|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

בשם חופש הביטוי

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שכתבו, ישראלי, התאבדות, טירוף אמריקני, נבזות, כבוד מאוחר ומיקרו-תבור
02/07/2012  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
שתי ביצים וסלט. אכן ישראלי [צילום: AP]

פוטין, פרס. ביקור באנדרטה לגבורת הצבא האדום [צילום: פלאש 90]

גיוס כולל
אם יגייסו את החרדים, יצטרכו להגדיל מאוד את תקציב הביטחון - כדי לשלם תשלומי משפחה למתגייסים. לאחר מכן יצטרכו להגדיל מאוד את חיל המשטרה הצבאית, כדי לאתר את המשתמטים, את העריקים ואת מי ששכחו להתייצב ביחידותיהם ולכולאם. כמובן, אי-אפשר לגייס חרדים מבלי לטפל בהפקרות המינית בצבאנו. ומי ידריכו את המוני החרדים בטירונותם ובקורסים המקצועיים?!

שכחו

בדרום נתניה ראיתי שלט ענק - "לאנדרטת הניצחון". כיוון שאיני זוכר, שניצחנו מישהו בזמן האחרון - פרט למגורשים מגוש קטיף, שנוצחו ברגישות ובנחישות על-ידי הקלגסים בשחור - תמהתי, ובעודי מטלפן בדחיפות לידיד טלפוני, שיושיט לי גלגל-הצלה, שמעתי קריינית ברדיו מקשקשת על טקס, שוולדימיר פוטין אמור להשתתף בו, לחנוכת אנדרטה לניצחון על הנאצים. גם נתניה על המפה!!!

באותה ההזדמנות עסקו שוב בשיפור ההיסטוריה והזכירו את ניצחון הצבא האדום הסובייטי על הנאצים באירופה. כאילו לא היו שלושה-ארבעה חיילים אמריקניים באותו הזמן באירופה, או אולי עוד כמה ... אבל מנגנון התעמולה הבולשביקי הצליח להשריש את השקר בדבר הניצחון האדום על הנאצים, ובורים משעתקים אותו.

ועוד משהו קטן - בנוסח הישן של משביתי השמחות: כולם מזכירים את שמונה במאי - יום הניצחון על הנאצים באירופה - אך משכיחים את העובדה, כי מלחמת העולם השנייה - והשואה בעקבותיה - פרצו בזכות שיתוף פעולה הדוק נאצי-סובייטי, שפריו הראשון היה הכרעת פולין, בספטמבר 1939.

ודרך אגב, הניצחון על הנאצים פתח תקופה של ארבעים שנות עבדות במזרח אירופה, שנבזזה על-ידי הסובייטים ודוכאה בידי משת"פיהם.

ארוחת-בוקר ישראלית

נכנסה למסעדה, התיישבה והמלצרית הגישה לה את התפריטים.

"ממליצה על ארוחת-בוקר ישראלית", אמרה העלמה, שחשבה מן הסתם, על התשר.

"מה זו ארוחת-בוקר ישראלית?" תמהה.

"סלט ושתי ביצים ...", ענתה העלמה.

אכן מאוד ישראלי.

שלט

אלי הכל-יכול שלח אליי מקבץ של אמירות חכמות - יאות לעונה זו. הנה אחת מהן: "הלוואי שבהגיעי הבייתה, אגלה שהכביסה גילתה נטיות אובדניות, ותלתה את עצמה".

אפשר להתחזות לגיבור

ברוב של שישה נגד שלושה פסל בית המשפט העליון של ארצות-הברית חוק פדראלי, המפליל התחזות למעוטר במדליות צבאיות.

זאויאר אלווארז, נבחר ציבור בקליפורניה הפיץ לכל עבר סיפורים על עברו כנחת, שעוטר במדליית הכבוד האמריקנית. הוא הורשע לפי חוק משנת 2005, האוסר להתחזות למעוטר במדליות צבאיות (Stolen Valor Act), וערער על הרשעתו.

השופט אנתוני קנדי כתב פסק-דין, שביטל את הרשעת אלווארז, וחמישה שופטים במושב תמכו בו. השופטים השמרניים התנגדו לפסק-הדין, אך היו במיעוט. לדעת קנדי, הפללה של סיפורי גבורה בדויים זו פגיעה בחופש הביטוי, המובטח לאזרחי ארצות-הברית בחוקה האמריקנית. לדעת השופט, יכולה ממשלת ארצות-הברית להגן על טוהר העיטורים הצבאיים, אך אינה יכולה להפליל התחזות לגיבור מלחמה. ותיקי המלחמות מעבר-לים (VFW) - ארגון גדול של חיילים משוחררים אמריקניים, המזוהה עם המחנה הרפובליקני - יצאו מיד נגד הפסיקה של בית המשפט העליון.

כידוע, חופש הביטוי מגן גם על אמירת שקר. מעניין מה תהיה תגובת הקונגרס על פסילת החוק. אני משער, שארגוני החיילים המשוחררים לא יבליגו על הפסיקה השערורייתית, שמישהו כבר אמר עליה, שמשהו מאוד רקוב בחוק האמריקני - אם מותר להתחזות לגיבור.

אצלנו - כשרבים מדי ממקבלי העיטורים קיבלו אותם על מצגי-שווא ועל סיפורי להד"ם - אין צורך להתחזות לגיבורים; וכמובן, אין חוק, שיפליל זאת - כיוון שייפגעו גם בכירים וטובים בעיני עצמם.

שירות לאומי?

איני מהמתפעלים מח"כ יוחנן פלסנר (קדימה - לאן?!). אדרבא. לכן, איני מצפה לשום דבר טוב למען עם ישראל משום ועדה, שהוא עומד בראשה, וגם לא מוועדת קש"ב לגיוס. לכן, לא הופתעתי, שהוועדה, שהוא עומד בראשה, פסחה על חובת הערבים לשרת שירות לאומי במדינה, שהם חולבים (תחת צווחות, "קיפוח!" - אך חולבים).

רבים בחברה הישראלית רוצים לנקום בחרדים על מה שהם - מזכירים להם את סבינו - ורוצים להכות בהם, ולהפריע להם לקיים את אורחות חייהם. ואפשר לחשוב, שצבאנו המסואב סובל ממחסור במשאבי-אנוש. אדרבא, הוא סובל מעודפים עצומים של בטלנים במדים - גם בשירות הקבע - שאינו יודע מה לעשות בהם, והם עולים לנו המון, ומסייעים לחבל בבטחון המדינה.

שום צבא בעולם לא הצליח לגייס בכוח אוכלוסיות, שלא היו מעוניינות לשרת. צבאנו המפואר מוכה במכה אדירה של חסרי מוטיווציה - עקב גיוס החובה, המוטל לשווא, ובתי-הכלא הצבאיים מלאים במי שלא הצליחו להתארגן.

אם יגייסו את החרדים, יצטרכו להגדיל מאוד את תקציב הביטחון - כדי לשלם תשלומי משפחה למתגייסים. לאחר מכן יצטרכו להגדיל מאוד את חיל המשטרה הצבאית, כדי לאתר את המשתמטים, את העריקים ואת מי ששכחו להתייצב ביחידותיהם ולכולאם. כמובן, אי-אפשר לגייס חרדים מבלי לטפל בהפקרות המינית בצבאנו. ומי ידריכו את המוני החרדים בטירונותם ובקורסים המקצועיים?!

יתר על כן, כשהצבא רוצה, מסיבות פוליטיות בלבד, לקדם נשים בשורותיו, הוא אינו יכול לשאוף באותו הזמן גם לגיוס כולל של חרדים. כפי שאמר בזמנו, ראש הממשלה אשכול, שני הסוסים הללו לא יכולים למשוך את אותה העגלה יחד.

וכמובן, נותרת פתוחה השאלה הקלה - מדוע פטרה הוועדה של פלסנר את הערבים משירות לאומי? יש לי הרגשה, שהקול הערבי חשוב לקבלני הקולות של קדימה, והוא שהכריע בסוגיה - בנוסף לשנאת החרדים.

אודה על האמת, אני מאמין, שהשמיים אינם הגבול לנבזות קדימה.

תיקנו עוול?!

בטקס מרגש בשבוע שעבר במפקדת חיל הנחתים בוושינגטון הבירה עוטרו כארבע מאות נחתים קשישים - שרידי השחורים הראשונים, שהתגייסו לחיל הנחתים במלחמת העולם השנייה - במדליית הזהב של הקונגרס - כולם בני שמונים ומעלה, שהכירו על גופם את זוועות המלחמה ואת האפליה הגזעית בכוחות המזוינים של ארצות-הברית באותה העת.

"הנחתים מנקודת מונטפורד", קוראים להם, כיוון שחיל הנחתים סירב שיעברו טירונות עם לבנים, והקצה להם מחנה טירונות נפרד בנקודת מונטפורד, לא-הרחק מבסיס הטירונות של החיל, ואח"כ הציבם לשירות ביחידות נפרדות - של שחורים בלבד - בשדות הקרב.

יום אחרי שנציגם - ויליאם מקדואל - קיבל את המדליה בשמם בטקס בקונגרס, קיבל מקדואל יחד עם חבריו לנשק את העתק המדליה מידי לוטננט-ג'נרל רוברט פ' נלר.

גנרל ג'ים אימוס, מפקד חיל הנחתים, יזם את הפנייה לקונגרס מיד עם מינויו לתפקידו - כיוון שהיה משוכנע, שחלקם החלוצי של הנחתים מנקודת מונטפורד מוצנע מדי בהיסטוריה הצבאית האמריקנית - לעומת אוויראי טאסקגי - הטייסת השחורה הראשונה במלחמת העולם השנייה - ולעומת חיילי באפלו - החיילים השחורים בצבא ארצות-הברית במלחמות האינדיאנים. במקביל לפנייה לקונגרס, פקד גנרל איימוס להכניס את מורשת הנחתים מנקודת מונטפורד לערכות הבסיסיות של חינוך לנחתים - מרמת הטירון ועד לרמת קורסים למפקדים בכירים בחיל.

יותר מעשרים אלף נחתים שחורים אומנו במחנה נקודת מונטפורד בשנים 1949-1942, עד שהמחנה נסגר וטירונות הנחתים אוחדה. הם נתקלו באפליה בשדות הקרב וגם כששבו לארצות-הברית.

כיום יש בחיל הנחתים כעשרה אחוזים שחורים, וכמה מהם גנרלים בחיל.

רובה קומנדו

תעש (IWI) הציגה בתערוכת הנשק יורוסטורי בפאריס את רובה-הסער מיקרו-תבור X95, שיכול להשתמש בקנים שונים - מ-5.56 מ"מ ועד תשעה מ"מ - בהתאם למשימה, המוטלת על החייל.

המיקרו-תבור הינו רוס"ר קצר במיוחד, שמצויד בכוונת מדויקת ובמחסנית בת שלושים כדורים.

בנוסף הציגה תעש בתערוכה אתGL40 - מטול רימונים 40 מ"מ מתוצרתה, הנצמד לגחון הרוס"ר. את המטול, ששוקל כק"ג וחצי, ניתן להפעיל גם ללא רוס"ר.

לפי הקידומת X של הרוס"ר, אני מבין, שזה דגם ניסיוני עדיין. כשגיגלתי, מצאתי עניין רב ברובה - בין השאר, כיוון שהוא פותר הרבה בעיות, הניצבות בפני חיילי חי"ר - ובעיקר, חיילי קומנדו.

הרוס"ר שייך למשפחת תבור, שמתאפיינת בגוף קצר ונוח לתפעול, ללא קשר לקוטר הקנה. האפשרות להחליף קנים לצורכי המשימה מאפשרת לאמן חיילים בתפעול רובה אחד, תוך שינויים קלים, הנובעים מהקנה השונה.

תאריך:  02/07/2012   |   עודכן:  02/07/2012
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בשם חופש הביטוי
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
2/07/12 16:22
 
אביתר בן-צדף
3/07/12 18:59
 
אלישמע
4/07/12 15:23
 
אביתר בן-צדף
8/07/12 09:16
2
זאת מהמסעדה
3/07/12 07:47
 
אביתר בן-צדף
3/07/12 10:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בפסק הדין הוותיק בעניין אלדר שרון נקבע כי יום המכירה לצורך מס שבח ומס רכישה במקרה של הסכם עם תנאי מתלה הינו בד"כ יום חתימת הסכם המכר. ממועד זה יימנה פרק הזמן להגשת מש"ח, לתשלום המס, ובמקרה של תשלום דחוי לצבירת הפרשי הצמדה וריבית. מועד זה משפיע גם על השווי לצרכי מס, העשוי להשתנות במקרה של יום עסקה שונה בין בשל שינוי תנאי השוק או כתוצאה משינוי שער חליפין מקום בו העסקה נקובה במט"ח.
הוא היה באצ"ל, שם פעל נגד כנופיות ערביות ונגד השלטון הבריטי, הוא היה ממנהיגי הלח"י, הוא נרדף ע"י המשטרה הבריטית. נעצר מספר פעמים וברח. היה בתפקיד בכיר במוסד ושירת בתפקיד זה עד 1965. לפוליטיקה - לתנועת החירות - נכנס בסוף שנת 1970 והיה בהנהלתה. בשנת 1974 נבחר לכנסת והיה יו"ר הכנסת בשנת 1977. מהסכם השלום בין מצרים לישראל הסתייג ועל כן נמנע מהצבעה. הוא לא הסכים לוותר על שום שטח מארץ ישראל. בשנת 1986 כיהן כראש ממשלה השביעי של מדינת ישראל.
02/07/2012  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
תושבי בני ברק החרדים - אשר מצוקת הדיור בעירם הולכת וגוברת, אשר מחירי הדירות עולים בה בהתמדה, הצפיפות הקשה הולכת ומחריפה, אין בה כמעט התחלות בנייה חדשות למגורים, בגלל מחסור חמור בקרקעות - החלו מחזרים על הרחובות והשכונות הצמודות לעירם, כלומר לעבר רמת גן. יותר ויותר חרדים רוכשים או משכירים דירות בשכונות וברחובות הגובלים בבני ברק. התופעה מורגשת בשנתיים האחרונות ביתר שאת וגורמת לתושבים החילוניים באזורים אלה לעזוב את השכונות הללו ולנדוד לשכונות אחרות ברמת גן או מחוצה לה.
02/07/2012  |  אלכס לוין  |   מאמרים
באלו הימים - ימות החום הפוקדים אותנו - נהנים מורי ישראל מחופשת קיץ, חופשה המיועדת להשתלמויות, להחלפת כוחות ולמנוחה בחיק המשפחה. אך למרבה הכאב, ישנם מגזרים הכוללים אלפי עובדי הוראה, שהקיץ הזה הוא עבורם שחיקה נוספת במסע התרוצצויות אחר חיפוש מקום עבודה, אחר קיום מקור קיום, כי הם אינם מקבלים משכורת בחופשת הקיץ.
02/07/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הורה יקר, הילד שלך שותה. הבן, הבת, ביסודי, בחטיבה, בתיכון, מככבים בסטטיסטיקה האומרת את האמת הנוראה כי ישראל מוליכה, מיד אחרי אוקראינה, בטבלת שיאני שכרות הילדים. אתה, הורה יקר, בסטטיסטיקה. לא יעזור לך להתכחש ולומר לא שלי, של אחרים, בני שלי ובתי שלי אינם שותים, אם שותים - שותים הילדים של שכניי. של בני הטובים. של ילדי הפריפריה. של צאצאי המוזנחים. של בני העליות האחרונות. של החילונים שאיבדו את המידות הטובות של תורה ודרך ארץ. כל ילדי ההורים האחרים. הורה יקר. לא נכון. ילדיך שלך, אם חילוני אתה אם דתי, אם בן העשירון העליון, האמצעי, או הנמוך, אם צבר אתה או אם הצטרפת לארץ הזאת רק תמול שלשום, הילד שלך, הילדה שלך, שותים. לשוכרה.
02/07/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
נעם סולברג
נעם סולברג
דברי השופט נעם סולברג בטקס הסמכת עורכי דין חדשים, בבנייני האומה בירושלים [י' באדר ב' תשפ"ד, 20.03.2024]
מיכאל מירו
מיכאל מירו
ישראל נכנסה לעזה בלי תוכנית מסודרת. הרצועה הפכה לאיי חורבות, אזרחים עזתים נהרגו ובאמת לא משנה אם מדובר בשלושים אלף או בפחות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il