|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

תרבות השקר

שלום לא עושים עם אויבים. עם אויבים עושים מלחמה ולאחר שמכניעים אותם מכתיבים שלום. זה מה שעושים גויים – לא יהודים
24/02/2015  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   תגובות
מתוסכל. אמנון אברמוביץ' [צילום: פלאש 90]

שני קטעים מצמררים מופיעים בספר המונומנטלי "תולעת יעקב ודוד ישמעאל", ושוב שואבים אותנו דרך צוהר צר אל תיבה שבה צף כעובר העולם כולו:

"ההתנהגות סביבי", כתב היהודי פליקס גולדשמידט מלייפציג בשנת 1934, בהיות היטלר כבר שנה בשלטון, "אינה פוגעת כהוא זה במצב רוחי הטוב או בעבודה. טוב לדעת שאנו נמנים עם סוג שונה של אזרחים, שמאז ומתמיד תרמו לשגשוגה של המדינה, שהקריבו שנים-עשר אלף גיבורים על מזבח המולדת..." (עמ' 39).

מפקד הגסטפו באיזביצה, קורט אנגלס... היה לו עוד עוזר אחד, ילד יהודי, מוישל'ה. מוישל'ה היה מווינה. הוא טיפל בגינה. אנגלס היה מדבר אתו על גידול פרחים. הוא חיבב אותו. "אתה בחור טוב", היה אומר לו. "אתה תמות אחרון, ואני אישית אירה בך, שלא יכאב לך". בלאט העיד במשפט שמפקד הגסטפו עמד בדיבורו (עמ' 242).

"שלום עושים עם אויבים"

אז עם מי עושים מלחמה? היה נדמה לי כי עד כה, לאורכה של ההיסטוריה, מלחמות הן שהביאו לשלום וכמעט תמיד שלום הפיץ מלחמה. כלומר, מלחמה פרצה מתוך שלום. האם באמת עושים שלום עם אויבים? כמובן שלא, זה בלוף בולשוויקי. פעם המלה בולשביק נכתבה ב'ב' – לא ב'ואו'. אבל ראו שיש צורך בתרבות שיווק... ובכן, שלום לא עושים עם אויבים. עם אויבים עושים מלחמה ולאחר שמכניעים אותם מכתיבים שלום. זה מה שעושים גויים – לא יהודים.

"ככל הגויים"

את הסיסמה הזאת שמענו רבות בבית הספר ואחר כך ברחוב החברתי, התרבותי והפוליטי. איפה לא? להיות ככל הגויים. כשהייתי ילד זה נשמע כ'חול הגויים' ולכן נשמע לי הגיוני מאוד. כי הגויים הם כחול על שפת הים. נכון, במזרח היה הרבה יותר אדום על שפת הים, באירופה כולה האדום זרם כי אירופה שרפה את יהודייה – אבל אצלנו כולם רצו תמיד להיות ככל הגויים. סליחה שאני כותב על דברים עצובים, אבל גם עכשיו, כעבור שבעים ויותר שנים אני שואל – מה אתם מתאווים להיות ככל הגויים?

הסיסמה הזאת משמשת כמובן גם להציג את ה'שלום' שעושים עם אויבים ככל הגויים - וזה עוד בלוף. התחבקנו עם הגויים ושכחנו את השריפה. לא רק את העבר הקרוב שכחנו – שכחנו הכל. באחד הקיבוצים המסופסרים על-ידי מוסדות המדינה ומסובסדים כהלכה, שמע מחברו של הספר המונומנטלי "תולעת יעקב ודוד ישמעאל" את אחד החברים לוהט: "אני צריך להילחם על חברון רק מפני שאברהם השתין שם לפני אלפי שנים?". זה בהחלט מעניק מבט של שלווה על פני ההיסטוריה האנושית שבחרה להתנגש ביהודית. שלא בצדק.

באמת שכחנו כבר עם מי עושים שלום ועם מי עושים מלחמה. חיבקנו את ערפאת על כל מרפסת ומול כל מצלמה וטיקסנו אתו עצה על כל פיסת דשא ירוקה, בכל בית לבן. מרוב אהבה ודמעות של התרגשות פצחנו ללא הרף בשיר של איינשטיין: יש ערימה של חברה על הדשא... אגדת שלום בדשא עכשיו. ערפאת פרץ לתוך חיינו והפך לבן משפחתה של לאה רבין. כשחיבק אותה בביתה קרא לה אחותי בתמורה. אז אני חוזר לשאלה שכבר שאלתי בעבר: שלום עושים עם אויבים? פה הרי מדובר באחינו ערפאת... אז שלום עושים עם אחים, לא?

בול-שיווק

בולשביקים לא נולדו אתמול אחרי הצהרים וגם החברים יוסי שריד, ביילין או פרס לא המציאו את התהליך הפוליטי הזה. ככלל, למילה גם יש משמעות עצומה בהבנת תהליך בולשביקי מדוקדק. קחו למשל משפט תמים מתוך העיתונות: "שגרירי ארה"ב מבטאים כהלכה וברהיטות את המדיניות שמתווה מחלקת המדינה". אין כל רע במשפט הזה. ואז מוסיפים לו את המילה גם והכל מתיישר בכיפוף נעים: "גם שגרירי ישראל...".

צריך להבין שהשמאל בארץ טיפח דת עבודה חדשה באמונה לוהטת שאדי אלכוהוליה לא התפוגגו מאז רוסיה עד היום. גם ההדים - לא. הדת לא נזנחה. היא התרבתה, לבשה פנים, הורידה חולצות, לבשה מסיכות והפיצה ניחוחות של שקר, כזב וכחש בכל רובדי ומרבדי חיינו.

סטלין – להזכיר, הרוצח האולטרע-קולוסאלי שרצה לשעבד את העולם לתשוקותיו - היה 'שמש העמים' בגלקסיה שלנו ואצלנו בארץ טיפחו מצעדי גאווה ואהבה ולמענו. ידעו שהוא רוצח ושקרן והעדיפו להסוות את הדברים ולמכור אותו כשמש לעמים וגם לציבור המטומטמים – אנחנו.

באותו אופן 'מכרו' לנו את אוסלו כתהליך שלום ואת ערפאת כאח שלנו. האנשים שעשו זאת הם אנינים ונאורים וזה מצדיק את המאמר התלמודי המעייף: אניני עירך קודמים. רגע, קנית את ערפאת? אז על תברח, מגיע לך גם בול של הנחה. בול שיווק.

איך עושים זאת?

ראשית אומרים שאין טעם להילחם במקום שאברהם השתין בו לפני אלפי שנה כי זה היה מזמן והמקום עטוף קורי עכביש שמגיעים מלבנון. כלומר מדובר בכלל ברמת השתן בדם ולא בקורות חיינו הנשפכים על האדמה בצורת דם. לא מדובר באויב אכזרי המפלל למותי ולמותך – אלא בשתן שעלה לראש שלנו. מה אנחנו בכלל מחפשים שם, על חתיכת נדל"ן מושתנת? מה אנחנו בכלל מחפשים בכל מקום?

הסיסמה השנייה – אחרי השתן – היא האמירה הנבונה והאנושית: 'קדושת החיים מעל לכל'. נכון. אבל במקרה שלנו הקדושה היא גם מעל לחיים. הכוונה שלהם הייתה שאין מה לקדש נדל"ן, רעיון - כי החיים חשובים יותר, הרבה יותר. מצד אחד – הם אומרים – ניצבים החיים וקדושתם ומצד שני – מה? בשם קדושת החיים נכנסו בעל כורחנו לתהליך אוסלו, חיבקנו את רוצחי עמנו בפעם השנייה בתוך יובל שנה, עכשיו חילקנו להם נשק (עדין בשם קדושת החיים שלנו) – ומה קרה? הם החלו לרצוח שוב באותה מיומנות אבל עם הנשק שלנו. שוב נשפך דם יהודים על האדמה. נדל"ן של מי? זה מחזיר אותי להשתנה ההיא, הראשונה: האם באמת חשוב היכן השתין אברהם?

שקרים בטלים בשישים

לשם קינוח אביא פה ועכשיו כמה דוגמאות של שקרים הבטלים בשישים, בשישים אלף לפחות. לכל אחד מכם ישנן בוודאי דוגמאות בשפע שהוא יכול להערים אותן על מאזני האומה בניסיון 'אחרי רבים להטות'. אני תורם פה כמה משלי.

אלף – במאמר ב'הארץ' 13.8.99 כתבה הגברת יולי תמיר, פרופסור לפילוסופיה שכיהנה בקליטה ולאחר מכן הקליטה כשרת החינוך, "כולנו הרענו (תרועה) להסכם אוסלו למרות שלא נולד באופן דמוקרטי, המגעים היו חשאיים (למעשה פליליים), לא הייתה שקיפות ושיקרו לציבור (למכביר). בעניין זה, מה שהימין טען היה נכון... רק ברגע האחרון הוא הוצג כמין עסקה של לקבל או לדחות.

היו פגמים דמוקרטיים קשים בתהליך הזה (רמאות). בכל זאת אימצנו אותו בהתלהבות (מי?), ומבחינתי בצדק...אני מניחה שאנחנו לא רוצים שלום דיקטטורי (יש דבר כזה?), זה לא. אבל גם זו שאלה שקשה לענות עליה בכנות (כנות, מה זה?). כי אם היו אומרים לנו – בסדר, רבותי. תהיה פה דיקטטורה לשנה ובסופה יהיה שלום, והשלום הזה יביא לרווחה וצדק, האם אנו קונים את זה (מי יביא לסופה של הדיקטטורה ולמה?) או לא?... מבחן התוצאה (המטרה מקדשת את האמצעים) הוא פה חשוב מאוד".

זו גר

סתה של שרת החינוך לעתיד לבוא וכך היא גרסה גם את הדמוקרטיה לפתיתי אבק ממוחזרים, נישאים ומתנשאים ברוח האקדמאית (התגובות בתוך המרכאות הן שלי).

בית – בעקבות דשדושו של רבין בבחירות התסיסה הממשלה שלו סוכן-פרובוקטור בחבית שמפניה וכך בא אל העולם אבישי רביב שיצר את השקר הבולשיטיווקי כאילו הימין מסית נגד ממשלת רבין וקובר אותו חיים בארון מתים. סוכן זה גם סיפק את הנשק הממשלתי שבו כביכול ירה יגאל עמיר בראש הממשלה. מה שיגידו אנשי השב"כ להצדיק את עצמם ואת מעשיו של כרמי גילון מנהיגם ייפול על אוזניים אטומות מרוב שקרים שהלכו ונערמו כהרים של שלג שחור עוד בימיו האחרונים של קו 300 המפורסם. שקר טוב הוא טוב כל עוד הוא משרת אותי, אמר יוסי שריד לעצמו.

גימל – אמנון אברמוביץ, שנשרף כלפיד למען תפארת עם ישראל, הוא עיתונאי מצוברח ומתוסכל. הוא האיש שחשף את נכלולי ממשל רבין-פרס וגילה לנו כי אבישי רביב, הדמות המרכזית ברצח רבין, הינו סוכן-פרובוקטור של הממשלה שלנו, בראשה ניצב רבין. בסגנון הידוע לשמצה, כפי שבא לידי ביטוי בכל משפטי הראווה שערך הקרמלין, לפושעי המשטר, גם אברמוביץ' היכה על חטאו אמר כי אילו היה יודע כמה הגילוי הזה יואיל לימין – היה שומר על שתיקה... אברמוביץ, למי שעדין לא איתר אותו, הוא סמלה המוסרי של הנאורות הישראלית בכל דורותיה. הוא הכוהן שהכשיר את שרון והפך אותו לאתרוג במקווה של המדינה.

דלת – שרון היה אב בית הדין שהכריז על 'דין נצרים'. הא – רבין הוא זה שנימק, בניסוחו המרהיב של הצמד פרס-ביילין, את ייבוא כנופיית המרצחים של ערפאת מתוניס בטיעון הפשיסטי כי 'הם יעשו לנו את העבודה' בלי בג"ץ ובצלם. ערפאת, ניתן לנו להבין, הוא החלום הרטוב של רבין. הלחות שהרטיבה את סדיני חלומותיו - היא דם הרוגינו.

כלומר, במלים נרדפות, ידוע ידע מר ביטחון כי לא מדובר פה ב'תהליך שלום' ולא בחזון מזרח חדש בתיכון שבו מלמד פרס. מדובר באחיזת ידיים שהביאה לאחיזת עיניים. כאילו שמר ערפאת וחבר מרעיו יעשו כאילו למעננו כאילו סדר מתחת לשולחן ובאופן לא חוקי כאילו לשמחת-זקנתנו. לשם כך יספק להם מר ביטחון נשק (לא כאילו) שיחולל פלאים וירה ביהודים... ואו – וכן הלאה...

הרמת מסך

פליקס גולדשמידט כבר לא אתנו. גם מוישל'ה ניספה בשואה. הם שני בניה של אימא שלנו. שניהם חיו בתוך השקר הגדול והנורא. העם היהודי חי כבר מעל אלפים שנה ויותר בתוך שקר עצום שהתעצם והלך ככל שחלפו השנים. את השקר הזה המציאו נוצרים פגאניים (לא כל הנוצרים היו פגאניים) שהמציאו כנסייה שהפיצה אותו בעולם כולו כתורת מוסר ואהבה. השקר הזה עזר להם במהלך השנים להשמיד קהילות יהודיות בשם שמים ובקדושה מסחרית, לדחוק אותנו לתוך גטאות, לחבר אותנו לעכברים שהפיצו יחדיו בחדווה את המוות השחור על פני אירופה. לבסוף שרפה אירופה את יהודייה ככינים ועתה היא מכינה עצמה לקטע הדרן בארץ ישראל. תראו את מי אנחנו אוהבים (תמיד)? את הרוצחים שלנו.

אחותי, אומר ערפאת לגברת לאה האלמנה ומחבק אותה בביתה. האם היא יודעת מה עושים בכפרים הערבים לאחות שזנתה? אתה בחור טוב, אומר אנגלס לילד הפרחים שלו. פליקס עדין מתדפק על דלתות בתיהם של גרוסמן, עוז, פרס, פרנקנטל, פונדק ורבים אחרים – אבל הם לא פותחים. תגידו שאני מגזים, שאני מסלף, שאני משקר - בבקשה, תוכיחו.

המחבר אוהב את השקר ושונא את השקרנים
תאריך:  24/02/2015   |   עודכן:  24/02/2015
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרבות השקר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יעקב עמר
24/02/15 12:23
2
יואל ק
26/02/15 05:56
 
א.ש.
26/02/15 09:23
3
א.ש.
26/02/15 15:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הצטרפותה של ציפי לבני והתנועה למפלגת העבודה, נתנה דחיפה משמעותית למערכת הבחירות של מפלגה זו, שעד אז הייתה מדשדשת בסקרים. מפלגת העבודה והפרשנים ראו במהלך זה כמהלך אסטרטגי מנצח.
24/02/2015  |  ד"ר אברהם כרמלי  |   מאמרים
לתפארת המקליטים על נתניהו לבטל נאומו בקונגרס האמריקני המפגינות למען סייעת נוספת בגני-הילדים - לחקירה משטרתית קק"ל וההצהרות הפופוליסטיות של יאיר לפיד פרסומות יקרות הפוגעות בכסף הציבורי
24/02/2015  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
למי שלא שם לב לכל התהליכים המתחרשים בשווקים כנראה שממתין יתר על המידה למשהו אחר. בעוד שהשווקים האמריקנים ממשיכים להיות חיוביים ישנם משקיעים בעולם שהחלו לבחון בחיוב השקעה גם ביבשת הישנה (אירופה).
24/02/2015  |  גיא חזן  |   מאמרים
ב-9 בינואר 2015, פרסם השבועון הגרמני "דר שפיגל" מאמר שכותרתו: "הסוד של אסד: עדויות מצביעות על חתירה של סוריה לנשק גרעיני". מאמר מעניין זה התבסס בחלקו על עובדות ידועות ובחלקו על עובדות שהודלפו לעיתון, וכן על הערכות וספקולציות. על-פי המאמר, סוריה לא ויתרה על שאיפותיה לפתח נשק גרעיני בעקבות השמדת הכור הגרעיני שלה בזמנו, שבנייתו סמוך לעיר דיר א-זור שעל גדות נהר הפרת, כמעט הושלמה בעזרתה של קוריאה הצפונית. במקום זאת, כך על-פי דר-שפיגל, היא מצויה בתהליך של הקמת מתקן גרעיני חדש סמוך לעיר קוסייר, קרוב מאוד לגבול סוריה-לבנון. העיתון מסתפק בלציין מידע מודיעיני ממקורות אנונימיים ולפיו המתקן קשור לפעילות גרעינית, ללא הערכות נוספות בדבר טבעו והאם מדובר בכור גרעיני ו/או מתקן להעשרת אורניום (שני סוגי המתקנים יכולים להפיק חומר בקיע - החומר שממנו מייצרים נשק גרעיני). המאמר התקבל בקהילה המקצועית במידה רבה של ספקנות, כאשר חלק הביעו ספקות באשר למהימנות המידע ואחרים פירקו את תוכן הידיעה לחלקיו וערערו על כל נתון עד כדי הכרזה עליה כמתיחה (Hoax).
אם בשבוע שעבר כשהייתה סערת שלגים היה קורה משהו בכבישים, ברכבות, בשדות התעופה או בנמלי הים, באתרי החדשות כבר היו משמיצים את משרד התחבורה ומנכ"לו עוזי יצחקי. אבל כלום לא קרה, אז להוקיר מה פתאום? למה מה קרה?
24/02/2015  |  ד"ר יאיר ויסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
הסבר אפשרי למחדל המבצעי של ה-7 באוקטובר; הניצחון האמריקני במלחמת העצמאות בקרב יורקטאון שבווירג'יניה בשנת 1781; כיבוש גשר הדנובה ליד וינה בשנת 1805; כשלון נפוליאון ברוסיה בשנת 1812;...
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il