|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הכיבוש - שורש הבעיות

נאום הבכורה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מסיעת הרשימה המשותפת בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ו באייר תשע"ה, 04.05.2015]
05/05/2015  |     |   נאומים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
המציאות שלנו קשה, דורסנית, לא מתחשבת בבני אדם. סלימאן [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

לא גזירת גורל
העובדה ש-78% מכלל הנשים הערביות לא מועסקות, ו-40% מהנשים הערביות האקדמאיות הינן מובטלות זו לא מכה ולא גורל, זו מדיניות וזה תוצר של מעגלי הדיכוי המגדרי, והלאומי, והמעמדי, ההכרחי לשבור, לשנות אותם ולהשתחרר מהם, בכדי להבטיח שוויון אמיתי לנשים בכלל ולנשים ערביות בפרט

כנסת נכבדה, היום אני נעמדת מולכם על דוכן זה, והרגשת אחריות כבדה על כתפיי. ובאותה עת המון תקווה בלבי שאוכל דרך המקום החדש והמכובד הזה, קודם כל לייצג את העקרונות שלי ואת כלל הנשים והגברים, החברות והחברים, הערבים הפלשתינים והיהודים הישראלים, העובדים והעובדות, וכלל הציבור המאמין בדרכי השלום, השוויון והצדק החברתי. אני נרגשת לעמוד פה ולהמשיך את דרכם של הגדולים מחברי הבית הזה ממפלגתי, המפלגה הקומוניסטית וחד"ש. החברים: תאופיק טובי, מאיר וולנר, תאופיק זיאד, אמיל חביבי, וייבדלו לחיים ארוכים: תמר גוז'נסקי, מוחמד ברכה ושאר החברים. גאה לעמוד כאן, ובראשי מהדהדות מילותיהן של חברותיי למאבק באלימות ובכל צורות הדיכוי, נשים פמיניסטיות חזקות ערביות ויהודיות: אנחנו נהיה שם איתך על הדוכן, וקולך יהיה קולנו.

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, הרבה מהעיתונאים שראיינו אותי בחודשיים האחרונים שאלו אותי: למה החלטת עכשיו להיכנס לפוליטיקה? כאילו פוליטיקה מתחילה ומסתיימת בכנסת וכל מה שקדם לכך לא נחשב. כאילו במציאות שאנו חיים בה קיים צורך להסביר למה להתעסק בפוליטיקה.

נולדתי ילדה שישית בין שבע אחיות, למשפחה קשת-יום. אבא, סאמי, פועל בניין, ואימא, אלכסנדרה, עובדת בביתה. ערבייה פלשתינית, אזרחית מדינת ישראל, אישה, אימא, ועובדת מאז גיל 10 לפרנסתי. האם יש בזה תשובה מספקת למה להתעסק בפוליטיקה, והאם זו לא הדרך הטובה ביותר להבנה שהאישי הוא פוליטי והפוליטי הוא האישי?

גדלתי והבנתי שמכל המקומות בעולם זו היא מולדתי ואין לי מולדת אחרת. גדלתי והבנתי ששפתי היפה והעשירה, השפה הערבית, הפכה לזרה במולדתי ומנסים להשכיח אותה. הבנתי שאני – זו שחונכה בבית שכל אדם הוא עולם ומלואו ושהשמיים הם הגבול אם מתאמצים – אני אינני אזרחית שווה במדינה, וכן יש כמה מחסומים בדרך לעופף בשמיים.

ראיתי את הסבל של העם שלי, העם הפלשתיני, תחת הכיבוש הישראלי. גדלתי לתוך מציאות של מלחמה לאחר מלחמה, שלא רציתי בה, והבנתי שממשלות ישראל הרצופות מחזיקות אותנו, הערבים והיהודים, ואת מה שהן קוראות לו "ביטחוננו", ערובה למדיניות הרסנית, אגרסיבית, המשרתת אינטרסים זרים לנו.

הבנתי עם השנים שלא רק אבא שלי עובד קשה כל היום, יש גם רבים אחרים כמוהו, ובכל זאת, בקושי מצליחים, אנו והם, לחיות בכבוד. התבגרתי ולמדתי שישנן משפחות מעטות במדינה שהעושר שלהן יותר גדול מכל ממד של הגיון או סכום שאני יכולה לחלום עליו אפילו. הפערים הללו תמיד זעזעו אותי, ויותר מכל, הרגיז אותי שלעוני במדינה זו יש פנים מעמדיות ואחרות לאומיות – אחרת איך אפשר להסביר ש-40% מהילדים העניים בישראל הם ילדים ערבים?

קיימת נטייה אצל רבים לחשוב על העוולות כמכה ועניין של גורל. לעומת זאת, אחרים נוטים לזרוק את זה על המוחלשים, והמודרים, והמופלים, ולהאשים אותם בחולשתם ומצבם. הדבר מתבטא בשיח על אפשרויות סיום הכיבוש ועוולותיו ועל נישול האוכלוסייה הערבית מזכויותיה, וכמו-כן, בשיח על זכויות ומעמד נשים בחברה. העובדה ש-78% מכלל הנשים הערביות לא מועסקות, ו-40% מהנשים הערביות האקדמאיות הינן מובטלות זו לא מכה ולא גורל, זו מדיניות וזה תוצר של מעגלי הדיכוי המגדרי, והלאומי, והמעמדי, ההכרחי לשבור, לשנות אותם ולהשתחרר מהם, בכדי להבטיח שוויון אמיתי לנשים בכלל ולנשים ערביות בפרט. מציאות שבה נשים עדיין סובלות מאלימות ומואשמות כשנופלות קורבן של הטרדה או פגיעה מינית, הינה תוצר של תרבות כוחנית, פטריארכלית, מיליטריסטית, אשר הגיע הזמן לשנות.

לעסוק בפוליטיקה, בעיניי, זה לעסוק בשינוי המציאות, לעסוק ביישום החזון שלנו ובניית מציאות חדשה, והרצון לשנות את המציאות המעוותת היה תמיד המניע לפעילות שלי. כמו-כן, הכמיהה המתמדת למימוש הצדק וכבוד האדם, ערכי השוויון האזרחי והלאומי לכולם מחד-גיסא והסלידה מדיכוי אלימות, גזענות, אפליה, כיבוש ומלחמות מאידך-גיסא הניעו אותי לאורך כל הדרך שנסללה עד למשכן וליום הזה.

בכדי שנהיה בעלי ובעלות חזון אמיתי, עלינו לנטוע את הדמיון שלנו בקרקע המציאות המוצקה, ובאותה עת לאחוז בדמיוננו אפשרויות החורגות מהמציאות הזאת. המציאות שלנו קשה, מציאות דורסנית, לא מתחשבת בבני אדם, מציאות מדממת.

בחודשים האחרונים נעשה צעד יוצא דופן בפוליטיקה הישראלית – ארבע מפלגות חברו יחד לתת תקווה והזדמנות לשלום, לשוויון ולצדק חברתי. החלטנו ברשימה המשותפת, למרות המציאות העגומה ולמרות ניסיונות ההדרה, לשנות את הכלים, ולבנות, מאותה המציאות, אפשרות חורגת בנוף.

יש לי הכבוד היום לעמוד מולכם ולהיות קולם של בוחרים שהחליטו להתקדם משולי השוליים ולהתייצב במרכזה וליבה של הפוליטיקה, במרכז סדר-היום הציבורי והאזרחי ובמרכז העתיד. יש לי את הכבוד לייצג את אלה אשר נהרו לקלפיות ביום הבחירות כי לקחו באחריות את עתידם ועתיד כל אזרחי המדינה. יש לי את הכבוד לייצג את היהודים והערבים שעדיין מאמינים שאפשר לבנות חלופה דמוקרטית ושוויונית, המכירה קודם כל בזכות כל העמים לחיות חופשיים, ובזכות העם הפלשתיני בשחרור מהכיבוש והקמת מדינתו העצמאית בגבולות 67' ובירתה ירושלים המזרחית.

מבלי שניפטר משורש רוב הבעיות – הכיבוש, ומבלי לייצר הבנה חדשה למושג "ביטחון" שתכלול גישה אנושית ולא רק צבאית, שתכלול ביטחון אישי מאלימות ומפשע, ביטחון כלכלי ובריאותי, לא נתקדם לשום מקום.

ביומיים האחרונים עלתה לכותרות מחאת הקהילה האתיופית. ספק אם לא הייתה מופעלת נגד המפגינים אלימות, אם הייתה המחאה עולה לכותרות. אני, מיותר להגיד, נגד אלימות, על כל סוגיה, ובמיוחד אלימות ממסדית משטרתית, ותאמינו לי, יש לי מה לספר לכם עליה מניסיון אישי. אבל, לצערנו, ההפגנות הללו מעידות באופן הברור ביותר על היררכיית הדיכוי והגזענות במדינה.

להיות חלק מהרוב היהודי בישראל – לא מבטיח הגנה מגזענות. להיות שותף בהגמוניה הציונית או מנוצל על-ידי הממשלה במאבק שלה במה שנקרא "המאזן הדמוגרפי", שהינו בעצם הריבוי הטבעי שלנו, אנחנו הערבים, או להיות מנוצל במלחמות שווא וחלק ממכונת דיכוי של עם אחר – לא מגינה ולא מקנה חסינות בפני גזענות. אנו, המחוקקים ונבחרי הציבור, נדרשים לעמוד איתנים מול גילויי הגזענות ותופעותיה המכוערות בחברה ובמסדרונות השלטון, יהיה קורבנה אשר יהיה.

אני, כחלק מהמיעוט הערבי שסובל מגזענות ואפליה, וכאישה שסבלה מגילויי סקסיזם, מבטיחה לפעול לשינוי מציאות זו ולפעול, כמו שעשיתי עד היום, למען זכויות האוכלוסייה הערבית, לשוויון מלא אזרחי ולאומי, למען כל ילד עני, ולמען כל עובד מנוצל, לפעול למען זכותם של הצעירים והצעירות לשוויון תעסוקתי וחינוכי, למען זכות של כולם בדיור, וכמובן בזכות הזוגות הצעירים הערביים לבנות בתיהם על אדמותיהם, בלי איומי הריסה ופחד מאובדן קורת גג וחלום בחיי משפחה.

אני אישה שגדלה להבין שאיש לא ייקח ממני את חרותי ואת יכולתי וזכותי להיאבק למען עולם יותר טוב. עשיתי זאת בפוליטיקה ההמונית, בפעילות חברתית אינטנסיבית, ואמשיך היום בנוסף, בפוליטיקה ייצוגית מבמה זו ומקווה לשיתופי פעולה מעניינים ופוריים.

לכל אלה שהאמינו בי ובערכים שהנני מייצגת, לכל אלה שתמכו, עודדו, היו שותפים ושותפות למאבק – תודה והערכה והמון אהבה. ולאדם היחיד והייחודי, בן זוגי ג'רייס, שהאמין בי מכל לבו הרחב, מבטיחה שאהיה נאמנה לחלום שלנו ושל בנותינו בעתיד יותר טוב לכולנו.

תאריך:  05/05/2015   |   עודכן:  05/05/2015
עאידה תומא-סלימאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איסמעיל הנייה   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   חסן רוחאני   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עלי חמנאי   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רון לאודר   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תאופיק זיאד   תמאם סלאם / Tamam Salam   תמר גוז'נסקי   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכיבוש - שורש הבעיות
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מלפפון בכבוש
5/05/15 14:29
 
לכבוש
5/05/15 19:31
 
שמ
5/05/15 20:43
2
רותי איזיקוביץ
5/05/15 18:44
 
שאול אבידור
7/05/15 08:07
3
ישראל שלנו
5/05/15 21:08
4
שולם
5/05/15 21:23
5
מוטי1
6/05/15 07:07
6
אהרון שחר
6/05/15 22:54
7
אדם הגון
7/05/15 06:12
8
סניל
7/05/15 09:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
השנה היא 2025. תוכנית העשור למלחמה בַּגזענות ובאי-שוויון נשאה פרי. מאות אלפי מועסקים ערבים חדשים השתלבו בַּשוק הפרטי, בַּהייטק ובַשירות הציבורי. הפערים החברתיים בין האזרחים הערבים והיהודים הצטמצמו פלאים, והכלכלה משגשגת לטובת כל התושבים. היהודים לומדים ערבית, הערבים שוקדים על העברית. תלמידים יהודים וערבים מתוודעים לגדולי אנשי הרוח והוגי הדעות של שני העמים. היישובים הערביים זכו לתוכניות מתאר, שחוסכות מתושביהם את מפּח הנפש של הריסת בתיהם.
04/05/2015  |  איימן עודה  |   נאומים
על-רקע הקיפאון בתהליך המדיני עם הפלשתינים ועליית רף הסיכונים הביטחוניים לישראל עקב התגברות כוחם של גורמים איסלאמיים רדיקליים וההסלמה בקונפליקטים שבהם הם מעורבים, גוברים הקולות בציבור הישראלי אשר קוראים להתייחס בחיוב ל'יוזמת השלום הערבית' כבסיס למשא-ומתן בין ישראל לשכנותיה. ערב הסעודית ומדינות המפרץ, מצדן, לפחות ברמה ההצהרתית, לצד גורמים בקהילה הבינלאומית, מבקשים להחיות את היוזמה ולהציגה לישראל כבסיס מתאים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני.
מוחמד דף חי וקיים, וכמובן שאינו עוסק בפעילות פילנתרופית. אבל בדיקה מעמיקה יותר מעלה, שלא בטוח שכל ראשי חמאס שמחים לראות אותו ממשיך בפעילות הטרור
30/04/2015  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
מדינת תל אביב אירחה אתמול (28.4.15) הפגנה שאירגנה ועדת המעקב של ערביי ישראל, במחאה על "מצוקת הדיור והריסת בתים של האזרחים הערבים". המשתתפים (2,000 לפי אתר ynet; "אלפים" - לפי הדיווח בביטאון הפלשתיני בשפה העברית הארץ) חגגו את האירוע במיקום הלא שיגרתי, בהנפת דגלי פלשתין.
29/04/2015  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
המתח בגבול הצפוני גבוה למדי. יש לזכור שזהו גבול מאוד בעייתי מכל הבחינות וכל צעד בלתי אחראי יכול להביא להתלקחות. לכאורה לא ישראל ולא הגורמים הפרו-סוריים או הפרו-אירניים רוצים בפרוץ מלחמה. הערכות של גורמים ביטחוניים בכירים קובעות שאין אינטרס לאף צד להגיע למלחמה כוללת. עם זאת, יש לזכור היטב שמלחמות פורצות גם כשהשחקנים אינם מעוניינים בכך. פסיכוזה של מלחמה, התחממות בלתי מבוקרת, חשדנות יתר וניסיונות להקדים את הצד השני ולהפתיעו - כל אלה עלולים לדרדר את האזור למלחמה. הדוגמה המובהקת האחרונה היא מלחמת לבנון השנייה. חטיפה של חיילים תוך הערכה שגויה של חיזבאללה שמא ישראל לא תצא למלחמה, ומאידך-גיסא חובתה של ישראל להגיב תוך הערכה שמבצע של שלושה ימים יספיק, כל אלה התבררו כבלתי נכונות. מלחמת לבנון השנייה לא הייתה קלה והישגיה בתחום ההרתעה היו טובים למדי אלא שאנו מדברים על עצם פרוץ המלחמה.
29/04/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
שתי פצצות מרגמה נורו לעין זיוון  /  עידן יוסף
בפעם השלישית בשבוע: "ישראל תקפה בסוריה"  /  עידן יוסף
חוסלה חוליה שהניחה מטען בגבול סוריה  /  עידן יוסף
ערביי ישראל ויום העצמאות  /  יוני בן-מנחם
דיון נוסף בעניין מוסטפא דיראני  /  קרן אבירם, יורם שוייצר
ערביי ישראל - חופש ביטוי או הסתה?  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il