מוטיל בן פייסי החזן בהבחינו שכיתום יש לו פריביליגיות הנובעות מרחמי הסביבה, הביע את אושרו במשפט "אשרי, יתום אני". ברוח זו נביע תקווה שמספר מנהיגים יפנו את הזירה ויתפטרו ובכך ייתמו אותנו מנוכחותם. בראשם מככב
יאיר לפיד.
נראה שיש קונצנזוס חוצה מפלגות ושדרות העם בדבר אי-התאמתו של יאיר לפיד לתפקיד שר האוצר. בראיון שהעניק ל
נחום ברנע טען שמתנגדי המע"מ 0 מתחלקים ל-3 קבוצות: אינטרסנטים, פוליטיקאים שפוסלים כל רעיון שלא נהגה על-ידם, וכלכלנים שפוסלים כל הצעה של אלה שאינם מקבלים את הצעותיהם. סביר להניח שאם קיינס, פרידמן וסמואלסון היו מצטרפים לשלילת מע"מ 0 היה האלכימאי לפיד טוען שקיינס הוא אנטישמי ושני האחרים הם שני יהודים ששונאים את מוצאם.
לפיד הגדיל ואמר שאם חברות במשק לא יורידו מחירים אזי הוא יטיל פיקוח על המחירים. במילים אחרות הוא יחזיר אותנו לתקופת דב יוסף. כל מי שמבין בכלכלה יכול להסביר כיצד פקוח גורם לעיוות ועקיפת הפיקוח. התועלת היחידה שיכולה לנבוע מימנו היא העסקת צבא פקחים שינסה, ללא הצלחה, לאכוף את הפיקוח ובכך תצומצם האבטלה. מניתי כאן מעט מתוך מבול פניני לשון, שלרוב חושפים עברית קלוקלת, המופרכים על-ידו.
כדרכו הוא אינו מתבלבל כשהוא אומר דבר והיפוכו כגון: גילוי הבנה לרצון לרדת מהארץ ולאחר כשנתיים לתקוף רצון זה. או להציג את הירידה הצפויה במחיר החשמל כפעולה יזומה בה בשעה שההעלאה בזמנו הייתה עקב מחסור בגז והמעבר לשימוש במזוט. או להבטיח ששנת 2015 תהיה טובה יותר. אז ככה שלא. מסתמן שהמשק נכנס לתקופת דפלציה, מדד 0.3- בספטמבר מצביע על כך. לשר האוצר אין ידע מינימאלי כדי להבין את התהליכים.
לו לפחות היה טורח למנות סגן שר מקצועי. יתכבד נא ויפנה את כיסאו לפני שהנזק יהיה קשה לתיקון. לפני שיתפטר כדאי שיודיע על בטול מע"מ 0 ובמקומו יבטל מע"מ על חשמל, גז ומצרכי יסוד וכן יכפיל את שכר משרתי החובה.
ללא כוונה ייתכן שהוא יצליח בשני מהלכים כלכליים. הראשון, אם 300 א' ישראלים יעברו לברלין הדבר יקל על שוק הדיור. השני, ייתכן שהשוק זיהה שהקברניט הכלכלי אינו מיומן והוא מוביל את המשק להתנגשות בקרחון ולכן הוא מפחת את השקל מהלך שעוזר ליצוא.
לכן יתכבד מר לפיד וישב בביתו, המדינה אינה חיית מחמד או תוכנית בידור, ויעלה את הגיגיו על הכתב. אולי יקבל פרס נובל, אם אובמה יכול גם לפיד יכול, והרווח יהיה כפול. יהיה לנו זוכה פרס נובל וגם ניפטר מעונשו של זה.
או אז נוכל להגיד ש"אשרינו יתומים אנו" בלשון הווה.