|   15:07:40
דלג
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

הכישלון וחוסר האמינות

ברק - נוכל ברמה היסטורית

שר הביטחון שלנו הצליח לעבוד במשך עשרות שנים על מרבית הישראלים ועל רבים בעולם הוא שכנע את כולם שהוא 'חייל מספר 1', 'מר ביטחון' ו'מצביא מהולל' למרות שנכשל בכל פעולותיו הצבאיות פרק ראשון מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק
22/02/2013  |   אורי מילשטיין   |   תחקירים   |   תגובות
אהוד ברק. מצעד של כישלונות ומחדלים נשרך אחריו [צילום: פלאש 90]


מבוא

בינואר 2013 פרסם ארגון השקיפות הבינלאומי שמרכזו בבריטניה, כי מערכת הביטחון של ישראל וצה"ל נמצאים בסיכון גבוה לשחיתות לצידן של כווית ולבנון. באותו חודש הורה היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף במיל. גבי אשכנזי וקצינים נוספים. אשכנזי הגיב בקריאה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הביטחון, רב אלוף בדימוס ורמטכ"ל לשעבר, על "שימוש פסול בסמכויות למטרות זרות תוך פגיעה בצה"ל ועל הרס הקלטות מלשכת שר הביטחון".

בארבעים ושש השנים מאז מלחמת ששת הימים צה"ל תיפקד רע בכל מבחניו העיקריים: במלחמת ההתשה (1970-1968), במלחמת יום הכיפורים, בשתי מלחמות לבנון ובשתי האינתיפאדות. מחיר התפקוד הלקוי הזה היה אלפי הרוגים, עשרות אלפי פצועים שרבים מהם נותרו נכים ואובדן נכסים לאומיים ואסטרטגיים עד כדי סיכון עצם קיומה של מדינת ישראל.

בעשרים ושתיים השנים האחרונות היה אהוד ברק רמטכ"ל, שר פנים, שר חוץ, ראש ממשלה ושר ביטחון. הוא האיש שלא חשף את הליקויים ולא הפיק את הלקחים. הליקויים הקודמים נותרו ועליהם נוספו חדשים. בימי ברק, תפקודו של צה"ל הלך והידרדר עד שיאים של שפל: פרשת מדחת יוסוף בקבר יוסף (2000), מלחמת לבנון השנייה (2006) ופרשת האונייה הטורקית "מאווי מרמרה" (2010). במשך כל אותה תקופה יוקרתו של ברק בקרב הישראלים ובעולם כולו כ"מר ביטחון" המריאה לשחקים. הוא גם דאג לביתו והיה לאדם אמיד מאוד.

חקירת הביוגרפיה הביטחונית של ברק מהיותו מפקד צוות בסיירת מטכ"ל במחצית הראשונה של שנות השישים במאה הקודמת ועד תפקודו כשר ביטחון במחצית הראשונה של העשור השני של המאה העשרים ואחת, מצביעה על מצעד של כישלונות ומחדלים. ולמרות זאת הוא עדיין יקירן של כל האליטות הישראליות בתחום הביטחון. לפיכך חשיפת מסלול חייו הביטחוניים של ברק אינה מבהירה רק מיהו אהוד ברק האמיתי, אלא חושפת את התרבות הישראלית במערומיה: הפוליטיקאים שאינם מבינים דבר בתחום הביטחון, המפקדים הבכירים של צה"ל שידעו על ביזיונות ברק ושתקו ככבשים, העיתונאים שראו והתעלמו כצבועים, האינטלקטואלים ואנשי האקדמיה שהתקרנפו בעבור טובות-הנאה כאחרוני הגנבים, עורכי העיתונים ומנהלי הוצאות הספרים שפחדו לפרסם כנמושות. זהו סיפור על אליטות ישראליות שבגדו בעמן לטובת אינטרסים אישיים.

פרק ראשון: עיצוב אישיותו של נוכל

בפרק זה מסופר על ילדותו של אהוד ברק בקיבוץ, בשנות הארבעים והחמישים של המאה שעברה, כאחד מ"ילדי תנובה" שחיו בשפע בזמן שבארץ שררו צנע ומחסור; על מאפיינים קרימינליים באישיותו, על נוהגו לגנוב מזון, מכוניות, כלי נשק, על סירובו של מנהל בית-הספר לקבלו ללימודים בכיתה י"ב, כדי שמעשיו הפליליים לא ידבקו גם בחבריו.

אהוד ברק גנב מכוניות
קיבוץ משמר השרון, 1946 [צילום: זולטן קלוגר/לע"מ]

מומחה לפירוק
אמון: "אהוד התמחה בפירוק מנעולים ושעונים. היה הולך כל הזמן עם מין מפתח כזה. כשהוא היה משחיל אותו, המנעול היה נפתח. זאת הייתה מומחיות אצלו, זה היה התחביב שלו"

אברהם אמון גדל מגיל 14 כילד חוץ, בקיבוץ משמר השרון. אימצה אותו משפחת ברוג. בנה הבכור, אהוד, שלימים עיברת את שם משפחתו לברק, היה בן גילו. מאז לא נפרדו דרכיהם. אפילו לחתונת בתו של אמון טרח שר הביטחון, ברק, לבוא ולברך.

אברהם אמון: "ריכזו אותנו במועדון. אהוד עבר בינינו והתבונן בנו במבט מחושב. הוא בחר בי לאימוץ. למה? לא יודע, אולי כי הייתי ילד יפה. אמר לי 'בוא' ולקח אותי להוריו, אסתר וישראל. התחילו החיים הטובים מכל הבחינות. קיבוץ באותם הימים היה יקום אחר. לאחר המחסור של עולה חדש באשקלון, הכל היה שם בשפע. נהגו אז לכנות את אהוד וחבריו 'ילדי תנובה', והנה גם אנחנו הפכנו לילדי תנובה, או, נכון יותר, לילדי גן העדן. האושר היה מושלם.

"אהוד התמחה בפירוק מנעולים ושעונים. היה הולך כל הזמן עם מין מפתח כזה. כשהוא היה משחיל אותו, המנעול היה נפתח. זאת הייתה מומחיות אצלו, זה היה התחביב שלו. בעזרת הכישרון הזה הוא הנהיג את חברת הנוער בקיבוץ. בתחרות פיצוח מנעולים בתנועה הקיבוצית הוא לקח מקום ראשון ב'פור' גדול על פני האחרים. היינו הולכים איתו לעתים קרובות לגנוב אוכל במטבח הקיבוץ, לא בשביל האוכל, אלא בשביל תענוג הגניבה.

"כשהיינו בני חמש-עשרה קיבלה אחת המשפחות בקיבוץ, מקרובים בברזיל, מכונית אמריקנית אדומה ומפוארת מסוג הנרי ג'י. אהוד שיכנע את צביקה, את מנחם ואותי לפרוץ למכונית ולנסוע לטיול. באחד הלילות ניגשנו אליה בחשאי, אהוד פרץ את המנעול בקלות, הדליק את המנוע ונהג במכונית, בלי רישיון ובלי ניסיון, בדרך החולות לנתניה. היינו בעננים. אהוד נראה לנו כל-יכול, מנהיג-על. חזרנו לפנות בוקר. אהוד החנה את המכונית בדיוק במקום שממנה נלקחה, ודאג, כמו גנב מכוניות מקצועי, לא להשאיר בה שום סימן. אני בטוח שעד היום בעלי המכונית אינם יודעים שמכוניתם נגנבה והוחזרה למקומה".1

מומחה להונאת
אנשים לצרכיו
לוין. "חושב שהוא היחיד שמבין" [פלאש 90]

אהוד ברק "וילסון"
בגיל שש-עשרה הצטרף לגדנ"ע-סיירים והתגלה כנווט מצוין. באווירה המאצ'ואיסטית בקיבוץ ואחר-כך בסיירת מטכ"ל, הקנה לו כישרון זה יוקרה כה רבה, עד שגם יריביו הגדולים ביותר נשבו בקסמו. חבריו בקיבוץ העריצו אותו והיו בטוחים שבבגרותו יהיה ראש ממשלה. מאז דבק בו הכינוי "וילסון", כשם אחד מנשיאי ארצות הברית

אביו של אהוד היה בקי באגדות ומספר מחונן, ואת השליטה בסיפור סיפורים הוריש לבנו. מדי לילה, מאז היות אהוד רך בשנים, נהג אביו לספר לו אגדה לפני השינה. לפעמים הוסיף סיפור גם במשך היום.2 גם אהוד עצמו הרבה לקרוא אגדות, במקום לעסוק בספורט עם בני גילו, עד שהגבולות בין מציאות ופנטזיה התערפלו בתודעתו. את דמיונו שבו גם הצ'יזבטים של אנשי מחלקת פלמ"ח שהתאמנו ועבדו בקיבוץ, ושיצאו מדי פעם למשימות של הורדת מעפילים, טרור בבריטים ו"סזון" ביהודים. מיתוס הפלמ"ח חדר לעצמותיו, וחשיבות המיתוס בהפעלת אנשים הדריכה אותו מאז. מגיל צעיר הוא למד את הכוח שיש בדיבור ואת כוח המניפולציה, כמנוף, להונאת אנשים לצרכיו, וליצירת תדמיות, שאין קשר בינן לבין המציאות, לשיפור מעמדו בעיני הסובבים אותו. התגלו בו יסודות של הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית שברבות הימים הפכו אותו לסוציופת כפי שמעידים רוב חבריו, ואף מעריציו.

בן ארבע וקצת יותר היה אהוד כשהבריטים פשטו על הקיבוץ ב"שבת השחורה" וחיפשו בו נשק. הם תיחקרו גם את הילדים. ברק התנדב כביכול לסייע להם, והוביל אותם אל עץ רימון במרחק רב ממחסן הנשק. הוא נהג לדווח לחבריו על מקומות שלא ביקר בהם ועל אירועים שלא לקח בהם חלק. חבריו סיפרו שפעם דנו על סרט שהם ראו בתל אביב. ברק ניתח את הסרט בפרטים, למרות שלא צפה בו כלל. משנתפס בקלקלתו הסביר להם שקרא עליו בעיתון. דבר זה אף שיפר את תדמיתו בעיניהם. אז גילה ברק את חריפות הרושם שהמילה המדוברת מעוררת בנפש נבערת, נטולת מזון רוחני, המייחסת לבעל הדברים עוצמות מיסטיות. הגילוי הזה עיצב את דרך חייו: העצמת הרושם שהוא מעורר, וניצולו, והתנשאות, שהרי בעיניו כל האחרים הם נבערים. זלזולו בסובבים אותו עיצב את אופיו כעקשן קיצוני, שהרי אין סיבה שיתחשב בדבריהם הריקים. על כך אמר לימים אדם שלא נשבה בקסמו, האלוף עמירם לוין, שאף ראה אותו בחולשתו בפרשת צאלים ב': "אהוד חושב שהוא היחיד שמבין ואין הוא זקוק לאיש. זאת חולשתו הגדולה ומקור כישלונותיו".3 היוונים העתיקים כינו זאת: חטא ההיבריס (גאווה). ביתר דיוק העיר אחד מעוזריו הקרובים של ברק כשהיה ראש ממשלה, רס"ן במיל. ואיש סיירת מטכ"ל לשעבר, שמעון בטאט: "אהוד יודע לפרוץ מנעולים, אך אין הוא יודע להרכיב אותם".4

כישורי פריצת המנעולים והתנהגותו המניפולטיבית הפכו את ברק למנהיג של בני גילו: הוא פרץ איתם את מחסן הנשק של הקיבוץ והנהיג אותם למטווח באש חיה בפרדסים. במהלך גניבת אקדח ממחסן הקיבוץ, נשבר לו בריח האקדח. הוא מסר אותו לתיקון אצל מומחה בחדרה ולא החזיר אותו למחסן. הוא פיצח מנעול אופנוע של אחד מחברי הקיבוץ, ויחד עם חבריו השתולל בחרקות כל הלילה, ולפנות בוקר החזיר את האופנוע למקומו, מבלי שבעליו הרגיש בדבר. בגיל שש-עשרה הצטרף לגדנ"ע-סיירים והתגלה כנווט מצוין. באווירה המאצ'ואיסטית בקיבוץ ואחר-כך בסיירת מטכ"ל, הקנה לו כישרון זה יוקרה כה רבה, עד שגם יריביו הגדולים ביותר נשבו בקסמו. חבריו בקיבוץ העריצו אותו והיו בטוחים שבבגרותו יהיה ראש ממשלה. מאז דבק בו הכינוי "וילסון", כשם אחד מנשיאי ארצות הברית. המבוגרים העלימו עין ממעשיו הפליליים, כי מגיל צעיר התגלה בו כישרון נגינה על פסנתר, ומדי יום שישי ובכל אירוע חגיגי היה ברק מנגן להם, וחברי הקיבוץ היו מתמוגגים. הערצת חבריו וסלחנות המבוגרים לימדו את ברק איך לגנוב את הדעת, כמעט בלי להתאמץ.

בגלל אופי פלילי סולק מבית הספר

בכל זאת, על אדם אחד לא הצליח ברק לעבוד: על מנהל מדרשת רופין, שאליה נשלחו ברק וחבריו לעשות את שנת הלימודים האחרונה שלהם בבית הספר התיכון. המנהל סירב לקבל את ברק למדרשה בטענה שהמעשים הפליליים שלו ידבקו גם בחבריו, יפריעו להם ללמוד ואף ישחיתו את נפשם. מאחר שלא למד, נשלח לעבוד במשך שנה בשטחי הפלחה של קיבוץ בנגב. אחרי שנה, בנובמבר 1959, הוא גויס לצה"ל. הוא ניסה להתקבל לקורס טיס, אך שם הונאותיו המילוליות לא רק שלא הרשימו את הבודקים, אלא אף גרמו להם להסתייג ממנו, והם דחו אותו. הוא נשלח לטירונות לפלוגת חרמ"ש בגדוד 9, להיות בורג במכונת המלחמה של ישראל. "חלומות וילסון" תמו לכאורה, והוא צלל מאיגרא רמא של מעמדו בין חבריו, לבירא עמיקתא של טרטורים. מפקדיו הישירים בחרמ"ש לא רק שלא התפעלו מלשונו, אלא אף הטילו עליו עונשים ולעגו לו. בחלומותיו הוורודים, והיו לו כאלה בשפע, הוא לא דמיין שאברהם אמון יושיע אותו.
________

[בשבוע הבא יסופר מה דעתו של רפאל איתן על אהוד ברק, ועל הצל"שים שלו; על הקמת סיירת מטכ"ל, שהיוותה חממה לאישיותו הנכלולית של ברק; על מאמציו של אברהם דר לחלץ את נדוני "העסק הביש" מבית סוהר במצרים; על הפנטזיות של אברהם ארנן; ועל תרבות האינטריגות באגף המודיעין של צה"ל".]

הערות

1. ראיון מוקלט עם אברהם אמון ב-2011 השמור בארכיון המחבר.
2. בן כספית, אילן כפיר, אהוד ברק, חייל מספר 1, אלפא תקשורת, 1999. עמ' 24. סיפורי הילדות, אם לא נכתב אחרת, מבוססים על פרק 1 בספר זה.
3. ראיון מוקלט עם עמירם לוין ב-2012 השמור בארכיון המחבר.
4. ראיון מוקלט עם שמעון בטאט ב-2011 השמור בארכיון המחבר.

תאריך:  22/02/2013   |   עודכן:  28/02/2013
ד"ר אורי מילשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברק - נוכל ברמה היסטורית
תגובות  [ 197 ] מוצגות   [ 197 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובר אורח
22/02/13 09:15
 
אורי מילשטיין
22/02/13 11:42
 
אבשלום חום
22/02/13 13:21
 
אורי מילשטיין
22/02/13 15:06
 
בכתבה כה חשובה
22/02/13 17:46
 
סלית
22/02/13 19:05
 
סניל
17/08/20 11:29
 
חייב בזיהוי
22/02/13 17:07
 
אאא
13/06/17 11:14
 
עובר אורח 23
16/06/20 06:50
 
טלי (תירוש) וינר
30/08/23 11:55
2
אריאל11
22/02/13 09:42
 
אמנדה
22/02/13 14:00
3
אמיליה קודיש
22/02/13 10:36
 
ג'ק
22/02/13 12:54
 
אליקים העצ(ב)ני
22/02/13 13:12
 
אזרח
22/02/13 13:18
 
סטודנט לפילוסופיה
22/02/13 22:03
 
יובל חי
14/06/15 05:35
 
שקרן ונואף
23/02/13 11:03
 
Gili a
7/08/16 06:29
4
רמי נ
22/02/13 11:30
5
היסטוריון
22/02/13 12:44
 
אורי מילשטיין
22/02/13 13:20
 
ראומה
22/02/13 15:44
 
יוסי שריד
22/02/13 17:13
 
יודע
19/03/13 19:59
 
ראיס-פוטין-טיל300
18/05/13 18:31
 
במדינה ובמטכ"ל
22/02/13 17:29
 
אלון פלג
23/02/13 04:43
 
שלום עכשיו
23/02/13 05:11
 
אלוף עמי איילון
23/02/13 05:18
 
מרדכי צבי
7/08/16 06:20
 
י.ב.
23/02/13 11:55
 
אחד שלא יודע
22/02/13 18:40
 
עוז
8/07/17 23:18
 
humanape
23/02/13 17:08
 
דורון ס
1/08/15 09:14
6
חשדנית
22/02/13 13:21
 
אורי מילשטיין
22/02/13 14:44
 
חשדנית
22/02/13 16:30
 
חאן פי-צה
22/02/13 17:24
 
עני מרוד
22/02/13 18:01
 
ראו הוזהרתם!
22/02/13 16:57
 
חושד בחשדנית
24/02/13 00:29
7
נחום שחף
22/02/13 14:13
 
ברק ממדר עיתונאים
22/02/13 17:41
 
הניה
23/02/13 19:35
8
מישהו
22/02/13 14:17
 
אורי מילשטיין
22/02/13 15:22
 
ולא מזדהה חשוד
22/02/13 17:52
9
חשדנית
22/02/13 14:24
10
ילד שמנת
22/02/13 14:32
 
אורי מילשטיין
22/02/13 14:54
 
ההיסטוריון המקורי
22/02/13 17:46
11
חשדנית
22/02/13 14:47
 
סלית
22/02/13 20:01
 
סלית
22/02/13 20:07
 
של עופר גלזר
23/02/13 05:44
12
א.פ
22/02/13 15:15
13
שוקה
22/02/13 15:29
 
אורי מילשטיין
22/02/13 16:45
 
שוקה
22/02/13 21:07
 
חשדנית
22/02/13 21:24
14
ביבי אשם מלפני כן
22/02/13 15:48
15
חניבעל
22/02/13 16:09
16
תרבות האינטריגות
22/02/13 17:18
 
כפר סירקין
23/02/13 12:56
17
בני משקים, הטייה
22/02/13 17:35
18
1 שיודע
22/02/13 17:57
19
חנן ו
22/02/13 18:03
 
אורי מילשטיין
22/02/13 21:07
 
ציונה בודנסקי
23/02/13 22:26
20
יולו
22/02/13 18:05
21
ראומה
22/02/13 18:17
 
אורי מילשטיין
22/02/13 21:42
22
רויטמן פסח
22/02/13 19:07
 
וייס2
22/02/13 22:00
 
לליצן הראשי
23/02/13 14:37
23
עליונה דורנר
22/02/13 19:08
24
Yosef Agmon
22/02/13 20:06
 
חשדנית
23/02/13 08:59
25
עוזי דיין
22/02/13 22:06
26
חוקר תוארים
22/02/13 22:15
 
אורי מילשטיין
22/02/13 22:30
27
כשל מערכתי ענק
23/02/13 05:53
 
עבד גם על שרה
23/02/13 06:02
 
ביחד, לכן הקשר
24/05/13 14:45
 
זה אמיתי ?
6/08/16 12:40
28
שלמה נקדימון
23/02/13 06:37
29
Sharon Gariv
23/02/13 06:42
 
צ'רצ'יל
23/02/13 06:48
 
Sharon Gariv
23/02/13 06:54
 
וייס
23/02/13 06:59
 
יאיר לפיד
23/02/13 07:07
 
אורי מילשטיין
23/02/13 09:35
 
רק על ישראלים פתא
23/02/13 14:54
 
נוכל מסוג טפיל
23/02/13 20:54
30
בן אפרים
23/02/13 16:44
 
אורי מילשטיין
23/02/13 18:17
 
בן אפרים
24/02/13 15:39
31
גיגי
23/02/13 18:38
32
יואל קורנבלום
23/02/13 19:34
33
אילספ
23/02/13 20:04
 
אורי מילשטיין
23/02/13 22:52
 
לא חבר ולא לוחם
23/02/13 23:22
 
אילספ
24/02/13 06:45
 
חשדנית
24/02/13 13:47
34
ביבר.
23/02/13 20:55
 
אורי מילשטיין
23/02/13 22:59
35
הנגעלת
23/02/13 23:19
36
הסטוריון דמיקולו
24/02/13 00:16
 
אורי מילשטיין
24/02/13 06:47
 
לחנן שלום
24/02/13 08:27
 
לצבא של אז
24/05/13 15:03
37
תימני
24/02/13 02:25
38
קורןנאוה טבריה
24/02/13 04:19
39
קורןנאוה טבריה
24/02/13 04:43
40
אליפז+גימלאי צהל
24/02/13 06:23
41
דידה
24/02/13 07:26
42
שמןאל
24/02/13 08:16
43
פועה
24/02/13 09:21
 
אורי מילשטיין
24/02/13 10:13
 
דר' אורי מילשטיין
24/02/13 12:46
44
אנונימי
24/02/13 09:23
 
אורי מילשטיין
24/02/13 11:15
45
רמי אלקיים
24/02/13 09:25
46
הנגעלת
24/02/13 11:48
47
איתן טופר
24/02/13 11:54
48
הנגעלת
24/02/13 11:55
49
השר יובל שטייניץ
24/02/13 12:35
50
השר שטייניץ
24/02/13 12:41
51
חשדנית
24/02/13 13:55
 
בר ברע
6/08/16 17:10
52
חשדנית
24/02/13 14:05
53
חבר לכיתה בי"ב
24/02/13 14:17
54
הנגעלת
24/02/13 14:49
55
מתקן אדם
24/02/13 16:02
56
ד"ר זיגמונד
24/02/13 18:01
57
הנגעלת
24/02/13 19:03
58
עידןסובול
24/02/13 19:30
59
rinat
24/02/13 20:26
 
אורי מילשטיין
25/02/13 00:30
60
אלון פלג
25/02/13 01:39
 
הנגעלת
25/02/13 08:37
 
בר ברע
6/08/16 17:17
 
הנגעלת
25/02/13 08:44
 
אורי מילשטיין
25/02/13 10:38
 
אלון פלג
28/02/13 01:09
61
מכיר
25/02/13 05:57
 
אורי מילשטיין
25/02/13 11:09
62
הנגעלת
25/02/13 21:41
63
אבינועם
2/03/13 01:56
 
המגיב 1
3/03/13 09:35
64
פנחס ועדנה לויתן
2/03/13 13:25
 
יוצא קיבוץ
3/03/13 09:44
 
הרואה במראה
2/08/15 00:02
65
מייקל
2/03/13 19:40
66
מייק אלדר
8/03/13 14:12
 
נפתלי גור אריה
9/03/13 17:50
 
מייק אלדר
15/03/13 12:48
 
אורי מילשטיין
24/03/13 12:16
 
נפתלי גור אריה 1
9/03/13 18:01
 
פיני זרביב
9/03/13 22:45
 
אורי מילשטיין
12/03/13 08:53
67
הצופה מן הצד
9/03/13 21:11
 
ראומה
25/03/13 12:47
68
ב.ניצן
9/03/13 21:54
69
ישר ולעניין
10/03/13 00:43
 
אורי מילשטיין
12/03/13 07:52
70
שאול פורת
28/03/13 15:42
 
הגבילו
24/05/13 15:11
 
וסיפא
24/05/13 16:49
71
לא משנה
31/03/13 14:53
 
אורי מילשטיין
1/04/13 10:30
72
קטי
16/04/13 10:09
73
קטי
16/04/13 10:14
74
קטי
16/04/13 10:32
75
היסטרית
24/05/13 14:51
76
אלי דהן
17/06/15 12:20
77
סהר שוקר
5/08/15 23:18
 
אורי מילשטיין
6/08/15 08:57
78
Ann
6/08/16 08:21
79
יש מיש
6/08/16 11:29
80
פרופ' צחור
6/08/16 12:30
81
בסיירת מטכ"ל, חנן
6/08/16 12:46
82
עזרא מנצור
6/08/16 16:58
83
ישראלה
7/08/16 00:10
84
פיני 50
7/08/16 10:07
85
ddbb
7/08/16 22:29
86
קורןנאוה טבריה
20/08/16 19:02
87
מוטי 11
19/08/17 11:07
88
חיים שמש
20/11/18 05:27
89
גינגי רחובות
3/07/19 11:21
90
גינגי רחובות
3/07/19 11:41
91
alice
3/07/19 11:50
92
גיורא גורדין
28/07/23 19:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה על ביצוע "בדיקה שקטה" - בטרם יוחלט אם יש צורך במהלך חקירתי פומבי, כדי לברר האם יש אמת בחשדות שנחשפו ב-News1 נגד שר החינוך גדעון סער ו/או האם גורמים מסוימים מנסים להפלילו שלא כדין. הבדיקה הוטלה לביצוע על-ידי משטרת ישראל.
18/02/2013  |  יואב יצחק  |   תחקירים
כלי התקשורת הגדולים בישראל מסתירים מידע חדשותי וסנסציוני מהציבור הרחב, בדבר חשדות לעבירות פליליות שביצע שר החינוך גדעון סער. כך עולה מבדיקת News1. ההסתרה נעשית תוך מעילה בתפקידם הציבורי והעיתונאי.
17/02/2013  |  יואב יצחק  |   תחקירים
הפרשה שלהלן אותה אנו חושפים ב-News1 מעידה על חציית קווים אדומים נוספים מצד עורך הדין יוסי כהן, שאינו נמנע הפעם מרקימת עלילת כזב נגד שופט בישראל, רפי ארניה, וזאת במטרה לשבש ואף להטות משפט פלילי, ולחלץ עצמו מהכזבים שמסר ללקוחו, אריאל מרקוס. הלקוח הסתבך בגלל עו"ד כהן במאסר למשך שנה, במקום עונש קל יותר כפי שנגזר על נאשמים אחרים בפרשה.
28/01/2013  |  יואב יצחק  |   תחקירים
הנהלת קופת חולים מכבי הולכת ומסתבכת בפרשה חמורה, העלולה לחייב התערבות הן מצד בית המשפט והן מצד משרד הבריאות. עיקרה: קופת החולים גבתה תשלומים חודשיים באופן בלתי חוקי מחולים כרוניים ומחולים קשים, ובהם מחולי סרטן.
08/12/2012  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בוריס אליאב הוא אקורדיוניסט. הוא מלווה זמרים רבים כבר שנים רבות, וביניהם גם את שרית חדד. אבל ה'קונצרט' של חייו היה לפני קצת יותר משנה. מספר אליאב: "בספטמבר 2011 אבא שלי היה במצב סופני. שלושה ימים לפני מותו החלטתי שחייבים לקנות לו חלקת קבר בבית הקברות ביהוד עוד לפני שהוא הולך לעולמו".
02/12/2012  |  דוד חרמץ  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il