לא הייתי מופתע, כאשר צלצל הטלפון וקול נעים הציע לי "לשדרג" את תוכנית הטלפון ה
סלולרי שלי. בעבר, נפלתי בפח ולמדתי ש"לשדרג" משמעו לשלם יותר. יש מין תחבולה כזאת שחברות הסלולר מתמחות בה.
הפעם לא הופתעתי, כי תוכנית הסלולר שלי עומדת לפני סיומה. עוד שלושה חודשים בלבד. ואז אהיה פטור מן האזיקים האלקטרוניים הללו. אבל בינתים סירבתי בנימוס. אני מוכן לשלם יותר במשך שלושה חודשים מאשר ליפול בפח למשך שנה וחצי - הסברתי לקול הנעים שמעבר לקו.
ואז יצאתי לשוק לחפש מציאות. אם בעוד שלושה חודשים אהיה חופשי ומאושר להחליף חברת טלפונים ומכיוון שהסלולרי שלי כבר הגיע זמנו, כדאי להתחיל לבדוק כמה עולה מכשיר חדש. התחלתי את הבירור עם הקול הנעים, שהציע לי "שידרוג": "כמה עולה מכשיר זול, שמדבר ושולח סמסים? אני לא צריך שיעשה שום פעולה נוספת". הקול מעבר לקו הציע תשלום חודשי, ש"כמעט לא תרגיש אותו".
מנוסה בהצעות מגונות, שאלתי מיד: "כמה זה עולה בתשלום אחד?"
"1800 ש"ח" - הייתה התשובה.
כאשר הזדמנתי לקניון השכונתי, פגשתי חנות של חברת סלולר מתחרה. הייתה לי שיחה נעימה עם מוכר צעיר והשורה התחתונה: מכשיר סלולר פשוט יעלה 500 ש"ח. איזה הבדל!
זה נשמע מהמם. אבל בכך לא תם השיטוט שלי. נכנסתי לחנות פרטית לתיקון ומכירת סלולרים. "כמה עולה מכשיר?" - חזרתי על השאלה עם כל הפרטים המבוקשים.
"יש לי מכשיר במאתיים שקל. אבל אני מציע לך לקחת את הטוב יותר ב-300"...
חשבתי שאני הוזה. אבל אתמול פתחתי את הטלוויזיה ובערוץ 10 הראו לי שזה השוק. התמימים משלמים לחברות העושק את מחיר התמימות. מי שבודק מחירים - יוצא נשכר.
אני מחכה למועד השחרור ואז אבדוק מה מציעים בחברות הסלולר כשלקוח לא אזוק אליהן.