|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

שישה בשישי

לא לוותר

עורכי דין צריכים להתעקש על פסילתה של ורדה אלשיך אמצעי תקשורת צריכים לעמוד על שלהם מול תביעות לשון הרע את המשפט העברי חייבים להכניס לחיי היום-יום של מערכת המשפט אסור למדינה למחול על חובות לא בטוח שכדאי לנו שאסד יוותר על השלטון ועדיין לא צריך לוותר על התקוות העתידיות למדליות
09/08/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   מלחמה בסוריה   |   תגובות
ועוד משהו קטן
ynet לא יוותר עד שימצא שריפה דומה לזו של אסון הכרמל ויוכל להאשים שוב את נתניהו, ישי ושטייניץ. בינתיים זה לא הולך, אבל אוגוסט עוד לפנינו.


1. ורדה אלשיך
הוסיפה כזבים [צילום: מן הטלוויזיה]

רחל סופר היא פושטת רגל המנהלת מזה שנים מאבק נגד עו"ד איתן ארז. השבוע היא ביקשה מהשופטת ורדה אלשיך לפסול את עצמה מלדון בתיק, משום שארז היה בן 100 עורכי הדין שחתמו על עצומת התמיכה באלשיך בפרשת הפרוטוקול המזויף. אלשיך, כצפוי, לא רק דחתה את הבקשה אלא גם הוסיפה כזבים כדי לנמק את החלטתה.

אבל זה בדיוק מה שצריכים לעשות כעת כל עורכי הדין שאינם נמנים על מאת המלקקים: להגיש בקשת פסילה בכל פעם בה מופיע מולם אחד מרשימת המאה. לא לוותר. עוד בקשה ועוד בקשה. ואחר כך ללכת לבית המשפט העליון ולהגיש עוד ערעור ועוד ערעור. אם אשר גרוניס חושב ששופטת עבריינית ושקרנית יכולה להמשיך בתפקידה, ייכבד ויסביר שוב ושוב – מצידי מדי יום – מדוע היא יכולה לשבת מול עורכי דין שחתמו על אותה עצומה שערורייתית. שיסביר לנו מדי יום מדוע הוא מקבלת את טענתה של אלשיך לפיה לא ידעה על העצומה ואינה זוכרת מי חתום עליה.

אם אלשיך לא הולכת הביתה ואם גרוניס לא שולח אותה הביתה, צריך לנטרל אותה באמצעות בקשות הפסילה. היא תוכל להתנקם בעורך דין או שניים או עשרה; היא לא תוכל לעשות את זה לעשרים או שלושים או חמישים. ואולי, רק אולי, בסוף העסק יימאס – לא לה, כמובן, כי היא חיה על כוכב משלה; אולי זה יימאס לגרוניס.

2. חופש הביטוי
לדרוש הוצאות ממשיות [צילום: פלאש 90]

חוק איסור לשון הרע הולך והופך לכלי לניהול מאבקים אישיים ופוליטיים. כבר לא מדובר רק על תביעות נגד התקשורת, אלא בתביעות בין עובדים למעבידים, בין פוליטיקאים לפוליטיקאים, בין שכנים, בין בעלי עסקים לרבנים, אפילו בין בני משפחה. ואילו בנוגע לתקשורת, זה כבר שיטפון. עורכי דין שאינם מכירים את חוק לשון הרע ובחיים לא קראו פסק דין אחד בנושא, אצים-רצים ומגישים תביעות מופרכות מבחינה חוקית, שקריות מבחינה עובדתית והזויות מבחינה כספית.

לזכותם של בתי המשפט יש לומר, כי רוב התביעות הללו נדחות. אבל הבעיה היא, שבדרך הנתבעים צריכים להוציא כסף ולבזבז זמן, ואיש לא מפצה אותם בצורה ממשית על הנזקים הללו. שלא לדבר על האימה המוטלת לעיתים על הצד הנתבע, המתחיל לחשוב פעמיים ושלוש לפני שהוא מממש את הזכות מספר אחת בחברה דמוקרטית: חופש הביטוי.

לנתבעים, ובמיוחד לתקשורת, אסור לוותר. מובן שיש מקרים בהם התביעות הללו מוצדקות, אבל אני מדבר על הרוב שהן תביעות סחטניות וקנטרניות. את התיקים הללו צריך לנהל עד הסוף, בלי פשרות ובלי הסכמות, ותוך עמידה לא רק על הזכות להביע דעה ולפרסם את האמת, אלא גם על כך שמי שמנסה לסכל זכויות אלו – ישלם על כך בדמות הוצאות ממשיות.

3. משפט עברי
הרמב"ם הוא נחלתם של בודדים [צילום: AP]

רק 30-20 עורכי דין הגיעו להשתלמות שערך השבוע מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין בנושא המשפט העברי, רובם המכריע – שומרי מצוות. וזה חבל ועגום, לא רק משום שההרצאות היו מעניינות ומחכימות, אלא גם ובעיקר משום שזה מלמד על היחס למשפט העברי בקהילת המשפטנים.

כדאי להזכיר לכל העוסקים במלאכה, ובמיוחד לשופטים, את חוק יסודות המשפט: "ראה בית המשפט שאלה משפטית הטעונה הכרעה, ולא מצא לה תשובה בדבר חקיקה, בהלכה פסוקה או בדרך של היקש, יכריע בה לאור עקרונות החירות, הצדק, היושר והשלום של מורשת ישראל". אלא שבמידה רבה, החוק הזה הוא אות מתה. רוב שופטי ישראל יביאו לכם הוראות מהמשפט האמריקני, הבריטי או אפילו הקנדי – ואילו הרמב"ם והשולחן-ערוך יישארו נחלתם של בודדים.

אסור לוותר בנושא הזה. הצדדים צריכים להסתמך על המקורות העבריים, המדינה צריכה לצטט אותם, המכון להשתלמויות שופטים צריך ללמד אותם. לא רק משום שזה כתוב בחוק, אלא בעיקר משום שמדובר באחת מאבני היסוד היוצרות את הבסיס לעצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

4. חובות למדינה
זה הכסף של כולנו [צילום: פלאש 90]

השבוע סיפרנו כאן על בני זוג שבמשך 3.5 שנים סירבו לשלם דוחות תעבורה, ורק כאשר הגיעו הפקחים לעקל את מכוניתם – שלפו 4,500 שקל במזומן ושילמו את החובות. זוהי תופעה נפוצה ביותר; במו עיני ראיתי אדם המסרב ליטול מכתב רשום מעיריית תל אביב באומרו שזה ודאי דוח חניה. כבר עמדנו כאן על ממצאי מבקר המדינה, לפיהם אזרחי ישראל חייבים לרשויותיה למעלה מ-60 מיליארד שקל.

אסור למדינה לוותר, ולו רק מהסיבה המעשית הפשוטה שדי בגביית 10% מהחובות הללו כדי לבטל את רוב הקיצוץ בתקציב, ושגביית מחצית מהחובות תכסה את כל הגרעון. צריך לשכור כמה שיותר עורכי דין וחברות גבייה, שיעבדו על אחוזים, ולגבות כמה שיותר כסף, כמה שיותר מהר וכמה שיותר בנחרצות. זה הכסף של כולנו, ולאיש אין זכות לוותר עליו.

5. בשאר אסד
מאחלים הצלחה לשני הצדדים [צילום: AP]

מבחינת האינטרס הישראלי הצר והאנוכי, כדאי לנו שבשאר אסד לא יוותר על השלטון. הוא רוצח והוא דיקטטור – אך מבחינתנו הוא גם מבטיח את השקט בגבולות עם סוריה ולבנון. ראו את החשש העצום שמא נשק כימי יגיע לידי חיזבאללה; עד לפני חצי שנה בכלל לא היינו צריכים לחשוב על כך. ראו את הסכנה שאלפי פליטים סורים ינסו לחצות את הגבול לישראל; בימי אסד האב הגבול היה סגור וחתום ונעול. לכל היותר, אפשר להגיד על המתרחש בסוריה את מה שאמר מנחם בגין על מלחמת אירן-עירק: אנו מאחלים הצלחה לשני הצדדים.

6. מדליה אולימפית
להתמקד בענפים ספציפיים

תרשו לי לחזור על דברים שכתבתי כאן לפני שבועיים, עוד בטרם סיימה ישראל את האולימפיאדה הגרועה ביותר שלה מזה שני עשורים: "ראוי לשאול האם לא יהיה נכון יותר לרכז את המאמצים בכמה ענפים בהם יש לנו יתרון יחסי – כמו שיט וג'ודו – בדיוק כשם שבכלכלה ובתעשיה אנו מתרכזים בענפים בהם יש לנו יתרון יחסי (היי-טק, חקלאות, ביטחון)".

גם אחרי הכישלון בלונדון, לא צריך לוותר על היעד של הישגים ספורטיביים. אך מעבר לצורך החיוני לשלוח הביתה את צבי ורשביאק (יו"ר הוועד האולימפי, שכבר הבהיר שהאחריות איננה שלו; היא כנראה של סבתי ע"ה), כדאי לחשוב מחדש על כל הגישה: להתמקד בענפים ספציפיים וליצור את התנאים בהם המגזר הפרטי ירצה להשקיע בספורט ולהעניק את חסותו לספורטאים.


תאריך:  09/08/2012   |   עודכן:  10/08/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא לוותר
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יש מיש
10/08/12 09:14
2
משה גורליק
10/08/12 09:28
3
אלם
10/08/12 09:53
4
אלשייך הביתה מהר
10/08/12 09:55
 
אבי123
17/08/12 13:35
5
כהן ישראל
10/08/12 10:13
 
נחום שחף
10/08/12 18:19
6
שאלה ללוין
10/08/12 18:38
 
תשובה
10/08/12 22:15
 
נער הייתי
11/08/12 02:03
 
ל -2 המגיבים
12/08/12 05:16
7
אזרח חרד
11/08/12 06:16
8
קריאה לגולדברג
11/08/12 09:25
9
חסר אימון
11/08/12 14:54
10
צפרתי
11/08/12 18:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כיצד תקשורת חילונית גונבת דעת, מסיתה ומכפישה - ב"אופן אלגנטי", נגד ציבור שלם למדנו שוב השבוע. והכל ב"חסות משרד החינוך". ידיעה "תמימה" בעיתונות החילונית הציגה "עובדות פשוטות": תוצאות בחינות הבגרות על-פי מפתח הצלחה סקטוריאלי לשנת 2011. כמובן שעל-פי מפתח זה מסתבר שרק 8.8 מהנוער החרדי זכאי לתעודת בגרות.
09/08/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
הביטוח הלאומי אוגר במחשביו מידע רב, כולל מידע רגיש ביותר על אודות מאות אלפי תושבים. בין השאר מצויים ברשותו של הביטוח מידע רפואי וכלכלי רגיש ביותר, מסמכים רפואיים, חוות דעת פסיכולוגיות, דוחות של עובדים סוציאליים, תלושי שכר מפורטים מכל השנים, דפי חשבון בנק וכדומה.
09/08/2012  |  אלי אלון  |   מאמרים
בעקבות חיסול אישים מרכזיים בצמרת הביטחונית של המשטר בסוריה בהתנקשות מוצלחת של המורדים וניהול קרבות בין כוחות האופוזיציה לצבא הסורי בשכונות של דמשק וחאלב - שתי הערים המרכזיות שנפילתם משמעותה נפילת המשטר של אסד - התחזקו ההערכות, כי קריסת המשטר הסורי קרובה. הערכות אלו עוררו שוב את הדיון בשאלת גורלו של המאגר הגדול של נשק כימי, שנמצא בידי הצבא הסורי במתאר של התמוטטות המשטר.
09/08/2012  |  שלמה ברום  |   מאמרים
לאור האלימות הפושה בכלל ערי ישראל המתבטאת בהפקרת קורבנות הפשע - אין בחוק הקיים ("לא תעמוד על דם רעך") ןתשובה מספיק הולמת. אם כאלו שנפגעו מנהג רכב רשלן או כתוצאה ממעשי תקיפה אלימים נגד מאן דהוא שננטש פצוע וחבול בעוד שהעבריין בורח אפילו מבלי שיצר קשר עם כוחות ההצלה על-מנת ליידעם במצב הנפגע ולהצילו מבעוד מועד - קיימת לאקונה בחוק המצריך תיקון דחוף ע"י הרשות המחוקקת בישראל.
09/08/2012  |  פרופ' חיים בר  |   מאמרים
אינו דומה הקול לקולמוס או למכחול. הוא יותר ממכשיר בפיו של המורה או כלי ביד דברי הדור העומדים על הדוכן או על גשרי הפיקוד. הוא הציור עצמו. הוא לא כתווים כתובים המונחים לפני המנגן ולא כקשת על מיתרי הכינור. הוא המוזיקה, הניגון, היצירה. מה שמתפוצץ לאוזני בני ישראל ולעיניהם במעמד הר סיני הוא בריה בראשיתית הקרויה "קול". היא שונה בתכלית מן הנפץ העולה מן הריק שעושה הברק כשהרוח נשאבת לתוכו בעוצמה אדירה. עוצמה זאת אפשר רק לשמוע. אבל "וְכָל הָעָם רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹת" [שמות כ', י"ד], מה שעין מבוהלת עד מוות לא ראתה מאז, הוא יצירה של ממש שאין בינה לבין הקול הנשמע בלחש או באדיר, היינו הך, אלא שיתוף השם בלבד. את "מֹשֶׁה יְדַבֵּר..." הם שומעים, אבל את "וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְקוֹל" [שם י"ט, י"ט] הם רואים.
09/08/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מלחמה בסוריה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת ורדה אלשיך  /  מי ומי  
דיווח: אסד מינה ראש ממשלה חדש  /  עופר וולפסון
המורדים: הרגנו גנרל רוסי שייעץ למשטר אסד  /  איציק וולף
אירן בעד אסד; קרבות חלב נמשכים  /  עופר וולפסון
סוריה לאן? - המלצות למדיניות ישראל  /  אודי דקל
סוריה: קרב גורלי בחלב וחשש מנשק כימי   /  אבישי אפרגון
הרס טוטאלי  /  מרדכי קידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il