועה", כלשונו.
11/07/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט הצבאי ביהודה גזר (יום ד', 10.7.19) עונשי מאסר ממושכים של 35 שנות מאסר ו-32 שנות מאסר וכן פיצוי כולל של 2.5 מיליון ש"ח על שני מחבלים אשר הורשעו בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, ועבירות חמורות נוספות.
10/07/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממשל טראמפ עוסק כעת בהפקת הלקחים מהסדנא הכלכלית בבחריין ונראה כי הגיע למסקנה כי יקשה עליו מאוד להתקדם בתהליך המדיני על-פי "עסקת המאה" מבלי השתתפותה של הרש"פ בתהליך, לכן מנסה הממשל עכשיו להגיע להידברות שקטה עם הרש"פ באמצעות הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי שיש לו קשרים הדוקים עם ה-CIA, וגם באמצעות פניה גלויה אל ההנהגה הפלשתינית באמצעות עיתון "אל-איאם" היוצא לאור ברמאללה ומזוהה עם הרש"פ. השליח האמריקני המיוחד למזה"ת, ג'ייסון גרינבלט, העניק ב-8 ביולי ראיון בלעדי לכתב המדיני של עיתון "אל-איאם" שבו הרעיף שבחים על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
נורמה ידועה בעולם האגרוף קובעת כי "טראש טוק", או "דיבור-זבל", הוא פריבילגיה השמורה למתאגרפים שרמתם המקצועית כמעט ולא מאפשרת מציאות של הפסד. אני אומר "כמעט", משום שאפילו קסיוס קליי, המתאגרף האגדי אשר העלה את ה"טראש טוק" לרמה של אומנות, למד על בשרו שלקרוא ליריב שלך "גורילה" לא בהכרח ימנע ממנו לפרק לך את הצורה.
09/07/2019  |  יובל כהן  |   מאמרים
נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), מעודד טרור ומשבח את מי שביצעו פיגועים - קובע (יום א', 7.7.19) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי. הדברים נאמרים בפסק הדין בו מטיל דרורי על הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת ובכירים נוספים את האחריות האישית לשורה של פיגועים בעשור הקודם.
08/07/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
ירון פרידמן
ירון פרידמן  |  
חזרה לפילוג הפוליטי שהיה לפני השבעה באוקטובר, התחמקות מקבלת אחריות למצב, משבר מנהיגות ועוד - לא מדובר בישראל אלא בוויכוח הפנים-פלשתיני. פרשן מצרי מתאר בדרכו את המתיחות בין שני הפלג...
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il