|   15:07:40
דלג
  יעקב בר-און  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

ח"כית צעירה בעין הסערה

הצעת ח"כ עינת וילף ממפלגת העבודה להעתיק את תמונת יצחק רבין ממקומה בחדר הסיעה בכנסת ולבטל את נוהג העצרת השנתית לזכרו עוררה תגובות חריפות "לאחר הרצח, רבין - שלא בטובתו - הפך לסמל של החמצת כל הדברים שהיו יכולים לקרות ולא קרו", היא מסבירה "מאז, המפלגה שקעה באבל והתרכזה בעתיד שנקטע ובתקוות שנגוזו ולא במה שנעשה עד הרצח"
21/10/2010  |   יעקב בר-און   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
"אני עוסקת בהצלת החינוך הציבורי במדינת ישראל. עינת וילף [צילום: פלאש 90]

רבין. אני מבינה את התגובה האוטומטית לנושא של קדושת הסמל [צילום: פלאש 90]

בן גוריון. עשייתו של רבין תוארה כעשייה בן-גוריונית [לע"מ]

מפלגת העבודה ממשיכה לרתוח. השבוע מצאה עצמה בעין הסערה ח"כ עינת וילף, המכהנת כשלושת רבעי שנה בכנסת ה-18 מאז שהחליפה את אופיר פינס עם פרישתו. ערב יום הזיכרון לראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, התחוללה סערה בעקבות הצעתה להעתיק את תמונתו ממקומה בחדר סיעת העבודה בכנסת.

לדברי ד"ר וילף, 40, מצעירי הכנסת ודוקטור למדעי המדינה מאוניברסיטת קמברידג', היא לא ציפתה להיות במרכז ההתרחשות התורנית בסיעתה. "התגלגלות הדברים הייתה לגמרי אחרת", היא טוענת. "התבקשתי ע"י ה'ג'רוזלם פוסט' לכתוב מאמר מערכת ליום הזיכרון לרבין. סיפרתי שם על חווייתי האישית, כאשר נכנסתי לראשונה לחדר הסיעה לפני עשרה חודשים והופתעתי מהבדלי הגודל של תמונות רבין ובן-גוריון ואת מיקומן היחסי שם. ולא רק זאת. אם לפרט, הציור של רבין היה צבעוני וגדול, נתון במסגרת מוזהבת וממוקם מעל מקום מושבו של היו"ר ואילו במקום פחות בולט היה תלוי צילום שחור-לבן של בן-גוריון במסגרת אלומיניום פשוטה. בעיניי התמצה בכך סיפור המפלגה ב-15 השנים האחרונות".

מהי המשמעות של העובדה הזו בעינייך?

"אין ספק שבחייהם שני האישים היו מנהיגים גדולים של מפלגת העבודה, ששיקפו את רוח העשייה שלה. אבל אחר הרצח רבין שלא בטובתו הפך לסמל של החמצת כל הדברים שהיו יכולים להיות ולא קרו. מאז, המפלגה שקעה באבל והתרכזה בעתיד שנקטע ובתקוות שנגוזו ולא במה שנעשה עד הרצח. זה גרם להתכנסות ולאובדן ביטחון עצמי שפגע בכוחה של המפלגה להנהיג את המדינה".

כפי שנוכחנו לדעת, דברייך עוררו סערה וחברך לסיעה, דניאל בן-סימון, קרא להצעתך "רעיון מביש שמעורר שאט-נפש וחלחלה". עד כדי כך?

"בלהט הוויכוחים וחצאי הדברים אני מבינה את התגובה האוטומטית לנושא של קדושת הסמל. אבל אני בהחלט חושבת שהתחדשותה של מפלגת העבודה ויכולתה לחזור לביטחון העצמי שהנהיג את המדינה תלוי בכך שהיא לא תתנתק מרבין האיש ומעשייתו, אלא תתנתק מהעיסוק בעתיד שנלקח מאיתנו בעקבות הרצח".

יש בציבור תחושה, שבן-גוריון, מי שהקים את המדינה וגם עמד שנים רבות בראש מפלגתכם נדחק הצידה מאז 95'.

"וזה מה שקורה שבעקבות הרצח. עד אז תוארה עשייתו של רבין כעשייה בן-גוריונית, ברוח מפלגת העבודה. לכן, עלינו להתחבר לימים שלפני ה-4 בנובמבר".

לא נראה לך שהפכנו מאז למעין "מדינת רבין", כשכמעט כל דבר שני נקרא על שמו?

"לא ספרתי. אנחנו מנציחים הרבה ראשי-ממשלה. במקום לספור מי הונצח והיכן יש לדון איך אדם הרשה לעצמו להשתמש ברצח כדי לקדם דברים שהאמין בהם וכדי לעצור דברים שהוא לא האמין בהם".

כחברת כנסת, היית מציעה לקבוע אמות-מידה בנושא ההנצחה?

"אני נוטה להתייחס בהגבלה למה שלכנסת ראוי להתערב בו. לדעתי, אלה דברים ציבוריים שצריכים להיקבע לפי הרגשה של אנשים כלפיהם".

הצעת להפסיק את נוהג העצרת השנתית לזכרו של רבין?

"הצעתי בגלל שהעצרת הלכה לטעמי לכיוון לא טוב, מתבדל, מתכנס, תוך עיסוק חוזר ונשנה בשלום שלא קרה במקום לעסוק בשאלת סמכות והכרעה במדינה ריבונית ציונית. אם המארגנים, כפי שהם הודיעו, שוקלים להפסיק את העצרת, אין בכך בהכרח בהכרח מסר עצוב או דבר רע. אם זה היה תלוי בי, הייתי מציעה עצרת מסוג אחר לחלוטין ביום השנה לרצח, שעוסקת לא בהתרפקות אישית, אלא בשאלה מה המשמעות להיות עם ריבוני ואיך מתמודדים עם אנשים שמרגישים שיש להם סמכות אלוהית שהיא חזקה מסמכות העם הריבוני".

לא היה נכון שלא להזכיר הפסקת מסורת העצרת השנתית כל עוד בני-משפחתו הקרובים, קרי אחותו וילדיו, בחיים?

"לא מדובר כאן בעניין אישי ומשפחתי, אלא איך החברה הישראלית כולה מעבדת את מה שקרה".

כשנשבעת אמונים לכנסת וגם התחלת בפעילות בסיעת המפלגה בכנסת, למה נכנסת?

"כשהצטרפתי אליה, הסיעה הייתה על סף פילוג. לי היה חשוב מאוד להבהיר שלא אתן את ידי לכך. לא ייתכן שחבר כנסת ייקח מנדט שניתן לו על-ידי הבוחרים למקום אחר. פעלתי כמיטב יכולתי שנפעל כסיעה למרות כל המחלוקות. גם אמרתי לא פעם שאינני מאמינה בתחלופה גבוהה של ראשי מפלגה מאיזושהי תפיסה של הבראתה. יש לנו נטייה משיחית להביא כל פעם יושב-ראש חדש, לקרוא לו משיח ודקה אחרי זה לסקול אותו באבנים ולקרוא לו משיח-שקר. לדעתי, זה לא שירת אותנו בעבר. יש לי מלוא ההערכה לחברי הכנסת ולשרים שרוצים לעמוד בראש המפלגה, אבל נטייתי היא שלא נהיה מפלגה, המתבססת על יותר מדי תחלופות של הנהגתה".

כלומר, את מצפה שברק ימשיך לעמוד בראש מפלגתכם עד תום כהונתו?

"הרי נקבעו פריימריז לבעוד שנתיים. אין כל סיבה לבצע עד תחלופה. ראוי שננהג כסיעה ונביע אמון ביושב-ראש שנבחר. גם אם יש פעמים רבות שאיננו מסכימים ואיננו אוהבים, יש חשיבות רבה לאחדות הסיעה".

כל אלה שיוצאים בקולניות חוצץ נגד ברק שוגים?

"אני יכולה להבטיח לך שהשנאות, הקנאות והאמירות הקשות כלפי קולגות ויושבי-ראש קיימות בכל המפלגות במידה שווה. השאלה היא עד כמה אתה מחצין את זה. לדעתי, לא היה מזיק לנו אם נדע לשמור יותר על הדברים בתוך הבטן ובתוך הבית. החצנת הוויכוחים הפנימיים איננה בריאה למפלגה".

את מזהה איזושהי פאניקה בעקבות הסקרים שחוזים אפילו ירידה לשישה מנדטים של העבודה בכנסת?

"אין ספק שהאנשים לוקחים את זה בצורה קשה. זה לפעמים גורם לאנשים לחפש פתרונות מהירים לנושא, או להיכנס ליאוש שאומר שאין בעד מה. אם אדם פוליטי סבור שדרכו נכונה, עליו לדעת לשים את כל הדברים האלה בצד".

כשאומרים לך שהעבודה פונה יותר ויותר שמאלה, מהי תגובתך?

"אני לא רואה את המפלגה פונה שמאלה, אבל לדעתי אחד הוויכוחים שכן צריכים לקרות בה היא היכן אנחנו ממקמים את עצמנו על המפה הפוליטית. האם נהיה כפי שהייתה מפא"י, מפלגת פועלים ציונית מרכזית קלאסית, או הרבה יותר שמאלה מזה. אני בהחלט הייתי רוצה לראות אותנו יותר מפא"י, יותר מייצגת את הציונות הקלאסית, כמפלגה שמוכנה לפשרה, נטועה בסיטואציה הגיאו-פוליטית ונחושה להגן על החזון הציוני".

אם תורשה שאלה אישית, במה מתרכזת פעילותך בכנסת?

"אני עוסקת בהצלת החינוך הציבורי במדינת ישראל (ח"כ וילף משמש כיו"ר השדולה למען מעמד המורה בישראל, י.ב.) אל מול הכרסום על-ידי ניסיונות בכיוון של חינוך פרטי. תחום אחר שאני עוסקת בו הוא מעמדה של מדינת ישראל בזירות השונות. כפי שפורסם, פעלתי נגד הריכוזיות במשק והמגמה שהשליטה על הכסף לא תהיה בידי מועטים. בנוסף לכל אלה אני פועלת להתחדשותה של מפלגת העבודה".

לבסוף, פורסם ש"חברייך" הטובים, המתקראים "השמאל הלאומי", שלחו אותך להתפקד במצודת זאב בעקבות דברייך בעניין רבין. את בדרך לשם?

(צוחקת) "זה חלק מההתלהמות הכוללת סביב כל בדל כותרת בעיתונים. אני בטוחה שמהרגע שהם קראו את דבריי לעומק, גם הם היו רוצים לראות התייחסות לרוח של עשייה ציונית ולא שקיעה באבל, חוסר עשייה ודיונים על מה שיכול להיות".

בסיכומו של דבר, לא נראה שהפרסומים היום סביבך מפחידים אותך.

"אני עומדת מאחורי דבריי ולא בורחת מהעמדות שחשוב לי להביע אותן".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  21/10/2010   |   עודכן:  21/10/2010
יעקב בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כית צעירה בעין הסערה
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תזכה בבחירות
21/10/10 21:50
2
א מ רול
21/10/10 22:40
3
רוניייייייייי
21/10/10 22:46
4
קורןנאוה טבריה
22/10/10 06:04
5
קורןנאוה טבריה
22/10/10 07:41
6
קורןנאוה טבריה
22/10/10 07:51
7
צבי גלברד
22/10/10 19:26
8
ליאור ......
23/10/10 12:19
9
צבי גלברד
23/10/10 16:09
10
כאשה לאשה
23/10/10 18:56
11
ולדמיר
24/10/10 14:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימויו של יבגני אריה את "רביזור" כובש את הקהל הודות לנאמנותו למקור. אין כאן "התאמה" מקומית לילידים. זוהי הפקה עם כל העסיסיות והניחוח הרוסי של מוסקבה, של התרבות הרוסית ומנהגיה. גדולתו של המחזה בולטת במיוחד במשחק של הצוות הנהדר, אחד-אחד, עם כל הפאתוס, ההגזמות, התנועות הגדולות והרגש הענק, שבדרמה היו אולי נראים מזויפים. אך כאן - כל אלה רק מדגישים ומעצימים את המצבים הקומיים. שלא כמו בסיטקום בן זמננו, שם הצחוק מושג בטריקים הכי נחותים - כאן, הצחוק מופיע כמו בצפייה בקריקטורות - שכל כוחן בהגזמה.
21/10/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
האם כדאי להשקיע בנדל"ן כאשר הריבית בבנק שואפת לאפס ויש ברשותנו כסף בבנק שלא מניב כמעט תשואה? רובנו חושבים שהשקעה בנדל"ן היא קניית נכס והשכרתו, כך שהרווח יגיע מדמי השכירות החודשיים. על-מנת להשקיע בנדל"ן, יש צורך בידע ובלימודים כמו בכל תחום אחר. רבים מאיתנו נמנעים מלהיכנס לתחום זה כשאין בידם את הידע הנכון ומפספסים הזדמנות השקעה טובה.
21/10/2010  |  צחי קווטינסקי  |   כתבות
עצי הזית, על גזעיהם המשתרגים והירקות האפרפרה של עלוותם, הם חלק בלתי נפרד מהנוף השומרוני ההררי. מלבד הפרי שהם מניבים והשמן האיכותי, נדמה שהם אוצרים בתוכם גם סמליות חזקה של היאחזות באדמה. זו הסיבה שמאבקים על עצי זית הם טעונים במיוחד, ובעיקר באזור הזה.
20/10/2010  |  הודיה כריש-חזוני  |   כתבות
ערוץ 10 הצהיר כנראה שבועת נאמנות לסילביו ברלוסקוני, החולש על אימפריית טלוויזיה שמושתתת על נאפופי הבל ומזמוטי רִיק. אחרת, איך נסביר את העובדה שערוץ 10 גירש את לונדון וקירשנבאום מהמשבצת של שבע בערב, ומשדר במקומם את חנווני-הסלבריטאים גיא פינס?
20/10/2010  |  חגית כהן  |   כתבות
דקות ספורות אחרי שראש הממשלה הציע בנאום פתיחת מושב החורף הארכה של ההקפאה ב-60 יום תמורת הכרה של הרש"פ בישראל כמדינת הלאום היהודי, פגשתי במסדרון שר מהליכוד. ההצעה, הוא אמר, מזכירה לו את אותו סיפור מפורסם על ברנרד שאו, שטמן מלכודת לאישה יפה משמנה וסולתה של האצולה הבריטית. הגברת נקבה בשיחה בסכום של מיליון סטרלינג. יפה, הגיב. את הסכמתך העקרונית כבר קיבלתי. כעת מה שנשאר הוא להתמקח על הסכום.
20/10/2010  |  סופיה רון מוריה  |   כתבות
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
זו ארצנו  /  יעקב בר-און
האם אתה זוכר את הרצח  /  אריאל שנבל
בעד הנגד: "בילאדי, בילאדי" מול מצודת זאב  /  דוד מרחב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
[צילום: יח"צ, הרבלייף]
סוזן בוורמן
חמישה צירופי מזון מומלצים לתזונה נכונה    הוספת מעט שומן בריא מאבוקדו או שמן זית לסלט תעזור לכם לספוג את הקרוטנואידים שמצויים בחסה רומית, גזר ועגבנייה
שיר טורם-הספרי
שיר טורם-הספרי
מספר המפונים מהגליל, יש לומר פליטים, נאמד באופן רשמי בכ-100 אלף. בפועל המספר גדול אף יותר    דה פקטו כל חבל הארץ הממוקם מהעיר כרמיאל צפונה לגבול הלבנון, הפך להיות "רצועת ביטחון" לכל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il