בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
מאבק אגד ומשרד התחבורה נגד הציבור הכללי
|
הציבור הכללי, להבדיל מהחרדי, נתפש בידי אגד כלקוח שבוי, ובידי מפלגת השלטון, הליכוד כיום, נתפש כמצביע שבוי לנושא התחבורה הציבורית ● דוגמה לשת"פ של אגד ומשרד התחבורה ברצונם לרצות את החרדים - לקוחות/מצביעים מאורגנים עם לובי פוליטי חזק, בו הפוליטיקאים, המהווים מחוקקים לגבי כולנו, הם הלוביסטים
|
לקוחות שבויים [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
|
"קואופרטיב אגד תפר ארבעה קווים חדשים לחרדים; הקווים זולים במיוחד ומדלגים במכוון על תחנות אסטרטגיות במסלול הנסיעה; לראשונה עושה אגד סלקציה בין נוסעים, 'כולא' נוסעים לא-רצויים באוטובוס ואינו מאפשר להם לרדת בתחנות בהן כולם מורשים לרדת" (News1 ,17.2.11 - ראה התחקיר המלא משמאל). הציבור הכללי, להבדיל מהחרדי, נתפש בידי אגד כלקוח שבוי, לקוח שאין לו ברירה אחרת ולכן אין צורך לרצותו. לא נדרש יותר מלקרוא את תגובת דובר אגד בתחקיר: "לכל קו מאפיינים ייחודיים שמטרתם ליצור מערכת תחבורה ציבורית שתספק מענה מיטבי לציבור הנוסעים. אגד פועל על-פי ההגדרות שנקבעו ברישיון הקו על-ידי המפקח על התעבורה בדרכים ב משרד התחבורה, שהוא גם הכתובת לבקשות לשינוי כזה או אחר". הסבר זה יכול להצדיק אולי מבנה קווים שונים, אך אין בו להצדיק פער מחירים בין קווים דומים. דובר אגד שולח אותנו למשרד התחבורה, ובכך מפגין את רמת חוסר האכפתיות של אגד מהציבור שאינו חרדי. הציבור הכללי נתפש בידי מפלגת השלטון, הליכוד כיום, כמצביע שבוי לנושא זה, מצביע שאין לו ברירה אחרת ולכן אין צורך לרצותו. תגובת דובר משרד התחבורה: "מסלולי התחבורה הציבורית, התעריפים והקווים נמצאים בבחינה מתמדת ומתעדכנים מעת לעת בהתאם לתוכנית העבודה השוטפת. מסלולי הקווים והתחנות נקבעו במטרה לענות על צורכי הנוסעים ולאפשר לחברות התחבורה הציבורית תחרות הוגנת. כל בקשה מצד הנוסעים בנוגע למסלולי התחבורה הציבורית תיבדק לגופה ותטופל במלוא הרצינות". נקרא טוב את תגובת דובר משרד התחבורה: "מסלולי הקווים והתחנות נקבעו במטרה לענות על צורכי הנוסעים..." - לענות על צורכי אלו נוסעים? כנראה אלו שהשר חפץ ביקרם, מצביעים שאינם נתפשים כשבויים, ובעלי כוח מיקוח חזק ומאורגן. והפתרון? ברוח אמירתו הידועה של היהודי חבר בית המשפט העליון בארה"ב, לואיס ברנדייס: "אור השמש מוכר כטוב שבחומרי החיטוי": - כל רישיונות הקווים לתחבורה ציבורית יפורסמו על כל נתוניהם, לרבות תחנות עלייה וירידה והמחירים.
- כל בקשה לקו חדש תפורסם מראש, כולל הנמקת הצורך, הסבר לבחירת תחנות העלייה והירידה, והמחירים. אישור רישיון קו חדש, או שינוי רישיון קו קיים, יהיו כפופים לדיון פומבי של הגוף המאשר במשרד התחבורה, ויהיו נתונים להגשת התנגדויות שיידונו ויקבלו מענה מנומק. ינוהלו ויפורסמו פרוטוקולים של דיונים אלו.
כל תהליך מתן רישיון מטעם המדינה צריך להיות תהליך שקוף לציבור ובר-התנגדות, ורישוי קו הסעה ציבורי אינו שונה מכל תהליך רישוי אחר. האם יקום חבר-כנסת שירים את הכפפה?
|
תאריך:
|
21/02/2011
|
|
|
עודכן:
|
21/02/2011
|
|
איתן גנור
|
מאבק אגד ומשרד התחבורה נגד הציבור הכללי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
הייתי שם
|
22/02/11 00:21
|
|
|
|
איתן גנור
|
22/02/11 09:50
|
|
|
|
הייתי שם
|
22/02/11 18:03
|
|
|
|
איתן גנור
|
23/02/11 00:27
|
|
|
|
הייתי שם
|
24/02/11 00:33
|
|
|
|
איתן גנור
|
24/02/11 15:49
|
|
|
|
ממני
|
24/02/11 16:30
|
|
2
|
|
קורןנאוה טבריה
|
22/02/11 06:38
|
|
3
|
|
מוטי פריאל
|
4/03/11 17:38
|
|
אני גאה מאוד ברמטכ"ל הראשון שצמח מהנח"ל המוצנח, ומהשבט ההונגרי - גנץ נולד בארץ, אך אמו ילידת הונגריה, ניצולת שואה, ואביו יליד טרנסילבניה ההונגרית. תריסר שנים לפני בני גנץ נולדתי גם אני לשבט ההונגרי (בבודפשט, להורים ניצולי השואה, ברחנו ארצה בהיותי בן 4), ולאחר התיכון התנדבתי גם אני לנח"ל המוצנח. בני גנץ עלה בעקביות מלוחם בנח"ל המוצנח למ"פ בפלוגת הנדסה בצנחנים, מג"ד 890, מפקד סיירת שלדג (כמה מפיקודיו כתרו לו באוזני סיפורי תהילה, כמפקד וכבן-אדם), מח"ט הצנחנים (כולל במלחמת לבנון הראשונה), מפקד יחידת הקישור ללבנון (עד, וכולל, היציאה מלבנון), מפקד אוגדת איו"ש (באינתיפאדה השנייה), מפקד זרוע היבשה (כולל במלחמת לבנון השנייה), נספח צה"ל בארה"ב, סגן הרמטכ"ל - ורמטכ"ל (אני הסתפקתי בסדיר בתפקיד תול"ריסט - לוחם בג'יפ שעליו תותח ללא רתע - ב"ששת הימים", ובמילואים - סמל בחוליית הסיור של גדוד צנחנים ייחודי ב"יום הכיפורים" וב"לבנון הראשונה"). גנץ הוא אחד הקצינים היחידים בצה"ל שהשתתף בסדנת הישרדות של יחידת העילית האמריקנית "הכומתות הירוקות" ובקורס בכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב, אך הוא גם בעל תואר שני במדע המדינה ובניהול משאבים לאומיים.
|
|
|
עברה רק תקופה קצרה, מהשריפה הגדולה והאימתנית בכרמל, ונראה שהזמן עושה את שלו והיא הולכת ונשכחת. המחיר בחיי אדם היה כבד ונוראי אך יש לדעת, שהיא עשתה לנו גם כמה דברים טובים. כך למשל יבנה מערך כבאות ארצי עם שליטה והפעלה מרכזית ולא כמקודם. מערך הכבאות יעבור כולו למשרד לביטחון פנים ויש להניח שהשליטה עליו תהיה טובה יותר מהשליטה של משרד הפנים.
|
|
|
בעיתוני סוף השבוע ניתן היה לקרוא כי הסכנה המרכזית לישראל במלחמה הבאה היא מטחים של רקטות שינחתו על ישראל מדרום ומצפון. עשרות אלפי רקטות של החיזבאללה בתוספת טילים מסוריה ואליהם נלוות הרקטות של החמאס.
|
|
|
בית אדלשטיין בקריית שמונה זיכה אותי בחוויה של עבודה חינוכית במשך למעלה מעשר שנים בשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת. עשר שנים כמעט ערב ערב זכיתי לעבוד בפואמה הפדגוגית ששמה בית אדלשטיין תחת הנהלתו של בן קריית שמונה, עמי שגב.
|
|
|
בספרו החדש מספר סטף ורטהיימר את תולדות מעשיו. במו עשר אצבעותיו בנה ממלכה, שהעולם מלא את כבודה. ההצלחה הפנומנאלית קוראת להעמקה לצורך הבנתה.
|
|
|
|