|   15:07:40
דלג
  מרגלית מולנר גויטיין  
יוצרת סרטים, עיתונאית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הנשים המשפיעות ביותר בשנת 2011

רוב הנשים ברשימה באות מתחום העסקים, כמה מהן פוליטיקאיות, אחדות מעולם הבידור. בניגוד לשנה שעברה, בראש הרשימה מככבות השנה הפוליטיקאיות אנגלה מרקל, מזכירת המדינה הילרי קלינטון ונשיאת ברזיל דילמה רוסף
07/09/2011  |   מרגלית מולנר גויטיין   |   מאמרים   |   תגובות
אנגלה מרקל. בראש רשימת 100 הנשים המשפיעות בעולם [צילום: AP]

הילרי קלינטון. במקום השני [צילום: AP]

מישל אובמה. ירדה למקום השמיני [AP]

אופרה ווינפרי. בעשירייה השנייה [צילום: AP]

באוגוסט 2011 פירסם מגזין "פורבס" את רשימת 100 הנשים המשפיעות של 2011, כשהמדד הראשי לבחירתן הוא הכסף. תשובתי למתנגדות למדד זה: למה לא?. מדד הכסף אמור להיות מילת מפתח חיובית: האם לא על שכר שווה לגברים נאבקות הנשים?, האם המחאה החברתית שאנו עדים לה בישראל אינה על כסף כדי שנוכל לקנות את המצרכים החיוניים לנו ולשמור על רמת חיים סבירה לכולם?.

רוב הנשים ברשימה באות מתחום העסקים, כמה מהן פוליטיקאיות, אחדות מעולם הבידור. בניגוד לשנה שעברה, בראש הרשימה מככבות השנה הפוליטיקאיות אנגלה מרקל, מזכירת המדינה, הילרי קלינטון ונשיאת ברזיל, דילמה רוסף (במקומות 1,2,3).

מישל אובמה, עורכת דין במקצועה, שעמדה במקום הראשון בשנה שעברה לאור ההתפעמות מבחירת בעלה לנשיא ארה"ב, ירדה השנה למקום השמיני. אם בשנה שעברה כיכבה אופרה וינפרי במקום השני, ליידי גאגא במקום ה-7 והזמרת ביונסה נולס - במקום ה-9 - השנה הן נדחקו לעשירייה השנייה. ואגב, שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, נמצאת במקום ה-59. אך אריסון איננה "הנציגה הישראלית היחידה ברשימה", במקום 40 נמצאת גב' ספרה כץ, נשיאת אורקל, ישראלית המתגוררת בארץ.

מקום 1: אנגלה מרקל - קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל (57) תפסה את מקומה של מישל אובמה , אשת נשיא ארה"ב.

מקום 2: הילרי קלינטון מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון (63).

מקום 3: דילמה רוסף - נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, בת ה-63, האישה הראשונה בתפקיד זה, נבחרה לתפקיד מטעם מפלגת הפועלים הברזילאית והחליפה את הנשיא לולה דה סילבה.

מקום 4: אינדרה נוי - אינדרה נואי, יו"ר ומנכ"ל פפסיקו, חברת המשקאות השנייה בגודלה בעולם. נואי - ילידת הודו, התקדמה לאחר מגוון תפקידי ניהול בחברות כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון ומוטורולה עד שהצטרפה לפפסיקו ב-1994.

מקום 5: שריל סנדברג - שריל סנדברג, סמנכ"ל התפעול של פייסבוק - הצעירה שבחבורה. סמנכ"לית של חברת הרשת החברתית , ב-2008 הצטרפה לפייסבוק כשנייה בהיררכיה, אחרי המנכ"ל והיזם, מארק צוקרברג. מאז גדל קהל המשתמשים בפייסבוק ביותר מפי- 10.

מקום 6: מלינדה גייטס - מלינדה (פרנץ') גייטס (47)- היו"ר המשותף (עם ביל גייטס, יו"ר מיקרוסופט) של קרן הצדקה הגדולה בעולם- קרן ביל גייטס. הקרן עוסקת במיזמים בתחומי הבריאות, החינוך וצמצום העוני. ב"טיימס" מציינים שב-2010 לבדה תרמה הקרן סכום של 2.5 מיליארד דולר, וב-8 השנים האחרונות תרמו בני הזוג גייטס 24 מיליארד דולר לקרן - כמעט שני שליש מסך תרומותיה.

מקום 7: סוניה גאנדי סוניה גנדי, אלמנת ראש ממשלת הודו לשעבר, רג'יב גנדי, עומדת בראש מפלגת הקונגרס הלאומי ההודי. ב-2010 זכתה המפלגה בפעם השלישית ברציפות בבחירות שנערכו בהודו. אך כדי להימנע מאסון נוסף, היא בחרה להעביר את תפקיד ראש הממשלה למנמוהן סינג שמכהן בתפקיד ברציפות משנת 2004.

מקום 8: מישל אובמה רעיית נשיא ארה"ב, מישל אובמה (47), עורכת דין במקצועה, ידועה בתמיכתה במטרות חברתיות ובתזונה נכונה של ילדים.

מקום 9: כריסטין לגארד - כריסטין לגארד(55), התמנתה לאחרונה לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית - האישה הראשונה בתפקיד - במקום דומיניק שטראוס-קאהן, שנאלץ להתפטר בשל האשמות על אונס (שבוטלו לאחרונה). לגארד כיהנה כשרת האוצר של צרפת - האישה הראשונה בתפקיד זה בצרפת.

מקום 10: איירין רוזנפלד - איירין רוזנפלד, יו"ר ומנכ"ל תאגיד המזון האמריקני קראפט, מכהנת כמנכ"ל של יצרנית המזון הגדולה בעולם מ-2006. מאז גדלו הכנסות התאגיד ביותר מ-40%.

איפה הכוכבות?

דמויות מעולם הבידור נמצאות השנה רק החל מהעשירייה השנייה.
במקום ה-11 ליידי גאגא, שאשתקד כיכבה במקום ה-7. במקום ה-14 נמצאת אופרה וינפרי - ירידה חדה מהמקום ה-3. במקום 55- אלן דג'נרס (בעלת תוכנית טוק שאו) - הייתה בשנה שעברה במקום 10. במקום ה-18 הזמרת ביונסה נואלס. אנג'לינה ג'ולי ירדה למקום ה-29.

במקום ה-12 - ג'יל אברמסון העורכת החדשה של הניו-יורק טיימס, פורצת דרך כאישה הראשונה בתפקיד העורך של הניו-יורק טיימס. במקום ה-22 - מישל בכמן, המתמודדת על ראשות המפלגה הרפובליקנית - ואם תצליח, מתמודדת לנשיאות ארה"ב. במקום ה-31 אריאנה הפינגטון (61), עורכת ראשית של פוסט מדיה גרופ.

3 המדדים לבחירת המועמדות בפורבס:


  • כסף - שכר המועמדות והון החברה בה הן עובדות
  • הופעת שמם בתקשורת המסורתית והחדשה
  • ניקוד המבוסס על מספר תחומי השפעה של המועמדת ולא על ממקור אחד.

לדוגמא: מקום 29. אנג'לינה ג'ולי (36) שחקנית, הומניטריסטית, זוכת אוסקר, גרפה 30 מיליון דולר בקולנוע, אמא לשישה, שגרירת רצון טוב של האו"ם, פועלת לטובת פליטים, בעלת קרן "ג'ולי-פיט" שתרמה יותר מ-17 מיליון דולר לנצרכים בעולם.

לדברי ענת סרגוסטי (מנכ"לית אג'נדה - מרכז ישראלי לאסטרטגיה תקשורתית, עיתונאית ומשפטנית) "הקריטריון המשמעותי והבולט ביותר הוא הכסף".

"ברשימה 6 תחומים: כסף (כלומר: מיליארדריות), עסקים (כלומר: כסף), לייף-סטייל (פרסום, כלומר, כסף), תקשורת, non-profit(שוב, כסף) ופוליטיקה". לדעתי, דווקא מדד הכסף אמור להיות מילת מפתח חיובית: הרי לא על שכר שווה לגברים נאבקות הנשים? האם המחאה החברתית שאנו עדים לה אינה על כסף כדי שנוכל לקנות את המצרכים החיוניים לנו ולספק רמת מחיה סבירה לכולם?

לפי פורבס נשים בעסקים נמדדו לפי רווחי החברה שבראשה הן עומדות בהשוואה לשנה שעברה, נשות התקשורת לפי שכרן, פוליטיקאיות לפי התל"ג של ארצותיהן, ונשות העמותות על-פי כמות הכסף שהוציאה העמותה שבראשה הן עומדות, בהתאם למטרות העמותה. תחת הכותרת "האם הרשימה משקפת את מצבן של הנשים בעולם? לא ממש", סרגוסטי מציינת: "נראה לי שהרשימה משקפת בעיקר איך התקדמו נשים בעולם שעוצב על-ידי גברים ובכללי משחק שנתפרו למימדיו של המגדר הגברי.

כלומר: כוח, שליטה, תחרותיות" (25.08.11 | Onlife קריירה), ואני שואלת: מה רע בזה, אם זה מוביל אותן לעמדות המפתח?. אמנם, לצערנו, לעיתים התפקיד גובה מהן מחיר כבד, כמו ויתור על נישואין וחיי משפחה, כמו במקרה של ר"מ אוסטרליה ג'וליה גילרד (למה היא רק מקום 23 ?מ.ג.מ.)

מה עוד השתנה?

8 ראשי מדינה מככבות ברשימה הזאת. אנגלה מרקל (מקום 1), ברזיל (מקום 3), ארגנטינה (מקום 17), ר"מ תאילנד (במקום 59?), נשיאת ליבריה (במקום 62), קוסטה ריקה (מקום 86), ועד לאחרונה הייתה אחת גם בצ'ילה. בהודו, מדינה בת יותר ממיליארד בני אדם, עומדת אישה בראש המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט, שהעדיפה לא לעמוד בראש המדינה.

מעניין שרובן באות ממדינות "העולם השלישי", הנחשב בעינינו רחוק מתיאוריות פמיניסטיות. לעומת זאת, במדינות "המתקדמות" קשה יותר לנשים להגיע למעמד זה, רק בשתיים הגיעו למעמד זה: אוסטרליה וגרמניה. אנגלה מרקל (מקום 1), נחשבת לאישה החזקה ביותר באירופה ומי שהצליחה לשמור על היציבות הכלכלית בגרמניה.

אפשר לציין את מלכת אנגליה (85) - במקום 49. מלכת ירדן, רנייה (41) במקום ה 53, מופיעה בזכות בעלה, עבדאלה מלך ירדן. בכל הרשימה יש רק סופרת אחת, ג'יי. קיי רולינג (מקום 61), וגם היא נמדדת לפי כמות הספרים שמכרה ומספר השפות שתורגמה ולאו-דווקא לפי איכות ספריה וחשיבותם.

קטגוריה נפרדת ברשימה הן נשות הפילנתרופיה, כמו מלינדה גייטס (מקום 6), יהודית רודין (66), נשיאת קרן רוקפלר (מקום 71). בין נשות התקשורת אפשר למצוא את ג'יל אברמסון (בת 57) העורכת הראשית של העיתון הנחשב לחשוב בעולם, ניו-יורק טיימס( מקום 12), כריסטיאן אמנפור, מגישת חדשות (מקום 44), דיאן סויאר, מגישת חדשות (מקום 47), הלן בודן, מנהלת bbc news group (מקום 51), מגישת תוכנית הבוקר אן קארי (מקום 66), אנה וינטור, עורכת ראשית של ווג (מקום 69).

במאמר על העשירייה הפותחת ב-2010 מציינת ד"ר דפנה הקר (הפקולטה למשפטים והתוכנית ללימודי נשים ומגדר, אוניברסיטת תל אביב): "הצורך ברשימה נפרדת (מהגברים. מגמ) מעיד כאלף עדים שהכוח החברתי, הפוליטי והכלכלי הוא עדיין בבעלות כמעט מוחלטת של גברים".

למען הדיוק, ברשימה הכללית של 69 האנשים המשפיעים ביותר בעולם מונה פורבס את אנגלה מרקל במקום 6, סוניה גנדי-מקום 9, דילמה רוסף - מקום 16, והילרי קלינטון- במקום 20, וזהו! איפה כל הנשים המצליחות בעולם העסקים שמנה פורבס??[קישור]

העשירייה הפותחת ב-2010

1. מישל אובמה - אשת נשיא ארה"ב
2. איירין רוזנפלד - מנכ"לית חברת המזון האמריקנית "קראפט"
3. אופרה וינפרי - מנחה בטלוויזיה ואשת עסקים
4. אנגלה מרקל - קאנצלרית גרמניה
5. הילרי קלינטון - מזכירת המדינה בממשלת ארה"ב
6. אינדרה נויי - מנכ"לית "פפסי"
7. ליידי גאגא - זמרת, איקון תרבותי
8. גייל קלי - מנכ"לית קבוצת הבנקאות האוסטרלית "ווסטפאק"
9. ביונסה נולס - זמרת
10. אלן דג'נרס - קומיקאית ומנחה בטלוויזיה

ליידי גאגא. פותחת את העשירייה השנייה [צילום: AP]
אנג'לינה ג'ולי ירדה למקום ה-29 [צילום: AP]
תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  08/09/2011
מרגלית מולנר גויטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנשים המשפיעות ביותר בשנת 2011
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
8/09/11 20:11
2
נשים בצמרת
9/09/11 15:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הם רוצחים נתעבים, חלאות אדם, אחד אחד. הם רוצחים שפלים ובזויים, אשר דין צדק מחייב, לכל הפחות, את הישארותם מאחורי סורג ובריח עד אחרון ימי חייהם. עצם הגיית שמם מעוררת חלחלה, בחילה וקיא: עבדאללה ברגותי, האחראי לרציחתם של 67 ישראלים במסעדת סבארו ובקפה הלל ירושלים; חסאן סלאמה, האחראי להירצחם של 46 ישראלים בפיצוץ שני אוטובוסים; ויסאם ועלא עבאסי, האחראים לרציחתם של 81 ישראלים; עבדאללה ובלאל ברגותי, האחראים לרציחתם של ישראלים רבים. ועוד ועוד. שמות ומספרים של שטני-מוות, אשר על-פי דין צדק היו חייבים מיתה. אבל דווקא האחריות הזו, הבלתי נתפסת במושגים אנושיים, היא ההופכים את הקריאה לממשלת ישראל להסכים לשחררם, יימח שמם ויאבד זכרם, תמורת גלעד שליט לכל כך מעיקה, כל כך מייסרת, כל כך קורעת.
07/09/2011  |  אברהם שרון  |   מאמרים
ביום שני (5.9.11) התקיים הכינוס הרביעי להיערכות העורף למלחמה. בכל אמצעי התקשורת צוטטו בהרחבה דבריו של אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, על הסיכון הגובר למלחמה אזורית. אזהרות דומות הושמעו בעבר על-ידי גורמים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון. ברור לכולם שזהו תסריט אפשרי, שבאם יתממש, אוכלוסיית המדינה כולה עלולה להיות בחזית.
07/09/2011  |  עודד עמיחי  |   מאמרים
ההודעה הדרמטית של שולה זקן, מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר, מר אולמרט, הכניסה את מגידי העתידות ו"אבירי" שלטון החוק ללחץ ממשי. משמעותה של ההודעה היא שאלה אשר חזו שחורות ועשו הכול כדי להפיל את אולמרט רואים את האופק מתרחק יותר ויותר. מה יעשו עתה? הרי הם יהיו חייבים, במוקדם או במאוחר, להסביר איך הם נתנו את ידם לפוטש נגד ראש ממשלה נבחר בישראל.
07/09/2011  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
יש לי טלפון נייד מזה 16 שנים לפחות, ובכל אותן שנים אני מנוי של חברת סלקום. הטלפון הוא של העסק ומשמש לצרכי עבודה. חשבונית התשלום מגיעה למשרד, התשלום משולם כסדרו בהוראת קבע ולא טרחתי במיוחד לאחרונה לבדוק את החשבונות. אי-בדיקת החשבונות לא נבעה מעודף תמימות ואמונה בנפש האדם (ובמיוחד לא בנפש חברות גזלניות), אלא, יש להודות, קצת מעצלות ומתשוקה כרונית למנוחה, וקצת בגלל שתמיד יש דברים דחופים יותר. עלי להוסיף שרכשתי חבילה ממש משתלמת, במחיר קבוע, על-פי הצעת סלקום - אז מה יש כבר לבדוק?
07/09/2011  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
קשה לי להביע כרגע את תדהמתי עד כמה התקשורת אצלנו מטומטמת ומרושעת. כל מה שטורקיה עושה או אומרת, היא - התקשורת - מאשימה את בנימין נתניהו כ"הרגלה בקודש". אנשי התקשורת שוכחים 10 עובדות עיקריות:
07/09/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il