|   15:07:40
דלג
מוסמכת ברפואה סינית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

תבונת השחלות

בטיפול בקליניקה אני יוצרת אינטגרציה בין שתי מערכות רפואיות - זו של הרפואה הקונבנציונלית וזו של הרפואה הסינית המסורתית גישה זו צמחה מהשאיפה שלי כמטפלת להשתמש בטכנולוגיה וההבנה המערבית ולהפיק תועלת מרפואה מסורתית הקיימת אלפי שנים
28/04/2011  |     |   כתבות   |   תגובות
לא להתייאש גם בגיל מאוחר
[צילום: פלאש 90]

הרפואה הסינית המסורתית, אקופונקטורה, מתבססת על דקירת המטופל במחטים דקות במיוחד במקומות מסוימים בגוף. על-פי תפיסתה, מחלה נוצרת עקב בעיה בזרימת האנרגיה בגוף. לרוב, הבעיה בזרימה נוצרת עקב מה שניתן לכנות "חסימה". הדיקור הוא אחת הדרכים להשפיע באופן ישיר על איזון הזרימה של האנרגיה בגוף. החדרת המחט לנקודת דיקור מסוימת, תאפשר לגוף של המטופל להתגבר על החסימה. המחטים מוחדרות לנקודות הנמצאות על מרידיאנים בהן זורמת האנרגיה. המחטים בדיקור סיני הן קטנות מאוד, עדינות וגמישות. מטופלים מדווחים לעיתים על הרגשת עקצוץ רגעית ברגע שהמחט מגיעה אל נקודה מסוימת.

האבחון ברפואה הסינית כולל גם בדיקה חיצונית של הגוף שכוללת בדיקת לשון, ודופק הבירור כולל גם בדיקות דם, בדיקות הורמונליות ובדיקות הדמיה, אשר משלימות את קביעת האבחנה, וקושרות בין הטיפול ברפואה הסינית לרפואה המערבית.

בטיפול בקליניקה אני יוצרת אינטגרציה בין שתי מערכות רפואיות זו של הרפואה הקונבנציונלית וזו של הרפואה הסינית המסורתית. גישה זו צמחה מהשאיפה שלי כמטפלת להשתמש בטכנולוגיה וההבנה המערבית ולהפיק תועלת מרפואה מסורתית הקיימת אלפי שנים.

פוטנציאל השחלות של המטופלות שלי נע על סקאלה ממצב של (polycystic ovarian syndrome (PCOS, כלומר רזרבה שחלתית גבוהה של ביציות לא בשלות ועד FSH גבוה, מצב המאופיין כרזרבה שחלתית נמוכה.

ד"ר כריסטיאן נורת'רופ, רופאה גניקולוגית כותבת בספרה "גופה של אישה, תבונתה של אישה": "תבונת השחלות מייצגת את היצירתיות העמוקה ביותר שלנו, זו הממתינה להיוולד מתוכנו, זו אשר יכולה להיוולד רק באמצעותנו, באמצעות היכולת היצירתית הייחודית הצפונה בנו, במיוחד כשהיא מתקשרת למה שאנו יכולות ליצור בעולם שמחוץ לעצמנו".

בעבודתי בקליניקה אני פוגשת נשים בגילאים שונים ומרבדי חיים שונים ופוטנציאל שחלות אישי המבטא את היצירתיות ופוטנציאל הפוריות של כל אחת ואחת. בשל זאת אני מופתעת לא אחת מהקביעה הנחרצת של הממסד הרפואי כי סיכוייה של אישה להרות לאחר גיל 35 פוחתים באופן משמעותי. אני סבורה כי קביעה מעין זו מדכאת יצירתיות של כל אישה ושחלה. אני לחלוטין לא מתעלמת מהסטטיסטיקה ועדיין אני שומרת לכל אישה את הזכות להביא לידי מימוש את הפוטנציאל השחלתי שלה.

טיפול בשורש הבעיה ומיתון תופעות הלוואי של ההורמונים

הגורם השכיח ביותר והבלתי מאובחן לאי פוריות בלתי מוסברת הינו סטרס. זהו מצב המהווה תגובה מנוגדת לפוריות תקינה. סטרס משבש את התקשורת בציר ההורמונלי וגורם לשחרור הורמונים כגון אדרנלין ופרולקטין אשר עשויים לשבש את מהלך הביוץ התקין. בנוסף, הוא גורם להיפרסטימולציה של מערכת העצבים הסימפתטית ופוגע באספקת דם לרחם ולשחלות.

נוכל לומר באופן ברור, כי כל איבר זקוק לזרימת דם תקינה על-מנת לפעול באופן תקין. שיבוש התקשורת בציר ההורמונלי גורם לכיווץ עורקי השחלות, פגיעה בזרימת הדם לשחלות וכיבוי הפוטנציאל השחלתי.

הרפואה הסינית נותנת מענה לאותן נשים המבקשות לא ליטול את ההורמונים או אלו אשר נטלו טיפול הורמונלי וחוו מצב של "גירוי יתר שחלתי". עקרונות הטיפול בתסמונת שחלות פוליציסטיות, עידוד זרימת דם וחמצן להזנת השחלות והעלאת ייצור בטא אנדורפינים. המתודיקה ברפואה הסינית לעידוד זקיק מוביל וביוץ, כוללת: איוריקולותרפיה - דיקור אוזן, מוקסיבציה ואלקטרו-אקופונקטורה.

מחקרים בתחום

מחקרים מעידים, כי דיקור סיני משפיע על ביוץ ופוריות באמצעות נרמול תפקוד הציר ההורמונלי: היפותלמוס-היפופיזה-שחלות (Fertility and Sterility vol.78, No.6, Dec. 2002).

המחקר רומז, כי השפעות מסוימות של דיקור סיני, מתווכות במערכת העצבים המרכזית, במיוחד שחרור של בטא-אנדורפין, הורמון ההנאה והתעלות. מאחר שנוירופפטידים שהינם מולקולות שבהן משתמש המוח לתקשורת משפיעים על הפרשת גונדוטרופינים תוך פעולתם על GnRH, יהיה זה הגיוני להניח כי הדיקור הסיני עשוי להשפיע דרכם על המחזור החודשי הנשי.

מחקר נוסף מצביע על התועלת שמפיקה האישה פוליציסטית מדיקור סיני בשילוב אלקטרו-אקופונקטורה, (Fertility and Sterility vol.77. no.4, April 2002). כאמור, אבחנה של שחלות פוליציסטיות משוייכת להיפראקטיביות במערכת העצבים הסימפתטית ולמעשה הטיפול באלקטרו-אקופונקטורה ידוע ביכולתו להוריד מגמה זו של היפראקטיביות.

במחקר נצפתה הורדה של NGF - Nerve growth factor אשר נמדד ברמות גבוהות עם התסמונת הפוליציסטית. טיפולים חוזרים של אלקטרו-אקופונקטורה בעכברות מעבדה פוליציסטיות, הורידו באופן משמעותי את רמותיו של NGF בהשוואה לקבוצת הביקורת שלא קיבלה כל טיפול. אקופונקטורה הינה טיפול אשר מיועד לגרות ולעורר את היכולת של הגוף לויסות המערכת ההורמונלית, הסדרת המחזור החודשי והביוץ של האישה. בפרקטיקה אני רואה אחוז גבוה של מקרים שהטיפול בדיקור בשילוב אלקטרו-אקופונקטורה עודד גדילת זקיק מוביל ואישה המאובחנת כפוליציסטית בייצה באופן עצמוני.

נשים בעלות רזרבה שחלתית ירודה

פתחתי את המאמר הזה במספר מילים אודות תבונת השחלות ופוטנציאל הפוריות של כל אישה ואישה. אני מאמינה בפוטנציאל הנשי, ולעיתים נדרשת התייחסות מעמיקה יותר על-מנת לתעל את הפוטנציאל הזה למקום של פוריות והריון.

כאן נכנסות לתמונה נשים צעירות ובוגרות בגילאי 40-30 פלוס המבקשות להרות ומוגדרות על-ידי הרפואה כבעלות רזרבה שחלתית ירודה. נשים אלו מגיעות אליי עם אבחנה של FSH גבוה. לא אחת נשאלת השאלה האם דיקור סיני מוריד רמות גבוהות של FSH ומשפר את איכות הביציות, וההורדה של ה-FSH האם זו הורדה "קוסמטית" או בעלת משמעות בבואנו לבחון את פוטנציאל השחלות.

נשים רבות המגיעות לרופא הפוריות עם FSH גבוה, מקבלות הפניה לתרומת ביצית. ברפואה הסינית, כל אישה עומדת בפני עצמה ואנחנו נבחן לעומק את ההיסטוריה הרפואית ולא נשלול אפשרות של כניסה להריון גם במצב של FSH גבוה. זרימת דם נאותה לשחלות תביא להזנה שלהן ומעצם כך ליכולת שלהן לממש פוטנציאלית יותר ביציות. אנחנו לא משפרים את כמות או איכות הביציות, אלא את סביבתן ומעצם כך הפוטנציאל עולה.

אני נוהגת לעשות אנלוגיה פשוטה על-מנת להבדיל בין הטיפול ברפואה הסינית לבין הטיפול הקונבנציונלי. תארו לעצמכם אגם שזוהם ברעלים ואנו נרצה לטהר אותו. ברפואה המערבית הרעלים הקיימים ינוטרלו באמצעות כימיקלים, אבל התוצאה היא, שהאגם מכיל יותר כימיקלים. ברפואה הסינית, המים יטוהרו ללא כימיקלים, פשוט נוסיף מים נקיים לאגם ונוודא זרימה חופשית של רעלים החוצה ומים נקיים פנימה.

רזרבה שחלתית ירודה והגוף נדרש לייצר FSH, במקרים רבים הורמונים מוזרקים לשחלה המורעבת ללא תוצאה מדוע?


גירוי זקיק הנמצא במצב של תת-תזונה להתפתח ולשחרר ביצית זה כמו להצליף בשור רעב לעבוד קשה יותר. הוא לא זקוק למלקות, הוא זקוק למזון. טיפול הורמונלי לא בהכרח ישיג תוצאות טובות יותר מאשר ה-FSH הטבעי של האישה. נשים מעוניינות להרות בשנות ה-40? יש לספק להן דלק הורמונלי וזרימת דם תקינה לאלפי הביציות שנותרו להן.

כאשר גוף האישה מתבגר, השחלות נחלשות, זרימת דם שחלתית פוחתת פי 5 מאשר בתקופת הפוריות של האישה. הנוזל הפוליקולרי מכיל רמות גבוהות של vascular endothelial growth factor אשר מאותת לגוף כי הרקמה הפוליקולרית מורעבת ואינה מקבלת אספקת דם להזנתה. זרימת דם משפרת תפקודו של כל איבר, כך גם את השחלות ואת הביציות השוכנות בתוכן. אקופונקטורה הינה מתודיקה מתאימה לשיפור זרימת הדם לשחלות.

ובנימה אישית, בקליניקה אנו פוגשות מדי יום ביומו שלל סיפורים אישיים מדהימים, הרפואה של ימנו במיטבה משולבת עם טכנולוגיות עתיקות, אך חדשות והתבונה היא השילוב ומימוש פוטנציאל כוחות הריפוי המדהימים הטמונים בגוף האישה.

תסמונת השחלות הפוליציסטיות

תסמונת השחלות הפוליציסטיות, PCOS, מאובחנת כמצב של חוסר איזון הורמונלי המושפע מאוד מהרגשות, המחשבות, התזונה ואורח החיים של האישה. בסריקה על קולית יודגמו שחלות המכילות ציסטות רבות מביציות בלתי מפותחות אשר לא מימשו את הפוטנציאל שלהן ולא בייצו. למטופלות אני מסבירה, כי בעיני זהו מצב של "עודף תגובה שחלתית" ומזכירה להן כי היכולת לבייץ קשורה למנגנון ויסות במוח. ההיפותלמוס מושפע מגורמים רגשיים ונפשיים כמו מתח וכאב. אף כי הקשר בין אבחנה פוליציסטית ומתח לא נבחן דיו, אני רואה שוב ושוב נשים שעברן הרגשי השפיע על תפקוד השחלות שלהן עוד מגיל צעיר.

כיוון שהרפואה המערבית אינה מבינה עדיין את הגורמים לשחלות פוליציסטיות, הטיפול מכוון אך ורק לדיכוי הסימפטומים באמצעות גלולות למניעת הריון כטיפול תחזוקתי או איקקלומין- קלומיפן ציטראט ותרופות FSH להשראת ביוץ אצל נשים המבקשות להרות.

לקלומיפן ציטראט יש השפעות אסטרוגניות מצד אחד ונוגדות אסטרוגן מאידך ומכניזם השראת הביוץ טרם הובהר דיו. תופעת הלוואי השכיחה ביותר כוללת יצירת ציסטות שחלתיות. השפעת האיקקלומין כנגד קולטני ההורמון אסטרוגן עלולה לגרום לריר צוואר הרחם להיות מועט וצמיג ולרירית הרחם להיוותר דקיקה ופחות מוכנה לקליטת העובר. הרפואה הסינית תתייחס לעידוד ייצור וגודל תקינים של זקיקים, עידוד שגשוג רירית הרחם.

הכותבת היא גליה ראובני M.Sc UK ,Dip TCM UK ,Cert Acup UK מוסמכת ברפואה סינית מסורתית, מומחית בפוריות האישה והגבר, גניקולוגיה, הריון ולידה
תאריך:  28/04/2011   |   עודכן:  28/04/2011
גליה ראובני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אקנה היא תופעה המורכבת מכמה גורמים שחלקם פנימיים לחלוטין, כמו חוסר איזון הורמונלי. ידוע גם שמתח נפשי ושינויים במצבי הרוח, מחמירים אקנה מאוד. לכן, טיפול מלא באקנה יכלול גם טיפול קוסמטי וגם טיפול פנימי, כמו שינויים בהרגלי החיים על-מנת לאזן את הגוף ולמנוע חזרה של התופעה.
28/04/2011  |  הלגה רקנטי  |   כתבות
שלום רבינוביץ הידוע לנו כשלום עליכם הנו אחד הסופרים היידישאים הידועים החשובים. הוא נולד ב-1859 ואחד מהמחזות שהוא כתב הנו "האוצר". במחזה זה הוא מתאר את חיי היהודים בעיירה יהודית בפולין המאמינים והחולמים למצוא אוצר בעיירה שישחרר אותם ממצוקתם.
28/04/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
כמו בימיו הטובים כאלוף פיקוד מרכז, עוזי דיין הוא שוב חלק מהנוף האנושי ביו"ש. משוטט בחברון עם טיילים אמיצים מגוש דן, מרצה בסמינר של מתנחלים, עורך ביקור תנחומים באיתמר הפצועה, קופץ לבקעה. בין לבין הוא מתראיין ברדיו בסוגיות של שטחים ושלום והודף שם כמיטב יכולתו רעיונות של נסיגה וכניעה. "לא סידורי ביטחון אנו דורשים, אלא ריבונות", כתב לאחרונה בעיתון. קוראים מבוגרים, שעדיין זוכרים את המיקום הקודם שלו בפסיפס הדעות הישראלי, שפשפו עיניים בתימהון.
28/04/2011  |  חגי סגל  |   כתבות
הרחם הוא איבר חלול דמוי אגס הממוקם בבטן התחתונה של האישה, בין שלפוחית השתן והחלחולת (Rectum). צוואר הרחם הוא החלק הצר והתחתון של הרחם, והוא יוצר מעין תעלה שנפתחת אל הנרתיק, המובילה אל מחוץ לגוף האישה. מדובר באיבר המורכב מסוגים רבים של תאים. באופן תקין, התאים מתחלקים רק כאשר הדבר נחוץ לתפקודו של הגוף. כאשר התאים ממשיכים להתחלק ללא בקרה, נוצר גוש רקמתי. גוש זה של רקמה עודפת נקרא גידול.
28/04/2011  |  ד"ר דן גריסרו  |   כתבות
בגיליון האחרון של Jewish Quarterly היוצא לאור בלונדון, רבעון יהודי אינטלקטואלי, שמדינת ישראל תקועה לכותביו כמו קוץ בתחת, התפרסמו רשמי מסע מאל-אנדלוז האמיתית מאת עדינה הופמן, שהיא אחת העורכות של הוצאת הספרים הירושלמית באנגלית "איביס"1. בדבריה היא מטפחת את המיתוס או המטאפורה הכוזבים של אל-אנדלוס – אנדלוסיה – כגן עדן תרבותי של שלוש הדתות, יהודים מוסלמים ונוצרים. פריחה תרבותית גדולה, שכל אחד משלושת היסודות תרם לה כביכול. זה חלומה הכוזב, והנוגע ללב בתמימותו, על אנדלוס החדשה, קרי המזרח התיכון.
28/04/2011  |  אלישע פורת  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il