|   15:07:40
דלג
  מיכאל טפליצקי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

שקרים (שהופכים ל)אמיתיים

אמצעי התקשורת משמשים כלי שרת בידי ארגוני שמאל קיצוני להפצת שקרים בדרך מתוחכמת
28/08/2010  |   מיכאל טפליצקי   |   מאמרים   |   תגובות
אל תאמר "מחבל", מעתה אמור "פלשתיני"... [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

השקר, חברים, מסופר בכל דרך אפשרית וחוזרים עליו אינספור פעמים. אז אל לנו להתפלא מדוע הוא הפך לאמת. מדוע ישראל מצטיירת כאימפריה הקולוניאליסטית היחידה בעולם. גולדסטון אמר את זה בצורה מפורשת: בכל כיוון שאליו פנה במהלך חקירתו, היה ישראלי שהיה מוכן לספר לו את אותו הדבר

"אם חוזרים על שקר מספיק פעמים הוא הופך לאמת". נשמע פשטני, נכון? קצת קשה להאמין שאם אני אפיץ שקרים, כולם יאמינו בהם. הרי יש הוכחות, יש עדויות. לא כל-כך קל ליצור מציאות. אז זהו, שלא! ליצור מציאות זה קל מאוד ויוזף גבלס שאמר את המילים הללו ידע היטב על מה הוא מדבר. גבלס היה שר התעמולה של היטלר בממשלת הרייך השלישי. הוא ניהל בצורה מופתית את התעמולה הנאצית. אחרת, איך אפשר להסביר איך מיליוני גרמנים השתכנעו לשתף פעולה? המשפט הזה היה המוטו שלו והוא יישם אותו בכל רגע נתון. מכונת התעמולה הנאצית פלטה שקרים בכל דרך אפשרית - עשרות סרטים, נאומים ברדיו, פלאיירים, עיתונים, פוסטרים. הסוד היה בעקביות: כולם שידרו את אותו השקר.

בזמן האחרון, הנושא החם והמדובר באמצעי התקשורת, היה סיפור חשיפתה של מעללי "הקרן החדשה לישראל". כל-כך הרבה עמותות, כל-כך הרבה דוברים וכולם מדברים בקול אחד. "ארגוני זכויות אדם שמעבירים ביקורת לגיטימית" קראו להם. אחרים אף הקשו ושאלו איך אפשר לתת לצה"ל להתנהל ללא ביקורת חיצונית, אזרחית? הניסיון להציג ארגונים אלה כארגוני ביקורת נועד לכישלון מראש. ביקורת אמיתית היא חוות-דעת שמוצאת ליקויים ומעבירה אותם לאחראים. אלא שארגונים אלה לא מבקשים להעביר ליקויים לטיפולם של המטכ"ל או הממשלה; אנשי ה"ביקורת" שואפים למצוא ליקויים ולהוציאם החוצה, בעיקר לארגוני שמאל קיצוני עם דעה מוטה. לאיסוף מידע במטרה להעבירו לממשלות ולארגונים זרים לא קוראים "ביקורת", קוראים לזה ריגול.

הארגונים הללו מתעסקים בנושאים רבים ומגוונים: ארגון אחד אוסף עדויות על "האכזריות במחסומים", ארגון אחר מנסה להזכיר לנו שרחוב אלי כהן באשקלון נקרא פעם רחוב אלאסתאז שתושביו "גורשו", והרשימה עוד ארוכה. דבר אחד משותף לכולם - לא חיפוש האמת מעניין אותם, אלא חיפוש אחר דברים שיתרמו לתדמית השלילית של ישראל. גם מבלי לדעת מה באמת קרה בעזה ב"עופרת יצוקה", זה נראה תמוה איך חברי הארגון שמסתובבים סביב עזה "פספסו" את הקסאמים והגראדים שהתעופפו לכיוון ישראל. אתינה, אלת הצדק היוונית, הייתה עיוורת... לא עם ראייה סלקטיבית.

השקר, חברים, מסופר בכל דרך אפשרית וחוזרים עליו אינספור פעמים. אז אל לנו להתפלא מדוע הוא הפך לאמת. מדוע ישראל מצטיירת כאימפריה הקולוניאליסטית היחידה בעולם. גולדסטון אמר את זה בצורה מפורשת: בכל כיוון שאליו פנה במהלך חקירתו, היה ישראלי שהיה מוכן לספר לו את אותו הדבר. זה לא שאני משווה, חלילה, בין ארגונים אלה לצורר הנאצי הנתעב; אך כוונת מפעיליהם, אי-שם באיחוד האירופי, היא לא שונה בהרבה. התעמולה המתוזמנת שמפרנסים ארגוני שמאל קיצוני בעידוד מדינות ערב נועדה להשמיד את ישראל. כמו שאמר בן דרור ימיני באחת מהכתבות שפרסם לאחרונה: לא כל ביקורת נגד ישראל היא אנטישמיות, אבל ההתמקדות של ארגונים כלל-עולמיים רק בישראל והצגת פעולותיה בצורה חד-צדדית, היא אנטישמיות לשמה.

שפה יוצרת מציאות

זו לא הפעם הראשונה שמשתמשים בשפה כדי לשנות את דעותינו ותפיסת עולמנו. ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביחד עם יועץ התקשורת שלו, החליטו להמשיך את עבודתו של אליעזר בן יהודה. כריתת עצים הפכה ל"חישוף" ונסיגה הפכה ל"פעימה"

לא בכדי היהדות מקנה לשפה חשיבות עליונה...
▪ ▪ ▪

לפני כמה חודשים, חרגתי ממנהגי והחלטתי לצפות ב"האח הגדול". בעודי מנסה להסתכל מעבר לעלילה השטחית, נזכרתי באח הגדול. אבל לא ההוא של ארז טל ואסי עזר, באח הגדול האמיתי מהרומן הקלאסי של ג'ורג' אורוול. רוב הבתים בישראל צופים בתוכנית, מבלי לדעת שמאחורי השם עומד הרעיון הבדיוני שתיאר אורוול בספרו. האח הגדול היה המנהיג הכל-יכול של אוקיאניה, מעצמת-העל העתידנית. בדומה לצוות הההפקה של התוכנית, גם הוא היה עושה מניפולציות מחשבתיות כדי להשפיע על התנהגותם של נתיניו. בדיוק כמו משתתפי התוכנית, גם אנחנו מנותקים מהעולם החיצוני. מסתגרים בד' אמותינו וניזונים בעיקר ממידע שמעבירים לנו אמצעי התקשורת.

אחת הדרכים של האח הגדול להשפיע על החשיבה של האנשים הייתה השפה. מדי יום, השפה האנגלית, שהיא בין השפות העשירות בעולם, הייתה מצטמצמת. בשפה החדשה שניסה ליצור, רצה האח לכנס את כל המילים הנרדפות למילה אחת לכל מושג ולמחוק מילים "בעייתיות". הוא שאף לצמצם את השפה. למה, אתם שואלים? כי שפה יוצרת מציאות! לא בכדי היהדות מקנה לה חשיבות עליונה.

מתנחלים משתלטים פה על כל חלקת אדמה". אמר ערבי, תושב יפו. כן כן, אתם שומעים נכון. לא תושב חברון ואפילו לא תושב מזרח ירושלים. "מתנחלים", זו המילה שבה בחר איתי אנגל להשתמש כדי לתאר יהודים שהקימו ישיבה בשכונת עג'מי בכתבתו בתוכנית "עובדה". למה מתנחלים, אתם שואלים? אנגל פשוט עשה חשבון פשוט: שכונה ערבית + תושבים יהודים חדשים + כיפה סרוגה = מתנחלים. רכישה לפי חוק, פסיקה של בית משפט בנוגע לזכותם לגור בשכונה - כל אלה מתגמדים מול הזכות של תושבי עג'מי לשכונה נקייה מיהודים ומישיבות. אותם ה"מתנחלים" מתוארים בצורה דמונית כחבורה סגורה שבאה להשתלט על יפו.

אחד מגיבורי הכתבה שעומד בגאווה עם חולצה עם הדיוקן של "ההומאניסט הגדול", צ'ה גווארה וכאפייה מסביב לצווארו, אומר: "הם נורא נחמדים, אבל אני לא מאמין לאף מילה שיוצאת להם מהפה". מעניין איך הייתה מתקבלת כתבה שהייתה מדברת על ה"השתלטות" הערבית על שכונות בחיפה או בנצרת עילית. בהמשך התוכנית קלטה המצלמה ויכוח בין מושבניקים שבאו לסייר בשכונה. אחת הנשים הוכיחה לחברה לסיור בשצף קצף שיש לו הרבה פחות זכויות לגור ביפו מלתושב ערבי, רק כי הוא נולד באוסטרליה. אתם מבינים? פעם היינו מכנים את תושבי חבל עזה ויו"ש מתנחלים, היום איתי אנגל ואילנה דיין מתייצבים לימין ארגון "זוכרות" ומזכירים לנו שבעצם כולנו מתנחלים כאן. בסוף התוכנית הראו תושב ערבי מסכן שתנופת הבנייה של המתנחלים מסביב לביתו "חסמה לו את ארבעת כיווני האוויר". שכחתי שארבעה כיווני אוויר זו זכות אדם מוגנת שאמורה לגבור גם על היתר בנייה חוקי.

זו לא הפעם הראשונה שמשתמשים בשפה כדי לשנות את דעותינו ותפיסת עולמנו. ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביחד עם יועץ התקשורת שלו, החליטו להמשיך את עבודתו של אליעזר בן יהודה. כריתת עצים הפכה ל"חישוף" ונסיגה הפכה ל"פעימה". מסתבר שכולנו עוברים שטיפת-מוח יומיומית. בילדותי, ליבי היה מתמלא גאווה כשהייתי שומע בחדשות איך כוחותינו עצרו מחבל ועיניי היו מתמלאות בדמעות בכל פעם שדיווחו על מוות של אחד מחיילינו. היום, מילים אלו הן נחלת העבר. בדומה לשאלה התמידית של הביצה והתרנגולת, גם כאן לא ברור האם יצא צה"ל מהקונצנזוס אחרי שהפסקנו לכנות את חייליו ומפקדיו "כוחותינו", או שמא היה זה הפוך? בעבר הלא רחוק, היה מושג שנקרא איו"ש וחבל עזה. היום, מושגים אלה שגורים רק בפיהם של קציני צה"ל. בתקשורת, אזורים אלה נקראים "השטחים הכבושים". כן כן, הכיבוש הפך לקונצנזוס. כך קרה שגם ח"כים של הליכוד נופלים במלכודת ומשתמשים במילה.

אל לנו להתפלא שהדוח השנתי של ראש אכ"א מצביע על ירידה מתמדת במוטיבציה לשרת בצה"ל בכלל וביחידה קרבית בפרט. אחרי שיעל (יולי) תמיר הכניסה את לימודי ה"נכבה" לתוכנית הלימודים של ילדינו דבקה תווית ה"כיבוש" לכל מעשה של המדינה מיום הקמתה. אך גם כשהילדים מבלים עם החבר הכי טוב שלהם מול מסך הטלוויזיה או המחשב, הם מקבלים שטיפת-מוח. בפתיחת המהדורה של "אולפן שישי" סיפר יאיר לפיד על ניסיון לדקירה שסוכל בחברון. לפיד אמר שלאחר ניסיון הדקירה "ירו חיילי צה"ל על הפלשתיני ופצעוהו קשה". הבנתם? "כוחות צה"ל" - כאילו מדובר בלגיון החמישי של צבא איטליה שנלחם במורדים אי-שם במדבריות אתיופיה. חמורה מכך היא העובדה שאת המילה "מחבל", החליפה המילה "פלשתיני". מתי בפעם האחרונה שמעתם את המילה "מחבל" בטלוויזיה? יש שיאמרו כי מדובר בהבדל קטן, פרט סמנטי ומינורי. אבל, האמת היא שזה כן "ביג דיל". כי גם המילה "פלשתיני" קיבלה משמעות אחרת. הקונוטציה של המילה יוצרת חמלה אוטומטית בקרב השומעים אותה. לא בכדי מדי יום ביומו עוסקת התקשורת ב"שכנינו הפלשתינים" ובעוולות שנגרמות להם. גם את הערבים הישראלים מרבים לכנות לאחרונה "פלשתינים". כל אלה יוצרים קירוב-לבבות של ממש. כך הופכים חיילי צה"ל לקלגסים והמחבלים ללוחמי-חופש של עם מדוכא.

שמישהו יגיד לנעמי חזן שהפצת שקרים בצורה ישירה זה פאסה. יש דרכים הרבה יותר יעילות לעשות זאת. צריך רק להציץ בטלוויזיה, להדליק את המחשב וללמוד מהטובים ביותר.

תאריך:  28/08/2010   |   עודכן:  29/08/2010
מיכאל טפליצקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שקרים (שהופכים ל)אמיתיים
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
dodel
29/08/10 15:21
2
אמדון
29/08/10 17:35
3
אורה הכפולה
29/08/10 17:58
4
בנימין בובו
29/08/10 18:09
5
ליכודניק זועם
29/08/10 18:38
6
יצחק הכהן
29/08/10 19:28
7
עגל הזהב
29/08/10 20:47
8
עמיתי
30/08/10 16:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קונספציה מוטעית ומסוכנת - צבא הסבר פניך לתייר; קונספציה מוטעית ומסוכנת - ככל שהולך ומתקרב מועד "השיחות בוושינגטון" כך מרבים אמצעי התקשורת, הפרופסורים מטעם עצמם ועוד שלל "מומחים לעניין" לפמפם לנו על "האופציה היחידה" ליישב את הסיכסוך והיא הקמת מדינה פלשתינית לאויבנו.
28/08/2010  |  אריה פרי  |   מאמרים
אקדים ואומר שהשר בן ישי אינו כוס התה שלי, אבל בלי קשר לטעמי בתה או בקפה (אני ממש לא אוהב), במקרה של ילדי העובדים הזרים הצביעות חוגגת ובעיקר מגורמי שלטון הבכירים ביותר. אל השר הרצוג, שנמנע בממשלה בהצבעה על ילדי העובדים הזרים, מצטרפים בתחנה האחרונה של הרכבת שר הביטחון וכבוד נשיא המדינה.
28/08/2010  |  עפר דרורי  |   מאמרים
אנו, חברי המועצה החברתית לביטחון ישראל, קבוצה גדולה של אזרחים ישראלים מכל הקשת החברתית והפוליטית במדינת ישראל, מעובדי קבלן ועד למנהלי בתי ספר, מאנשי אקדמיה ועד לאנשי עמל, אנשי עסקים בכירים ואנשי עבודה יצרנית, סופרים ואומנים מכל רחבי הארץ, התחברנו למועצה החברתית לביטחון ישראל מתוך אמונה שביכולתנו לסלול ולהתוות דרך שתסייע למדינת ישראל להיות מדינה טובה יותר לאזרחיה בכל תחומי חייה, ובפרט לאור מורכבותן של הבעיות שאיתן מתמודדת המדינה בהווה ובעתיד.
28/08/2010  |  יצחק ג'קי אדרי  |   מאמרים
שמונה-עשר באוגוסט. חמש אחר-הצהריים. נוגעת ללב ביופיה האנושי, בזהב תלתליה, יושבת אלה חפץ, "בת שער הגולן", כפי שהיא מוצגת, תל אביבית בהווה (וקיבוצניקית בהוויה) אשר לקחה בחודשים האחרונים הפסקה מהעיר ללא הפסקה, שם ביתה השכור. על ידה, כתף אל כתף, אביבה שליט. המקום: "מאהל המחאה" - במירכאות ובלעדיהן - במרחק הד מהמעון האטום והמאובטח של ראש הממשלה. איפה הוא, איפה הם. והיכן גלעד. ועד מתי.
28/08/2010  |  אברהם שרון  |   מאמרים
הראו לי כלי תקשורת מוביל שלא מציג את נתניהו וממשלתו כמכשול לשלום. הראו לי כלי תקשורת מוביל שלא מפעיל לחץ על הממשלה לעשות ויתורים למען השלום.
28/08/2010  |  אורי ברעם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
זלמן שובל
זלמן שובל
מדוע זה קורה לנו כל פעם?    אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il