עומדים ברכבת? בקרוב העניין גם יקבל גושפנקה רשמית.
רכבת ישראל תתחיל מן השבוע הבא בניסוי ובמסגרתו ייעשה שימוש בקרונות העמידה.
הניסוי ייערך תחילה בקו הפרברי בין בנימינה לרחובות. כמה קרונות בכל רכבת יסומנו מראש כקרונות עמידה בלבד, מקצתם יהיו כסאות קטנים מתקפלים.
מדובר במיזם ניסיוני במסגרתו יוצבו קרונות מסוג חדש. במשרד התחבורה מעדכנים כי טרם ברור אילו קווים יפעלו במסגרת המיזם וכי הדבר נמצא כעת בבדיקת אנשי המקצוע במשרד. על-פי התוכנית הניסוי יחל לכל המאוחר בראשון הקרוב.
במסגרת הפיילוט, פורקו הכסאות והשולחנות מהקומה התחתונה, ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה, ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. הקומה העליונה נשארה כשהייתה.
פתרון הקרונות המוסבים של אנשי אגף הנדסת נייד ברכבת ישראל, כולל פירוק כסאות ושולחנות בשלושה קרונות דו-קומתיים המוסבים לנסיעה פרברית. השינוי, שנועד להפחית את הצפיפות ברכבת, יאפשר הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20 אחוזים, וכן כניסה ויציאה מהירה מהקרונות.
הקרונות ישולבו בקו פרברי בו משך הנסיעה הממוצע עומד על כחצי שעה. נוסעי הקו יוכלו להעניק משוב באמצעות טופס מקוון, אליו ייכנסו דרך קוד QR שיפורסם בקרון וברציפים.
"לצד משימתה העיקרית שהיא הסעת המונים בין המטרופולינים הגדולות בישראל, הרכבת מבצעת משימה של הסעת המונים מפרברי הערים למרכזיהן, תפקיד המבוצע בדרך כלל על-ידי מטרו או רכבות קלות. כל זאת בהיעדר תשתית מסילה מספקת שתאפשר הגדלת תדירות הרכבות", מציינים ברכבת ישראל, "אנו מקווים שמהלך זה, יחד עם מהלכים נוספים שמבוצעים כיום כמו תגבור בקווי הצפון ומידע על רמות העומס ברכבות המופיע באתר והיישומון, יסייעו להפחית את העומסים בקווים אלה".