|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שיפוט מהיר

שרון-גרין מתאמצת להתאפק

דלית שרון-גרין, שופטת תעבורה בנצרת, אינה נגררת אחרי סניגורים מתלהמים וטענות רגשניות. למרות שהתיקים שגרתיים וחוזרים על עצמם, היא מפגינה עניין ומעורבות
12/12/2011  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   שיפוט מהיר   |   תגובות
שרון-גרין. סבלנית וסובלנית [צילום: דוברות בתיהמ"ש]

השופטת חסרת אונים
מחדל חמור של המדינה: העד שלה לא הגיע, התובע לא שוחח איתו ערב הדיון ואין לו מושג מה קרה. המחדל חמור במיוחד לנוכח העובדה שהנאשם הגיע במיוחד מאילת; שרון-גרין חסרת אונים, וכל שנותר לה לעשות הוא לדחות את הדיון ל-23.1.12. בהחלט ייתכן שבמקרים כאלו, יש לפסוק הוצאות על חשבון המדינה לטובת הנאשם

השופטת: דלית שרון-גרין, בית המשפט לתעבורה, נצרת

המועד: יום ראשון, 27.11.11, שעה 11:45

הנושא: תיקי תעבורה פליליים

נכנסתי באמצע דיון שגרתי לכאורה, אותו החליט הסניגור להפוך לקרב עקרוני נגד ה"נשיפון" - מכשיר לבדיקה ראשונית של שכרות נהגים, הנותן לשוטר אינדיקציה האם יש לעבור לבדיקת ה"ינשוף". מצד אחד ניצב סניגור מתלהב ואף מתלהם, ומן הצד השני - תובע צעיר שכנראה לא חשב שיצטרך להגן על כל משטרת ישראל. דלית שרון-גרין ניצבת בתווך, נותנת לסניגור לבצע את מלאכתו אך לא מתרשמת יותר מדי מהתיאטרליות המוגזמת שלו.

הסניגור פותח במתקפה כאשר עולה עד התביעה השלישי, קצין בדרגת רב-פקד, והתובע מבקש להגיש באמצעותו את הדוח על בדיקת הנשיפון. "כדי שראיה תתקבל, היא צריכה להיות חוקית", טוען הסניגור. "יש כאן קהות חושים. בודקים אנשים במכשיר בלתי חוקי. החוק מתיר לבדוק במכשיר שאושר לשם כך ופורסם ברשומות. אני לא יודע כמה אפידמיות עוברות כשהמכשיר הזה עובר מפה לפה. המשטרה עושה דין לעצמה, מגישה את זה ובתי משפט מקבלים ואין פוצה פה ומצפצף, אז הנה פציתי פה". התובע מסביר, שמדובר במכשיר שאינו יוצר ראיות לשם הרשעה אלא רק אינדיקציה להמשך הבדיקות. שרון-גרין מעיינת במסמך ובקול חרישי מכתיבה החלטה המקבלת אותו.

האולם הופך לשדה קרב

החקירה הנגדית תקיפה ולוחצת. הסניגור שואל על חוקיות הבדיקה בנשיפון, והקצין מסביר מדוע וכיצד משתמשים בו. "אני מתאפק להיות מנומס", אומר הסניגור, ושרון-גרין משיבה לו: "תודה". הוא מתעקש לקבל תשובה לשאלתו, אבל גם את שרון-גרין הוא כבר בלבל: "מה הייתה השאלה?", היא תוהה. הקצין משיב, שהוא יודע שהנשיפון אושר כחוק.

הסניגור ממשיך: "אם היית יודע שהמכשיר לא אושר כחוק, היית משתמש בו?" שרון-גרין: "זו שאלה שהתשובה עליה היא השערה". הסניגור מתווכח, אך היא נותרת שקטה ושלווה: "תטען את זה בסיכומים. השאלה מה היה עושה אילו - איננה רלוונטית". הסניגור: "זה כן רלוונטי, היינו רואים הדגמה חיה של רמיסת החוק". שרון-גרין: "המקום לזה הוא בסיכומים". הסניגור, אחרי דקות ארוכות של ויכוח: "תודה, לא אתווכח". שרון-גרין מאפשרת לו לנהל חקירה תוקפנית ואף מסייעת לו להסביר את השאלות לעד, אך בדקות הבאות נראה שהיא סובלנית מדי ומאפשרת לסניגור להפוך את האולם לשדה קרב.

כאשר התובע מעיר משהו, הסניגור יורה: "הוא ממלמל ואני לא מבין מה הוא אומר. תצהיר מה אתה מגיש ואענה לך. אני מבקש להיות מאופק. אם בית המשפט חושב שזה חוקי לקבל אותם [את פלטי הבדיקה] - יקבל אותם". שרון-גרין: "אין צורך בכל זה", ומכתיבה שהסניגור מתנגד לקבלת הפלטים. היא מבקשת שיפרט את התנגדותו, אך הוא מסרב: "עד עכשיו לא היה שום רבב בהתנהגות של גבירתי". שרון-גרין: "אם אדוני רוצה להתנגד, אני צריכה לדעת למה". הסניגור מתרצה: "אני רואה כעת לראשונה את המסמכים". שרון-גרין לתובע: "המסמכים הועברו להגנה?" התובע מתחמק מלהשיב. שרון-גרין דורשת תשובה והוא אומר: "הנוהל הוא שהסניגור היה יכול לבוא ולצלם". הסניגור: "החומר הזה לא היה בתיק, אתה מבין מה שאומרים לך?" עיניה של שרון-גרין מסגירות שהיא מתאמצת להתאפק. לאחר שהיא לוחצת מתברר, שהתביעה לא הודיעה להגנה שיש מסמכים נוספים ולכן מחליטה שלא תקבל את אותם מסמכים.

הנאשמת בוחרת שלא להעיד. התובע מסכם בקצרה, הסניגור - הפעם כבר יותר רגוע - שב וחולק על חוקיות הנשיפון, וטוען שבעצם כלל אין צורך להתגונן. יש לו עוד טענה מעניינת: "כאשר אדם ממתין וממתין וממתין לבדיקה [בינשוף] - הוא עובר למצב של שכרות בזמן ההמתנה, גם אם לא היה במצב של שכרות כאשר עצרו אותו". שרון-גרין מתאמת את מתן פסק הדין עם יומנו של הסניגור: 29.12.11.

הסניגור נרגש, השופטת עוזרת

בתיק הבא מתגלה מחדל חמור של המדינה: העד שלה לא הגיע, התובע לא שוחח איתו ערב הדיון ואין לו מושג מה קרה. המחדל חמור במיוחד לנוכח העובדה שהנאשם הגיע במיוחד מאילת; שרון-גרין חסרת אונים, וכל שנותר לה לעשות הוא לדחות את הדיון ל-23.1.12. בהחלט ייתכן שבמקרים כאלו, יש לפסוק הוצאות על חשבון המדינה לטובת הנאשם.

תיק נוסף מאפשר לשרון-גרין להפגין שוב את סובלנותה, כאשר הסניגור נראה נרגש-משהו והיא מסייעת לו להתמקד. מדובר בערעור על השבתת רכב ושלילת רישיון מינהלית לאדם שנתפס נוהג בשכרות. הסניגור טוען, שמדובר באב לחמישה ילדים הזקוק לרכב לפרנסתו, כך שלכל הפחות - יתאפשר לו להפעיל את הרכב בידי אדם אחר. התובע מתנגד: לנאשם יש 25 הרשעות מאז 1983. הסניגור טוען שאין אף הרשעה בשכרות. שרון-גרין, הבקיאה בפרטי הבקשה, פותרת את הוויכוח בקלות: "יוגש ואני אעיין. תרצה להשיב לו" - היא אומרת לתובע - "אני אאפשר לך". הסניגור: "זהו מקרה חד-פעמי שהמבקש הפנים את חומרתו, עברו אינו מכביד". שרון-גרין: "ציינת את זה, גם בכתב וגם בעל-פה". היא מבקשת מהסניגור שלא לדבר עם התובע כדי שתוכל לקרוא את גליון ההרשעות, ומיד מכתיבה החלטה, המלמדת שגם הסניגור וגם התובע לא ממש דייקו:

"קיימת תשתית לכאורית להוכחת העבירה המיוחסת למבקש, שהיא חמורה ומקימה מסוכנות. למבקש 42 הרשעות קודמות, האחרונה - ב-2011 בגין נהיגה במהירות. ב-1995 הורשע בנהיגה בשכרות משום שסירב להיבדק. המבקש טען שנהג משום שאשתו הייתה אמורה לנהוג אך שכחה את המשקפיים. לטעמי, בחירה בנהג שיכור במקום נהג ללא משקפיים, היא נפילה מן הפח אל הפחת". לאחר איזון בין האינטרס הציבורי לבין האינטרס הפרטי, מסיימת שרון-גרין, היא דוחה את הבקשה.

ההכתבה, כדרכה של שרון-גרין, נעשית בקול חרישי ולאחר מכן היא אומרת בקול את עיקרי ההחלטה. הסניגור שוב מבקש להחזיר לפחות את הרכב כדי לצמצם נזקים; שרון-גרין, בסבלנותה הרגילה, מאפשרת לו לטעון למרות שכבר קיבלה החלטה ולבסוף חותכת: "אם אדוני רוצה, הוא יכול כמובן להגיש ערעור".

השורה התחתונה:
שופטת סבלנית וסובלנית, אולי קצת יותר מדי, הנותנת לנאשמים ובאי-כוחם את יומם בבית המשפט - מבלי להתרשם יתר על המידה מרטוריקה מתלהמת או מטענות רגשניות. מנהלת את הדיונים באיזון נכון בין יעילות לבין שמירת זכויות כל הצדדים. למרות שהתיקים שגרתיים וחוזרים על עצמם, היא מפגינה עניין ומעורבות.

מזג שיפוטי: 8

יעילות: 9

כל המשפט בכף ידך
תאריך:  12/12/2011   |   עודכן:  13/12/2011
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שרון-גרין מתאמצת להתאפק
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבימ"ש למשפ' חיפה
13/12/11 16:11
2
נחצ'ה 7
14/12/11 03:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אנו עדים לאחרונה למאבק הניטש בין אלה הרוצים לדכא את קול האישה - תרתי משמע: קולה בשירה וקולה בחשיבה עצמאית, ובין אלה הדורשים להציב אותה במקום שוויוני לגבר, שלא לדבר כבר על העדפה מתקנת. בירושלים הורדו כרזות שבהן נראה גוף אישה בפרסומת תמימה לתיק... "קול באשה ערווה" טוענים רבנים ומפקדי צבא דתיים המנסים להדיר נשים חיילות מאירועים פומביים.
הסיפור הוא על שני אחים תאומים, שבגלל מצבה הכלכלי של אמם הופרדו וגדלו כל אחד מהצד השני של המיתרס, קרי מעמד גבוה ומעמד נמוך בלונדון. מבלי לדעת שהם אחים, הם חוברים יחדיו תוך אהבת אמת וכריתת ברית דמים. מאיה דגן כאמם, היא העוגן המרכזי של ההצגה. מאיה, שמוכרת לכל כקומיקאית מחוננת, חושפת כאן את כשרונה הענק הן כזמרת והן כשחקנית דרמטית - כשרון שכבר הרטיט בסצינה שלה ב"רוחל'ה מתחתנת". כעת היא מוכיחה שכשרון זה אסור שיבוזבז, ויש להעניק לה בעיקר תפקידים דרמטיים. היא מגלמת את גב' ג'ונסטון מאז הייתה נערה שהתפתתה לגבר יפה תואר ואוהב נשים (עומר זמרי המקסים והמחונן בנוסף למשחקו גם ביכולת תנועה וריקוד), המשך בחיי מצוקה וגידול שני ילדיה, כשהיא מתבשרת על התאומים שבביטנה. וכך, עוברות עוד 15 שנים ויותר, כשהילדים שהופרדו גדלים לעינינו.
11/12/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
סגן אלוף ח' לא היה מוכן להפתעה שחווה במהלך שירות המילואים האחרון שלו בתפקיד סמג"ד. זה התחיל ביידויי אבנים חוזרים ונשנים. עם הזמן, כשידויי האבנים לא טופלו, הגיעו גם בקבוקי התבערה. כלי הרכב של האזרחיים והג'יפים של צה"ל זכו לתזכורות יומיות לכך שמשהו בגזרה רוחש וגועש. התחושה המשותפת לכולם הייתה שהגזרה מתחממת במהירות ועומדת לצאת מכלל שליטה. ההחלטה שהתקבלה הייתה להכניס כוח לוחם לאחד הכפרים ולערוך בו סריקות מבית לבית.
11/12/2011  |  עקיבא ביגמן  |   כתבות
אירן, טורקיה, רצועת עזה, תוניסיה, מרוקו, אולי גם לוב, ועכשיו גם במצרים זה רשמי: הסהר האיסלאמי הולך ומתעבה, הולך ומתארך, ומטיל צל גדל והולך על האזור שמסביבנו. העמים העניים, המובטלים, הבורים והמוזנחים, שמאסו בגיהנום עלי אדמות ובשליטיהם האכזרים, מתנערים, מתקוממים, נפצעים, מדממים, נופלים, וקמים וממשיכים - למרות מחיר הדמים הכבד - את ריצת האמוק אל האור הירוק הבוקע את חשכת המציאות המרה ממרומי הצריחים, ומסמן את הכיוון אל על, אל גן העדן, זה שבו אין עוני ומחסור, אין כאב ודיכוי, אין מגבלות ואיסורים.
10/12/2011  |  מרדכי קידר  |   כתבות
מסע התענוגות של גולן אבוחצירה בחנויות הכי מיוחדות בארץ הוא חוויה בפני עצמה. עצם קריאת הספר מסוגלת להכניס בדמיונו של הקורא את שלל הניחוחות, הטעמים והתחושה שבכניסה לחנות מיוחדת, עד כי אינו נדרש להגיע לחנות עצמה.
10/12/2011  |  עידן יוסף  |   כתבות
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  
הפרוטוקול הפיקטיבי של כתילי  /  איתמר לוין
פתאום הסניגור "נזכר" במתדון  /  איתמר לוין
אברהם אבינו  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il