|   15:07:40
דלג
  אבינדב ויתקון  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  ערן בר-טל  
עורך כלכלי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כאן שביתה [צילום: פלאש 90]

"המערכת עובדת באי-ספיקה"

לא רק תוספת שכר דורשים הרופאים השובתים, אלא התאמה של הרפואה הציבורית למציאות המשתנה. יותר ויותר קשישים גודשים את המחלקות הפנימיות - אך התקינה לא השתנתה מאז שנות ה-70. המתמחה י': "גם לחולים קשים, חולי לב או מדממים, אי-אפשר להקדיש את הדקות הראויות כי אנחנו רצים כמו עכברים מסוממים"
21/04/2011  |   אבינדב ויתקון, ערן בר-טל   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
ד"ר אריה איזנמן:
"בארה"ב קיים מקצוע של עוזר-רופא, שמשחרר את הרופאים מפעולות כמו לקיחת דגימת דם. לצערי, הרופאים והאחיות כאן מסרבים לכל שינוי שכזה"

שביתת הרופאים נמשכת, למרבה עוגמת הנפש והצער של חולים רבים ובני משפחותיהם. המאבק הזה, המתנהל בתקשורת לא פחות מאשר בחדרי המו"מ, כולל חשיפת תלושי שכר, האשמות קולניות, וכאמור סבל רב לציבור. הרופאים, שחשבו שהם יכולים ללכת על כל הקופה ולכלול במו"מ גם את מאבקם לחידוש השר"פ בבתי החולים הממשלתיים, נאלצו לסגת מתביעה זו עקב התנגדותם של רופאים רבים שראו בדרישה זו עילה לא מוצדקת לשביתה.

בסופו של דבר, נראה כי ישנה הסכמה באוצר לשפר את תנאי התעסוקה של רופאים מתמחים, אולם עיקר המחלוקת הוא סביב שכר הרופאים המומחים. האם התנאים היום מאפשרים להשאיר רופאים מומחים במערכת הציבורית? כיצד מעודדים רופאים להתמחות בתחומים שבהם אין עתיד של קליניקה פרטית, וכיצד מתמודדים עם ההצעות היפות שרופאים ישראלים מקבלים מבתי חולים בחו"ל?

בסופו של דבר, המאבק הוא מאבק תפיסתי: האם המדינה תכיר בכך שתם העידן "הסוציאליסטי" במערכת הבריאות. מדינת ישראל עברה תהליך של קפיטליזם כלכלי וגם ערכי, אך לטענת הרופאים היא עדיין מצפה מהם להתעלם מהמציאות של השוק האזרחי ולהעניק למערכת הבריאות הציבורית הרבה יותר ממה שתואם את רמת השכר שלהם.

"מדינת ישראל הפסיקה להשקיע ברפואה הציבורית מאז שנות ה-70", אומר ד"ר אריה איזנמן, אחראי המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים בנהריה. "בתי החולים האחרונים נבנו בשנות ה-70 ומאז לא הוסף אף בית חולים, והקיימים התפתחו בצורה מצומצמת - וזה הכי בולט בפריפריה. גם בתי החולים שהתפתחו עשו זאת בזכות תרומות שגייסו ולא בזכות המדינה, שלא נתנה כלום.

"הנוסחה לתקנים בבתי החולים היא מוועדת גולדברג משנת 1976", מזכיר ד"ר איזנמן. "התקינה לא השתנתה מאז למרות שהאוכלוסיה גדלה והזדקנה באופן משמעותי. היום יותר ויותר זקנים חולים במחלות זקנה ניווניות, והם שוכבים בבתי החולים וממלאים את המחלקות הפנימיות. זו הבעיה הגדולה. שום צוות חשיבה לא ישב ונערך איך להתאים את הרפואה הציבורית לקראת מציאות חדשה של מדינה מזדקנת". כשהיה ד"ר איזנמן מתמחה, לפני כ-30 שנים, עבדו המתמחים במשמרות בלתי אפשריות של 36 שעות ומעלה. כיום, אף שהתורנות קוצרה ל-26 שעות, מציאות העבודה נותרה בלתי נסבלת לרופאים ומסוכנת לחולים.

"כשרופא נאלץ לעבוד כשהוא מאוד מאוד עייף זה מצב מסוכן", אומר איזנמן. "הרופא התורן צריך לקבל חולה אחר חולה, וכל עיכוב גורם לכך שהמטופלים ימתינו שעות על גבי שעות. בארה"ב קיים מקצוע של עוזר-רופא שעוסק בכל הדברים שיכולים להקל על הרופא. זה מערך לימודים של ארבע שנים שמושך אנשים מאוד טובים. ראיתי איך זה עובד שם והצעתי שנאמץ את הדגם הזה, כדי שהרופאים יוכלו להתעסק בדברים החשובים ביותר. למה שרופא יבזבז זמן בלקיחת דגימת דם? אבל לצערי גם הרופאים וגם האחיות מסרבים לכל שינוי שכזה".

אוכל ביצה קשה בעמידה
[צילום: פלאש 90]

י' מתמחה בבית החולים אסף הרופא וניסח איגרת מחאה של המתמחים כלפי הנהלת בית החולים על התורנויות הרבות והקשות. הוא מתאר את שגרת העבודה של מתמחה במחלקה פנימית.

"המערכת עובדת באי ספיקה, בלמעלה מ-100 אחוז מהיכולת. המחלקות תמיד מלאות, הפרוזדורים מלאים, ואם רופא עושה מה שצריך מבחינת המערכת וממהר לשחרר חולים, הוא מקבל בפנים זרם של חולים חדשים שמחכים לקבלה למחלקה. המיון כל הזמן מלא, גם בשעות הקטנות של הלילה. יש חדרי מיון עם 50–60 חולים בשעה שתיים בלילה. חולים ממתינים 10–12 שעות כדי להיכנס למחלקות, ובבוקר יש לך מחלקה עם 45 חולים שממלאים את המסדרונות".

הבעיה היא לא רק היעדר מקום במחלקות, אלא מחסור חמור בידיים מיומנות לטיפול. "באופן אידיאלי, כל רופא מתמחה היה צריך לראות במהלך תורנות בלילה שישה חולים. בפועל הוא רואה 12 וגם 15. אם נניח שהזמן לראות חולה, לקחת בדיקות ולרשום בתיק הרפואי לוקח בערך שעה לחולה, אז אתה מוצא את עצמך עובד לילה שלם בלי הפסקה לשירותים, שלא לדבר על לאכול משהו או לישון איזה חצי שעה, שזה ממש פינוק.

"זו עבודה מטורפת שנמשכת עד הבוקר", מספר י', "ובינתיים החולים שלך מחכים שעות על גבי שעות עד שתגיע אליהם. מספיק שיש לך חולה אחד מורכב שצריך בדיקה כל שלוש שעות, ואתה גמור. אם יש לך חולה כזה ועוד עשר קבלות בלילה – אתה גמור, מת, או בעצם לפעמים החולה מת... אי-אפשר לעקוב ולהתעמק באמת במצבם של החולים הללו בדקות שיש לך לתת לכל אחד. מדובר בחולים קשים, חלקם חולי לב, מדממים, ואתה לא יכול לראות את כולם במקביל".

בתורנות האחרונה של י' היו לו 12 קבלות. "זה היה זוועה", הוא נזכר. "היו חולים שהגיעו בארבע אחר-הצהריים, ורק אחרי חצות התפניתי לראות אותם. בשתיים בלילה מתחילה עייפות. אתה כותב דוח על חולה אחד ומגלה שכתבת אותו בתיק של חולה אחר... אנחנו רצים כמו עכברים מסוממים מחולה לחולה, אין פה שום ניתוח אינטליגנטי שהיית מצפה ממקצוע כמו רפואה. אנחנו פשוט עובדים כמו כלבים".

כמתמחה מתחיל, י' מרוויח 12 אלף שקלים נטו מעבודה של 90 שעות שבועיות בממוצע – כולל שבתות, חגים, ולפחות שבע תורנויות בחודש. כלומר: משכורת בסיס אחת של 6,000 שקלים כרופא, ו-6,000 שקלים נוספים על התורנויות. "אני עובד שתי משרות בשביל המשכורת הזו, כולל עבודה בתנאים לא-תנאים, בלי לשבת, בלי לאכול, בלי להחליף מילה עם עמיתיי לעבודה במשך 26 שעות רצוף. טוב, אולי אכלתי ביצה קשה בעמידה, אבל בטח לא לשבת לרגע ולשתות קפה או לנוח. זו עבודה מטורפת שמתישה אותך נפשית ולכן אני מסיק את המסקנות".

המסקנות של י' הן פשוטות: מדינת ישראל לא מעוניינת ככל הנראה שימשיך לעבוד כרופא במחלקה פנימית, המחלקה שמנקזת אליה חולים רבים מאוד, בהם קשישים רבים הזקוקים לטיפול מורכב ואיכותי. "בחיים לא אעבוד במחלקה פנימית. רופאים רבים מסרבים להתמחות בפנימית, שהיא המחלקה העיקרית, הבסיסית והגדולה ביותר. מי שמילא בעבר את הפנימיות היו הרופאים שעלו מרוסיה. הישראלים לא הולכים לפנימית, וגם לא להרדמה או לשאר המקצועות שאין בהם עתיד של רפואה פרטית או משכורת נורמלית. גם אני לא אשאר כאן. ההתמחות היא זוועתית והרפואה שניתנת לא טובה".

אנחנו הסוס של האיכר

ד"ר יורם קליין: "טענת משרד האוצר שיש לנו 'אחת הרפואות המתקדמות' היא צינית ומכוערת. זה למרות מה שהם משקיעים. התוצאות הטובות ויוצאות הדופן של החלמת פצועים בישראל הן בגלל שאני וחבריי מוכנים לעבוד בתנאים מטורפים, והמעט שיש מגיע מתרומות"

ד"ר יורם קליין, יו"ר החברה הישראלית לטראומה ומנהל המחלקה לכירורגיה דחופה וטראומה, דוחה את טענות האוצר בנושא שכר הרופאים. "יש דרישה באוצר שנדפיס שעון נוכחות. אין בעיה. בתנאי שעל כל שעה נוספת נקבל שעות נוספות. ביום ממוצע אני חוזר ב-8 בערב וממשיך לעבוד מהבית, מחובר למחשב של בית החולים, מכין חומרים לסטודנטים וכו'. אני מודיע לך שהם יפשטו את הרגל".

גם בעיני קליין סוגיית השכר היא לא המרכזית. "מה שחשוב", הוא אומר, "זה היחס למערכת. אני רופא עם 20 שנות ותק עם התמחות בכירורגיה כללית, והתמחות של שנתיים בארה"ב שאיש לא שילם לי עבורה. אני יכול בכל רגע לנסוע לעבודה בארה"ב עם שכר של 250 אלף דולר בשנה, אבל אני נשאר פה ונאבק על הרפואה הציבורית. הממשלות לדורותיהן מתייחסות לרפואה הציבורית כמו אותו איכר שהחליט שהסוס אוכל יותר מדי ועד שהסוס נגמל מאוכל, פתאום הוא מת... אנחנו רגע אחד לפני זה".

גם קליין מזכיר שהאוכלוסיה בישראל גדלה והזדקנה ומקבלת טיפולים מורכבים שאיש לא העלה על דעתו בעבר להעניק לחולים בני 90 – וכל זאת במציאות של מה שהוא מכנה "תקינה פרימיטיבית". לדבריו, "כל הגישה הזו המדברת על מספר מיטות מעידה על בורות. תקן רופאים צריך לקבוע לפי מספר המשימות, לא לפי מספר המיטות. אני רואה בכל חודש בחדר מיון מאות חולים שלא צריכים מיטות. הם צריכים רופאים שיעשו להם בדיקות. אנחנו צריכים לא להיות במרוץ מטורף כדי להעניק טיפול נאות".

מה שמרגיז את ד"ר קליין הוא "השימוש הציני המכוער של משרד האוצר בטיעון שיש לנו 'אחת הרפואות המתקדמות'. זה למרות מה שהם משקיעים. התוצאות הטובות ויוצאות הדופן של החלמת פצועים בישראל הן בגלל שאני וחבריי מוכנים לעבוד בתנאים מטורפים, והמעט שיש מגיע מתרומות. בארה"ב יש בבית חולים אחד 16 מומחים לטראומה – בעוד שבכל מדינת ישראל יש 16 מומחים לטראומה.

"צריך להבין", אומר קליין, "שזה נגמר. זהו, יש שינוי בחברה. מתמחים לא רוצים לבוא להתמחויות קשות בלי להיות מתוגמלים, בתנאים קשים כל כך וללא סיוע בסיסי בכוח אדם שיחסוך מהם לפחות את העבודה הפקידותית. אנחנו על סף מציאות של דור שבו פשוט לא יימצאו רופאים במקומות רבים ברפואה הציבורית".

מה עומד מאחורי שביתת הרופאים?

השיטה של האיגודים המקצועיים היא "דאגה לכולם". לפי אותה שיטה מציבים בחזית את בעלי השכר הנמוך ביותר במקצוע ומנגחים את האוצר באמצעותם, במטרה להשיג לוותיקים הטבות נוספות

מסתבר שיש בארץ ארגון אחד שיש בו סדר ומשמעת – ההסתדרות. יש שם תור, וכל ארגון צריך לקחת מספר ולהמתין לתורו לשבות. את חוסר תום הלב שבשביתות הללו ניתן לגלות ללא קושי
▪ ▪ ▪

אומרים שבן רופא הוא שאיפתה של האימא היהודייה. מתברר שהחיבור בין הרופא לאם הוא חיבור סנטימנטלי עמוק. כך אפשר להבין את הקמפיין של הסתדרות הרופאים שמאיים עלינו שלא יהיה מי שיטפל באמא שלנו. ואם לא די באיום הזה, אז אולי יעבוד עליכן האיום הבא: בלידה הבאה שלך לא יהיה לך אפידורל! ברור שהאיום הזה חזק יותר מהאיום האמִתי יותר: בלידה הבאה שלך הרופא שיילד אותך יקבל רק 35 שקלים לשעה. זאת בהנחה סבירה שהוא יהיה מתמחה צעיר והלידה תחול ביום חול ובמשמרת הרגילה. התעריף הזה הינו נכון להיום, לפני נכונות האוצר להוסיף לתשלום כ-20 אחוז.

לא מצאנו טעם לערוך סקר בקרב הציבור ולברר מה הוא יודע על דרישות הרופאים. "עוד כסף, לא?", הייתה תשובה ייצוגית לסקר מדגמי בקרב עובדי העיתון. אבל זו עוד שאלה קלה. השאלה המעניינת יותר היא "למה דווקא עכשיו?". האם לפני חודשיים היה להם מספיק כסף? ולפני חצי שנה? אז זהו, אם לא שמתם לב, בעוד המומחים מתווכחים אם הפשע בישראל מאורגן או לא, מסתבר שיש בארץ ארגון אחד שיש בו סדר ומשמעת – ההסתדרות. יש שם תור, וכל ארגון צריך לקחת מספר ולהמתין. אם רק נאמץ מעט את הזיכרון, ממש מעט, ניזכר בשביתת הפרקליטים – נחמת האימהות שלא הצליחו להביא את בניהן לדוקטורט. אך בטרם לבשו את חליפותיהם וחזרו לעבודה, יצאו לרחובות העובדים הסוציאליים. בסדר מופתי יוצאים להם הארגונים החברים בארגון האם, מבלי לדרוך זה על השלטים של זה, ומפגינים בשיטות דומות. האויב המשותף לכולם הוא כמובן בנימין נתניהו, באופן אישי. הפרקליטים, העובדים הסוציאליים והרופאים מאוחדים בדעתם: ביבי הורס אותם.

סבב השביתות יכול למלא גאווה בעם היהודי. אצלנו לא כורי הפחם שובתים, לא נהגי המשאיות ואפילו לא הבנאים והחקלאים. השובתים שלנו מצוידים בתארים אקדמיים גבוהים, בדיפלומות וביכולת הבעה מדהימה. הם מצטלמים היטב ושוטפים את העיתונות במאמרים חוצבי להבות על הצורך של המדינה לשלוף עוד ועוד מאות מיליוני שקלים כדי להציל את מערכת המשפט, הרווחה, הרפואה...

מי שעדיין לא השתכנע בחוסר תום הלב של סדרת השביתות האלה מוזמן לערוך חיפוש קצר בגוגל ולברר מה נכתב בעיתונות על השביתות האלה. במרבית המקרים תמצאו את דרישות השובתים על פני 80 עד 100 אחוז מהידיעה. אין צד שני.

אז זהו, שיש. מתחת לפני השטח מדובר במאבק שאת תחילתו צריך לחפש אי שם בשנות ה-80. מאז החלו הניסיונות של ממשלות הימין להשתחרר מהריכוזיוּת ולהקים כלכלה מודרנית ובת קיימא, כזו שרבים אוהבים לשנוא, כזו שמתבססת על מאזנים של הכנסות והוצאות. ברור שמנגנון שלו הכנסות מהקופה הציבורית והוצאות שנקבעות על-ידי איגודים מקצועיים מגיע במוקדם, או במוקדם יותר, למבוי סתום. כך קרסו קרנות הפנסיה של ההסתדרות, המפעלים ההסתדרותיים ועוד. המאבק הגיע לשיאו בשנת 2003, כשבנימין נתניהו נכנס לתפקידו כשר אוצר. התוכנית הכלכלית שהציג כללה רפורמות מבניות והפרטה. עמיר פרץ, כראש ההסתדרות אז, הציע חלופה בדמות מלווים וקצבאות. הוא איים שהתוכנית של נתניהו תוביל את המדינה לאסון. התוכנית של נתניהו אומצה והובילה את ישראל לשגשוג חסר תקדים. הצלחת השיטה החדשה מאיימת על התפיסה הריכוזית שמייצגת ההסתדרות, בארץ ובעולם. לכן המאבק של ההסתדרות באמצעות האיגודים הללו הוא מאבק קיומי, שבו מבחינתה כל האמצעים כשרים.

השיטה של האיגודים המקצועיים היא "דאגה לכולם". לפי אותה שיטה מציבים בחזית את בעלי השכר הנמוך ביותר במקצוע ומנגחים את האוצר באמצעותם, במטרה להשיג לוותיקים הטבות נוספות. לאיגודים האלה אין שום אינטרס לקדם את הפרקליטים הצעירים, את העובדים הסוציאליים החדשים, את הרופאים המתמחים או את המורים החדשים. הם רוצים פנסיות גבוהות יותר ושכר גבוה עוד יותר לוותיקים.

גם בשביתה הזו, שימו לב, עיקר המחלוקת בין הרופאים לאוצר הוא סביב חלוקת השכר של הרופאים. האוצר מוכן לתת תוספת שכר של עשרות מיליוני שקלים, בתנאי שהם לא יחולקו באופן רוחבי ויינתנו בעיקר למתמחים. באוצר דורשים שעון נוכחות לרופאים, מכיוון שברור שרופאים בכירים מקפצים בין הקליניקה הפרטית שלהם ובין המשרה הציבורית.

כמו בשביתות קודמות, ברור שרופאים רבים מתנגדים לדרישות האיגוד שלהם, בעיקר בכל הקשור לשירותי הרפואה הפרטית (שר"פ). אבל מי שואל אותם?

מה, אני אצא באמצע ניתוח?

ד"ר ענת לאור: "מה לעשות שאני אוהבת את המדינה המשוגעת שלנו. חבר שלי, מומחה מתחיל, מרוויח בארה"ב 300 אלף דולר בשנה ועובד שבוע–שבוע, ואני מרוויחה 28 שקלים לשעה במשכורת הבסיס. כדי להרוויח משכורת מכובדת אני עובדת שלוש משרות"

ד"ר ענת לאור, מתמחה שנה חמישית בכירורגיה כללית בבית החולים קפלן, יודעת שבחרה בדרך הקשה. אחרי 27 שעות תורנות היא עושה את דרכה הביתה. את החודש האחרון היא סיימה עם תשע תורנויות ו-300 שעות עבודה (רשמיות), שאמנם הנפיקו לה תלוש של 20 אלף שקלים, אך כרווקה היא משלמת על כך מחיר שרופא בעל משפחה לא יכול לשאת.

"ראשית", אומרת ד"ר לאור, "פנסיה לא מפרישים לי אלא מהבסיס, כלומר מה-6,000 שקלים משכורת בסיס. כלומר, אם לא אדאג לעצמי, אני אהיה פנסיונרית ענייה. שנית, אני עובדת בתנאים מטורפים. איזו עוד מדינה בעולם לא מגבילה בחוק שעות עבודה של רופא? מישהו חושב שאם אני נכנסת לניתוח אחרי תורנות של 24 שעות אני יוצאת אחרי שעתיים באמצע הניתוח והולכת הביתה? אני נשארת לנתח ואף אחד לא מתעניין מתי חזרתי הביתה וכמה שעות נוספות באמת עשיתי, מלבד השתיים וחצי משרות הרשמיות".

גם י' מקווה שהשביתה לא תסתיים בכל הקשור לתנאי המתמחים. "אני לא מוכן שבסופו של דבר, אחרי 20 שנות ניהול מחלקה, נניח, אני אמצא את עצמי עם פנסיה של 6,000 שקלים. צריך לשנות את התנאים הללו מהיסוד. אני מצפה מהמדינה שתיתן לי פנסיה ראויה".

לאור, בעלת רישיון עבודה כרופאה באירופה ובארה"ב, ויתרה על האפשרות הקוסמת לעבוד בבית חולים אמריקני. "מה לעשות שאני אוהבת את המדינה המשוגעת שלנו. חבר שלי, מומחה מתחיל, מרוויח בארה"ב 300 אלף דולר בשנה ועובד שבוע–שבוע, ואני מרוויחה 28 שקלים לשעה במשכורת הבסיס. כדי להרוויח משכורת מכובדת אני עובדת שלוש משרות".

לדברי ד"ר לאור לא השכר הוא העיקר, אלא תנאי העבודה. "רוב הרופאים ישמחו להמשיך לעבוד בבית חולים ציבורי, אבל למה? מה מחזיק אותם שם? נכון, ישנו הסיפוק האדיר של הצלת חיים, חיוך והכרת תודה של מטופל, אבל לצד זה יש שחיקה, עייפות. זו עבודה תובענית וטובענית".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  21/04/2011   |   עודכן:  21/04/2011
אבינדב ויתקון, ערן בר-טל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שליטיה של רוסיה הם חובבי אינטרנט ידועים: הנשיא דימיטרי מדבדב החל ב-2007 להפעיל וידיאובלוג ובשנה שעברה פתח חשבון טוויטר. גם האיש החזק של רוסיה, ראש הממשלה ולדימיר פוטין, אינו מתנזר מן המדיה החדשה, אם כי מעדיף את הצד העיסקי. פוטין הוא אחד מבעלי השליטה העיקריים בחברת Prof-Media, המפעילה בין היתר מנוע חיפוש פופולרי ופורטל חדשות.
20/04/2011  |  רפי מן  |   כתבות
עבור רוב הישראלים - מסעדה זה מנגל. בשר על האש. אך למביני עניין, דרוש קצת, או הרבה יותר. בחופשתנו האחרונה, נקלענו בטעות לשבוע שלפני פסח. המלון המה מילדים, ובמיוחד מתינוקות שיללו כל הזמן בחדר האוכל. זו אולי תופעה נפוצה, אך לא במלון המועדף עלינו, בגלל השקט, השלווה והאוירה הפסטורלית השורה עליו בדרך כלל.רחוק מההמון הסואן שעל הטיילת שהפכה לשוק דוכנים, מלון אגמים. ששמו ידוע כמלון לזוגות אוהבים ושוחרי הפרטיות. אין בו מדריכים לילדים או תוכניות בידור, החדרים לא ענקיים, אך יש בם את כל מה שדרוש, כולל טלוויזיות חדישות, מלבד מייבשי שיער - אותם ניתן לבקש מהקבלה.
20/04/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
כשהגשים ניר ברקת את חלומו ונכנס ללשכה המיוחלת בקומה השישית בכיכר ספרא, הייתה לו ציפייה לא רשמית מסביבתו. 'אני לא ראש עיריית ירושלים אלא ראש העיר'. אחרי כמעט שנתיים וחצי בתפקיד, רגע קטן בסיום הריאיון המחיש את הניואנס הזה. יצאנו לרגע למרפסת ולפתע נשמע קול נפילה מהרחוב. ברקת, באינסטינקט, זינק למעקה והציץ לבדוק מה מתרחש. שום דבר חריג, אגב. ברקת לא חייב היה לקפוץ. הצלם, הדובר ואנוכי היינו אתו, שמענו את הבום בדיוק כמוהו, ולא הוטרדנו. אבל ברקת אכן רואה את עצמו כראש העיר, ולא רק כראש העירייה. מבחינתו, כל מה שמתרחש בעיר הוא באחריותו.
20/04/2011  |  אריאל כהנא  |   כתבות
רבים מהתורמים בגדים וציוד אחר (נעליים, תיקים וכדומה) לוויצו עבור נזקקים אולי יופתעו לגלות, כי חלק ניכר מהציוד ומהבגדים הנתרמים ודווקא האיכותיים שבהם, נמכרים על-ידי ויצו לסוחרים בדרום תל אביב ובמקומות אחרים. זאת במקום להעבירם לנזקקים שידם אינה משגת, שזו מן הסתם מטרת התורמים.
20/04/2011  |  אלי אלון  |   כתבות

20/04/2011  |  שושנה ויג  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il