|   15:07:40
דלג
  רון בריימן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

כישורים רבותיי, כישורים!

שוב, תופעת עדר התקשורת נחשפת במלוא ערוותה: העדר נרתם לקדם את יאיר לפיד, בלי לברר מה דעותיו ובלי לשאול מה כישוריו. הציפיתונים של הבחירות הקודמות כבר מושכים את השטיח מתחת לרגליה של ציפי לבני והופכים לנושאי הלפיד של המשיח הלבן החדש, הרוכב על הסוס הלבן של עדר התקשורת
15/01/2012  |   רון בריימן   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
יחימוביץ' עם שליט. יוצרת לעצמה נזק תדמיתי [צילום: פלאש 90]

ליף. יקירת התקשורת [צילום: פלאש 90]

שליט. חשיפה תקשורתית מנוצלת [צילום: פלאש 90]

ממאבק לפוליטיקה
נועם שליט - בניגוד לתקשורת - ניהל מאבק נחוש ומכובד למען שחרור בנו. על כך הוא ומשפחתו ראויים למלוא ההערכה. מאבק זה הביא את ראש הממשלה להחלטה שנויה במחלוקת, בלשון המעטה. משמעויותיה החמורות יתגלו במלואן בעתיד. אבל, כאשר אחת מתוצאות המאבק היא הפיכתו של שליט האב לאישיות פוליטית, הדבר אומר דרשני

כאשר ידוענים בתקשורת מגיעים לעולם הפוליטי הם מוצגים כמי שחצו את הקווים. למעשה אין זה כך. הדוגמה הבולטת היא שלי יחימוביץ', שהייתה פוליטיקאית בקול ישראל במשך שנים רבות והיום היא פוליטיקאית בכנסת. כך, למשל, יחימוביץ', בסיועה של כרמלה מנשה, השתמשה במיקרופון הממלכתי שהועמד לרשותה כדי לקדם סדר-יום פוליטי שמצא חן בעיניה ובעיניהן: הוצאת צה"ל מלבנון. בלי להתייחס לשאלה האם נסיגה זו הייתה מוצדקת או לא, השימוש הפוליטי באמצעי שידור ממלכתי הוא פסול. אמצעי שידור אלה אסור שיהיו קרדום לחפור בו לקידום דעותיהם הפוליטיות, או דרכם הפוליטית, של העורכים והמגישים והפרשנים, שהם עובדיהם של אותם ערוצי רדיו וטלוויזיה.

תופעה זו של ניצול אמצעים ממלכתיים כדי לקדם מגמה פוליטית שנויה במחלוקת מתרחשת גם בכל הקשור ל"מחאה החברתית" שאינה אלא מחאה פוליטית, וכל ייעודה הוא לנגח את ממשלת נתניהו ולהביא להפלתה, שלא דרך הקלפי. מוזר ופסול שאמצעי השידור, שאמורים להיות ממלכתיים, נרתמו לדברר וליחצ"ן מהלך פוליטי זה. כך הפכו ילדות השמנת דפני ליף וסתיו שפיר ל"מהפכניות" וליקירות התקשורת.

דוגמה אחרת של קידום יעד שנוי במחלוקת היא הירתמותם של עורכים ומגישים רבים לא למען שחרור גלעד שליט אלא למען כיפוף ידיו של ראש הממשלה כדי שיחתום על עסקה מפוקפקת, שמשמעותה גזר דין מוות על ישראלים רבים שעדיין אינם יודעים על הצפוי להם. לדאבונם, צחוק הגורל הוא שדווקא כניעתו של נתניהו ללחץ התקשורתי - מושג שאינו זהה לדעת הקהל, כי מי שהייתה לו דעה הפוכה הודר מן התקשורת ו(כמעט) לא התאפשר לו להביעה - היא שחיזקה את מעמדו בסקרים.

נועם שליט - בניגוד לתקשורת - ניהל מאבק נחוש ומכובד למען שחרור בנו. על כך הוא ומשפחתו ראויים למלוא ההערכה. מאבק זה הביא את ראש הממשלה להחלטה שנויה במחלוקת, בלשון המעטה. משמעויותיה החמורות יתגלו במלואן בעתיד. אבל, כאשר אחת מתוצאות המאבק היא הפיכתו של שליט האב לאישיות פוליטית, הדבר אומר דרשני. ניצול החשיפה התקשורתית שניתנה לו לצורך שחרור גלעד אסור שיתורגם למשיכת קולות בקלפי. מוטב יהיה שנועם שליט, שדעותיו הפוליטיות לא היו ידועות (וטוב שכך), יחזור לעולמו הפרטי, כפי שהיה עד לחטיפת בנו. כמו כל אזרח מותר לו להתמודד, אבל שלא כמו כל אזרח - הנסיבות העצובות אסור שתהיינה מכשיר פוליטי עבור מפלגה זו או אחרת. בחירות אמורות להתייחס לתכנים ולא לתדמיות.

כבר נאמר לעיל ששלי יחימוביץ' עשתה שימוש פסול במיקרופון של קול ישראל. מאז שהפכה מפוליטיקאית ברדיו לפוליטיקאית בכנסת, היא פועלת בחריצות וברצינות, בניגוד לשתי יריבותיה בראשות מפלגות השמאל האחרות. במקרה של נועם שליט היא מעדה וגרמה נזק לתדמית ההגונה שניסתה לשוות לעצמה. מוטב שתחזור בה מצעד זה.

מה טמון בקנקן האליל התורן?
לפיד. מוכשר דיו לראשות מפלגה? [פלאש 90]

קולות עוברים
ניתן כבר להציע שם למפלגתו של הבן של לפיד: קדימה ז"ל. נדידת הקולות כבר בעיצומה ואינה אלא העברת קולות מכיס לכיס בתוך השמאל, מציפי לבני ליאיר לפיד

והדוגמה הבולטת ביותר: יאיר לפיד. אדם נאה, חביב, שרירי - כל אלה הם מאפיינים נחמדים, אבל אינם הכישורים הדרושים למי שמתיימר לעמוד בראש מפלגה גדולה. מסך ציבורי וזמן שידור רב - אסור שישמשו כלים לקידום שאיפות פוליטיות של מגיש זה או אחר. האם יש מקום לבדיקתו של מבקר המדינה בעניין זה? הוא הגוף היחיד שיכול לבחון את התופעה, בהיעדר תקשורת "חוקרת". לא מיותר להזכיר את הגיבנת שלפיד נושא על גבו כבר מראשית מסעו: הייעוץ הניתן לו על-ידי נאשם בפלילים, אהוד אולמרט. לפיד שואל "איפה הכסף?". כדאי שישאל את יועצו "מאיפה הכסף?", ושיתרחק מעצותיו.

ושוב, תופעת עדר התקשורת נחשפת במלוא ערוותה: העדר נרתם לקדם את בנו של טומי לפיד, בלי לברר מה דעותיו, בלי לשאול מה כישוריו. הציפיתונים של הבחירות הקודמות כבר מושכים את השטיח מתחת לרגליה של ציפי לבני והופכים לנושאי הלפיד של המשיח הלבן החדש, הרוכב על הסוס הלבן של עדר התקשורת. ניתן כבר להציע שם למפלגתו של הבן של לפיד: קדימה ז"ל. נדידת הקולות כבר בעיצומה ואינה אלא העברת קולות מכיס לכיס בתוך השמאל, מציפי לבני ליאיר לפיד.

אותה תקשורת רדודה שקידמה את ציפי לבני בלי לבדוק את כישוריה לתפקיד שרת החוץ (ונזכרה להתריע על היעדר כישורים רק כאשר אביגדור ליברמן התמנה לתפקיד זה) היא זו שאינה מבררת את השקפותיו ואינה שואלת מה כישוריו של האליל התורן. מעבר לגחמה אישית ופרגון תקשורתי, האיש נעדר ניסיון כלשהו בתחום הפוליטי, המדיני, הביטחוני, הניהולי, הכלכלי (למעט משכורת עתק תמורת הופעותיו הטלוויזיוניות שנרתמו לקידומו האישי). על-סמך מה מתבססת יומרתו להיות ראש הממשלה, או לפחות שר החינוך? האם רק על ההנחה שהעדר יתגייס למענו?

שינוי קל בשמו של המערכון האלמותי הידוע של שלישיית הגשש החיוור יתאים את "ספרים רבותיי, ספרים!" למציאות הנוכחית: כישורים רבותיי, כישורים!

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  15/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
ד"ר רון בריימן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד שליט / Gilad Shalit   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דפני ליף   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   כרמלה מנשה   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קדיש לוז (לוזינסקי)   קול ישראל   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כישורים רבותיי, כישורים!
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
15/01/12 16:02
2
אורי... .
15/01/12 16:26
3
שמואל פישר
15/01/12 16:41
4
יוסלביץ
15/01/12 16:43
5
יוסי המבקר
15/01/12 16:47
6
בתיה
15/01/12 21:28
7
בתיה
15/01/12 21:43
8
אהוד פרלסמן
16/01/12 01:23
9
קורןנאוה טבריה
16/01/12 06:03
10
קורןנאוה טבריה
16/01/12 06:15
11
אחד העם
16/01/12 07:47
 
ביותר מכל הגלריה.
16/01/12 11:24
12
אברהם מערב השומרו
16/01/12 09:26
13
מודאגת
2/02/12 15:43
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברכות לרגל בחירתך לתפקיד שופטת בבית המשפט העליון. בגיל צעיר ועם הישגים אקדמיים מרשימים ביותר זכית למה שלא זכו קולגות ידועות שלך, ובהן פרופ' נילי כהן ופרופ' רות גביזון. מינוי של איש אקדמיה ישירות לבית המשפט העליון הוא, כעיקרון, מינוי חריג מהטעם שמקובל להניח כי בין העיסוק האקדמי במשפט לעיסוק במשפט המעשי קיים פער משמעותי ויש הסבורים כי רצוי שאיש אקדמיה יתנסה במשפט המעשי קודם לכך שיוצנח ישירות לערכאה העליונה.
15/01/2012  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
יותר משהציבור היה כמרקחה עם הודעתו של יאיר לפיד על כניסתו לזירה הפוליטית, הייתה זאת התקשורת שהוציאה את העניין ממימדיו האמיתיים. לטעמי, חדשות ערוץ 2 היו צריכים לפתוח את המהדורה הראשונה לאחר ההודעה דווקא עם חוק חינוך חינם מגיל 3 שאושר בממשלה, לאחר עשרות שנים של דשדוש בנושא. הנה בשורה אמיתית, קונקרטית, הנוגעת לכולנו. היא נוגעת גם לערוץ 2 שהיה אולפן הבית של מובילי המחאה החברתית בקיץ. מה קרה יונית, רוזה לוקסמבורג בוחלת בקטנות היום יום? נדמה לי שגם לפיד עצמו היה שמח בידיעה חינוכית כזאת. גם מראית העין - של מערכת שלפיד היה בשר מבשרה - חשובה.
15/01/2012  |  דרור אידר  |   מאמרים
במדינה ברוכת כישרונות, הצליח ליברמן לעמוד בהישג הנדיר של איסוף כמה וכמה לא ראויים ולא ראויות למפלגה אחת. לא שבישראל ביתנו אין אף ח"כ ראוי, אבל שוב ושוב האנשים שאביגדור ליברמן בחר באופן אישי, מיקם ברשימה באופן אישי והם משרתים במפלגה שמטרתה היחידה היא לשרת אותו באופן אישי, שוב ושוב הם מתבררים כבלתי ראויים.
15/01/2012  |  עמיר סגל  |   מאמרים
להיות ראש ממשלה, בישראל, קצת יומרני לעיתונאי מוטה.
15/01/2012  |  חנן וייס  |   מאמרים
מה משותף למילים: 'חוצפה', 'דווקא', 'כשר' ? ומהי המילה הנפוצה ביותר בעולם? - את התשובות לשאלות אלה ואחרות (הנוגעות לשפה העברית) ניתן למצוא בתערוכת חווייתית מיוחדת במינה המוצגת בבית התפוצות בגלריה החדשה למשפחה: א-ב-גע-דע: יוצאים להרפתקה בארץ המילים.
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי  
"אביבה התנגדה, אבל בסוף נעניתי לשלי"  /  עידן יוסף
יאיר מראיין את שלי  /  מחלקה ראשונה
החוק יתייחס אחרת להתפלגות סיעות  /  עידן יוסף
אז למה לכם פוליטיקה עכשיו?  /  שרון נריה בר-און
צר עליך, נועם שליט  /  חן בן אליהו
יאיר לפיד מקטר על השחיתות  /  עו"ד יוסי דר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il