|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
ברלינר. שופטת מנוסה ביותר [צילום: בוצ´צ´ו] קרא. מתמצא מאוד בחומר [צילום: בוצ´צ´ו]

שיפוט מהיר: מועמדים לעליון

תצוגה מרשימה באולם 605

שני שופטים המועמדים לעליון יושבים יחדיו בהרכב הערעורים הפלילי הבכיר בבית המשפט המחוזי בתל אביב: הנשיאה דבורה ברלינר והשופט הבכיר ג'ורג' קרא. הניסיון הרב והידע שצברו, לצד יעילות וניהול נבון של הדיון, יוצרים תצוגה משפטית מרשימה ברמה גבוהה
25/12/2011  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   הוועדה לבחירת שופטים   |   תגובות
כרטיס ביקור - ג'ורג' קרא
ג'ורג' קרא, שופט בכיר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נולד בשנת 1952 בישראל, ובשנת 1969 סיים את לימודיו בבית הספר התיכון "אשכולות ביפו". את לימודי המשפטים סיים בשנת 1973 וכעבור שנתיים הוסמך כעורך דין ועד 1989 עבר כעורך דין עצמאי.

באוגוסט 1989 מונה קרא לשופט בבית משפט השלום בתל אביב, במאי 2000 קודם לבית המשפט המחוזי ובאפריל 2010 הפך לשופט בכיר. עיקר פרסומו בא לו כראש ההרכב במשפטו של משה קצב בבית המשפט המחוזי.

כרטיס ביקור - דבורה ברלינר
נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר, נולדה בארץ ישראל בשנת 1947. בשנת 1965 סיימה את התיכון העירוני הדתי ג', ובשנה שלאחר מכן שירתה כמורה ביישובי ספר במסגרת השירות הלאומי.

ברלינר סיימה את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב בשנת 1971 והתמחתה בבית משפט השלום בפתח תקוה ובפרקליטות מחוז תל אביב. את התואר במשפטים סיימה באוניברסיטת תל אביב בשנת 1977. בשנים 1984-1972 עבדה בפרקליטות מחוז תל אביב, ואז החלה קריירה שיפוטית הנמשכת עד היום.

בספטמבר 1984 מונתה ברלינר לשופטת בבית משפט השלום בתל אביב ובדצמבר 1991 קודמה לבית המשפט המחוזי, בו מונתה לסגנית נשיא בספטמבר 2003. ביוני 2006 מונתה ברלינר למינוי בפועל בעליון למשך תשעה חודשים, ובמאי 2009 מונתה לנשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, הגדול בבתי המשפט המחוזיים.

השופטים: הנשיאה דבורה ברלינר והשופט ג'ורג' קרא, בית המשפט המחוזי בתל אביב

המועד: יום רביעי, 21.12.11, שעה 09:45

הנושא: ערעורים פליליים

שני שופטים המועמדים לעליון יושבים יחד בהרכב הערעורים הפלילי הבכיר של בית המשפט המחוזי בתל אביב. לצידם - מרים סוקולוב, שדנה עם קרא בתיק קצב, אך כמעט שאינה מתערבת בדיונים הנוכחיים. מטבע הדברים, ברלינר היא המובילה והפעילה, ביעילות ובמרץ, אך קרא רחוק מלהיות סביל. הוא בקיא היטב בפרטים, לעיתים יותר מאשר ברלינר, ומפגין חדות וכניסה לעומק הנקודות הצריכות בירור.

התיק הראשון עוסק בהתפרצות והצדדים מודיעים שהגיעו להסכמה בערעור המדינה, כך שהעונש יהיה 12 חודשי מאסר בפועל במקום עשרה והפיצוי למתלוננים יוגדל בשליש ל-4,000 שקל. ברלינר אומרת לתובעת: "עכשיו אנחנו רוצים את ההנמקה". התובעת אומרת שהרטוריקה בגזר הדין הייתה הרבה יותר חמורה מאשר הענישה שבאה בעקבותיה, וברלינר משיבה: "קורה הרבה פעמים שהרטוריקה נכונה והתוצאה המעשית לא". התובעת מסבירה, שהיה הסדר טיעון של 11 חודשים בלבד על אותה עבירה, וזה נותן את הפרופורציה לתיק הנוכחי.

ברלינר לא בדיוק אוהבת את מה שהיא שומעת: "יש באמת איזה פן nasty, במיוחד בזה שהוא ריסס את אבי המשפחה בגז פלפל. מאיפה באים רעיונות כאלה? בדרך כלל בית משפט לא מחמיר מעבר למה שהוא נדרש. זו המדיניות ולא נחרוג ממנה בתיק הזה. אין הרבה ערעורים של המדינה [על העונש], ובמקרה הזה היה ראוי לקבל אותו".

את ההחלטה מכתיבה ברלינר במהירות וברהיטות. היא מתייחסת לחומרת השימוש בגז הפלפל ומוסיפה: "אין ספק ששיחק לו מזלו של המשיב שהמדינה הסכימה לרף ענישה, שאינו נותן משקל להיבט הנפשי של עבירת ההתפרצות [כלפי הקורבן] ולא להיבט הטראומתי בכך שאבי המשפחה רוסס בגז. אנו רואים להעיר שמדובר בקנס" - ברלינר פונה לקרא ושואלת: "מגוחך?" קרא עושה תנועה של "מה שאת רוצה" והיא ממשיכה - "נמוך. היה ראוי לפגוע יותר בכיסו של המשיב". הסניגור מבקש שהתוספת לפיצוי תהיה התשלום האחרון שישלם מרשו, וברלינר הרגועה קצת מתרגזת על החוצפה: "שישלם את זה מיד. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים. אנחנו היינו נותנים קנס של לפחות 5,000 שקל. בפעם הבאה שמתחשק לו לבזבז כסף על גז פלפל, שיידע שזה עולה 5,000 שקל".

"אירוע חריג, עם אלמנטים סיוטיים"

התיק השני הוא ערעורו של אדם שהורשע באלימות כלפי בת-זוגו דאז ומבקש להמיר את המאסר בפועל בעבודות שירות. הוא נמצא בטיפול וברלינר שואלת כמה זמן לוקח התהליך. הסניגור: "שאלה טובה". קרא: "אנחנו רוצים תשובה טובה". הנאשם: "זה לוקח שנה, יש אנשים שנמצאים שם שלוש שנים". ברלינר מפגינה בקיאות בחוות הדעת שהוגשה להרכב ומתלבטת בקול האם יש מקום להמשך המעקב לפני שתתקבל החלטה. "בית משפט קמא אמר שזה אירוע חמור במיוחד, ואני מחפשת את המילים העדינות", היא מעירה. הסניגור מציג את לקוחו כמעט כקורבן, כמי שחייו נהרסו והוא בקושי ישן בלילה. ברלינר מרימה גבה ומגיבה: "אלימות במשפחה זה בסט סלר באולם הזה, אין לנו יום בלי לפחות שלושה-ארבעה אירועים כאלה. זה באמת אירוע חריג, עם אלמנטים סיוטיים". לבסוף, למרות התנגדות המדינה, מחליט ההרכב לדחות את ההחלטה בשלושה חודשים כדי לקבל דוח על התקדמות הטיפול.

הלאה. המערער הבא הורשע בהחזקת סכין ובאיומים על בעל עסק. ברלינר: "קראנו את החומר. סכין שמחזיקים במערכה הראשונה, יש לה אופי להיות מופעלת במערכה השנייה. יש לה דינמיקה משלה". מתברר שלאותו נאשם יש גם תיק פתוח במשטרה, בחשד שהפר את תנאי עיכוב הביצוע של מאסרו. הסניגור טוען שהתיק עומד להיסגר, אך קרא מגיב בתנועת יד של "מאיפה אתה לוקח את זה". מאחר שהמדינה מוכנה להמיר את המאסר בעבודות שירות, בית המשפט מאשר. הסניגור מרגיש שהולך לו ומבקש לקצר את תקופת העבודות. ברלינר: "שקלנו אם לא להציע שבתמורה להמרה, התקופה תוארך מארבעה לשישה חודשים. כיוון שהמדינה לא ביקשה, לא נחמיר - אבל בטוח לא נקצר". קרא: "הוא צריך להיות מרוצה שירצה את זה בעבודות שירות". בסוף הדיון מבקש הסניגור לדחות את ריצוי העבודות עד לאחר חתונתו של מרשו ב-12.1.12. ברלינר מסרבת: "אז באותו יום הוא ייעדר". הסניגור: "יש הכנות". ברלינר, שעיינה קודם לכן בהזמנה שהגיש הסניגור: "אני רואה שזה באולם, אז הוא לא מבשל את האוכל".

"אתה יודע כמה עולה אקדח כזה בשוק?"

התיק הבא הוא אותו תיק התפרצות שבעטיו הסכימה המדינה לעונש הקל בתיק הראשון. כאן, באופן נדיר מאוד, אומרת נציגת הפרקליטות שההסדר לו הסכימה המדינה בבית משפט השלום, היה מקל מדי. שם סוכם על מקסימום 11 חודשי מאסר שיצטרפו למאסר שהנאשם מרצה ממילא, אבל בית המשפט הסתפק בשישה חודשים, והמדינה מבקשת להאריך למקסימום. הסניגור לא מבין מה היה רע בהסדר עד עכשיו, וברלינר מסבירה: "קיומו של הסדר הטיעון הוא בעל משקל בכל החלטה שתתקבל. עדיין מותר לבדוק את שיקול הדעת של בית משפט קמא בתוך מסגרת ההסדר".

הסניגור טוען, שבתי המשפט נוהגים לפסוק באמצע הטווח שסוכם בעסקת הטיעון, אך ברלינר חולקת עליו: "אני לא מכירה כזה כלל". "זה בפרקטיקה", משיב הסניגור. בינתיים הוא מתקרב לדוכן ובידו פלאפון בו קיבל מסרון, וברלינר נוזפת בו: "צריך לכבות את הפלאפונים לפני הכניסה לאולם, זה לא מכובד". ההרכב מתייחס בחומרה מיוחדת לכך שהנאשם גנב גם שלושה אקדחים. קרא מאוד לא מרוצה מגזר הדין בשלום: "משך 11,000 שקל באשראי [בכרטיס שגנב], גנב 5,000 דולר, גנב תכשיטים ואקדחים - ומה בית המשפט נותן לו? [חובת פיצוי של] 2,000 שקל. היכן האקדחים?" הסניגור: "בים". קרא: "בים העבריינות. אתה יודע כמה עולה אקדח כזה בשוק?" הסניגור: "800 שקל". קרא: "אה, 30,000-25,000 שקל".

ברלינר מכתיבה החלטה ארוכה יחסית וקובעת שערעור המדינה - בדין יסודו. "טווח הענישה שהוצע בהסדר הטיעון היה מקל והלך לקראת המשיב, גם אם היה מתקבל במלואו, כברת דרך ארוכה. עבירות רכוש הן רעה חולה שמדינת ישראל כמעט אינה מצליחה להתמודד עימה, והתיק הנוכחי הוא בעל חומרה מיוחדת". היא מציינת שבית המשפט לא קיבל תשובה על גורל האקדחים ושגם 11 חודשי מאסר בפועל - כפי שההרכב מחליט - הם עונש מקל במיוחד.

"היא לא יושבת עם פתק וכותבת"

בתיק האחרון מערער אדם על הרשעתו בתקיפת אשתו, למרות שכבר ריצה את עבודות השירות שהוטלו עליו. כאן מנסים ברלינר וקרא לגרום לסניגור לחזור בו, אבל הוא לא מבין את הרמז עד שהם אומרים זאת במפורש. ברלינר מסבירה: "בתיקים כאלה אנו משתדלים להיצמד לעוגן הקשוח, לא למה שהיא אמרה ומה שהוא אמר. כאן אלו הממצאים הפיזיים - שטפי הדם בידה של המתלוננת. היה לו הסבר [שהיא גרמה זאת לעצמה], שלא נשמע משכנע במיוחד". קרא, בצעד יוצא דופן, מניף את התמונות לעבר הסניגור: "תגיד לי, איך היא יכולה לגרום חבלה כזאת?"

ברלינר: "תמונה אחת שווה אלף מילים". קרא: "זה בדיוק מתיישב עם מישהו שמחזיק ביד ומושך". ברלינר: "יש ממצא פיזי, יש הסבר שלה שהוא משך אותה, יש הודאה חלקית שלו שהוא משך אותה, ועכשיו אני צריכה לצאת מהנחה שהוא לא עשה את זה?" הסניגור: "זה צולם למחרת האירוע". קרא: "זה שטף דם שיכול להיגרם רק למחרת, זה לא מופיע באותו יום". הסניגור: "יש עדים שהוא הרביץ לה?" ברלינר: "תיקים כאלו בדרך כלל לא מתרחשים מול עדים, תראו איך אני מרביץ לה". הסניגור: "איך זה שהיא לא סיפרה על המשיכות בשערות ועל המכות בקפקפים?" קרא: "אישה באה להתלונן על מה שהכי כואב לה, אז היא סיפרה [על המשיכה ביד]. היא לא יושבת עם פתק וכותבת את כל שהוא עשה לה".

לבסוף, אין לברלינר ברירה: "אדוני עשה כמיטב יכולתו למען המערער, אנו ממליצים שיחזור בו מהערעור עוד לפני שנבקש את תגובת המדינה". ההרכב ממתין לשיחה קצרה בין הסניגור למרשו, בסיומה מנסה הסניגור עוד פעם אחת: "היא הגישה הרבה תלונות [שלא הסתיימו בכתב אישום]. זה משנה את עמדת כבודכם?" ברלינר: "לא, יש מקרים עם ראיות ויש מקרים שאין". הסניגור מודיע שהוא מקבל את הצעת בית המשפט, אך ברלינר - כיאה - דורשת שיוודא שמרשו מבין את משמעות הצעד. אחרי עוד כמה דקות של שיחה עם מרשו, מודיע הסניגור סופית שהוא חוזר בו מהערעור.

השורה התחתונה:
שני שופטים מנוסים מאוד, בעלי ידע שיפוטי רב הבא לידי ביטוי בתיקים השונים. ברלינר מנהלת את הדיון ביעילות, תוך מתן הזדמנות נאותה לכל הצדדים להתבטא מבלי "למרוח" את הזמן. קרא מפגין בקיאות רבה, כולל בנושאים שמחוץ לתיקים הספציפיים. התמונה הכוללת היא תצוגה שיפוטית מרשימה וברמה גבוהה.

יעילות: 9.

מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  25/12/2011   |   עודכן:  01/03/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בג"צ קציר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תצוגה מרשימה באולם 605
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סובול עידן
25/12/11 11:24
 
הארץ???
25/12/11 13:55
 
סובול עידן
25/12/11 19:08
2
יואב12
25/12/11 13:49
3
מישהו
25/12/11 15:07
 
הניה
25/12/11 21:37
4
אורח
25/12/11 15:20
 
מוטי1
25/12/11 21:39
 
לטמבל
22/08/14 12:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתר "עמק שווה - ארכיאולוגיה בצל הסכסוך" יתקן נוסח רשימה שפרסם על עמותת אלע"ד ויפצה את העמותה בסכום סמלי, כך הוחלט לאחרונה במסגרת תביעת דיבה שהגישה עמותת "א.ל.ע.ד אל עיר דוד" נגד מפעילי האתר ד"ר רפי גרינברג, יונתן מזרחי, גדעון סולימני, עבד אלחלים שלודי וליאת הזנפרץ.
25/12/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
לא חלפו אף חודשיים מאז החלה אוניברסיטת בר-אילן להפעיל בשטחה מערך היסעים (שאטל), שכולל צי של כלי רכב חשמליים המסיעים בחינם את הסטודנטים (וגם אורחים) בתחומי הקמפוס, וכבר אירעו 3 תאונות בשטח האוניברסיטה בהן היו מעורבים כלי רכב אלה. ללא ספק "הספק" מכובד.
25/12/2011  |  אלי אלון  |   כתבות
עם הרב שמואל פפנהיים, חסיד 'תולדות אהרן', שוחחתי בטלפון לראשונה במסגרת סיקור מהומות החרדים סביב פתיחת בית הספר 'אורות בנות' בבית-שמש. כשניסיתי להבין לאיזה פלג הוא משתייך, פפנהיים אמר ללא היסוס: "אני מהזברות". למי שאינו מכיר את ההגדרה: החלוקים המפוספסים שלובשים בני חסידות תולדות אהרן, בתוספת גרביים לבנים וכובעי פרווה, הדביקה להם את הכינוי "זברות". פפנהיים חי עם הכינוי הזה בשלום.
25/12/2011  |  חגית ששר  |   כתבות
"אתה חייב לתת לי לדבר, אני המנחה!"; "רגע, יש לי חננה באף, אני אנקה"; "אחיינית שלי ביקשה טיסן, והיא דפוקה בראש, יש לה איזה מום, היא נולדה פג"; "כאן יש לי קרקור, מקרקרת לי הבטן"; "מי שלא יודע תורה, יבואו אליו זבובים בחושך ויקראו לו חושם" - את השורות האלה ועוד אינסוף אחרות משמיעה מנחת הטלוויזיה הכי משונה שתפגשו. קוראים לה תפרחת, ותוכנית הדת שלה - "איך להיות מאושרים" - היא הדבר הכי מצחיק שאתם לא מכירים. ברשת היא כבר צברה עשרות אלפי מעריצים, שמחכים בשקיקה כל יום לסרטון הבא שיעלה (בערוץ ביפ באינטרנט).
23/12/2011  |  עידן חגואל  |   כתבות
לאיזה מצב הגענו אם המוצרים של הוליווד החלו להתכתב ביניהם מבעוד מועד? שני סרטים שנעשו די במקביל יוצאים לבתי הקולנוע כמעט במקביל. הם גם מזכירים אחד את השני לא מעט למרות ההבדלים החיצוניים המפרידים ביניהם. קצת עצוב לכתוב זאת, אבל אין הרבה הבדל בין שרלוק הולמס 2 (עם כותרת המשנה "משחק הצללים"), שעולה השבוע לאקרנים, לבין משימה בלתי אפשרית 4 (עם כותרת המשנה "קוד הצללים"), שנחת על המסכים בשבוע שעבר. זה לא רק השם הכאילו-מסתורי שבעצם אין לו שום קשר לתוכן הסרט. העניין המהותי יותר הוא שאת שניהם הייתי מוכן להפסיק לראות אחרי שעה. זה לא שהם מעיקים או משמימים, אלא פשוט גדושים מדי בהכל מהכל ואין כל הצדקה עלילתית לכך שהם חוצים את רף השעתיים. הדבר עצוב כפליים אם נזכרים בעובדה ש"משימה בלתי אפשרית 4" הוא סרט אקשן חסר יומרות בעוד ש"שרלוק הולמס 2" בכל זאת אמור להיות סוג של אדפטציה לדמות הבלש האגדית של סר ארתור קונן דויל.
23/12/2011  |  אורון שמיר  |   כתבות
רשימות נוספות   /   הוועדה לבחירת שופטים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
נדחתה ישיבת הוועדה למינוי דיינים  /  איתמר לוין
שופטי העליון בניגוד עניינים בבחירת הנשיא   /  איתמר לוין
מועמד לשיפוט שיקר לוועדה לבחירת שופטים  /  איתמר לוין
ענבר אכל שם פלאפל  /  איתמר לוין
היעילות הסלקטיבית של אגמון-גונן  /  איתמר לוין
על חשבון הברון  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il