|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

הקשר בין הגוף הנפש והבית שבו חיים

אנחנו אוהבות להיראות טוב, להרגיש טוב וכמובן אוהבות שמחמיאים לנו, לכן אך טבעי שנשתדל להשקיע במראה שלנו בית חייב להיות פונקציונלי ולשמש את הדיירים בשלבים שונים ובגילאים שונים
27/04/2015  |     |   כתבות   |   תגובות
האם המטבח עמוס בכלים לא שימושיים? [צילום אילוסטרציה: AP]

האמרה המפורסמת "נפש בריאה בגוף בריא", כבר מזמן קיבלה תוקף אצל כולנו. חשבתן פעם מה גורם לנפש שלנו לאושר, לשמחה ולעוד שלל רגשות חיוביים? אני מניחה שרוב התשובות יהיו דומות, רק אצל אנשים שונים יופיעו בסדר שונה. לדוגמא: אהבה, זוגיות, ילדים... כמו-כן, רגעים בהם אנו מציינים נקודות מפתח בחיינו כמו: סיום בית-הספר, לידה של ילד, קבלת תואר באוניברסיטה, קידום בעבודה ועוד.

אז בואו נעצור לרגע לפני שכל הדברים האלו קורים בחיינו ונתבונן על כמה דברים חשובים עוד יותר שבלעדיהם שום דבר ממה שאמרנו קודם לא היה מתקיים.

הגוף הנפש והסביבה שבה אנחנו חיים

אנחנו אוהבות להיראות טוב, להרגיש טוב וכמובן אוהבות שמחמיאים לנו. לכן אך טבעי שנשתדל להשקיע במראה שלנו. כחלק ממאמצינו להראות טוב, אנחנו מבקרות אצל הספר, אצל הקוסמטיקאית, משתמשות בתכשירים קוסמטיים (קרמים, איפור, בושם וכדומה) וכמובן מגיעות באופן קבוע לפעילות גופנית שמותאמת במיוחד לצרכים שלנו הנשים.

הגוף והסביבה - בבואה אסתטית רגשית

כפי שאנו מתייחסים למראה החיצוני שלנו בחיים, באותה דרגת חשיבות צריך להתייחס גם לסביבת המגורים בה אנחנו חיים. כל פריט, חפץ ואביזר בבית, אנחנו שופטים מבחינה אסתטית. אבל זה משפיע עלינו ברמה האנרגטית לא פחות מאשר מהבחינה האסתטית. וינסטון צ'רצ'יל אמר: "קודם אנו מעצבים את ביתנו ובהמשך הבית שלנו מעצב אותנו". הוא הבין שהאופן שבו הבית שלנו מעוצב, מבחירת הצבעים על הקירות, סגנון הריהוט, גווני האור היוצאים מגופי התאורה, משפיעים ישירות על ההרגשה, על התחושה שאנו חווים בעת השהייה בבית ומשליך ישירות על התנהלות אורך החיים שלנו.

בעבר, האישה הפגינה את טעמה באמצעות הלבוש שלה ומכאן היינו מקבלים רמיזות כיצד צפוי להיראות ביתה. היום מרבית הבתים מעוצבים על-ידי אנשי מקצוע ומומחים לעיצוב. חשוב לבחור מתכנן שמתאים את עצמו לאופי, לטעם והתקציב של האנשים שחיים בבית.

לפעמים, כאשר המתעניין נותן דרור לטעמו האישי בלבד, קשה למצוא קשר ישיר בין האדם הגר בבית, לבין העיצוב של ביתו. ברצוני לחדד את האמרה "בית יפה, כלים נאים ואישה יפה מרחיבים דעתו של אדם". נשים העוסקות בטיפוח אישי, עוסקות בספורט ומקפידות על תזונה נכונה, הן מקרינות בשפת גופן חיוניות ומראה צעיר ורענן. במובן מסוים ניתן להשוות את הדבר גם לעיצוב של בית. בעיצוב ובתכנון מראש של הרהיטים, הצבעים, התאורה והחללים בבית על-ידי משחקים של אור וצל, מקבלים דגשים על חללים ופינות בבית. כל זה משפיע על ההרגשה הכללית ומשפיעים על מצב-הרוח.

בית חייב להיות פונקציונלי ולשמש את הדיירים בשלבים שונים ובגילאים שונים, בדומה לזה גם גופינו חייב לשרת אותנו בתקופות שונות בחיים. פעילות גופנית עוזרת לגוף לתפקד נכון עם השינויים הפיזיים.

מסתבר שאנשים החיים בסביבת מגורים לא מוארת, לא מאווררת, באי סדר ובלגן, גורמים לעצמם לירידה בתפקוד היומיומי, בחוסר אנרגיה, בחוסר מוטיבציה, ופוגעים בזרימת איכות חיים תקינה. אנשים אלו ירגישו שהם "תקועים" וצועדים במקום אחד בחייהם, הם יסבלו ממחלות גוף ונפש.

לעומת זאת, אנשים שסביבת המגורים שלהם מוארת, מסודרת, נושמת אוויר נקי וצח, מאובזרת בפרחים ריחניים ומצעים נקיים, ייהנו מתפקוד גבוה יותר, שמחת חיים, בריאות, כוח מניע ורצון לעשייה, להצלחה ולהישגים גבוהים. תחושת רעננות וערנות גופנית, ניתן להשיג באמצעות פעילות גופנית שמזרימה אנדורפינים למוח המשפרים את הערנות ושמחת החיים.

האור בבית כמו ספורט לגוף

בדומה לנאמר על סידור הבית, פעילות גופנית תורמת לטיפוח אורח-חיים נכון ובריא יותר. הפעילות הגופנית המודרכת והמותאמת אישית לצרכי האישה, משפרת את רמת התפקוד, הדימוי העצמי ומעוררת תחושה של מוטיבציה ורצון להצלחה בין אם זה מלווה בירידה במשקל או סתם מוטיבציה להתמיד להגיע לאימון שלוש פעמים בשבוע.

לאחר פעילות גופנית מופרשים לגוף הורמונים ואדרנלין שמשרים בנו תחושה טובה. מניסיון של נשים רבות שעסוקות כמוני, בלכתנו להתעמל והשארנו אחרינו מטלות כגון: בית מבולגן, השלמת קניות, וגם מטלות שקשורות לילדים או עבודה, בשובנו הביתה אנו רגועות ושלוות יותר, עם אנרגיה חיובית לעשייה והפלא ופלא ההספק עלה ו"תקתקנו" הכל הרבה יותר מהר ובפחות לחץ.

המסקנה ברורה - סביבת המגורים בה אנו חיים ופעילות גופנית קבועה, הם שני מרכיבים חשובים בבסיס שלנו ליצירת איכות חיים תקינה ובריאה.

כמו כולם, לפעמים, גם אני רוצה להמשיך לישון עוד קצת... אבל כאשר אני חושבת על סדר היום שעומד לפניי בכל בוקר, אני שולפת את ה"קלף המנצח" שלי שתמיד עוזר לי לעמוד במשימות. הפתרון שלי הוא מייד לקום, להתארגן ולרוץ לסטודיו לשיעור התעמלות, שיעלה לי את האדרנלין, שבזכותו אוכל להמשיך לתפקד לאורך כל היום. אני חייבת למלא מצברים ולהגיע לשלווה פנימית, כדי להתמודד עם העבודה המורכבת שלי, הדורשת ריכוז יצירתיות ותעצומות נפש. והרי כבר אמרתי שנפש בריאה חייבת גוף בריא.

תכנון סביבת מגורים דורשים יצירתיות, אנרגיות, תעצומות נפש. אסתטיקה היא מילה בעלת משמעות רבה עבורי, בתהליך תכנון סביבת מגורים. אני משתמשת באסתטיקה בכל רובד בחיי. ראשית, בעבודות התכנון והעיצוב שאני מבצעת כדי להגיע לתוצאה הרמונית ומתאימה לבני הבית אותו אני מתכננת. כמו-כן, ברמה האישית - בסביבת המגורים שלי / העבודה שלי וכמובן במראה החיצוני שלי (גופי) ומה שאני משדרת ללקוחות שעומדים מולי.

האסתטיקה שאני מקפידה עליה עוזרת לי לרצות לפעול ולהספיק הרבה וגורמת לי להגיע להישגים ולהצליח. אין לי ספק שאם לא הייתי עובדת / חיה בסביבה מסודרת ומאורגנת, אילו הייתי מוותרת לעצמי על פעילות גופנית מסודרת וקבועה, ההישגים שלי ברמה האישית והמקצועית היו נמוכים יותר.

טיפים לעצב את הבית כהשלמה לעיצוב הגוף

כדי להמחיש טוב יותר את כוונותיי, ריכזתי מספר טיפים שעשויים לייצר סביבת מגורים נעימה, בנגיעות קטנות ובתקציב נמוך. כמובן שתמיד אפשר להשקיע יותר בהתאם לתקציב, על-מנת לעשות שינויים משמעותיים יותר.

  • חדר השינה שלכן: האם הוא מזמין, נוח ורומנטי? אם כן, זכיתן. אם לא, בואו נהפוך אותו לכזה. ראשית, נבין כי חדר שינה ממלא את הצורך שלנו להגיע אליו כדי לנוח, להירגע אחרי יום עמוס והוא גם המקום הזוגי והפרטי שלנו ולכן המשימה הראשונה היא לגרום לחדר להיות כמה שפחות עמוס בפריטים מיותרים. חדר שינה אידיאלי מכיל בתוכו מיטה, שתי שידות לילה, ארון, שידת איפור (במידת הצורך) וטלוויזיה. את המיטה נאבזר במצעים נעימים מבד כותנה (כותנה מיצרית אם אפשר) בגוונים רגועים - לבן, אפור, אפרסק, סגול לילך וכדומה. אני באופן אישי לא נוטה להשתמש במצעים מקושקשים שמעמיסים על המראה. לחלון נבחר וילון חצי שקוף, נניח על שידות הלילה גופי תאורה דקורטיביים עם גוון אור חם, נמסגר תמונה אחת או שתיים נבחרות מחיי הזוגיות שלנו, נפרוס שטיח מפנק בחזית המיטה - והרי לנו חדר חמים ונעים;

  • חדר המגורים: האם הוא המקום שאליו אתן משתוקקות להגיע אחרי יום שלם מחוץ לבית? כאשר אנחנו פותחות את הדלת, החלל הראשון הנשקף לנגד עינינו הוא חלל המגורים. הכי כיף שהוא מסודר, כי אז יש מן תחושת הקלה ונעים לנו להיכנס הביתה. גם כאן אני ממליצה להיפתר מדברים מיותרים, לא לתלות מעילים על הכסאות בפינת האוכל, לא להניח את התיק על השולחן / הרצפה. עשו לעצמכם חיים פשוטים, תייצרו לכך מקום, תבנו / תרכשו שידה המשלבת קולבים, מגירות, מדפים. תעשירו את חלל המגורים שלכם בכריות נוי מעניינות על הספה, שטיח מפנק, אומנות מגניבה על הקירות אפילו תצבעו את הקיר שישמש רקע לאחת התמונות ותתלו גוף תאורה דקורטיבי משמעותי אחד וכל השאר מסביבו מינימליסטים. אני אישית נמנעת מלרכוש "סטים" של גופי תאורה שנראים אותו הדבר רק בגדלים שונים. זה משעמם ולא תורם לחלל מבחינה עיצובית. לאוהבי הפרחים (לי אישית זה מוסיף) השתדלו (או תשדלו את בן-הזוג) להביא פרחים טריים וריחניים, זה משרה אווירת חמימות וגורם להרגשה נפלאה בבית (גם עציץ רענן עושה את העבודה);

  • המטבח: האם הוא משדר את אורך החיים שאתן רוצות? האם הוא עמוס בכלים לא שימושיים, מלא בחטיפים ומאכלים לא בריאים? האם המקום מזמין לשבת לאכול בכיף או רק לחטוף נשנוש ולברוח? מטבח עמוס בכלים בכיור, ריח חריף העולה מפח האשפה, אף פעם לא עושה חשק לבשל או בכלל לרצות לאכול וליהנות מהאוכל. להפך, הוא לא מזמין להשקיע בארוחות וגורם לנו לחיות על "טייק אווי" או לאכול דברים מהירי הכנה - לא מזינים ולא בריאים. כדי ליהנות מהמטבח שלנו ולסגל לעצמנו אורח חיים בריא, ראשית חשוב לדאוג לניקיון. לאחר חשוב לפנות את כל הדברים הלא שימושיים שעומדים על השיש שלכם. תעשו סדר בארונות תזרקו / תתרמו סירים וכלים ישנים. אחרי שסיימתם, תאבזרו בשולחן וכסאות חדשים, מגבות מטבח צבעוניות, כלים וסירים ש"ישתוקקו" שתבשלו בהם, אוכל טרי ובריא. אני ממליצה לתלות מדף ולהניח עליו ספרי בישול (בריא כמובן), בדומה לפעם לפני עידן המחשב, זה נותן לנו תחושה ביתית;

  • חדר העבודה: האם החדר מלא בניירת וערימות של מכתבים, חשבונות לא ממוינים? רוב האנשים שיש בביתם חדר עבודה, מבלים בו לא מעט ואני מכירה זאת מקרוב. גם כאן חשוב לשמור על הסדר, לתייק הכל בקלסרים, לזרוק ניירת לא רלוונטית וכדומה. אפשר לאבזר בזול, בקלות וביצירתיות את חדר העבודה שלכם למשל: את כל העפרונות / העטים, האטבים והסיכות שימו בצנצנות זכוכית, כאלו שנשארות לכן אחרי שנגמר בהן רוטב הפסטו, הורידו את המדבקות במים חמים ותקבלו צנצנת. זה יפה ומיוחד. שולחן העבודה שלכם לא חייב להיות בהכרח רהיט יקר, אפשר לרכוש שתי רגלי חמור ופלטת זכוכית (כמובן מחוסמת) והרי לכם שולחן. את רגלי החמור תוכלו לצבוע באיזה גוון שבא לכם או להשאירו בגוון הטבעי (יפה ומתאים לכל רהיט קיים בבית).

הכותבת היא אדריכלית, מעצבת פנים והום סטיילינג, בוגרת בבית-הספר הגבוה למקצועות ההנדסה והעיצוב שנקר, מתאמנת באופן קבוע כשלוש שנים בסטודיו C בסניף מגדל המאה בתל אביב
תאריך:  27/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
אורנית וסרמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקשר בין הגוף הנפש והבית שבו חיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיריה הרבים של עידית זכו ללחנים וביצועים מגוונים. מיטב הזמרים הקליטו שיריה ובניהם:, מתי כספי, גלי עטרי, חני ליבנה, הגבעטרון, הפרברים, אורנה ומשה דץ, דורית ראובני, רוחמה רז, גיתית שובל ואחרים. הלחינו את שיריה מלחינים יידועי שם ובהם סשה ארגוב, מתי כספי, נחום היימן, מוני אמריליו, אורי הרפז אורי קריב ומלחינים נוספים. חלק משירים שכתבה עידית(מילים) הלחינה היא בעצמה ומביני שירה ומוזיקה אומרים כי עדית לא הייתה רק משוררת נפלאה אלא גם מלחינה מחוננת.
27/04/2015  |  אלי אלון  |   כתבות
ח"כ לשעבר משה פייגלין אשר פרש לאחרונה מהליכוד, הקים תנועה חדשה העונה לשם זהות. זהו זמן טוב לעשר שאלות נוקבות ותשובות נוקבות עוד יותר בנושא המשנה הכלכלית המאוד ליברלית אותה הוא מנסה לקדם כבר שנים
27/04/2015  |  חובב לויטס  |   כתבות
מתחם ג'י, הקניון בשטחי מגדלי יו המתרבים ונוסקים אל על בשנים האחרונות, מתעורר מתרדמתו בעיקר בימי שישי ובערבי חג. רוב דיירי המגדלים וגם התושבים החיים "בפרובינציה" במגדלי פנקס, או בבבלי, קופצים לשם, להשלים את קניותיהם לסוף השבוע. השכונה עמוסה במסעדות פופולריות, מרכז מסחרי סולידי, סופרמרקט מגוון, חנות יינות המאפשרת טעימות בימי שישי וכן בוטיקי מותגים וגם כמה סניפים של חברות יותר "עממיות" ואיך לא, חנות ספרים קטנה ומטריפה.
27/04/2015  |  שיה מלכין  |   כתבות
נהוג להגיד ש"מאחורי כל גבר מצליח עומדת אשה"... ולכן נראה שהגיע הזמן לבחון את מפתן של שתי הנשים החזקות שעומדות מאחורי שני הפוליטיקאים שנלחמו זה בזה בבחירות האחרונות.
27/04/2015  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
ארגנטינה נעדרת, אומנם, אנטישמיות, אך יחסה למדינת ישראל הוא עוין. דו הפרצופיות הזו באה לידי ביטוי סכיזופרני מובהק: בעוד שבממשל המקומי תופסים היהודים עמדות-מפתח רבות - מדינת ישראל היא "פרסונה נון-גראטה".
27/04/2015  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il