|   15:07:40
דלג
  אריה גלוזמן  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

אנחנו לא לבד

מלחמתם האכזרית של האיסלאמו-פשיסטים חובקת עולם אמנת ז'נבה? הצחקתם אותם מלחמת העולם השלישית כבר בעיצומה
06/09/2010  |   אריה גלוזמן   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: AP]

באחד הפרסומים האחרונים של מכון לתקשורת המזרח התיכון ממר"י דווח על דבריו של ראש איחוד חכמי הדת המוסלמים, השייח' יוסוף אל-קרדאווי, בתוכנית טלוויזיה בערוץ 'אקרא' הסעודי בעד הרג נשים ישראליות. ואלה נימוקיו: הן משרתות בצבא ומשתתפות במלחמה נגד האיסלאם. לדידו, "אין זה סותר את האיסור שהטיל הנביא מוחמד להרוג נשים וחפים מפשע, מכיוון שהחברה הישראלית, בשונה משאר החברות, הגיעה מכל קצוות תבל כדי לפלוש ולתקוף חפים מפשע".

אך מסתבר שאנחנו לא לבד. השבוע פרסם באתר קווקזי ווהאביסטי ראיון עם מנהיגם הצ'צ'ני, דוקו אומרוב, בו הוא אמר את הדברים הבאים: "בזמן שרצח העם המתנהל כאן ממומן על ידם, כיצד ניתן לקרוא להם אזרחים? הרוסים לא מוחים... אנו לא רואים בהם עם חף מפשע כי הם משתחווים לפוטין ונותנים אור ירוק לכל מעשיו... הכנסייה שלהם מברכת ומעלה לדרגת קדושים את הפושעים המבצעים את הרצח על אדמת אמירות קווקז. זהו עם שתומך ללא סייג... במטורפים וסדיסטים היושבים מאחורי קירות הקרמלין".

אז מה מתרחש כאן לנגד עינינו? שבו נא, שתו קצת תה ואל תירגעו: אנחנו בעיצומה של מלחמת העולם השלישית. דרקון רב-פרצופים, אשר כל אחד מהם צועק "אללה אכבר", פושט את זרועותיו ברחבי התבל. לפעמים הם נושכים ואף זוללים פרצוף את רעהו. עם זאת, חוסר אחדותם הוא יותר מקור כוח מאשר חולשה. כל פרצוף גם פולט אש בארץ אחרת. והאומות, כל אחת מתמודדת לבדה עם הדרקון האיסלאמו-פשיסטי. הן רואות רק את הפרצוף שמתעסק איתן, לא את הדרקון כולו. לא זאת בלבד, אלא שעד כה האומות התפתו להאמין שאם יקריבו את היהודים - "הבעיה העיקרית" - הכל ייפתר בשלום.

ברם, באיחור ניכר, העולם מתחיל להתפקח. יש יותר ויותר חוגים במדינות שונות שמתחילים להיות מודעים למצב וידיעת הבעיה, כידוע, זהו חצי פתרון. הדרך למחיקת החיוכים הסטניים של פרצופים איסלאמו-פשיסטיים החלה.

Ground Zero או zero sum?
מאחורי האצטלה המתונה של מיזם קורדובה ליד מקום הפיגועים של 9.11.01 ושל העומד בראשו האימאם ראוף מסתתרים פניו המוכרות של הג'יהאד
▪ ▪ ▪

כיאה למלחמות עולם, גם לזאת הנוכחית יש הרבה חזיתות. אך שלא כמו אצל צוררים מן העבר, הצורות אותן לובש ופושט ציר הרשע האיסלאמו-פשיסטי הרבה יותר מגוונות ושיטות הלחימה שלו הרבה פחות מסורתיות. זירת הקרב שלו איננה רק בהתנגשות צבאית-סדירה, שם דווקא ביצועיו לא תמיד מזהירים, אלא גם במישורים אחרים אותם לא הכירו במלחמות קודמות. אחד מהם הוא מישור פוליטי תרבותי מקומי.

לאחרונה ארה"ב כמרקחה. המאבק סביב בניית המסגד בקרבת הגראונד זירו (Ground Zero) במהנטן, לא הרחק מהמקום בו הקלגסים של בין-לאדן הפילו את מגדלי התאומים, במלוא עוזו. תמיכתו הפומבית של הנשיא ברק אובמה בהקמת המסגד, עלולה להסב למפלגתו נזק בבחירות המתקרבות לקונגרס. ככל שהתמונה מתבהרת, רואים יותר ויותר בבירור שסוגיית הגראונד זירו היא בעצם משחק סכום אפם בהקטנה. זהו מאבק בין החופש האמריקני לבין הג'יהאד החשוך.

מי ומה עומד מאחורי הרעיון לבנות שם מרכז איסלאמי מפואר רב-קומות עם מסגד ומרכז קהילתי בשם "Kordoba"? ראשית, יש להבין מה מסמל השם. יוזמי המרכז מוכרים לאמריקנים סיפור יפה: קורדובה מסמלת את הסובלנות ששררה שם כביכול בימי הביניים כשמוסלמים, נוצרים ויהודים חיו בה בצוותא. אך עובדות היסטוריות מעט שונות מהתמונה הוורודה. אמירות קורדובה, ובהמשך ח'ליפות התקיימו בין השנים 1031-756 בשטחי ספרד ופורטוגל דהיום. היהודים והנוצרים היו שם במעמד של בני חסות החייבים במס מיוחד המבטיח את חייהם. באיסלאם, קורדובה מסמלת, אם כן, יותר מכל את ניצחונו על הנצרות ויהדות או במושגים מודרניים על המערב.

ראש המיזם "קורודובה" הוא האימאם פייסל עבדול ראוף. באופן מוצהר הוא אימאם סופי - מאחד הזרמים היותר מתונים באיסלאם. אך בחינת אמירותיו ומעשיו בעבר ובהווה מגלה שהמתינות היא ממנו והלאה. להלן כמה דוגמאות:

  • ראוף מסרב בעקביות לקרוא לחמאס ולחיזבאללה ארגוני טרור ולגנות את פעילותם. חמאס, אגב, לא נשאר חייב. לפני מספר ימים מחמוד אל-זהר, מראשי הארגון, הביע תמיכה במיזם קורדובה.

  • בשנת 2005 ראוף הרצה באוניברסיטת דרום אוסטרליה. הוא התייחס שם לסנקציות שארה"ב הטילה בזמנו נגד סדאם חוסיין. הוא אמר כי "במערב שוכחים שידי ארה"ב מגואלות בדם מוסלמים חפים מפשע הרבה יותר מאשר ידי אל-קאעידה". כמו-כן, הוא קרא לגנות את ארה"ב על יחסה ה"בלתי מתון" כלפי מדינות איסלאמיות.

  • בעיצומה של המחאה העממית באירן נגד זיוף הבחירות לנשיאות כתב ראוף באתר האינטרנט שלו, שאובמה צריך לומר כי "הממשל שלו מכבד רבים מהעקרונות המנחים של מהפכת 1979, כמו הרצון להקים ממשלה המבטאת את רצון העם ושלטון החוק".

גם סוגיית מקורות המימון של מיזם קורדובה מעוררת תהיות. ראוף מסרב לחשוף אותם. כל זה לא מפריע לנשיא אובמה לתמוך בו. לאחרונה התמיכה הזאת קיבלה ביטוי מוחשי. האימאם יצא למשא בן 15 יום במדינות המפרץ במימון מחלקת המדינה. גם הביקור הזה עורר לא מעט תהיות. אזרחי בחריין רבים התלוננו שביקורו לווה בחשאיות רבה, ופרט לנאום שנשא ביום שישי לא היו עוד הופעות פומביות.

אבל השאלה המתמיהה ביותר שלראוף אין עליה תשובה משכנעת היא מדוע לכל הרוחות הוא מתעקש לבנות את הפרויקט דווקא שם, ואם ערך הסובלנות כה חשוב לו - מדוע אינו מתחשב ברגשות של משפחות הנרצחים בגראונד זירו?

האויב שלך בדיוק כמוך?

ביום ראשון בשבוע שעבר כבאים בגליל התחתון קיבלו קריאה על שריפת קוצים בשכונת ג'אבל חמודי בנצרת. בהגיעם למקום האירוע הם נרגמו באבנים מכיוון הבניינים הסמוכים. לאחר התגובה ה"אצילית" מצד תושבי המקום, הכבאים הסתובבו, עזבו את המקום ו...הגיעו למוקד הדליקה מכיוון אחר. לבסוף מלאכתם הושלמה בהצלחה. איזה ציונים נבזיים!

עונת הציד בקווקז
בימים אלה בקווקז למדו עוד ביטוי בערבית: 'כול כאלב ביג'י יומו'
▪ ▪ ▪

במהלך אוגוסט, מערכת הביטחון של רוסיה קצרה הצלחות רבות במצוד אחרי המחבלים הווהאביים בקווקז. היא הצליחה לחסל רבים מהם במספר מוקדים באזור. הקשר המזרח-תיכוני בלחימה בקווקז ידוע זה מכבר. אך בימים היה ניתן לראות לכך ביטויים מחודשים. ראשית, היו דיווחים שבין המחבלים שחוסלו היו חמישה "בעלי חזות מזרח-תיכונית". בנוסף, במהלך המבצע בו נהרג מי שהיה מספר שתיים בהיררכיה של "אמירות קווקז" מוחמד-עלי ווגאבוב, נחשף מאגר מסמכים עצום, בו יש כאלה המעידים על הקשרים הבינלאומיים של המחבלים. אין ספק, שכשייחשפו המסמכים, כפי שמבטיחים בשירות הביטחון הרוסי ה-FSB, אנחנו שוב נשמע על המזרח התיכון. גם כאן, ניתן לראות שהאיסלאמו-פשיסטים מנהלים מלחמת-עולם. חבל מאוד שממשלת רוסיה טרם הבינה זאת וממשיכה בניסיונותיה לפייס את ציר הרשע המזרח-תיכוני.

עמוד הקלון

כאן "יועמדו" כל אלה שבמעשיהם מסייעים לאיסלאמו-פשיזם. כתובת האימייל שמופיעה בסוף הרשימה תהיה זמינה לקבלת מועמדים.

ומי יחנוך את העמוד? האמנים שקראו בשבוע שעבר להחרמת ישובי יהודה ושומרון יזכו לכבוד המפוקפק הזה. מעבר לדמורליזציה שהם זורעים בעם ישראל ובחלוציה, יש לזכור שבלעדי תופעות כאלה הרשע האיסלאמו-פשיסטי לא יכול היה להתקיים. וזה הזמן והמקום לקרוא להם: ימי התשובה והכפרה מתקרבים, אנא שובו ממעשיכם הלא-רצויים.

-כתובת האימייל: arye.glozman@gmail.com

פינת הצל"שים

בפינה הזאת יצוינו גופים ואנשים שתרמו למלחמה באיסלאמו-פשיזם. קוראי הטור מוזמנים לשלוח את מועמדיהם לכתובת האימייל שתובא בסוף הרשימה.

הצל"ש הראשון מגיע לחיילי צה"ל ביהודה ושומרון. מאז סיום מבצע חומת מגן, שורר שקט יחסי בערי ישראל. ילדים שנולדו מאז כבר לא יודעים שהיה כאן מרחץ דמים נורא בו נרצחו כ-1,000 ישראלים. מי שקורא דוחות יומיים על פעילות צה"ל באיו"ש מבין כיצד מושג השקט. יישר כוח לחיילינו.

גם כשאנחנו מגנים את ממשלת רוסיה על סיוע שהיא מושיטה לאויבינו, לא נוכל להתעלם מפעילותם הברוכה של כוחותיה המיוחדים. במהלך אוגוסט הם הצליחו לחסל יותר מ-30 מחבלים מאזור הקווקז, בהם בכירים ביותר וגם כאלה שהגיעו לשם מאזורנו. מאבקם הוא מאבקנו וגם להפך. כשכולם יבינו זאת - הדרך לניצחון מובטחת.

תלמידים ותלמידות

משמעות המילה 'טליבאן' בשפה פשוטה היא - תלמידים. התנועה הקיצונית הנושאת את השם קיבלה אותו כיוון שמייסדיה היו סטודנטים, אבל מעבר לכך זה מסמל גם את הערך של לימוד האיסלאם. אך מסתבר שלא תמיד הטליבאן מעודד לימודים. לא כשמדובר בבנות בכל אופן. באפגניסטן כבר התרגלו לשמוע על מקרי הרעלת בנות שהעזו ללמוד. האחרון שבהם אירע לפני כשבוע. 35 תלמידות בכאבול נפגעו משאיפת גז רעיל. כולן הגיעו לבתי חולים, ארבע מהן במצב קשה. איש לא יכול להבטיח שזהו מקרה אחרון, ודאי לא כאשר הטליבאן ממשיך להתחזק וממשלתו של קרזאי החלה בדיאלוג עימם.

תאריך:  06/09/2010   |   עודכן:  06/09/2010
אריה גלוזמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנחנו לא לבד
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן יהודה
6/09/10 16:55
2
מוטי1
6/09/10 17:12
 
נבו
6/09/10 20:41
 
אשכנזי יליד הארץ
10/09/10 18:37
 
איו חדש תחת השמש
10/09/10 18:43
3
גילוי נאות
10/09/10 18:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקדמה קלה
06/09/2010  |  שאול דישי  |   מאמרים
גברתי, יושב-ראש האופוזיציה,
06/09/2010  |  אברהם שרון  |   מאמרים
במסגרת הוויכוח שהתרגש בעקבות פרסום הדוחות על קיומם של "תאים אנטי-ציוניים" או "חבורות פוסט-ציוניות" באקדמיה הישראלית נעדרו עד כה שתי נקודות מבט חשובות.
06/09/2010  |  ד"ר יוסי נחושתן   |   מאמרים
שר החוץ אביגדור ליברמן הצהיר כי גם בדור הבא לא ייכון שלום במזרח התיכון בין מדינת ישראל לבין הפלשתינים, וזאת הוא אמר בעיצומן של ההכנות לשיחות השלום.
06/09/2010  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
צידדתי במועמדותו של יואב גלנט לרמטכ"ל - למרות שתי הסתייגויות: אהוד ברק תמך בה, וזו סיבה לדאגה לכל אדם ישר במדינה ובעם היהודי; אלוף גלנט אינו ראוי. לפיכך, ישאלו הקוראים מדוע תמכתי במינויו.
06/09/2010  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il