|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

לא בגלל נשים וחילוניים / בלעדי

מדוע עוצמה ונעם אינן רצות יחד

בניגוד למקובל לחשוב, הסיבה שבגללה שתי הרשימות אינן רצות יחד אינה נובעת משילובם של חילוניים או נשים ברשימה, אלא דווקא מסיבה הנוגעת לסכנת איבוד הקולות על מזבח אחוז החסימה
10/09/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
בן גביר. סיבות אחרות ממה שחושבים [צילום: פלאש 90]

הבדלי הדקויות בימין הדתי
עידן יוסף
הקרבה הרעיונית בין מפלגות הימין הדתי עשויה ליצור בלבול באשר לעמדותיהן כלפי נושאים שונים * מי בעד עלייה להר-הבית, מי נגד נשים במפלגה ומה עמדתן בנושא שילוב לוחמות בגדודים מעורבים ובנושא הכותל הרפורמי * News1 עושה סדר בבלגן
לרשימה המלאה

ערב הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, תכננו רשימת עוצמה יהודית ורשימת נעם להתמודד יחד ברשימה אחת. האיחוד בין השתיים, שבנושאים רבים אוחזים בגישות רעיוניות דומות למרות ההבדלים ביניהן, לא צלח בסופו של דבר, אך השתיים איחלו זו לזו הצלחה ונפרדו כידידות. יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הסביר כאילו מה שמנע את האיחוד היה סירובה של נעם לכך שברשימה ישולב חילוני, דבר שמבחינת עוצמה יהודית אינו בא בחשבון. אחר כך גם עלתה הטענה כאילו שילובה של אישה הוא שמנע את החיבור. אולם ל-News1 נודע כי סיבת הריצה הנפרדת היא אחרת.

נעם אומנם מתנגדת מסיבות אידיאולוגיות לשילוב של חילונים ונשים ברשימה. אולם בעוצמה יהודית התכוונו להתפשר בנושא וללכת לקראתה. מבט ברשימת עוצמה יהודית לכנסת מעלה כי מבין 26 המועמדים שהגישה לוועדת הבחירות (28 במקור, לפני פסילת ברוך מרזל ובנצי גופשטיין), יש רק אישה אחת וחילוני אחד.

האישה היא ד"ר אדוה ביטון, והחילוני הוא יצחק (איציק) קרויזר, שלפי מכריו הוא יותר מסורתי מאשר חילוני - לא שומר שבת, אך מתפלל ולומד תורה בעבודתו. חובש כיפה לפעמים ושולח את ילדיו לחינוך דתי.

ל-News1 נודע כי פירוק חבילת האחדות שהסתמנה בין שתי הרשימות נסובה על עניין אחר לגמרי - בעוצמה יהודית דרשו התחייבות מנעם כי תרוץ עד הסוף, אך בנעם השיבו כי יש להם אחריות כלפי הציבור ולא יסתכנו באיבוד קולות לריק.

מאז החלה נעם את המרוץ בנפרד לכנסת, מעריכים רבים כי תפרוש. אך מהלך כזה מצידה אינו בא בחשבון נכון לעכשיו. כל עוד היא שואבת עידוד מן השטח. לצד כ-120 אלף שהחתימה נעם על הצהרת תמיכה בה, היא מציינת סקר עומק שערכה בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים ולפיו 9% מהציבור, שהם כ-350 אלף איש, עשויים לשקול לתמוך בה. לרשות המפלגה עומדים אלפי מתנדבים, ולטענת ראשיה לכל חוג בית שהיא עורכת מגיעים בין חמישה ל-100 איש, דבר שלדבריה אינו קיים בכאלו היקפים במפלגות אחרות, כמו גם התרומות אותן הצליחה לגייס בזמן קצר.

את הסיבה שבגללה אין היא מופיעה בסקרים, מסביר יו"ר נעם, הרב אריה דרור, בכך שהסקרים אינם רציניים ולפי הסקרים שמעון פרס הוא ראש ממשלה, פייגלין התמנה לשר והימין החדש עברה את אחוז החסימה. לדבריו, שליש מהמצביעים מתלבטים, חלק משקרים לסוקרים ויש נסקרים שלא עונים והסוקרים ממלאים תשובות במקומם. דרור אגב סבור כי בניגוד לסקרים, עוצמה יהודית כלל לא תקבל ארבעה מושבים כפי שצופים חלק מהסקרים, ומדובר באנשי שמאל שאומרים שיצביעו עבורה כדי להביא לאיבוד קולות של הימין. עוצמה יהודית מצידה אינה קוראת לנעם לפרוש מהתמודדות וסבורה שאין מניעה שגם נעם תתמודד.

הבדלי דקויות בין מפלגות הימין הדתי בבחירות 2019(ב')

נעם
עוצמה יהודית
הבית היהודי-האיחוד הלאומי1
הימין החדש1
ארץ ישראל
אף שעל
אף שעל
אף שעל2
אף שעל3
עליית יהודים להר-הבית
נגד
בעד
מחלוקת4
הרוב נגד
שילוב נשים ברשימה
נגד
בעד
אין התנגדות5
בעד
שילוב חילונים ברשימה
נגד
בעד 6
אפשרי 7
בעד
כשרות
ממלכתית (רבנות)
ממלכתית (רבנות)
ממלכתית (רבנות)
אפשר גם של צוהר
גיור
ממלכתי
ממלכתי
ממלכתי
אפשר גם רבני ערים
שבת
שבת ציבורית8
שבת ציבורית
שבת ציבורית
9מסחר – נגד;
תחבורה – מצומצמת מאוד
הכרה בלהט"ב
נגד
נגד
נגד
באופן מוגבל ומצומצם
הכרה ברפורמים
נגד
נגד
נגד
בעד
לוחמות ביחידות מעורבות
נגד
נגד
נגד
רק הצבא יקבע10
הכותל המערבי
קדוש לכל אורכו
קדוש לכל אורכו
קדוש לכל אורכו
בעד רחבה נפרדת לרפורמים
1. מפלגות אלה רצות כגוש טכני ברשימת ימינה.
2. החלת ריבונות ישראלית על שטחי A, B ו-C
3. החלת ריבונות ישראלית על שטח C בלבד
4. חלק מהח"כים עולים להר, וחלק נמנעים
5. חלק מהנשים קיבלו היתר רבני, כגון אורית סטרוק שקיבלה היתר מהרב דוב ליאור
6. במפלגה יש חילוני אחד הנוטה למסורת
7. יוסי כהן, מסורתי נציג "מולדת" משובץ ברשימה, אך הוא למעשה מסורתי ללא כיפה
8. שמירה מלאה על השבת ברמה הממלכתית-ציבורית תוך מתן חופש פעולה לפרט
9. ברוח אמנת גביזון-מדן, תוך התאמות ולאחר הידברות. אם אין הסכמות - המשך הסטטוס-קוו
10. ככלל, המפלגה תומכת בגיוס נשים
תאריך:  10/09/2019   |   עודכן:  10/09/2019
עידן יוסף
+נעם שכרה את שירותיו של מנהל מטה יום הבחירות של הליכוד ב-2015
23:35 10/09/19  |  עידן יוסף
רשימת נעם שכרה את שרותיו של יוסי דרוק כמנהל מטה יום הבחירות. דרוק שימש בתפקיד דומה מטעם הליכוד ב-2015. במטה נעם מתכננים לשנע את אלפי תומכי המפלגה באמצעות מתנדבים רבים, ומערך הסעים שמוקם בימים אלו. דרוק: "אנחנו נערכים לפעילות יום הבחירות בפריסה ארצית, נוכחות באשכולות בכל עיר ועיר ממטולה שבצפון ועד אילת שבדרום. אנו לא מוותרים על אף אזרח בארץ. כל אחד יכול להתחבר ולהאמין במטרות המפלגה, ועל כן אנחנו נילחם על כל קול וקול".
+הנגבי: הריבונות לא תכלול שטחים מחוץ לישובים
23:25 10/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר צחי הנגבי מבהיר בבינתחומי כי משמעות המושג סיפוח, עליו מדבר נתניהו, הוא סיפוח ההתיישבות היהודית ולא החלת הריבונות הישראלית על הפלשתינים תושבי האזור  ▪  פרופ' מינץ: כשאירן וחיזבאללה אומרים שישראל לא תשרוד בעוד 30-20 שנה, הם מתכוונים לזה ובונים את האסטרטגיה המתאימה לכך"
(הנגבי. ריבונות בערבון מוגבל [צילום: הלל מאיר/פלאש 90])
+המחנה הדמוקרטי: תצהיר הליכוד כוזב, נגיד תלונה
22:06 10/09/19  |  עידן יוסף
המחנה הדמוקרטי: בתגובה להגשת תצהיר שקרי בעניין ניצול ההצהרה המדינית לתעמולה, על ידי דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך, נגיש תלונה במשטרה ותלונה ליו"ר ועדת הבחירות.
+סקרי הערוצים: גוש הימין מתחזק, עוצמה יהודית עוברת
20:25 10/09/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+בני גנץ: הצהרת נתניהו - ספין והסחת דעת
19:56 10/09/19  |  
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר בסרקזם כי הוא שמח שאחרי 10 שנים נתניהו נזכר שגם הבקעה היא חבל ארץ חשוב. "אין לי ספק שגם ההבטחה הזו תסתיים בלא כלום, כי אין כלום. נתניהו הפעיל צבע אדום בשביל ספין שכל מטרתו להסיח את הדעת מילדי הדרום שישנים במקלטים. בעוד שבוע נחליף את הספינים במעשים", אמר.
+יעלון: נתניהו היה מוכן ליוזמת קרי, אני בלמתי אותו
19:45 10/09/19  |  
שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה יעלון (כחול לבן) אמר כי נתניהו קיבל את יוזמת קרי ב-2014, שכללה פינוי הישובים בבקעת הירדן ונוכחות צבאית זמנית לאורך נהר הירדן (בין כביש 90 לנהר) לתקופה מוגבלת, של 3-5 שנים.

"מי שבלם אותו - זה אני. נתניהו מבין שעבר זמנו ומוכן במצוקתו להבטיח ריבונות גם על הירח רק כדי לשרוד", אמר.
+ימינה: ללא החלטת ממשלה מיידית - סיפוח הוא ספין פוליטי זול
18:55 10/09/19  |  
במפלגת ימינה כינו את דברי ראש הממשלה אודות כוונת סיפוח שטחי הבקעה וצפון ים המלח - "ספין פוליטי זול".

"נתניהו הסביר הערב מדוע חייבים להצביע ימינה ולא לליכוד. בגלל תכנית ביבי-טראמפ שמאפשרת החלת ריבונות אך ורק על היישובים היהודים בלבד ביו״ש תוך הפקרת המרחבים שסביבם. כך מזמין נתניהו את גנץ לממשלה. רק ימינה גדולה וחזקה תוודא ששטחי C לא יופקרו. וביחס לבקעת הירדן - אנו קוראים לנתניהו עוד הערב להעביר החלטת ממשלה כפי שהוחלה הריבונות על ירושלים. אין צורך בחקיקה. אנו נתייצב מיידית להצביע בעד. אחרת - ידע כל עם ישראל כי מדובר בספין פוליטי זול שנועד לקושש קולות ותו לא", לשון תגובת ימינה.

+רגבים: הצהרות נתניהו ייבחנו בבלימת השתלטות הרשות הפלשתינית
18:53 10/09/19  |  
תנועת רגבים, העוסקת בשמירה על אדמות המדינה ביהודה ובשומרון, ברכה את ראש הממשלה על הצהרתו בדבר כוונה להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ועל כל הישובים ביהודה ושומרון.

לטענת התנועה, מדובר בכתיבת פרק מפואר בהיסטוריה של העם היהודי, שעשה את צעדיו הראשונים בכניסתו לארץ המובטחת בבקעת הירדן. "אנו מצפים כי החלת הריבונות בבקעה תהיה הצעד הראשון בהחלת ריבונות ישראלית רחבה ומקיפה על מרחבי יהודה ושומרון", אמרו.

עוד הוסיפו כי הצעד הראשון בהחלת הריבונות הוא באכיפת החוק וקביעת עובדות בשטח. "ראש הממשלה נתניהו, הצהרותיך ייבחנו במעשים, ובידך הדבר. אנו מצפים כי כבר בימים הקרובים מדינת ישראל תבלום את ההשתלטות של הרשות הפלשתינית בבקעת הירדן כדי להביא להחלת ריבונות אמיתית של מדינת ישראל".
+מנהלת ג'יי סטריט ישראל: נתניהו קיבל מטראמפ רישיון להרוס
18:48 10/09/19  |  
יעל פתיר, מנהלת ג'יי סטריט ישראל, טענה כי באמצעות הצהרת הסיפוח, הציב עצמו נתניהו בראש מסע ההלוויה של התהליך המדיני ושל חלום שתי המדינות.

"נתניהו קיבל מטראמפ רישיון להרוס, והוא עושה בו את השימוש המרבי. הורס את הסיכוי לשלום, מנסה לקבור את פתרון שתי המדינות ומפקיר את עתיד מדינת ישראל. סיפוח משמעותו הפיכת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית, למדינה גזענית ולא ציונית. היום נתניהו הבהיר את הבחירה, מדינה אחת עם מיעוט יהודי או שתי מדינות עם גבול מוסכם", טענה.
+ח"כ שלח: 10 שנים בתפקיד לא סיפחת, כמה אפשר לאחז עיניים?
18:45 10/09/19  |  
ח״כ עפר שלח (כחול לבן) הגיב על הצהרת נתניהו אחר הצהריים בדבר סיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח ואמר כי ‫ראש הממשלה של המילים הריקות הלם שוב. ‬
‫"עשר שנים בתפקיד לא עשית כלום, ועכשיו אתה מבטיח ריבונות בבקעת הירדן - אם תיבחר? ‬‫כמה אפשר לאחז עיניים?‬״, אמר.
+"אחיל ריבונות על הבקעה וצפון ים המלח"
18:36 10/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הבטחת בחירות של נתניהו בניסיון לקרוץ למצביעי הימין: "נחיל ריבונות ביישובים הישראלים ביהודה ובשומרון, על הבקעה ועל צפון ים המלח"  ▪  הפלשתינים זועמים ומזהירים את ישראל מפני סיפוח חלקים ביהודה ובשומרון
(נתניהו. הבקעה וצפון ים המלח)
+נדחתה העתירה נגד שידור ישיר של דברי נתניהו
17:03 10/09/19  |  
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה את העתירות שהגישו מפלגות כחול לבן והמחנה הדמוקרטי נגד שידור ישיר של מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצפויה להיפתח בשעה 18:00.

לדבריו, חזקה על גופי התקשורת אם יגיעו למסקנה שיש בדברים שיאמרו משום תעמולת בחירות, או חריגות מהערך החדשותי של המידע שיימסר - הם יפסיקו מיזמתם את "השידור החי" לשם עריכתו, קודם לשידורו מחדש, ללא מסרים תעמולתיים.
+המחנה הדמוקרטי: לאסור שידור ישיר של נתניהו
14:55 10/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רשימת המחנה הדמוקרטי עתרה בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לאסור שידור חי של מסיבת העיתונאים שיקיים היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו  ▪  "בייחוד כאשר מדובר ב-7 ימים בלבד לפני מועד הבחירות עולה החשש להיגררות לדברי תעמולה"
(לפחות שיהוי של 10 דקות [צילום: מרק ישראל סלם])
+48 אלף מצביעים חדשים נוספו מאז אפריל
14:22 10/09/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את אומדן בעלי זכות הבחירה - 5.8 מיליון בני אדם  ▪  84% מבעלי זכות הבחירה הם יהודים ואחרים, ו-16% הם ערבים ודרוזים
([צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע עוצמה ונעם אינן רצות יחד
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתי וייס
10/09/19 16:44
2
על מה חרבה י-ם
10/09/19 17:26
3
אלמוני א
10/09/19 19:13
4
עמוס שנער
10/09/19 21:18
5
ישמעאל
11/09/19 06:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
רשימת המחנה הדמוקרטי, עתרה בפני יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, ודרשה לאסור שידור ישיר של מסיבת העיתונאים שמתכנן לקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשעה 17:00. זאת, בשל מה שהגדירו "תעמולה אסורה".
10/09/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
כ-48 אלף בעלי זכות בחירה נוספו לקראת הבחירות לכנסת ה-22 מאז הבחירות לכנסת ה-21 שנערכו לפני חמישה חודשים. כך עולה מנתונים שפרסמה (יום ג', 10.9.19) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
10/09/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
בשולי הכותרות: יום הבוחר -די לשבתון עם סגולה - די לסטיגמות ולקינוח בקטנה
10/09/2019  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
ועדת הבחירות המרכזית בשיתוף משרד התחבורה, הפיקה לקחים מן הבחירות הקודמות, והחליטה כי שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבין-עירונית ב-630 קווים וברכבת ישראל, יהיו חינם. זאת לעומת 495 בלבד במערכת הבחירות הקודמת באפריל - גידול של 135 קווים.
10/09/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
הבחירות תמו, גוש הימין כמעט זהה לגוש השמאל. גוש השמאל כולל את המפלגות הערביות אשר אומרות לנשיא שיתמכו בגנץ לראשות הממשלה, ולכן נתניהו כל כך מתאמץ למנוע זיופים במגזר. ואז במוצאי הבחירות, מעגלי הריקוד של כחול לבן שוב סובבים בתחושת אופוריה מזויפת וחסרת בסיס, המשתלטת על כחול לבן. אז שואל הנשיא את ליברמן על מי אתה ממליץ?
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי  
ההתלבטות של נתניהו: האם לחזק את עוצמה  /  איציק וולף
"נתניהו משתמש במידע ביטחוני לתעמולה"  /  איציק וולף
מוסי רז גינה מות מחבל בכלא  /  איציק וולף
נגד מצלמות  /  אפרים הלפרין
נא להכיר את המפלגות  /  יאיר דקל
מה מוציא אדם מן העולם  /  אסתר שניאורסון גרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il