|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אי התנערות של ערביי ישראל מהטרור

לא נראה הדבר כי יישכח על-ידי הציבור היהודי של אזרחי מדינת ישראל ותושביה, עד מהרה, גל עצום ומתגבר כזה של שנאה על-רקע לאומי ולאומני. הוסף לכך גם שתיקת הדגים, המרגיזה והמקוממת של בני המגזר הערבי, אזרחי מדינת-ישראל ותושביה והרי לך מתכון מושלם לחרם כללי, ארוך וממושך של היהודים
13/10/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מאפיית אבולעפיה, יפו [צילום: איתמר לוין]

מציאות כלכלית חדשה
לא מן הנמנע, כי תיווצר, בשל גל טרור עכור ומתמשך זה מציאות כלכלית חדשה ביחסי המסחר בין יהודים וערבים, ערבים ויהודים - כאחת, אזרחי מדינת-ישראל ותושביה. ייתכן כי הערבים, אזרחי המדינה ותושביה "ייצאו מהמשחק הכלכלי השוטף", באופן כמעט מוחלט וגם/או יחסי המסחר ההדדיים בינם ליהודים, תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה, יצטמצם, בצורה משמעותית ביותר.

אם יש דבר אחד שמפריע לי במיוחד בכל הקשור להתייחסות - או לגדר דיוק באשר לאי ההתייחסות - לגל הטרור הערבי, הגואה והעובר על מדינת-ישראל לאחרונה, הוא שתיקתם המוחלטת של כלל הערבים, תושבי ואזרחי ישראל, בהתייחס לגל טרור זה.

אל מול חוצפתו הפומבית הבוטה והיהירה של אביה של הנערה שנורתה בעפולה, כשהיא אוחזת סכין בידה, שהעז להתראיין לכלי התקשורת ולהשוות התנהגות כוחות הביטחון שירו, ירי מקורב, כלפי בתו, "שרק נצפתה ברבים כשהיא אוחזת ומניפה סכין בידה", להתנהגותם של כוחות ביטחון אלה, כלפי יגאל עמיר, על-רקע רצח יצחק רבין ז"ל, תוך שהם טען כי: "דם הערבים זול יותר מדמם של הערבים", לא שמענו, לא קראנו ולא חזינו, בכלי התקשורת השונים, כל הודעת גינוי פומבית לגל טרור עכור, רצחני ונבזי זה, מצד ראשי ודברי המגזר הערבי, תושבי ואזרחי מדינת ישראל.

שתיקה קולקטיבית ופחדנית זו שתיקתם של הדגים, האילמים, חסרי הקול, לכאורה של כלל הערבים, תושבי ואזרחי מדינת ישראל מעבר לכך שהיא מעידה על אי-רצונם, להיות מעורבים מעורבות ישירה ולנקוט עמדה פומבית, באשר לגל טרור זה, העובר על מדינת ישראל, מעידה גם, לכאורה, על כך, כי כלל הערבים, תושבי ואזרחי מדינת ישראל תומכים, לכאורה - ולו רק בשתיקתם הפומבית - בגל טרור זה. אם לא כך הם פני הדברים, מדוע לא שמענו, לא ראינו ולא קראנו ולו גם הודעת גינוי פומבית, הודעה גינוי, אחת לפחות מצד ראשי ודברי המגזר הערבי, תושבי ואזרחי מדינת-ישראל. מדוע לא יצאו הם אל המיקרופונים ואל מצלמות הטלוויזיה וגינו פומבית, בגלוי ובשער בת-רבים - גל טרור עכור זה?

ומה היא תגובתו של הציבור היהודי בישראל, לשתיקת דגים זו ולעצם החלטתם של הערבים, תושבי ואזרחי מדינת ישראל, לטמון ראשם בחול ולהימנע מגינוי גל טרור זה? התגובה והתשובה לשתיקת דגים זו, הינה היא פשוטה, חדה וישירה מאין כמוה, בדיוק, כמו חדותה, פשטותה וישירותה של שתיקת הדגים של הערבים, תושבי ואזרחי מדינת ישראל. רוב ציבור אזרחי ותושבי מדינת-ישראל, ממוצא יהודי אם לא כולו מחרים העסקים של הערבים, תושבי ואזרחי מדינת-ישראל, החרמה מוחלטת. אם נזדמן לכם לעבור, בימים האחרונים, ליד מאפית "אבולעפיה", הממוקמת במיקום מרכזי ביפו ליד מגדל השעון, תיווכחו דעת, כי מאפייה זו, שהייתה שוקקת חיים משך מרבית שעות היום והלילה ועשרות קונים צבאו והתגודדו סביבה, ריקה מקונים. "כיכר השוק ריקה" - ריקה ושוממה, לחלוטין, כמאמר השיר.

הדבר נכון, לא רק באשר למאפיה זו, אלא גם הינו נכון וישים, גם באשר לכלל העסקים שמנהלים ומחזיקים בבעלותם, ערביים תושבי ואזרחי מדינת-ישראל . הדברים נותנים ביטויים הגלוי והחד-משמעי, הן ביפו, הן בשאר הערים, בעלות רוב מספרי ערבי של ערבים, תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה והן באשר לערים המעורבות, בהם התנהלו עד לאחרונה חיי מסחר שוקקים ומעורבים של יהודים וערבים תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה, ערבים ויהודים, כאחת. כרגע נוצר קרע מוחלט בין רוב היהודים והערבים, אזרחי מדינת-ישראל ותושביה, קרע שנראה כי אינו ניתן לאיחוי, בזמן הקרוב.

איש אינו מדבר על כך בפומבי, אולם הכל, הכל יודעים אמת ברורה ומוחלטת זו. הדברים צועקים ובולטים לעין, בראש חוצות. עסקיהם של הערבים, תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה, מוחרמים בחרם מוחלט בידי ציבור הקונים היהודים, ציבור קונים בכוח, בעל כוח קנייה עצום, המדיר רגליו לחלוטין ובצורה מופגנת מעסקים אלה. וציבור הערבים, תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה? הם יוצאים, מדי יום ביומו לעבודתם ומשתכרים אל צרור נקוב. הכל, במגזר הערבי, תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה, ממתינים בהמתנה דרוכה לרגע בו יחלוף גל הטרור הערבי והציבור היהודי ישכח גל טרור עכור זה "שכן אלוהים הביא לאנשים, במזל גדול, גם השכחה", כפי שהתבטא סוחר ערבי מתוסכל, תושב מדינת-ישראל ואזרח ישראל במאת אחוזים, בתקשורת והכל, הכל ישוב אל מקומו, בשלום. האומנם? האם יש בסיס לתקווה מוחלטת וחד-משמעית זו של המגזר הערבי. אזרחי מדינת-ישראל ותושביה?

מציאות העבר מוכיחה, כי המגזר הערבי של תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה, הינו בעל זיכרון קצר ביותר. תוך זמן מועט, מועט ביותר לאחר שוך ותום גל טרור, זה וגם/או אחר חוזר הציבור היהודי של אזרחי מדינת-ישראל ותושביה אל הרגליו הישנים, שמקודם. הרחבה שלפני מסעדת "אבולעפיה", מתמלאת מחדש בקונים, הרעבים לפיתות החמות היוצאות מהטאבון של מאפיה זו, בתי-העסק של הערבים, תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה, מתמלאים, גם הם, מחדש בקונים ויש אפילו שירחיקו עד הערים הערביות הפלשתיניות שאינן בתחום ובשליטת מדינת-ישראל כדי לתקן רכבם, במוסכים המקומיים, במחיר זול, תוך סיכון מוחלט וברור של חייהם וסיכון חיי הנלווים אליהם.

גל הטרור הערבי העכור הנוכחי שונה מקודמיו, שכן הפעם מתבררת לציבור היהודי, אזרחי מדינת-ישראל ותושביה, עוצמתה הרגשית של שנאת הערבים, תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה וגם של אלה הפלשתינים, כאחת אל וכלפי הציבור היהודי, במדינת-ישראל. שוב אין מדובר במחבלים מאורגנים, הפועלים מטעם ארגוני טרור ושעברו אימונים שוטפים, אלא מדובר במחבלים פלשתינים ומקומיים, כאחת, מ"תוצרת בית".

הפעם מדובר באנשים רגילים מן השורה, שהחליטו לקחת סכין מהמטבח ובמקום לחתוך בה מוצרי מזון, החליטו הם להרוג ולשחוט, בסכין זו, כמה שיותר יהודים. המציאות הוכיחה במסגרת גל טרור עכור ורצחני זה כי שעה שנתקלו מחבלים מ"תוצרת בית" אלה, בתיירים הניחו הם להם, לנפשם. לעומת זאת רע ומהר היה גורלם של מי שחזותם העידה עליהם, כמאה עדים, שיהודים הם. הדבר נכון במיוחד, באשר לחרדים שאיתרע מזלם ונתקלו הם במחבלים מ"תוצרת בית" אלה, בדרכם לתפילה אל הכותל המערבי וגם/או בחזרתם מתפילתם בכותל המערבי, בקרבת שער שכם.

לא נראה הדבר, כי הציבור היהודי של אזרחי מדינת-ישראל ותושביה, יישכח על ידם, עד מהרה, גל עצום ומתגבר כזה של שנאה על-רקע לאומי ולאומני. הוסף לכך גם שתיקת הדגים, המרגיזה והמקוממת של בני המגזר הערבי, אזרחי מדינת-ישראל ותושביה והרי לך מתכון מושלם לחרם כללי, ארוך וממושך של היהודים, אזרחי מדינת-ישראל ותושביה, על בני המגזר הערבי המקומי. איש לא ידבר על כך, בפומבי, שכן איש אינו מעוניין להיחשד, רחמנא ליצלן, בגזענות ולשאת בתוצאותיה של התנהגות גזענית זו. עם זאת, רק המציאות בשטח תוכיח, אם הארנק היהודי הקולקטיבי - שנסגר בתקופה האחרונה אל מול המגזר הערבי הקולקטיבי של אזרחי המדינה ותושביה - ייפתח מחדש.

לא מן הנמנע, כי תיווצר, בשל גל טרור עכור ומתמשך זה מציאות כלכלית חדשה ביחסי המסחר בין יהודים וערבים, ערבים ויהודים - כאחת, אזרחי מדינת-ישראל ותושביה. ייתכן כי הערבים, אזרחי המדינה ותושביה "ייצאו מהמשחק הכלכלי השוטף", באופן כמעט מוחלט וגם/או יחסי המסחר ההדדיים בינם ליהודים, תושבי מדינת-ישראל ואזרחיה, יצטמצם, בצורה משמעותית ביותר.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  13/10/2015   |   עודכן:  13/10/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אי התנערות של ערביי ישראל מהטרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אקטואלי
13/10/15 12:56
2
דברים כדורבנות
14/10/15 09:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
נפגעים רבים, בהם שלושה הרוגים, בשורת פיגועים. בירושלים נרצחו בשני פיגועים שני בני אדם וברעננה נפצעו נוספים בשני פיגועים.
13/10/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מי שילמד את תולדות הסכסוך הערבי יהודי בא"י בעת החדשה, יבין שזו לא "אינתיפאדה שלישית", כפי שבתשקורת הישראלית נוהגים לכנותה, זהו עוד קרב במלחמת העולם של הערבים בבית הלאומי של העם היהודי בארץ ישראל.
13/10/2015  |  יוסי בלום הלוי  |   מאמרים
השחצנות והביטחון העצמי הם שוב בעוכרינו. בימים אלו בהם כל יום הינו יום השנה ה-42 למחדל מלחמת יום הכיפורים, נראה כי לא למדנו ולא היפנמנו שהשחצנות והביטחון העצמי מוליכים אותנו אלי הפסד.
13/10/2015  |  גד פניני  |   מאמרים
בזמנים של מתיחות ביטחונית, הסובלנות של רבים מאתנו פוחתת למינימום. כשהטילים, הסכינים, הרובים והאבנים מדברים - גואה הרצון שאלה שמביעים דעות "קיצוניות", שנחשבות אנטי ישראליות, ישתקו. חלקם רוצים שזה יקרה גם בימים של שגרה, והפלטפורמות הבולטות ביותר שבהן זה בא לידי ביטוי אלה הרשתות החברתיות.
13/10/2015  |  יניב הלפרין  |   מאמרים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 122 והוראת שעה), התשע"ו-2015, ואת את הצעת חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול) (תיקון מס' 20) (דרכי טיפול לאחר הרשעה), התשע"ו-2015. הראשונה מבקשת לקבוע הוראת שעה לגבי עבירה, שעוסקת בין היתר ביידוי אבנים, עונש מינימום לתקופה של שלוש שנים. השנייה מבקשת להטיל קנסות על הורי קטינים שעברו עבירה. שרת המשפטים איילת שקד הציגה את שתי הצעות החוק ואמרה: "אנו משתמשים באבן ובברזל לצמיחה ולבנייה, ואויבינו משתמשים בהם להרס ולגדיעת חיים. אצלנו הופכים את הברזל למזמרות ואצלם מחשלים אותו לחניתות. אצלנו מניחים אבן בשעה שמקימים בית בישראל, ואילו אצלם זורקים אותה על משפחה בשעה שמבקשים להרוס את ביתה. חובתי כשרת משפטים היא להביא להפנמה בקרב הקמים עלינו כי יש מחיר לטרור". ח"כ אורן חזן אמר כי "הגיע הזמן שנפנים שבטרור הזה לא ניתן להילחם בכלים דמוקרטים". ח"כ דב חנין אמר כי החוק בעייתי ביותר מבחינה משפטית, ומהווה אי אמון בבית המשפט.
12/10/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il