|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

האשכנזים בנו, האשכנזים הורסים

עם קום השלטון האשכנזי במדינה אומצו מודלים מוסריים, שלא התאימו להתמודדות מול הערבים כך הגענו למצב הנוכחי במדינה:
15/04/2010  |     |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
אשכנזים בתוכנית הבידור הנוסטלגית "זהו זה" [צילום: הטלוויזיה החינוכית]

האשכנזי דיבר אל הערבי בשפת ההיגיון, על-פי כללי היריבות ההוגנת של קח ותן, לפי אמות מידה מוסריות. לא היה לאשכנזי האומץ להתבונן בערבי בגובה העיניים, הרי הוא פחד ממנו, סלד ממנו

לא רק המפלגה הקומוניסטית, ולא רק מפלגת מפ"ם ותנועות הנוער של "השומר הצעיר" ו"התנועה המאוחדת" היו נגועים בצבע האדום הזה של סוציאליזם, גם מפלגת העבודה ששלטה במדינה מיום הקמתה ועד שנת 1973, 25 שנים רצופות, גם מפלגה זאת חרטה על דגלה את נס הסוציאליזם

גזענות מקוממת ומופרכת
גורי גרוסמן
תפיסת עולמי הלאומית אין לה דבר וחצי דבר עם ארץ המוצא של הורי * תגובה למאמרו של עו"ד יוסי אבידור: "האשכנזים בנו, האשכנזים הרסו"
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  הגיעה השעה לקצץ בזכויות הדמוקרטיות

אמנם, האשכנזים ייסדו את המדינה, אין חולק על כך. עוד לפני שהמזרחים הבינו מהו ארגון, כיצד הוא בנוי, מי מרכיב אותו, איך מנהלים ציבורים של אנשים, איך בונים מערכת של פרסום ויחצנות ושתדלנות - האשכנזים היו בקיאים בכך: הרצל ייסד את הרעיון, חיים ויצמן שוטט בקרב מלכים ומושלים כדי לשכנעם בנחיצותה של מדינה יהודית, בן-גוריון החליט מהי שעת הכושר להכריז על מדינת ישראל.

1948, המדינה קמה. בצד של הישגים מרשימים ביותר בתחום של יישוב אוכלוסיית העולים, הקמת מפעלים ובתי מלאכה, סלילת כבישים והצטיינות בחקלאות, ובמדע, ובאקדמיה - דבר אחד חסר היה לאשכנזים: ההבנה העמוקה במנטאליות של הערבי.

האשכנזי דיבר אל הערבי בשפת ההיגיון, על-פי כללי היריבות ההוגנת של קח ותן, לפי אמות מידה מוסריות. לא היה לאשכנזי האומץ להתבונן בערבי בגובה העיניים, הרי הוא פחד ממנו, סלד ממנו. אצל הערבי, המילה היא אמצעי של הסתרה ושל הטעיה, את זה האשכנזי לעולם לא יבין.

הערבי, לא היה חשוב לו כל היחס ההוגן של היהודי כלפיו, הוא היה אדון של הארץ ופתאום הופיעו אצלו יהודים, תחילה בקבוצות קטנות, במהלך המאה ה-19, ואחר-כך בהמונים, עם העליות הגדולות.

הערבי, שמעולם לא אבה להתחלק עם אומה אחרת על פיסת אדמה אחת, החל לעקוץ ביהודים בכל אשר פנו. בשנים שלפני הקמת המדינה, מדי לילה פלשו ערבים אל תחום היהודים, היכו בהם, זינבו בהם, שדדו את רכושם, השמידו יבולים.

היהודים של אז הקימו ארגונים לשמירה על אוכלוסייתם, ונוצרו אגדות גבורה סביב אישים כגון שפירא מפתח תקוה, גיבורים ישראלים שידעו לרכוב על סוס ולהניס את הערבים.

בד בבד, ניסו אותם יהודים להתחנף אל הערבים בתקווה לרכוש את אהדתם, ניסו בכל כוחם ללמוד את שפת ערב והתגאו בכך. הערבי היה מתחוכם מספיק להטעות את היהודי האשכנזי, כאילו באמת נוצרו קשרי חברות.

קמה המדינה. התנכלויות הערבים הפכו למלחמה גדולה של כמה וכמה ארצות ערביות נגד המדינה הקטנה. המדינה הזעירה ניצחה, ומאותה שעה שונו פניה של האומה היהודית החדשה. התפתחו אצלה רגשי אשמה על כך שהיא מחסלת כפרים של ערבים, ובונה במקומם קיבוצים ומושבים. המוביל בכיוון הרעיוני הזה: הסופר המהולל ס. יזהר.

את רגשי האשמה האלה העביר דור המייסדים אל הדור השני, קמו תנועות פוליטיות שבמרכז ההגות שלהן היה עיקרון הסוציאליזם. יסוד זה, סוציאליזם, פירושו היה גם שוויון של גזעים ועממים, הווה אומר: לקבל את הערבי, להכיר בו כשווה אל שווה. לא רק המפלגה הקומוניסטית, ולא רק מפלגת מפ"ם ותנועות הנוער של "השומר הצעיר" ו"התנועה המאוחדת" היו נגועים בצבע האדום הזה של סוציאליזם, גם מפלגת העבודה ששלטה במדינה מיום הקמתה ועד שנת 1973, 25 שנים רצופות, גם מפלגה זאת חרטה על דגלה את נס הסוציאליזם שגרס שוויון לערבים.

הרשות האשכנזית להשפלה

ערבי בעיקרון לא היה מוכן לשבת על שולחן אחד עם ישראלי, ואף לא ללון באותו מלון בחו"ל, שם שוכן ישראלי. האשכנזים לא נעלבו, קיבלו זאת כנתון מחויב המציאות, למה? כי אנחנו היהודים אכן עלובים היינו באירופה ועלובים אנו בארצנו

ראו איזה פרדוכס מרגיז ומקומם קרה בישראל:

בעוד יהודים מכל רחבי העולם נמלטים מארצותיהם ומחפשים מקלט בישראל, מנהלים מנוסה מאימי השלטון הנוצרי או המוסלמי, שרדף יהודים באשר הם ושלל את זכויותיהם - הנה בארץ הקודש, הארץ הצעירה והקטנה והחלשה, מתאמצים היהודים האשכנזים לעשות הכל כדי להנעים לערבים את שבתם איתנו.

וכך החל תהליך מוזר: במקום שהערבים יברחו מישראל ויהגרו לכל ארץ אחרת על פני תבל, מחמת התנכלות השלטון היהודי כלפיהם, הערבים לא רק שלא היגרו, אלא תקעו יתד עמוקה, ועוד קראו לכל הפליטים שנמלטו בשנת 1948, לבוא ולחזור.

אחרי 1967 בכלל הייתה התגברות של הגירה ערבית לתוך ישראל: בתואנה מרגיזה של "איחוד משפחות", הוה אומר: נישואין של ערבי ישראלי עם ערבייה מהשטחים, ישראל ניהלה מערכת משומנת של "זכות השיבה", בהתנדבות ובלי כל החלטה של האו"ם. הפלשתינים, כך כונו הערבים בפי אומות העולם, ראו כי לערבים בישראל טוב, כי במשולש הערבי בישראל הערבים משגשגים, בונים וילות, נוסעים במכוניות יקרות ושאפו גם הם להצטרף לחגיגה.

איך קרה לנו, שאנו מכבדים את זכויות הערבים בתוכנו, במקום להמאיס עליהם את החיים, ואילו בצד השני, הערבים גמרו אומר כי אף יהודי לא יוכל להתגורר, לא בשכם, לא בג'נין, לא בקלקיליה, ואם ירצה יהודי לגור שם, מות יומת, במוקדם או במאוחר. בחברון, יהודים יקרים ניסו לתקוע יתד, וראו מה קורה: למרות הוכחות במסמכים על קיומם של נכסים קרקעיים של יהודים בחברון, היהודים אינם מצליחים לחיות שם בשלווה, ולא זו בלבד, אלא שהממשלה נאבקת נגדם ולא מאפשרת להם להתפתח ולגדול.

למה המנהיגות הישראלית מגלה מורך לב מול המהלכים של הערבים? התשובה באה מאותו מקור אשר ממנו שאבו האשכנזים את חוכמתם בלימודים: מאירופה. ככל שהיהודים למדו את יסודות החשיבה ההגיונית, החשיבה המדינית, כללי ההתארגנות - מעמי אירופה - הם הביאו עימהם משם גם יסוד שלילי: את רגש הנחיתות ורגש האשמה העמוק. אחרי רדיפות ופוגרומים שנמשכו נגדם כאלף שנים! מתקופת ימי הביניים ועד המאה העשרים - היהודים רכשו גן אחד נוסף על 48 הגנים שיש לכל אדם: גן רגש הנחיתות ורגש האשמה. מעומס של רדיפות והשפלות, הרכינו ראש, גבם שח, נעשו עלובים בעיני עצמם, איבדו כל חוט שדרה ורגש של כבוד עצמי. זה דבק בהם, זה הפך להיות חלק אורגני של היישות הביולוגית שלהם.

אותה נמיכות קומה של המנהיגות הישראלית בלטה גם במחזה מוזר שחזר על עצמו: ערבי בעיקרון לא היה מוכן לשבת על שולחן אחד עם ישראלי, ואף לא ללון באותו מלון בחו"ל, שם שוכן ישראלי. האשכנזים לא נעלבו, קיבלו זאת כנתון מחויב המציאות, למה? כי אנחנו היהודים אכן עלובים היינו באירופה ועלובים אנו בארצנו. העיתונות הישראלית חגגה כאשר נודע כי ערבי שזומן לאיזה כינוס באירופה, הסכים להישאר במלון בעיר, גם אחרי שנודע לו כי ישראלי מתגורר במלון, כי זאת לדעת: הערבי, עם כל זה שאנו למדנו לזלזל בו, הוא נתן ליהודי להבין, כי מאוס בעיניו היהודי עד כדי כך, שהערבי אינו מוכן להתגורר, ולו ללילה יחיד, באותו מלון בו שוכן ישראלי. כן, היו ימים כאלה, מביכים מאוד מעוצם ההשפלה, אבל ממשלת ישראל האשכנזית הרשתה לערבים להשפיל אותה.

מזרחי "גבר", אשכנזי "נמושה"

החיילים הישראלים ממוצא מזרחי לא היו מיופייפים כלפי הערבים, הם עשו בערבים שפטים. חייל אשכנזי מספר איך הזדעזע כאשר חייל מזרחי הכניס ערבי לתוך חבית עם זפת רותחת, לאחר שעזה נכבשה, והוא אמר בפה מלא, כי אכזריות כזאת לא יוכל לעשות בשום פנים חייל אשכנזי, אלא רק מזרחי

אצל יהודי המזרח שפלות הרוח ונמיכות הקומה לא הייתה קיימת. אילו הפנימו האשכנזים את התכונה הנוראה הזאת אצלם, רגש הנחיתות כלפי הערבי, הכירו בה, והודו בכך, ונתנו את השלטון בידיהם של ישראלים מזרחיים - מנהיגות מזרחית, ללא כל היסוס וללא רגש רחמים היו עושים שפטים בערבים, ודואגים לכך, שהערבים ישמחו לברוח מהארץ הנוראה, שנשלטת בידי היהודים האכזריים, בדיוק כמו שאחרון היהודים ברח משכם או מג'נין.

אבל השררה הייתה אהובה מאוד על אחינו האשכנזים, ולמרות שידעו כי אין להם את היכולת להתמודד נגד הערבים, הם התאהבו בשררה ובכיבודים ובמנעמים שהשלטון מעניק ביד רחבה לכל נושא משרה. לפיכך, לא אבו לוותר על השלטון, גם לא להתחלק בו.

ויש עדויות על גישתם הנוקשה של הישראלים המזרחיים כלפי הערבים: אחרי מלחמת ששת הימים יצא לאור ספר - "שיח לוחמים". בספר זה מספר אחד הלוחמים על תופעה שלא הכיר ולא הבין: החיילים הישראלים ממוצא מזרחי לא היו מיופייפים כלפי הערבים, הם עשו בערבים שפטים. חייל אשכנזי מספר איך הזדעזע כאשר חייל מזרחי הכניס ערבי לתוך חבית עם זפת רותחת, לאחר שעזה נכבשה, והוא אמר בפה מלא, כי אכזריות כזאת לא יוכל לעשות בשום פנים חייל אשכנזי, אלא רק מזרחי.

ועד עצם היום הזה אין היהודי האשכנזי מסוגל להתנתק מהערכים האנושיים שלמד מפי פילוסופים אירופיים, והוא מעניק לערבי את הזכות הייחודית להתגורר בטירה, באום אל-פחם, בנצרת הישנה, בטייבה, בכל עיר ערבית אחרת, גם בחיפה, בנצרת עילית, בירושלים, בתל אביב ובטבריה. האם מי מאיתנו מכיר יהודי שמקום מגוריו הוא שכם, או ג'נין, או קלקיליה? לא ולא: הכבוד הערבי לא ייתן ידו כי בשכנותו יגור יהודי, והערים הערביות הן "יודנריין", בגרמנית: "נקיות מיהודים".

דוגמה אחת לנתק של מנטאליות של האשכנזי מסביבתו המזרח-תיכונית: הוא אינו מסוגל להבין כי לערבי יש שתי שפות - שפה אחת של אינדיבידואל, שבה הוא נחמד, אדיב, אך מסתיר את כוונותיו; ושפה אחרת של לאומן, שמדוברת בתוך הבית והמשפחה - שפת האג'נדה הסופית: לחסל את המדינה היהודית. הערבי מדבר בשתי שפות: אחת עם היהודי האשכנזי ואחרת עם בני עמו. האשכנזים, עד היום אינם קולטים זאת, כי מושג זה חסר ואינו קיים בתרבות האירופית הנוצרית, משם האשכנזי שואב את ערכיו. עד עצם הימים האלה מחמוד עבאס בדבריו אל עמו מצהיר ונשבע, כי "לא נשב ולא נשקוט עד אשר נחזיר לעצמנו את כל האדמות", הכל אצלו זה אומר: גם תל אביב, לא רק ירושלים. האשכנזי שומע רק את מה שהוא רוצה לשמוע, שמיעה סלקטיבית.

עד אשר יהפוך האשכנזי ל"עליון"

ערבי עזתי יודע כי הוא יכול לשגר פגז מרגמה לכיוון שדרות, אך אוי לה לישראל אם היא תעשה כן כלפי עזה. היא תמריד את כל מדינות העולם נגדה. איך היהודי האירופי בישראל הגיע למצב האבסורדי הזה - שכל אומות העולם ייצאו נגדנו אם פגז חלילה ייפול על עזה, אבל כל העולם שותק כאשר גשם של פגזים נופל על שדרות?

מורך הלב של היהודי האשכנזי הביא אותנו עד לאבסורד הנוכחי, שבו יש שתי מערכות מוסר: מוסר ליהודים ומוסר לערבים. הערבי רשאי, בתמיכת כל העולם, לירות פגזים על אוכלוסיה יהודית אזרחית, בשדרות. היהודי, מתנהל לו לפי כללי מוסר מעולם אחר, לפיהם אין לירות באוכלוסיה אזרחית. מוסר כפול!

וכך, ערבי עזתי יודע כי הוא יכול לשגר פגז מרגמה לכיוון שדרות, אך אוי לה לישראל אם היא תעשה כן כלפי עזה. היא תמריד את כל מדינות העולם נגדה. איך היהודי האירופי בישראל הגיע למצב האבסורדי הזה - שכל אומות העולם ייצאו נגדנו אם פגז חלילה ייפול על עזה, אבל כל העולם שותק כאשר גשם של פגזים נופל על שדרות? למה היהודי אינו מצליח להתנתק מהעמדה של חוסר הכבוד העצמי, ושל וההשפלה שספג באירופה הנוצרית? הלא כל-כך ברור שאם אנו נפגיז את עזה, באותו יום ייפסק ירי המרגמות על שדרות!

בכך לא נגמר מורך הלב של האשכנזים השולטים במדינה, קרי: בתקשורת, באקדמיה, בעסקים, בתעשיה, בממשל, בכל מקום. מי שיפתח בימים אלה את דפי עיתון הארץ יגלה כי מדי כמה ימים יש צוות של כתבים, שים לב! כולם אשכנזים! שרודפים את המדינה על יחסה הגס כלפי פליטים מאתיופיה. קשה להבין איך לבם של אשכנזים גס בעוניים של אחיהם המזרחיים, אבל לבם נעשה רך כאשר מדובר בפליטים שמבריחים את הגבול עם מצרים. הם קוראים להם פליטי דרפור, אבל כל אחד יודע כבר שהם סתם פליטי עבודה מסודן ומאריתריאה, שמחפשים עבודה ונוחות בישראל. מהגרי עבודה אלה מתקשרים בסלולר אל חברים בארץ-המוצא ומבשרים להם: "בואו! יש עבודה, יש מגורים, יש יהודים טובים שהקימו עמותות והם מספקים לנו אוכל ובגדים". ומגיעים עוד פליטים ועוד מהגרים, כאילו חסרו לישראל בעיות משל עצמה. דווקא ישראל צריכה להיות הסמן הימני המוסרי מכל ארצות העולם, כאשר עדיין לא פתרה שאלות בסיסיות של ריבונות ושל קיום?

על כן, אנו נגיד לבנינו: אתם תהיו התקווה של ישראל בעתיד. רק כאשר ייעלם אחרון רגשי הנחיתות אצל יהודי אשכנז ואצל בניהם ובנותיהם, רק אז נוכל ללחום בכל הכוח המוסרי, ובכל האמצעים, גם הלא כל-כך מוסריים, נגד האויב המר.

תאריך:  15/04/2010   |   עודכן:  16/04/2010
עו"ד יוסי אבידור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האשכנזים בנו, האשכנזים הורסים
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שימרית
15/04/10 14:09
2
אין לזה קשר למוסר
15/04/10 14:12
3
מטאטא
15/04/10 14:25
4
יניב12
15/04/10 14:45
5
אחד העמך
15/04/10 15:23
6
נתנאלה
15/04/10 15:45
 
מה לומר?
16/04/10 11:56
7
גילוי נאות
15/04/10 16:59
 
דורנר
22/02/15 07:11
8
רפאל אלקבץ
15/04/10 19:20
9
איכפת לו
16/04/10 03:38
10
בושה
16/04/10 07:20
11
יוא"ב
16/04/10 09:28
12
מוצ'יקו
16/04/10 09:30
13
אלישמע
16/04/10 11:44
14
מוטי שקורי
17/04/10 12:58
15
מראה מקום
17/04/10 15:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביום השואה, קראתי באינטרנט על איזה מניפסט שהפצתם ברשת החנויות שלכם, ובלחץ גורמים שלא אהבו את שהיה כתוב בו - הפסקתם את מכירתו.
15/04/2010  |  בן כפיר  |   מאמרים
שמש, פריחה ואווירה של חופש, מאפיינים את חודשי האביב-קיץ, וזה בדיוק הזמן לישיבה נינוחה במרפסת השמש ובגינה הפרטית. לאלה המחפשים להתחדש בריהוט גן, מומלץ לחשוב על כמה פרטים טרם רכישה של ריהוט הגן:
15/04/2010  |  גלית חצבני  |   מאמרים
דיני טומאה וטהרה הם אולי הקשים ביותר בתורה - הן ליישום והן להבנה. מבחינת היישום, מדובר במאות פרטים ופרטי-פרטים הנוגעים לחיי היום-יום של כל יהודי. פרטים אלו תופסים סדר שלם מתוך שישה סדרי משנה, סדר טהרות; אפילו דיני שבת ודיני פסח מרוכזים במסכת או שתיים בלבד. לנו הפרטים סבוכים עוד יותר, משום שחלק ניכר מדינים אלו אינם נוהגים כאשר בית המקדש אינו קיים, ומטבע הדברים - קשה יותר להבין תיאוריה מאשר פרקטיקה.
15/04/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כמנכ"ל "מרכז תקשורת חברתית שדרות", זומנתי לאחרונה לאפריקה הדרומית על-ידי "SAUJS" (איגוד הסטודנטים היהודיים הדרום-אפריקני), ובמימון "CAMERA". מטרת הביקור הייתה ליצור קמפיין מודעות תקשורתית שיציג את עמדתה של מדינת ישראל במסגרת אירועים אנטי-ישראלים בקמפוסים דרום-אפריקניים.
15/04/2010  |  נועם בדין  |   מאמרים
מבט אחד בפניה ובאופן בו היא מציגה את הדברים מספיק כדי להבין את כל התורה. אורית הורוביץ עושה את עבודתה באהבה וכשאלה הם פני הדברים, גם הקשיים המורכבים ביותר מקבלים ביעילות פתרונות מקצועיים ואנושיים.
15/04/2010  |  אורית הורוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לטובתם חובה לסיים את המלחמה בעזה    למרבה הכאב, סופה של המלחמה אינו נראה באופק ודעת הקהל במרבית המדינות מתמקדת היום בלחץ הדוק ובגינוי מדינת ישראל
עתיד לא ברור [צילום: משה שי/פלאש 90]
גדי חיטמן
לישראל אין תוכנית מדינית ל"יום שאחרי" המלחמה. לפחות לא תוכנית גלויה    מצב כזה של דשדוש תמידי בבוץ של עזה (וגם של יהודה ושומרון) מבלי לנהל את הסכסוך מתוך יתרון מחליש את ישראל עוד יו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il