|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
הורס. נתניהו [צילום: AP/Gali Tibbon] אותו אדם? ריבלין [צילום: AP]

משפטים מלכתחילה

רק שליטה במשרד המשפטים, תאפשר ניקוי אורוות במאורות כנופיית שלטון החוק
06/05/2015  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
גם הוא. כחלון [צילום: פלאש 90]

המהפך של רובי
מדהים איזה מהפך קולוסאלי עבר עליו מרגע שנכנס לבית הנשיא, והיה מאויבה המוצהר של "כנופיית שלטון החוק" (כך התבטא בזמנו בשיחה עם יצחק לבני ב'שיחת לילה' ברשת ב') לגדול מגיניה? סליחה, זהו אותו ריבלין, שבעבר האשים את נשיא העליון דאז אהרן ברק בניהול "הפיכה שלטונית המסכנת את יסודות הדמוקרטיה"? זהו אותו רובי שהשים עצמו באחרונה למלחך פינכתם ושולי גלימתם של ברק, גרוניס ונאור?

   עידן יוסף
תיק המשפטים יועבר לבית היהודי; מחלוקת למי

איתמר לוין
בנט למשפטים

מישהו יכול להסביר, כיצד ייתכן שטרם חקרו לעומק אנשי מדעי הנפש, את שורשי המהפך המתחולל שוב ושוב בהשקפת עולמם של מנהיגים פוליטיים, שבעלותם לגדולה מזדרזים להשיל מעליהם את כל העקרונות שבשמם עלו לגדולה, ופועלים ממש הפוך??? מישהו יכול להסביר את זרעי הפורענות של המחלה הזו, המתפרצת אי-שם באוויר הפסגות השלטוני, והיא משכרת ומשקרת כל כך? איך זה שברגע האמת הם מאבדים את המצפן והמצפון?

למשל, בנימין נתניהו, שהתמחה בהרס אכזרי של כל האידיאולוגיה הלאומית, אשר צמח על ברכיה מאז עמד על דעתו בבית אבא: ממשיך להקפיא את הבנייה ביו"ש ובירושלים, כאילו היה קבלן הביצוע של מרצ והפלשתינים; מוסיף לרדוף את ההתיישבות למרות היותה קבלן הביצוע של האידיאולוגיה הבסיסית שמתוכה צמח; מוחק במחי יד את כל הישגיה החשובים של ממשלתו הקודמת בתחום יחסי דת ומדינה, מפקיר את מערכות בתי הדין והגיור, ואוטם עצמו משמוע שוועת גרי צדק, עגונות ומתגרשות ושאר מדוכאי "ייקוב הדין"; מפזר כספים ללא חשבון לכיסו של ציבור שאינו מוכן לפרנס את עצמו, וזאת בניגוד לתפיסתו הכלכלית הבסיסית; מתעלל דווקא במפלגה הכי קרובה לו מבחינה אידיאולוגית שאמורה הייתה לסייע לו ביישום אמונותיו הבסיסיות – וכן הלאה.

אבל כל הרפיסות הזו, שאולי מקורה בחששות מפני מה יאמרו הגויים, מתגמדת לעומת ריקודי ה'מה יפית' שמציג כבוד הנשיא ריבלין, מול הצמרת המשפטית. מדהים איזה מהפך קולוסאלי עבר עליו מרגע שנכנס לבית הנשיא, והיה מאויבה המוצהר של "כנופיית שלטון החוק" (כך התבטא בזמנו בשיחה עם יצחק לבני ב'שיחת לילה' ברשת ב') לגדול מגיניה? סליחה, זהו אותו ריבלין, שבעבר האשים את נשיא העליון דאז אהרן ברק בניהול "הפיכה שלטונית המסכנת את יסודות הדמוקרטיה"? זהו אותו רובי שהשים עצמו באחרונה למלחך פינכתם ושולי גלימתם של ברק, גרוניס ונאור?

כיצד יכול מי שנפל קורבן שווא לעריצותה של "כנופיית שלטון החוק שהעלילה עלי, ועד היום אני נמצא כביכול בחקירה באזהרה כשאין בכלל חקירה, והכל כדי למנוע מינויי לשר המשפטים", להפוך עורו וחברבורותיו הליכודניקיות, ולטעון שאוי לנו אם חלילה נעקור אפילו גרם אחד מן הכוח העצום שניכסה המערכת המשפטית לעצמה בכוח הזרוע ובניגוד לחוק, בהיקף שאין לו אח ורֵע בעולם כולו?


ורטיגו מסוכן


הלו, מר ריבלין, זה לא אתה שאמרת בהיותך יו"ר הכנסת, ש"בקרב חלקים גדלים והולכים בממסד המשפטי, הכנסת פשוט מיותרת. כי מה הרי מבין ח"כ פשוט, פרימיטיבי כזה, לפעמים מושחת כזה, בענייני חוקה וחוקתיות שברומו של עולם? מה מבינים 120 הנודניקים האלה שנבחרו על-ידי ההמון הנבער"?

בדרך נלוזה זו הולך גם ח"כ משה כחלון, ראש 'כולנו'. מאז הצטרפותו למערכת הפוליטית מיצב עצמו לצד מדוכאי המערכת המשפטית והתבטא: "לא מעניין אותי הבג"ץ". אך מעת שהפך להיות המיועד לשר האוצר, הוא מתנגד נחרצות לפסיקת ההתגברות (לפיה תישלל משופטי הבג"ץ היכולת לפסול באורח שרירותי חוקים שחוקקה הכנסת ברוב לגיטימי) ולשינוי חיוני במבנה הוועדה לבחירת שופטים.

אז מה באמת קורה להם, שבהגיעם לפסגה הם מתבלבלים עד כדי כך ונכנסים לוורטיגו מסוכן שכזה? האם זוהי תולדה של אוויר הפסגות המדולל והערפילי שבצמרת, שמסמא את חוש הראייה ומטשטש את יכולת הכרת המציאות כמות-שהיא? למה, למשל, צריך ריבלין להתנגד נחרצות לשינוי מבנה הוועדה למינוי שופטים, כשהוא יודע-גם-יודע שהמבנה הנוכחי של הוועדה, מעניק כוח בלתי מרוסן לשופטי העליון המשכפלים את עצמם בשיטת חבר מביא חבר ומסכל דריסת רגל בבג"ץ של מגוון מגזרי החברה הישראלית?

התבהמות זו – וסליחה על חריפות הביטוי, המשקף מציאות הזויה – אמורה הייתה לחייב את סיעת הבית היהודי לדרוש לעצמה את תיק המשפטים, ולמנות לתפקיד אדם נקי-כפיים ובר-לבב, שיפעל לניקוי אורוות יסודי, תחת העיקרון המקראי של "לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִישׁ כִּי הַמִּשְׁפָּט לֵא-לֹהִים הוּא" (דברים א', י"ז). נכון אומנם שעד כה טירפדה המערכת, ברוב רשעות וזדון לב צריך לומר, מינוי שרי משפטים וביטחון פנים שאינם לרוחה, ע"ע רובי ריבלין, יעקב נאמן, רפאל איתן ואחרים, שספגו עלילות שווא רק על-מנת להדביק עליהם תווית 'נחקר' שמנעה מהם כניסתם הלא רצויה למשרדים הנ"ל, כך שהחשש לעלילות-שווא די גבוה; אבל מצד שני, הרי מישהו צריך סוף-סוף לשים קץ לחגיגת שיכרון הכוח הזו, ואם לא עכשיו אימתי.


המהפכה החוקתית שנולדה בחטא


כל אדם בעל ערכי מוסר בסיסיים, מבין כי הגיע הזמן לסלק את הרפש המוסרי מן האורווה הזו, שניכסה לעצמה כוחות אימתניים, שאיש במערכת הדמוקרטית לא העניק לה, ובוודאי לא החוק ועקרון הפרדת הרשויות. תיק המשפטים צריך להיות היעד. מישהו בכל זאת צריך להזכיר למערכת המשפט, כי עִם כל היותה מרוממת מעַם, כידוע וכמובן, הרי גם היא כפופה לחוק; ושמי שממונה על חקיקת חוקים, היא הכנסת, ולא בית המשפט, גם לא היועץ המשפטי, ולא הפרקליטות. אם מי מהם מעוניין להשפיע על החקיקה, וזו זכותו, שיתכבד ויואיל להסיר את הגלימה ולפעול מתוך הכנסת.

וצריך גם להזכיר למערכת, כי שיא דווקא גאוותה - המהפכה החוקתית המהוללת - נולדה בחטא, ביוזמתו של הנשיא לשעבר אהרן ברק, ללא שום דיון ציבורי מפרה. היה זה בשנת 92', כשוועדת החוקה, שלמרצ היה בה מעמד בכורה, הוסיפה כמעט במחתרת לחוק כבוד האדם וחירותו, בלחציו של כבודו, ללא שום דיון רציני וסיעור מוחות, את הסעיף התמים-למראה הזה, שהעניק מאותו רגע לבית המשפט העליון יכולת לבטל חוקים שעברו כחוק בכנסת.

המהפכה הזו שנולדה בחטא צריכה למות מיתת נשיקה. הגיע הזמן שה"ה ריבלין וכחלון, וגם סיעת הבית היהודי, יחדלו מריקודי ה'מה יפית', ויתרמו חלקם יעשו לביעור החטא, ולקבורתו הסופית, תוך הפגנת אינטגריטי של ממש, ממרומי עמדה מוסרית של מחויבות לציבור ולדמוקרטיה, לַאֱמת ולַצדק.

וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם אֱהָבוּ.

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משפטים מלכתחילה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סלוקי
6/05/15 13:32
2
אהרון שחר
6/05/15 14:46
3
ברוך שהגיענו לכך
6/05/15 15:20
4
יעקב יעקב
6/05/15 23:44
5
רון וייס
8/05/15 13:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
עורב, כידוע, ניזון מאשפה ומנבלות, לכן הפרישה האחרונה של ליברמן עוררה בי את האסוציאציה של עורב. אינני זוכר מקרה בולט אחד שבו ליברמן כראש מפלגה היה קשור בעשייה חיובית משמעותית לטובת הציבור או המדינה. אני זוכר אותו היטב עוסק בענייניו, עוסק במעמדו ובתדמיתו, עוסק בקידומם, עוסק בשיפור עמדות, עוסק במניפולציות פוליטיות ובתככים פוליטיים ומחליף עמדות וצבעים בקצב מעורר השתאות. למעשה, ליברמן קשור אצלי באסוציאציה של מטפס כרוני בסולם הקידום האישי, כמעט בכל מחיר.
06/05/2015  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
סירובו של איווט ליברמן להיות חלק מקואליציית הימין של נתניהו איננו מעיד דווקא על כוח ונחישות פוליטי,ים אלא על חולשה ופחד להימחק מהמפה הפוליטית בישראל. רק לפני כשלוש שנים ראה ליברמן את עצמו מועמד לראשות הממשלה. השקפה יהודית שורשית מזהירה כי בסוף כל הצלחה טמונה - חס ושלום, נפילה תלולה ואילו בסוף כל נפילה יכולה להיות טמונה גם התאוששות. כשליברמן עלז ועלה במספר המנדטים, במינוי שרי משפטים וביטחון פנים מטעמו - למרות (ואולי בגלל חקירות המשטרה...), וכאשר צלח את הבעיות המשפטיות שלו באופן בלתי יאומן, הוא לא חשב על כך שדווקא הצלחה מסחררת וקלה יכולה בהחלט לבוא מהשטן, וכך זה קרה.
06/05/2015  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
ליברמן זרק רימון בתוך הנגמ"ש של קואליציית הליכוד לקראת כינונה של עוד ממשלה רעה לישראל. היה זה מעשה ראוי לכל שבח מצדו של ליברמן. מעתה גורל ממשלת ישראל נמצא בידי כחלון. אין לצפות מחברי הליכוד לשום התנהלות מעשה אצילי של הודאה במכירת החיסול של ישראל על-ידי נתניהו ובלבד שיהיה ראש ממשלה. זו כל מהות קיומו של נתניהו וכל האמצעים כשרים. לליברמן נותר מספיק יושר אינטלקטואלי כדי לבוא ולומר עד כאן.
05/05/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, מתנגד באופן נחרץ לסעיף בהסכם הקואליציוני שהציג צוות המשא-ומתן של הליכוד ולפיו יהיה רשאי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לערוך בעתיד סבב תיקים בממשלה ולהעביר שרים מכהונתם לכהונה בתפקיד אחר.
נפל הפור. מה שהזהרנו מפניו אירע. ליברמן היפנה עורף למחנה הלאומי, מכר את בוחריו לרעת פיגוע התאבדות בממשלה שאמורה להיות הקרובה ביותר להצהרותיו הפוליטיות. כתבנו שהאיש הוא סוס טרויאני בתוך המחנה הלאומי, ובכל רגע נתון יחפש כיצד להזיק לאחרים כדי להיטיב עם עצמו ועם שולחיו. שישה מנדטים נגזלו מבוחרי הימין בידי מי שקיבל אינספור מתנות וכיבודים מהמחנה הלאומי, אבל לא תרם לו דבר. האיש, שהאגדות תיארו כ"בולדוזר", לא עשה במשך שש שנים דבר ראוי לציון בתחום השיכון, התחבורה, החינוך, התעשיה והתשתיות, אבל הצטיין ברצונו הכן לפגוע בממשלות הלאומיות שבהן כיהן בתפקידים בכירים. מי יצביע לו בפעם הבאה, אחרי שפגע ברצון בוחריו, ומה יעשה באופוזיציה האיש שהתרגל לא לעשות כלום במשרד החוץ?
05/05/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il