|   15:07:40
דלג
  גלעד זליבנסקי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
''בשנים האחרונות כל חדר שלנו הוא כמו ארגז של חתול'' [צילום: פלאש 90]
משל חברתי

מחאת הכלבים הבינוניים שברחו מהבית

קשה להיות כלב בינוני במגדל דירות בתל אביב. בגלל אפליה גזעית, עצלנות ושחיתות של החיות הגבוהות, אין לנו מספיק דירות צמודות-קרקע עם חצר פרטית וגדר עם שלט. אנחנו מהווים בכל הארץ רוב בקרב חיות המשק שהולכות על ארבע, ובשכונות הצפופות והלא פוריות שבהן אחוז הילודה נמוך, מספר הנפשות שלנו שווה או גבוה יותר ממספר הזכרים והנקבות ההטרוסקסואליים, הזוגות הביולוגים שנשואים בתקופת ההריון, השוהים החוקיים מפלשתין ומאפריקה וכל משלמי המיסים שהולכים על שתיים
13/08/2011  |   גלעד זליבנסקי   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
אם ראש העיר או הווטרינר העירוני או כל אדם עליון אחר ירצה לדבר איתנו כדי שנפסיק את המחאה, לא נקשיב לאף מילה שלו, וגם לא נאמר לו שום דבר הגיוני בפגישה או בדרך עקיפה. התקשורת היחידה שלנו עם הצד השני, תהיה לנבוח עליו בכל ערוצי התקשורת לאורך זמן אוויר בלתי מוגבל. הגאונות החייתית של המאבק שלנו, היא שאנחנו לא מדברים עם בני אדם על מטרות או על פתרונות. אנחנו רק נמשיך לנבוח ולהפחיד אותם, והם רק יפחדו ויתאמצו בכל המוח שלהם כדי להבין בכוחות עצמם בדיוק מה אנחנו צריכים שהם יעשו

בכל יום בשבוע, שקצר פי שבעה משבוע של כל בן-אדם, אנחנו משרתים אתכם מהבוקר עד למחרת בלי הפסקה. לא רק שאנחנו שולחים את הצעירים המוכשרים ביותר לשרת אתכם בצבא ובמשטרה עד המוות או עד גיל הפרישה השערורייתי. וחוץ מזה, חלק גדול מתנדבים באזרחות לשירות לאומי, גם הם מגיל רך ועד הפנסיה.

בנוסף, אנחנו צריכים מאז הבריחה האחרונה שלכם מלבנון, להגן על הבתים והרחובות שלכם מפלישות ברבריות של חזירי בר סורים שאתם מפחדים להילחם בהם בעצמכם. וחוץ מכל החובות החברתיות האלה, אנחנו גם חייבים לשמור כל היממה על כל הפתחים בבית מפני גנבים, רוצחים, וכל החלאות שהחברה שלכם משחררת אותם לרחוב במקום לסגור אותם במכלאות עם פיקוח וטרינרי.

אנחנו נושאים את רוב הנטל החברתי של החברה התל אביבית ומשלמים בכל שנה מחיר גבוה יותר ויותר למרות הצמיחה והשגשוג של העשירונים העליונים. בכל שנה הדירות שלנו נעשות יותר קטנות. כל חדר הוא כמו ארגז של חתול. הבעלים שלנו מוציאים אותנו בכל פעם לטיולים קצרים יותר, כי הם יותר מדי עסוקים בלשמור על אוהלים ריקים, להשכיר אותם למטרות דיסקרטיות לפי שעה, או לאסוף רבבות בקבוקי מים מהאלפים האיטלקים, עין גדי או השמפניה של הטבע... כאילו שבבית אין לנו ברזים וחדרי מיטות.

זה נעשה בלתי נסבל ואי-אפשר להמשיך לעבוד ביחד בלי לשנות את סדרי העדיפויות. טיול כל-כך קצר, אפילו אם הוא חוזר על עצמו שלוש פעמים ביום, בקושי שומר על טריטוריה יומית של 30 מטרים רבועים בגינה ציבורית, ועוד עם גדר אפרטהייד מסביב. אי-אפשר לגדל כלבים בינוניים בתנאים תת-כלביים כאלה! בעבר הלא רחוק, כולנו רצנו משוחררים, לא הייתם מסרסים אותנו ומכניסים לנו שבבים אלקטרוניים של חייזרים מתחת לעור, כי אז הקולר היה מספיק... אבל היום, רק לכלבים הבטלנים של הקיבוצים, המושבים והתנחלויות יש את כל האדמה של הארץ על חשבוננו. ולנו, שעובדים הכי קשה בעידן הטכנולוגי, יש מתקני כליאה ברבי-קומות שמסריחים מכימיקלים ומריחות לא טבעיים.

בעוד עשר דקות אני אצא לטיול קצר בגינה בפעם אחרונה. הבעלים שלי עצלן ובכושר גופני מבחיל, אבל הוא אף לא שוכח מתי צריך לצאת איתי החוצה לכמה דקות. אחרי שהוא ישחרר אותי בתוך הגינה, הוא יתחיל להתרכז במשהו אחר - או באדונית של כלב אחר, או שהוא בינתיים ישחק עם הצעצוע האהוב עליו וידבר איתו כאילו שהוא חבר שלו.

באותו זמן, אני אלך לצד השני של הגינה, ואני איעלם מראיית הלילה שלו בריצה מהירה. אני ארוץ כל הדרך עד הכיכר בשדרות רוטשילד. ושם, יחכו לי המוני כלבים בינוניים. דיברתי איתם בלילות והם הבטיחו לברוח איתי מהבית ולצאת למאבק נגד תנאי המחיה עד שננצח את הכלבים המשוחררים והאדונים שלהם!

כדי לשרוד, להשקות ולהאכיל את כולם, ללא התמיכה של הבעלים, כרתתי ברית עם חתול פרסי שגר בבניין שלי. הוא ידאג לספק לנו את כל הצרכים הבסיסיים שלנו דרך אגודת חובבי החתולים הפרסים. הם עלולים להזדנב אחרי המחאה הצודקת שלנו ולהוסיף לה מסרים בפרסית וסמלים אנטי-כלביים ורעיונות שגובלים בהסתה ובבגידה בעצמנו ובבעלים, אבל אין לנו ברירה, כי אנחנו צריכים את המחצלות ואת קערות המים המינרליים ואת המזון לחתולים בטעם סושי, ואת המלונות האטומות לחום שמרופדות בשטיח פרסי.

בנסיבות אחרות, הייתי מתאר לעצמי, שאחרי יום או יומיים, הפקחים של העירייה יכניסו אותנו למעצר בגלל שוטטות בלתי חוקית. ואחר-כך הבעלים ישחררו אותנו בערבות... והכל יחזור להיות כמו לפני הלילה הזה.

אבל בגלל כל הרעש והאמפתיה והסקרנות האנושית המידבקת שנעורר מסביב מהרגע שנתאסף בכיכר, אנשי התקשורת עם כל הצעצועים שלהם, שיש להם בינה מלאכותית גאונית, לא יסכימו בשום אופן לוותר על המחזה שאנחנו ניתן להם בחינם. למה שירצו רחוב רגיל וכמעט ריק, כשאפשר במקומו לשדר בידור איכותי, חינוכי ודמוי-דיסני לכל המשפחה?

אני מנבא שגם כל בעלי המטבחים הסמוכים יתגייסו כמו אלים טובים למען הצדק החברתי. ולא רק שלא נרעב ולא נתייבש, אלא שרוב הכלבים הבינוניים יקבלו שאריות טובות יותר וגם מזון טוב יותר ומשביע מאשר בכל הארוחות שהגישו להם בבתים. נוכל להמשיך להחזיק מעמד בתנאים האלה במשך שנים. ולא נעזוב את שטח המחאה, עד שהעירייה תיתן לנו מרחב מחיה, טיולים ארוכים בטבע ללא קולר ורצועה, אילוף חובה מגיל שלושה חודשים, תרופות וטיפולים וטרינריים חינם לכלבים בינוניים ובקרה על מחירי הגבינה הצהובה, הבשר והנקניק.

אם ראש העיר או הווטרינר העירוני או כל אדם עליון אחר ירצה לדבר איתנו כדי שנפסיק את המחאה, לא נקשיב לאף מילה שלו, וגם לא נאמר לו שום דבר הגיוני בפגישה או בדרך עקיפה. התקשורת היחידה שלנו עם הצד השני, תהיה לנבוח עליו בכל ערוצי התקשורת לאורך זמן אוויר בלתי מוגבל. הגאונות החייתית של המאבק שלנו, היא שאנחנו לא מדברים עם בני אדם על מטרות או על פתרונות. אנחנו רק נמשיך לנבוח ולהפחיד אותם, והם רק יפחדו ויתאמצו בכל המוח שלהם כדי להבין בכוחות עצמם בדיוק מה אנחנו צריכים שהם יעשו. ובסוף הם יהיו חייבים להצליח ולא רק לעשות בשבילנו את כל הדברים שאנחנו רוצים – אלא גם לחשוב על הכל בעצמם (ולהוסיף לדרישות שלנו עוד כמה דברים שלא חשבנו עליהם לבד, כי היינו עסוקים מדי בלנבוח בלי לחשוב יותר מדי...).

נשארה עוד דקה לטיול ההיסטורי... עוד מעט אני אצטרך להתחיל לקפוץ ולנבוח על הדלת. בדיוק בזמן... אבל פתאום אני מבין שכמעט עשיתי טעות של גור עיוור שנולד היום בבוקר. שכחתי שלמרות שאנחנו מבינים את המדינה והאנושות טוב יותר מכל שאר החיות, אנחנו עדיין לא יכולים להבין את מה שבני האדם חושבים ואומרים במילים ובמשפטים. וכבעלי חיים אחרים שלא יודעים להגיד מילה, אנחנו לא יכולים לבקש, לאיים או לבכות על שום דבר.

אם כולנו נלך לאיזו כיכר של ערוץ מסחרי, יכול להיות שיתנו לנו להישאר לישון שם, אם זה יהיה טוב למכירת גורים גזעיים, תחרויות יופי, היכרויות, זמרים וחבילות נופש לחצי האי לברדור, לסיביר או לאירופה הקלאסית. בטח יפטמו אותנו באוכל ובשתייה כדי שנישאר באותו מקום. אבל זה יהיה הסיכום של שיתוף הפעולה הלא מילולי. הם רק יזרקו לנו קצת מהאוכל שלהם וקערות מים. ואם נמשיך לנבוח עליהם כמו חולי כלבת, הם לא יידעו מה עוד לעשות. אולי בסוף אחרי שהם ישתעממו סופית, הפקחים מהשכונות יצטרכו ללכוד ולשחרר אותנו הביתה בערבות, כמו בימים הקודמים. הם לא יכולים לעזור לנו, כי הם בכלל לא יכולים להבין מה אנחנו רוצים מהם. משום מה יש בני אדם שמאמינים שגם לחיות אחרות יש שפה שלמה עם תחביר והיגיון ואוצר מילים. ושהם יוכלו לדבר איתנו, אם הם יקשיבו לקולות שאנחנו מוציאים מהגרון כאילו שכל נביחה היא עולם שלם של מוסר וחוכמה. אבל האמת היא שאנחנו רק נובחים עליכם. זאת כל האמת, וכל הדברים שאתם אומרים עלינו בשפה שאנחנו לא מבינים קיימים רק בדרך המחשבה שלכם, במחשבים, במילונים ובמכשירים אחרים שמבינים אתכם.

הכותב הוא יועץ פילוסופי מקצועי, בעל תואר שני מאוניברסיטת חיפה והכשרה מעשית ממכון פילוהרמוני לפילוסופיה יישומית. מעביר סדנאות ופעילויות שונות לקהל הרחב בפילוסופיה מעשית, יעוץ פילוסופי אישי, עוסק בביקורת חברתית באמצעים כלים פילוסופיים והומניסטיים.
תאריך:  13/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
גלעד זליבנסקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחאת הכלבים הבינוניים שברחו מהבית
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כלב דרומי
14/08/11 15:23
 
כלבה צפונית
14/08/11 22:08
2
יוא"ב
14/08/11 16:54
3
כלב חברתי
14/08/11 21:40
4
גלעד זליבנסקי
14/08/11 21:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למבינים את רזי ההתנהלות הציבורית במזרח התיכון, ברור כי לא רק שהסוציולוגיה חשובה יותר מהפוליטיקה, אלא שניתן אף לומר כי הסוציולוגיה היא הבסיס של הפוליטיקה. כלומר, השיקולים החברתיים הם המונחים ביסוד ההתנהלות הציבורית, הפוליטית והכלכלית במרבית החברות הערביות, ולכן כדי להבינה, עלינו להכיר את שיקוליהם החברתיים של הגופים המשפיעים ושל מקבלי ההחלטות.
12/08/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
במרוצת החודשים האחרונים, חל בלבנון שינוי דרסטי המשפיע על האיזון האסטרטגי באזור ועל מצבה הביטחוני של ישראל. ממשלת סעד אלחרירי, שייצגה את הזרם המתון המתנגד למעורבות אירנית-סורית בענייניה הפנימיים של לבנון, התפטרה, ועברו 6 חודשים מן ההתפטרות ועד להקמתה של ממשלה חדשה, בראשותו של איש העסקים נג'יב מיקאתי הפרו-סורי, המונה 18 שרים מגוש ה-8 במארס הפרו-סורי בהנהגת חיזבאללה ועוד 12 שרים עצמאיים. ואילו גוש ה-14 במארס, המתנגד למעורבות הסורית-אירנית, נותר באופוזיציה.
12/08/2011  |  מנשה שאול  |   מאמרים
מעקב אחר מחאת האוהלים ברוטשילד מגלה כי היא משופעת בנאיביות המתבטאת בכל המסמכים שהם פרסמו עד היום. המכנה המשותף לכל המסמכים האלה הוא תפיסת העולם שלפיה דרושה מעורבות ממשלתית עמוקה ביותר בדיור, בחינוך, בבריאות, בעבודה, במזון וברווחה. אמונה זו בנחיצותם של ריכוז השליטה וניהול המשאבים בידי השלטון, אינה מבוססת וגם בלתי מוסרית.
12/08/2011  |  אבי נוב  |   מאמרים
בסוף שנת 2009 פיתח משרד המשפטים האמריקני גישה חדשה לסיכול המסחר העברייני בכלי נשק לאורך הגבול עם מקסיקו. המדיניות של מעצר עבריינים על כלי נשקם שותקה לטובת מדיניות של מתן היתר למעבר כלי נשק, מתוך כוונה לזהות את רשתות הפשע. הסוכנות המופקדת על חקירת ההברחה של טבק, אלכוהול וכלי נשק, פיתחה טכניקה של "זליגת כלי נשק". המשרד האזורי של הסוכנות בפניקס אריזונה בארצות הברית, איפשר לעבריינים ידועים להצטייד בכלי נשק שהושגו באורח בלתי חוקי ולהסתלק עמם, וזאת על-מנת לזהות באמצעות כלי הנשק את שאר חברי הרשת. השינוי בגישה היה על דעתם של כל הדרגים של משרד המשפטים עד לסוכנות בוושינגטון שהקימה גוף מיוחד למעקב הקרוי "קבוצת הסחר בכלי-נשק" או "כוח-משימה 7".
12/08/2011  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
לבו של מי לא יוצא אל המוני הישראלים המוחים בימים אלה ברחבי הארץ על יוקר המחיה ועל המחסור בדיור. מרביתנו, אנשי המעמד הבינוני, מצויים באותה קלחת של הישרדות יומיומית ושל מאבק מתמיד לאפשר חינוך טוב לילדינו, בית נאה, תזונה נאותה ובריאות טובה. מי לא היה רוצה שיהיה קל יותר לחיות בארץ הזאת.
12/08/2011  |  גבריאל בן-עמי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il