|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

אישור חוק המצלמות בממשלה

ריבלין מתקפה פוליטית על מלצר ומנדלבליט

נשיא המדינה אמר כי יש מקום לדיון ציבורי על שינוי סדרי הפיקוח על הבחירות, בזמן הראוי "דוחה בשאט נפש מתקפות פוליטיות חסרות בסיס שחווים השופט מלצר והיועמ"ש מנדלבליט"
08/09/2019  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
ריבלין. לבחון שינויים מתרחשים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מנדלבליט. מתקפה פוליטית [צילום: עופר עמרם, לשכת עוה"ד]

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, גינה את הניסיונות לערער על קביעותיהם המקצועיות של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ושל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אשר הביעו התנגדות לחוק המצלמות בקלפיות שאושר היום (יום א', 8.9.19) בממשלה.

״במערכת בחירות שניה, שנכפתה עלינו תוך זמן קצר כל כך אל לנו להטיל דופי בטובי משרתינו, העומדים על משמר הדמוקרטיה הישראלית, ומבטיחים, ככל הניתן, את טוהר הבחירות, למען כולנו, אזרחי מדינת ישראל. אני מבקש לדחות בשאט נפש את הנסיונות לערער את אמון הציבור בגופים אלה ובמקצועיות המובילה אותם בתהליך ההערכות לבחירות הקרובות", אמר.

ריבלין הוסיף כי הוא מחזק את ידיהם של חברי ועדת הבחירות המרכזית ובראשם את ידיו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר ואת ידיו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, מול המתקפות הפוליטיות נטולות הבסיס ואף חסרות האחריות, אותן הם חווים בימים אלה. "אין מקום למתקפות שכאלה ואם אנו נותנים להן יד, אפילו רק בשתיקה, אנה אנו באים?", ציין.

ביחס לסוגיית המצלמות בקלפיות כשלעצמה ציין ריבלין כי לדיון בנושא שינוי סדרי הפיקוח על הבחירות יש מקום ראוי ויש לערוך אותו ללא ספק, בהתאם לשינויים המתרחשים, במציאות שבה אנו חיים. "עלינו, כחברה דמוקרטית, לערוך דיונים מעין אלה ולבחון את הצרכים המשתנים בסדרי ההצבעה בהתאם למציאות המשתנה, על כל היבטיה, בזמן הראוי, המאפשר הערכות לשינויים בסדרי הבחירות המוכרים לנו. כאמור- לא לי לעסוק בזה, ובוודאי שלא ימים ספורים לפני לכתנו לקלפי״, אמר.

תאריך:  08/09/2019   |   עודכן:  08/09/2019
איציק וולף
+יועמ"ש הכנסת: "חוק המצלמות - לא חוקתי בעיתוי הזה"
00:31 09/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
איל ינון ציין שהחוק עלול להרתיע בוחרים והזהיר מפני אנדרלמוסיה בקלפיות  ▪  היועמ"ש הבהיר כי החוק עלול לתת יתרון ניכר מאוד למפלגה אחת על פני שאר המפלגות
(ינון. צעד חסר תקדים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+"נתניהו צריך אישה חזקה"
22:07 08/09/19  |  עידן יוסף
עקיצה לשרה נתניהו? חדשות 12: במפלגת ימינה בראשות איילת שקד בחנו את המסר "נתניהו חייב אישה חזקה" לקמפיין הבחירות.
+ימינה דורשת: לפטר את עמרי מניב
20:19 08/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הזדעזעתם מדברי הרב ממכינת עצמונה? לא תאמינו מה מספרות ההקלטות המלאות  ▪  חשיפה בתוכנית קלמן סג"ל בתאגיד גילתה עריכה מגמתית שסילפה את דברי הרב נאמבורג, הוציאה אותם מהקשרם והפכה את המשמעות ב-180 מעלות
(עמרי מניב. סילוף עיתונאי [צילום: יח"צ])
+הבדלי הדקויות בימין הדתי
18:57 08/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקרבה הרעיונית בין מפלגות הימין הדתי עשויה ליצור בלבול באשר לעמדותיהן כלפי נושאים שונים  ▪  מי בעד עלייה להר-הבית, מי נגד נשים במפלגה ומה עמדתן בנושא שילוב לוחמות בגדודים מעורבים ובנושא הכותל הרפורמי  ▪  News1 עושה סדר בבלגן
עוצמה יהודית [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
שלט לרשימת נעם [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+"גנץ, לפיד, עודה וטיבי רוצים לגנוב הבחירות"
18:36 08/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה טוען כי אם היו נמנעים זיופים בקלפיות בבחירות לכנסת ה-21 ייתכן שהבחירות לכנסת ה-22 היו נמנעות  ▪  מאשים את ראשי כחול לבן ברצון לגניבת בחירות יחד עם איימן עודה, אחמד טיבי ואביגדור ליברמן
(נתניהו בסרטון שפרסם היום)
+גם ח"כ ביטן אישר את 3,000 הפקחים
17:52 08/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הבחירות המרכזית הגיבה על מתקפות שנשמעו בישיבת הממשלה כלפי העומד בראשה וציינה כי 'חליפת ההגנה' ו-3,000 הפקחים אושר בין היתר גם על-ידי נציגי הליכוד וש"ס וכי "נקיטה בדרך אחרת עלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובסדר התקין של הבחירות"
(מלצר. טוהר הבחירות בראש מעייני הוועדה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+עוצר יציאות בקואליציה עד יום רביעי
17:33 08/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מחר תתכנס מליאת הכנסת להצבעה על חוק המצלמות בקריאה ראשונה  ▪  יום שלישי יוקדש לדיון בוועדה מיוחדת בראשות ח"כ מיקי זוהר  ▪  ביום רביעי - הצבעה בקריאה שנייה ושלישית
(ח"כ זוהר. שיאן החקיקה בכנסת ה-21 [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מחר ב-13:00: דיון בחוק המצלמות בקריאה ראשונה
15:44 08/09/19  |  איציק וולף
מליאת הכנסת תתכנס מחר (יום ב', 9.9.19) בשעה 13:00 לדיון בחוק המצלמות בקריאה ראשונה. הישיבה תתקיים באודיטוריום הכנסת.
+הורוביץ: "ניסיון של נתניהו לגנוב את הבחירות"
15:00 08/09/19  |  מירב ארד
יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, בתגובה לאישור חוק המצלמות בממשלה: "מחטף המצלמות הוא ניסיון של נתניהו לגנוב את הבחירות על ידי יצירת כאוס בהצבעה ושיבוש הבחירות בקלפיות. אנחנו נפעל נגד זה בכל האמצעים, בכנסת, בבג"ץ וגם בשטח ביום הבחירות".
+השר כהן: "התנגדות מפלגות השמאל מעוררת תהיות קשות"
14:40 08/09/19  |  מירב ארד
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן מסר ביציאה מישיבת הממשלה בה הוחלט על קידום חוק המצלמות בקלפיות: "כל מי שבעד הליך דמוקרטי תקין ורוצה שהבחירות ישקפו באופן מהימן את רצון הציבור חייב לתמוך בחוק. התנגדות מפלגות השמאל כחול לבן והרשימה הערבית המשותפת מעוררת תהיות קשות. האם גניבת הבחירות באמצעות זיופים, שהם יודעים היכן קורים, חשובה להם יותר מטוהר הבחירות?
+יו"ר העבודה-גשר: "לא ניתן לביבי לחטוף את הבחירות"
14:31 08/09/19  |  מירב ארד
יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ בתגובה לאישור חוק המצלמות בממשלה: לא ניתן לביבי לחטוף את הבחירות. אם החוק יעבור בשלוש קריאות, נגיש עתירה לבג״ץ. לשם הפחדת בוחרים בחברה הערבית, מהלך מתובל בריח חריף של גזענות, הוא מוכן לכופף את מערכות המדינה והחוק. חוק המצלמות הוא חוק פסול שדגל אדום מתנוסס מעליו. העבודה גשר מתחייבת להציב ביום הבחירות מאות פעילים שימנעו מהצלמים של ביבי להפריע לאזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית.״
+גנץ: "נתניהו רוצה לפגוע בלגיטימציה של תוצאות הבחירות"
14:29 08/09/19  |  מירב ארד
יו"ר כחול לבן, בני גנץ בעקבות החלטת הממשלה בנושא המצלמות: "מי שמערער על ההליך הדמוקרטי הבסיסי ביותר, לא ראוי להנהיג את המדינה. נתניהו רוצה לפגוע בלגיטימציה של תוצאות הבחירות העתידיות, ומכין את הקרקע לכאוס ביום הבחירות ואחריהן. כחול לבן תגבה כל החלטה של ועדת הבחירות המרכזית והיועץ המשפטי לממשלה, ותילחם למען טוהר הבחירות. את התשובה לנתניהו ניתן בקלפי".
+המחנה הדמוקרטי: "פה אחד עברה הצעת הליכוד לגניבת הבחירות"
14:28 08/09/19  |  מירב ארד
המחנה הדמוקרטי בתגובה להחלטת הממשלה: ״בפה אחד עברה הצעת הליכוד לגניבת הבחירות. אין מה להיות מופתעים מממשלה שמורכבת מקרנפים כנועים שסרים למרותו של המושחת הגדול מבלפור. רק נזכיר לשותפיו לממשלה שבקרוב הוא ילך, ואתם תצטרכו להסתכל על עצמכם במראה. המחנה הדמוקרטי ילחם בהחלטה כל הכוח. לא ניתן להם לגנוב את הבחירות״.
+ריבלין: "מחזק את ידי היועמ"ש מול המתקפות נטולות הבסיס"
14:25 08/09/19  |  מירב ארד
נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לאחר קבלת דוח "גיוון וייצוג בשירות המדינה" לשנת 2018, לביקורת שהופנתה כלפי יו״ר ועדת הבחירות והיועמ״ש: "אני מחזק את ידיהם של חברי ועדת הבחירות המרכזית ובראשם את ידיו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר ואת ידיו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, מול המתקפות הפוליטיות נטולות הבסיס ואף חסרות האחריות, אותן הם חווים בימים אלה". ריבלין הוסיף: ״אני מבקש לדחות בשאט נפש את הניסיונות לערער את אמון הציבור בגופים אלה ובמקצועיות המובילה אותם בתהליך ההערכות לבחירות הקרובות״.


+המכולת של ביבי
14:19 08/09/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לנתניהו היו יופי של נימוקים להצדיק את חוק המצלמות - אבל הוא לא אמר מילה וחצי מילה על הבעיות וההיסתייגויות שהוא מעורר
(נתניהו וטראמפ. אותה דוגמה [צילום: מנואל בלס סנטה/AP])
+השר פרץ: "הבהרתי שנצביע בעד הצבת המצלמות"
13:57 08/09/19  |  מירב ארד
שר החינוך, הרב רפי פרץ: "‏בכניסתי לישיבת הממשלה הבהרתי באופן חד משמעי שאנו מתכוונים להצביע בעד הצבת המצלמות בקלפיות. מי שמתנגד לחוק מעלה תהייה מדוע הוא רוצה זיופים בבחירות הרי אחד מיסודות הדמוקרטיה הוא טוהר הבחירות ואין שום סיבה שהחוק לא יחוקק".
+הממשלה אישרה את חוק המצלמות
13:52 08/09/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכנסת תתבקש לאשר אותו מחר כדי שיופעל כבר בבחירות בשבוע הבא - אך ייתכן שבג"ץ יעכב אותו בשל עמדתם הנחרצת של מנדלבליט ומלצר
(התיעוד יועבר למפלגות [צילום: חן לאופולד, פלאש 90])
+השר אקוניס: "בבג"ץ לא הגנתם עליי"
13:52 08/09/19  |  מירב ארד
שר המדע אופיר אקוניס תקף בישיבת הממשלה את היועמ"ש מנדלבליט: "בבג"ץ לא הגנתם עליי ואפילו לדבר לא רציתם לאפשר לי. כמו שהתנגדתם לזה, כך אתם מתנגדים עכשיו למצלמות. יש פה דברים לא תקינים".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ריבלין מתקפה פוליטית על מלצר ומנדלבליט
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
8/09/19 17:00
2
ראובן ריבלין
8/09/19 17:24
3
ישמעאל
9/09/19 07:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
ארה"ב הגדולה של אמריקה מתמודדת מזה שנים עם חששות לזיופים בבחירות, והפרשה הרוסית אף הביאה רבים וטובים לטעון שצריך לנטוש את הקלפיות הממוחשבות לטובת - לא תאמינו - הצבעה בפתקי נייר. אחת הבעיות היא שאין צורך להציג אמצעי זיהוי בעת ההצבעה. הנשיא דונלד טראמפ טען, כי קנייה במכולת מחייבת תעודת זהות, ולכן אין הוא מבין מדוע לא קיימת חובה כזאת בקלפיות.
08/09/2019  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הממשלה אישרה היום (יום א', 8.9.19) את התיקון לחוק הבחירות, המתיר תיעוד מצולם של המתרחש בקלפיות למעט מאחורי הפרגוד. ההצעה תובא מחר לאישור הכנסת, במטרה שהמצלמות יוצבו כבר בבחירות בשבוע הבא. אולם אם יוגשו כצפוי עתירות לבג"ץ נגד החוק - ייתכן מאוד שהוא יעכב את יישומו, לאור ההתנגדות הנחרצת של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
08/09/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בשולי הכותרות: תקציב הח"כים: כפל כפל תרדוף הולכים על כל החופה - יש עתיד למוסד הנישואים בישראל ולקינוח סכנה לדמוקרטיה
08/09/2019  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
מה לא מבטיחים לקראת הבחירות? הכל. ביבי למשל מבטיח לספח את היישובים ביהודה ובשומרון לישראל. לא היה ולא נברא, ולא יהיה בעתיד הנראה לעין. כולם יודעים שזה אוויר חם כדי לגזול מ"ימינה" עוד כמה אלפי קולות.
08/09/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
"כל אחד מצלם. הכל בסטורי. כל מכולת מתועדת במצלמות אז דווקא את אולם הקלפיות אי-אפשר לצלם? מצלמות בקלפיות לטוהר הבחירות זה פשוט, הוגן, שקוף וצודק. נביא את הנושא לחקיקה כדי שהבחירות הקרובות יהיו נקיות". כך אמר (יום א', 8.9.19) ראש ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בנוגע לחוק המצלמות.
08/09/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי  
ח"כ מאיר כהן: "נתניהו רודן"  /  מירב ארד
ישראל ביתנו תקים תא גאה  /  עידן יוסף
המגמה: ירידה חדה בהצבעה בקלפיות  /  עידן יוסף
מה אומרים הכוכבים על נבחרי הליכוד  /  צילה שיר-אל
למה עמיר פרץ  /  יורם דורי
רפש רכילותי  /  חיים משגב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בלפור חקק
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il