|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
דרוקר. שקרן [צילום: פלאש 90] קרא. צבוע [צילום: פלאש 90]

'המקור' לבדותות והמצאות

רביב דרוקר וברוך קרא פרסמו שוב שקרים כדי לפגוע ב-News1 במקום להציג את העובדות כהוויתן בפרשת התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה, לרבות את הממצאים הפליליים שאומתו בחקירת מח"ש, הם חותרים להציג את ברכה כצדיק שנרדף עד להתאבדותו לעזרתם הם גייסו את משה לדור ויואב סגלוביץ', ששלחו את ברכה למסלול של התרסקות למרבה הפרדוקס, בראיון הטילו לדור וסגלוביץ' על אפרים ברכה את האחריות להחלטה ששינתה את חייו והובילה לאובדנו
09/12/2015  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת ברכה   |   תגובות
לדור. ברכה החליט [צילום: יוסי זליגר]

סגלוביץ'. ברכה החליט [צילום: איציק וולף]

ברכה. נהנה מחסינות

יואב יצחק
הקלטות החמות מגלות: בכירי מח"ש אימתו החשדות הפליליים נגד ברכה; ההתאבדות - עקב התקדמות החקירה

עמי ברכה חזר לאיים
עמי ברכה, אחיו של תנ"צ אפרים ברכה שהתאבד, חוזר לסורו. בצהריים (יום ד') הוא שב לאיים על הח"מ ולהשמיץ: "חתיכת זבל חרה תזגור הפה המלוכלך שלך שכול הכסף שלך ילך לתרופות שאתה זקוק להם", כתב [השגיאות במקור]. ברכה כבר הוזהר על-ידי המשטרה, בגלל האיומים נגד הח"מ, אך מתברר כי הוא מצפצף. ומתנהל כפורע חוק.
▪ יואב יצחק

רביב דרוקר וברוך קרא, מגישי תוכנית 'המקור' (ערוץ 10), עשו זאת שוב. הם הוציאו תחת ידיהם "כתבת תחקיר" מזוהמת ושקרית (יום ג', 08.12.15) במטרה לפגוע ב-News1 בכלל ובח"מ בפרט. בכתבתם הם התיימרו לפתור את "תעלומת התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה". אך במקום להביא בפני הצופים, אחרי תחקיר מעמיק, את המידע האמיתי והמדויק מדוע אכן התאבד; ובמקום לפרסם את החשדות החמורים שאומתו על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים בחקירה הסמויה שנערכה נגד תנ"צ ברכה (לרבות: הדלפות וקבלת שוחד) בשורה של עניינים; ובמקום לפרסם את המידע הפרטני שהתגלה על ברכה באשר להדלפות מצדו, תמורת שוחד, בפרשת השוחד בעיריית אשדוד שנחקרה על-ידי המשטרה; בחרו שני הליצנים להאשים את הח"מ בפרסומים כוזבים - שדחפו כביכול את ברכה למותו הטרגי.

קרא ודרוקר, יחד עם ענת גורן (בת-זוגו של דרוקר, שסופחה לחגיגה המשפחתית לזיופים ולהשמצות), התאמצו להוציא דיבה נגד הח"מ. בהבל-פה הם פסלו כתבות ב-News1 וטענו כי אינן נכונות, מבלי שטרחו לפרט בפני הצופים ולנסות לשכנע אילו פגמים, כביכול, נפלו באותן כתבות. הם ניסו להתבדח על-חשבון הח"מ משל התארחו בבר-שכונתי, באופן שלא הותיר מקום לספק: כתבתם נולדה מתוך פנקסנות אישית ושינאה חולנית יוקדת כלפי הח"מ.

קרא ודרוקר הסתירו מידע חיוני

דרוקר וקרא התלוצצו באולפן ערוץ 10 אפילו על אותם פרסומים ב-News1 בהם הזהרנו כי ברכה מאיים להתאבד - אם אכן יוזמן לחקירה בעבירת שוחד. דרוקר וקרא לא טרחו להזכיר לצופים אפילו את העובדה שהטלפון הסלולרי של ברכה "נעלם" סמוך להתאבדותו ולא נמצא עד היום. עד-כדי-כך הם מזלזלים הם בצופים.

בדרכם הם שכחו מושכלות יסוד: בידנו הכוח והמידע להדוף את כזביהם ולהעמידם במקומם. נעשה זאת כפי שנהגנו בכזבנים מקצועיים יותר בפרשות אחרות (למשל: בפרשות אהוד אולמרט). הכזבים פורחים. האמת תמיד מנצחת.

  • תגובת News1 לכתבתם מובאת בהמשך, במלואה - כפי ששוגרה אל מערכת ערוץ 10, מבעוד מועד.

דרוקר וקרא, המציגים עצמם כעיתונאים נטולי פניות וישרי-דרך, לא טרחו לפרסם את תגובתנו המפריכה באופן פרטני את טענותיהם, למרות שפנו וביקשו לקבלה. במקום זאת הם בחרו ללגלג ולרכל על מעמדו של הח"מ - "מי סופר אותו", "אתר זניח" וכו' וכו' (הערה: נכון לדצמבר 2015 - ב-News1 גולשים יותר מ-800 אלף גולשים ייחודיים שגם אותם דרוקר "לא סופר"). אך כדי להשמיץ ובניסיון לפגוע הם לא ראו מנוס מלהקדיש כשליש מתוכניתם ל"טיפול" באתר הזניח ובעיתונאי שאותו לא סופרים... כן-כן, ליהגו. אתר כל-כך "איזוטרי", שבגללו ברכה קרא באדיקות כל יום מספר פעמים כל פרסום, ובגללו, כביכול, שלח יד בנפשו.

קרא ודרוקר שיקרו לא רק לציבור, אלא גם לעצמם. לדוגמה: בכתבתם הם טענו כי הפרסום ב-News1 על העיכוב במינוי ברכה לראש יאח"ה, לא הייתה נכונה (ראו סעיף 7 בהמשך). דא-עקא, שני הליצנים "שכחו" כי באותה כתבה-תוכנית הם ראיינו את פרקליט המדינה משה לדור, שהלין על השיהוי שאירע במינוי ברכה לתפקיד על-רקע המאבקים שהתנהלו בעניינו, ועל-כך שהוא עצמו (לדור) נאלץ להוציא מסרון ליועמ"ש וינשטיין, למפכ"ל המשטרה וליתר הנוגעים בדבר, כדי למנוע שיהוי נוסף במינוי.

קרא ודרוקר מנסים להסית נגד News1


קרא ודרוקר העלו בכתבתם שורה של שאלות מהותיות. במיוחד קרא, "דובר הפרקליטות". אך במקום להציג את התשובות הנכונות, ובמקום להציג עובדות מאומתות, הם בחרו לפרסם מידע כוזב - במגמה להטעות את הציבור ולהסית נגד News1. נעמוד על כמה מהסוגיות החשובות:

  • מדוע ברכה התאבד – לטענת קרא ודרוקר, ברכה נדחף להתאבדות בגלל הקמפיין השקרי והאכזרי נגדו ב-News1. טענתם משוללת יסוד, שכן: הפרסומים ב-News1 הוכחו כנכונים. לראיה: בעקבות הפרסומים נאלצו חוקרי מח"ש לפתוח בחקירה סמויה נגד ברכה. במסגרת החקירה אומתו החשדות המרכזיים והחמורים. ברכה התאבד לאחר שנוכח כי חקירתו באזהרה היא עניין של ימים. קרא ודרוקר נמנעים, באופן עקבי, ממתן ביטוי לעובדות אלה, למרות הקלטות החמות שחשפנו, המוכיחות: א) בניגוד להכחשות, התקיימה חקירה; ב) בניגוד לשקרים, החשדות אומתו.

  • גיבוי מוגבל לברכה? – טוענים קרא ודרוקר, כי היועמ"ש יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן לא נתנו לברכה גיבוי כדבעי, ולכן הוא נותר לבדו, לגורלו. כך טען גם יואב סגלוביץ', לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה, ששלח את ברכה להקליט-להפליל את רבו, הוא הרב יאשיהו פינטו. טענות אלה מוזרות, שכן: וינשטיין ושי ניצן גוננו על ברכה במשך זמן רב, עד שהאמת המרה, שהתגלתה להם בעקבות החשיפות ב-News1, הכריעה גם אותם – והם נאלצו לאפשר לחוקרי מח"ש לעבור משלב של בדיקה חשאית לחקירה סמויה;

  • הסתה לתבוע ולהשתיק את News1 – קרא ודרוקר, וגם סגלוביץ', טענו שוב ושוב כי המערכת לא פעלה כנדרש. לגישתם, חובה הייתה לפעול באופן אגרסיבי ולהגיש תביעה נגד הח"מ, הן כדי להעניש, והן כדי לעצור את הפרסומים ב-News1. שני הליצנים הנ"ל נמנעו, באדיבותם, מלהציע שיטות פעולה הנקוטות ברוסיה (למשל, לשלוח אל הח"מ צוות חיסול...);

  • מדוע לא תבעו את News1 - קרא ודרוקר מסתירים מהציבור: בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש התקיימו כמה דיונים, לפי בקשתו של ברכה, בשאלה כיצד לעצור את הפרסומים ב-News1. בסופם הובן: א) לא ניתן לעצור את הפרסומים, קל וחומר כאשר אלה מיחסים לברכה עבירות חמורות, שאף אומתו במח"ש; ב) לא כדאי להגיש תביעה נגד News1, שכן בבית המשפט לא תוכל הפרקליטות להמשיך ולחפות על ברכה ולמנוע מיצוי הדין עמו;

  • ברכה נמנע מתביעה מסיבות מובנות News1 - אפרים ברכה פנה אל הח"מ מספר פעמים ואיים בהגשת תביעות. הצעתי לו לעשות זאת אם סבור הוא שהצדק לצדו. מסרתי לו את עמדתי: בית המשפט הוא המקום הנכון לברר את העובדות והטענות והחשדות. שם נחשוף את כל האמת. ברכה, שנהנה מחסינות מעיתונאים-ליצנים כמו קרא, דרוקר, גידי וייץ, עדי מאירי, משה נוסבאום ואחרים, נמנע מהגשת תביעה - מכיוון שלא יכול היה להסתכן בכך שהאמת תובא לבית המשפט. גם משפחתו נמנעת מכך, בדיוק מאותן סיבות.

בתוכנית 'המקור' ראיין ברוך קרא את פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, ואת יואב סגלוביץ'. למרבה הפרדוקס, שני אישים אלה, שהשתמשו בברכה באופן מחפיר כאילו היה סוכן כפול, מטילים עכשיו על ברכה עצמו את האחריות ל"החלטתו" להקליט ולהפליל את רבו, הרב פינטו. למרבה הצער, בראיון הארוך לא נשאלו השניים על-ידי ברוך קרא, והם אף לא סיפקו הסבר שיניח את הדעת: מדוע העניקו לברכה חסינות מחקירה - ולו למען הסר ספק - על-אף הראיות והחשדות החמורים שהוצגו בפניהם נגד ברכה.

משה לדור אף הגדיל לעשות, אוי לבושה, כאשר הסביר בראיון כי לא נכון היה לחקור את ברכה - כדי שהתקשורת לא תעסוק בחקירה נגד השוטרים, במקום באישומים נגד הרב פינטו. ובמילים פשוטות: לפי לדור, הוא בחר ליתן חסינות ו"הכשר" לקצין משטרה מושחת - למרות החשדות ששיבש הליכי חקירה ומשפט וקיבל שוחד, ואף להותירו בתפקיד ראש יאח"ה, ובלבד שירדוף חשודים שאותם סימנה הפרקליטות.

תגובת News1 לכזבים של דרוקר-קרא
אולפני השקר של ערוץ 10 [צילום: מן הטלוויזיה]

לכבוד

מר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10
עו"ד דבורה קמחי, יועצת משפטית
מר גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10
מר ברוך קרא, עיתונאי
מר רביב דרוקר, עיתונאי



הנדון: פנייתם של ברוך קרא ורביב דרוקר מיום 07.12.15

במענה לפנייתכם מיום 07.12.15 מתכבד הח"מ לפנות אליכם כדלקמן:

1) אני רואה בפנייתכם ניסיון נואל מחוצף ושרלטני להטיל דופי בפרסומים של הח"מ ב-News1 בדבר מעשיו של תנ"צ אפרים ברכה (ז"ל), במיוחד לאחר שהוכח: ברוך קרא ורביב דרוקר כיזבו והטעו את הצופים בערוץ 10, בהסתרת מידע חדשותי ממדרגה ראשונה ובהגנה הבלתי מוצדקת שהעניקו לברכה במשך תקופה ארוכה; אנחנו ב-News1, לעומת זאת, צדקנו בקו התקיף שהובלנו, כשלא נרתענו מחשיפת העבירות, גם כאשר הותקפנו מכל עבר. בכל הכבוד, טלו קורה מבין עיניכם, בטרם תתיימרו לבצע שיפוט באשר לממצאים ופרסומים מצד עיתונאים אחרים בכלל והח"מ בפרט.

2) אנו מתריעים בזאת: אנו נגיב כפי שנמצא לנכון וכפי שמאפשר החוק, כמובן, כדי להוכיח את כזביכם, וכן את השיקולים הזרים המנחים את ברוך קרא ורביב דרוקר, הכוללים: קנאה, צרות עין, תחרות, יריבות אישית ורצון לפגוע ולבוא חשבון על ביקורתי נגדם ועוד. ברי, כי הח"מ רואה בכל עורך אחראי ו/או המעורב בתוכנית המקור כאחראי לכל פרסום פוגעני, אם אכן יבוצע.

3) יודגש, התגובה המובאת להלן ניתנת במגבלות העיתונאיות המקובלות. הח"מ עוסק בעיתונות מזה שלושה עשורים, רכש ניסיון רב ביותר, ושומר בקנאות על מקורותיו. הפרסומים שלנו ב-News1, הן בפרשת ברכה, והן במאות פרשות שאותן חשפנו (בהן: אהוד אולמרט, עזר ויצמן, יעקב נאמן, יוסף חריש, פרשת הסנה, פרשת כלל - אהרן דוברת ויצחק שרם, משה מזרחי, יחזקאל ביניש, צבי טל, ארנון מוזס, אלי הורביץ, תאודור אור, עדנה ארבל, השופט יצחק כהן ועוד), נשענים על מקורות איכותיים ואמינים.

4) בניגוד למנהגו של קרא, שהסגיר מקור עיתונאי יותר מפעם אחת, בטיפשות או בחוסר מקצועיות (עיין ערך: ליאורה גלאט-ברקוביץ), אין לנו שום כוונה להשיב לכם ו/או למסור מידע ו/או רמזים שיחשפו ו/או יקרבו אתכם למקורותינו - גם במחיר של הכפשות ופרסומים כוזבים מצד צמד השרלטנים הנ"ל. אנו נדע להגן על עצמנו, במידת הצורך.

5) מערוץ 10, המתיימר להיות ערוץ עצמאי ונטול פניות, ניתן היה לצפות לעריכת בדיקה פנימית מדוקדקת על הכזבים והעיוותים שכבר פורסמו בערוץ 10. ולהציג את הממצאים, בשאלות:


  • 5.1 מדוע בחרו דרוקר וקרא לפרסם שקרים כאילו לא התקיימה חקירה במח"ש נגד תנ"צ ברכה, ומדוע לא טרחו לתקן את הכזבים גם לאחר שקיבלו לידיהם קלטות בהן אישר ראש זרוע החשיפה במח"ש, דובי שרצר (שהוקלט), כי אכן – בשבוע שלפני ההתאבדות הטרגית התקיימה במח"ש, בניהולו, חקירה נגד ברכה;

    5.2 מדוע קרא ודרוקר התנהלו באופן פחדני ובלתי מקצועי ומנעו מצופי ערוץ 10 את המידע החיוני, שעיקרו: בכירי התביעה בישראל מנעו במשך זמן רב חקירתו של ברכה, למרות החשדות והעדויות נגדו (קבלת כספים), ועל-אף שיותר מעשרה עדים הציעו עצמם לבדיקת פוליגרף.

    5.3 מדוע בחר ברוך קרא להעתיק-לגנוב ידיעה בלעדית שפרסמנו ב-News1 (07.07.15) על אודות בדיקת הפוליגרף, מבלי לציין את המקור לידיעה; ומדוע בחר לעוות ולסלף ולפרסם שקרים כאילו עו"ד מיכל כהן לא עברה בהצלחה את הבדיקה השנייה, בעוד שהאמת היא: עו"ד כהן עברה שתי בדיקות פוליגרף, ובשתיהן אומתה גרסתה שמפלילה את ברכה בהדלפת חומרי חקירה כדי למלט את הקבלנים (ברוך קרא לא טרח לתקן את הידיעה השקרית על-אף פנייתה של מיכל כהן אליו); ומדוע נתנו ביטוי בתוכניתם ביום 01.12.15 לביקורתו הכוזבת של היועמ"ש על השאלות הלקויות, כביכול, שהוצגו בשתי בדיקות פוליגרף, מבלי שטרחו לגלות לצופים: השאלות לבדיקה הראשונה נוסחו על-ידי מח"ש ושי ניצן; והשאלות לבדיקה השנייה גובשו על-ידי יהודה וינשטיין ורז נזרי.

    5.4 מדוע בחרו דרוקר וקרא להתגולל על הח"מ, שוב ושוב, למרות שהוכח: הפרסומים ב-News1 הובילו לחשיפת השחיתות של ברכה ולחקירת מח"ש, שבה הוכח, בין היתר: תנ"צ ברכה אכן הדליף מידע מוכמן בשורה של פרשות, תמורת שוחד, ולרבות מחקירת פרשת השוחד בעיריית אשדוד (ברוך קרא העתיק/גנב את החשיפה ב-News1 מיום 26.06.15 בעניין חקירת פרשת השוחד בעיריית אשדוד ופרסם את דבר ה"בדיקה", כלשונו, בחדשות ערוץ 10 בערבו של אותו יום (26.06.15) כידיעה בלעדית שלו...; אגב: קרא נכשל אפילו בהעתקה-גניבה - הוא הכשיל את צופי ערוץ 10 כשפרסם שהבדיקה, כלשונו, במח"ש, היא בדבר חשד להדלפה מצד ברכה מהחקירה בפרשת נמל אשדוד [זו פרשה אחרת שאינה קשורה לברכה...], ועד היום לא תיקן את הפרסום הלקוי).

    5.5 מדוע שתקו ערוץ 10 ועיתונאיו, למרות שהוכח שוב ושוב: היועמ"ש יהודה וינשטיין ובכירי המשטרה חיפו על ברכה, פשוטו כמשמעו. הם מנעו, כמעט בגופם, חקירת החשדות החמורים נגדו. בד-בבד נאבקו להותירו בתפקיד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, ולאחר שהתאבד הם שיקרו לציבור, כשדיווחו שלא הייתה חקירה נגד ברכה.


6) למעלה מן הצורך מתכבד הח"מ להציג בפניכם את תגובתו הפרטנית לשאלות שהוצגו שני השרלטנים דלעיל. אגב, לו הייתם טורחים לקרוא ולבדוק, הייתם מוצאים מענה לשאלות בארכיב של News1. הנכם נדרשים לפרסם את התגובה המלאה, ככתבה וכלשונה (למען הנוחות יוצגו הפרסום, הטענה והתגובה):

7) הפרסום מיום 09.08.2013 - "כניסת אפרים ברכה לראש יאח"ה - מעוכבת".

טענת המקור - בדיקתנו מעלה כי בפועל הכניסה לא עוכבה;

תגובת News1 – בדיקת News1, שאת ממצאיה פרסמנו, העלתה כי בפועל, ובניגוד לטענתכם השגויה, כניסתו של ברכה לתפקיד עוכבה-גם-עוכבה, בעיקר בשל העתירה שהוגשה לבית המשפט העליון ועמדה בזמנו על הפרק. באותה עתירה הועלו חשדות נגד תנ"צ ברכה על-כך שהסגיר שמו של מקור-משטרתי. העותרים דרשו שלא למנותו לראש יאח"ה.

8) הפרסום מיום 22.05.13 - "גורמי ה-FBI פנו בשנה האחרונה כמה פעמים למשרד המשפטים ולגורמי המשטרה בישראל, וביקשו לברר עמם את המידע הבעייתי המיוחס לתת-ניצב ברכה. הם לא נענו".

טענת המקור - בדיקות מערכת המקור - לא היו פניות כאלה מצד הFBI-

תגובת News1 - בדיקת News1, שאת ממצאיה פרסמנו, העלתה כי בפועל: נעשו-גם-נעשו פניות אל משרד המשפטים ונערכו שיחות בטענה שעדויות סוכני ה-FBI סולפו ועוותו על-ידי המשטרה והפרקליטות, וכי הרב יאשיהו פינטו אכן דיווח לסוכני ה-FBI, מבעוד מועד, כי הוא מעניק סיוע לתנ"צ ברכה. סוכני ה-FBI מתחו ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה והפרקליטות, שבחרו למסור כזבים ולעוות עדויות. בידנו הקלטות ותיעוד לביקורתם החריפה על הפבריקציה החמורה מצד הפרקליטות והמשטרה. כמה מובאות מתוך הראיות המתועדות:


  • - "אנחנו עובדים דרך ערוצים, אבל שוב, כמה מהאנשים שאנחנו פועלים עימם, כדי שזה יקרה, הם בדיוק אותם אנשים שמהווים את הבעיה";

    - "די מסובך כאן. מפני שעבדנו... אבל זה הפך להיות מאוד מסובך... כאשר פנינו לישראלים קיבלנו תגובה מוזרה. כתף קרה";

    - "אנחנו פועלים על-פי חוק כאן, וזה מגוחך, מה שהם עושים זה פשוט לא ייאמן...".

הצגנו לעיל רק חלק מזערי מהמידע הבלעדי והחמור שיש ברשותנו, המלמד עד עוצמת השיבושים והטיוח מצד ראשי התביעה בישראל.


ועוד: שרת המשפטים האמריקנית, לורטה לינץ', שכיהנה עד לאחרונה כתובעת הפדרלית הכללית במחוז מזרח ניו-יורק, נדרשה אף היא לזאת. לינץ' אישרה בכתב את גירסתו של הרב יאשיהו פינטו, לפיה הוא דיווח עוד בשנת 2011 לסוכן ה-FBI על יחסיו האישיים הקרובים ביותר עם תת-ניצב אפרים ברכה, כולל על מתן סיוע לברכה במשך זמן רב.

9) הפרסום מיום 25.01.15 - פורסם באתר כי "תנ"צ ברכה ריכך חוות דעת וסייע בגניזת תיק קובי כחלון".

טענת המקור - בדיקת המקור מגלה כי הידיעה לא נכונה.

תגובת News1 - בדיקת News1, שאת ממצאיה פרסמנו, העלתה כי בפועל: תנ"צ ברכה אכן ריכך חוות דעתו לאחר התערבותו של ניצב מני יצחקי, שהיה מיודד עם קובי כחלון ואף נפגש עימו, ערב חקירתו, דבר שסייע לגנוז את התיק. בידנו מידע מוצק בנושא, שככל הנראה אינו מצוי ברשותכם.

10) הפרסום מיום 23.05.15 - פורסם שברכה הדליף לכמה גורמים מידע מוקדם על החקירה הסמויה ועל התוכנית לעצור את החשודים, דבר שאפשר לחלק מהם להימלט ממעצר בפרשת השחיתות בעיריית אשדוד.

טענת המקור - מה שנכתב בידיעה, בין השאר, זה ש"תנ"צ אפרים ברכה הונה את ראש אגף החקירות דאז, יואב סגלוביץ', ואת ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה דאז, זיוה אגמי. מבדיקת המקור עולה כי ברכה לא הונה את סגלוביץ' ואת אגמי, וכי התמיכה היחידה בטענה שברכה הדליף היא בדיקת הפוליגרף שמיכל כהן עברה במח"ש.

תגובת News1 – בניגוד לטענתכם השגויה או למצער הכוזבת, בדיקת News1 העלתה:

תנ"צ ברכה קיים פגישות אישיות והדליף מידע מוכמן לקבלנים שנחשדו בעבירות בפרשת השוחד בעיריית אשדוד; ברכה נפגש עימם במכוניתם בנתב"ג; פעם נוספת באתר שמקומו ידוע ל-News; ולאחר מכן בביקור שערך אחד מהם בביתו של ברכה (ביום 18.02.12). ברכה לא מסר לראש אגף החקירות דאז, יואב סגלוביץ', ולראש יאח"ה דאז, זיוה אגמי, על אותן פגישות שקיים ועל-כך שניצל מידע שקיבל בתוקף תפקידו, כדי למלט את הקבלנים מאימת הדין. סגלוביץ' אמר ל-News1, וכך צוטט: אני לא מאמין שברכה עשה את המיוחס לו; אם אכן נפגש אישית עם הקבלן החשוד - הוא עבריין. גם זיווה אגמי מסרה ל-News1: לא קיבלתי שום דיווח על פגישת ברכה עם הקבלנים-החשודים.

ברכה הדליף ביום 18.03.12 בשיחות טלפון שניהל מידע מוכמן על מועד המעצרים שתוכננו ליום 19.03.12 והציע לקבלנים להימלט לחו"ל, כפי שאכן עשו. בחקירת מח"ש אומתו החשדות: הן בעדויות מצד שלושה גורמים לפחות; הן בשתי בדיקות פוליגרף שנערכו לעו"ד מיכל כהן שבהן היא נמצאה דוברת אמת (השאלות בבדיקות הפוליגרף גובשו על-ידי שי ניצן, יהודה וינשטיין ורז נזרי); והן במידע מודיעיני נוסף שהובא בפני מח"ש. בכל הכבוד, בנסיבות אלה, ואלמלא ההגנה המוזרה מצד וינשטיין, היה ברכה מסולק בבושת פנים מתפקידו ונעצר עד תום ההליכים.

11) הפרסום בדבר טובות הנאה לברכה - "במסגרת היחסים הקרובים קיבל ברכה מבני הזוג פינטו טובות הנאה ואף כספים במזומנים בהיקף כולל של מאות אלפי ש"ח. ברכה מכחיש זאת ומכזב..."

טענת המקור - מבדיקת המקור עולה כי אין כל ביסוס לטענתו של הרב פינטו בעניין זה, וכי כל העדים שהפנה אליהם שללו את דבריו, למעט אנשי חצרו של הרב. מעבר לכך, ה"בעיה" של ברכה שבגינה כביכול פינטו נתן לו כסף לא חייבה בכלל מתן כספים, בטח לא בסכומים שמתקרבים לאלה שפורסמו.

תגובת News1 – בדיקת News1 העלתה:

בניגוד לדברי הכזב הגלומים בשאלתכם, כדאי שתגלו לצופים: חמישה אישים לפחות מסרו עדויות על כספים בהיקף משמעותי שניתנו לברכה במשך זמן רב. המדובר, במשך השנים, בסכום כולל הנאמד במאות אלפי דולרים. כל העדים ביקשו להעמיד עצמם לבדיקת פוליגרף במשטרה ו/או במח"ש כל אימת שיידרשו. למרבה הצער, היועמ"ש וינשטיין, פרקליט המדינה הקודם משה לדור, וראש אגף החקירות דאז יואב סגלוביץ' דחו את יוזמתם וסיכלו בדיקות פוליגרף, בכוונת מכוון זדונית: למנוע חשיפת האמת, שהייתה עלולה להעמיד גם אותם באופן נלעג ובעייתי ולחייב בדיקה: מדוע הם שיבשו הליכי חקירה ומשפט ומדוע גוננו על ברכה למרות הראיות ועובדות והעדויות שהובאו בפניהם.

ניתנת האמת להיאמר: ברכה ידע היטב על הממצאים שכבר התגלו ואומתו במח"ש. הוא קיבל דיווחים-הדלפות שוטפות מהיועמ"ש וינשטיין ומגורמים נוספים. לכן בחר להתאבד - זמן קצר לפני שאמור היה להיחקר. היטיב לתאר זאת ראש זרוע החקירות במח"ש, דובי שרצר: "הדברים התקדמו"; "אפרים בחר לשים בסופו של דבר קץ לחייו וטרף את כל הקלפים".

12) הפרסום לפיו - ברכה יצא למעין חופשה כפויה מהמשטרה עד שיתבררו הטענות נגדו.

טענת המקור - בדיקת המקור מעלה שהידיעה לא נכונה.

תגובת News1 - בניגוד לטענתכם, לא פרסמנו את שאתם מייחסים לנו. ביום 26.06.15 חשפנו כי ברכה מתפקד באופן חלקי ביותר; כי בשלושת השבועות האחרונים הוא נעדר רבות ממשרדו באמתלה שהוא חולה או בסידורים אישיים; וכי העילה האמיתית לתפקודו החלקי היא: המצוקה אליה נקלע, בעקבות החשיפות ב-News1 על פשעיו החמורים, פשעים שהובילו לחקירה מודיעינית נגדו על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). המידע הזה נבדק ואף אומת גם מאוחר יותר.

13) הח"מ רואה בחומרה את השימוש שאתם עושים בבכירים לשעבר, ובהם: משה לדור ויואב סגלוביץ', כדי להטיל דופי בפרסומים ב-News1, שנועדו ואכן חשפו את מעשיו של תנ"צ ברכה, כמו גם פעולות שיבוש הליכי חקירה שביצעו וינשטיין, לדור וסגלוביץ' וזאת תוך הפרת אמונים. גורמים אלה פועלים עתה, ככל הנראה, מתוך רגשי אשם, בניסיון בוטה לגלגל על אחרים את האחריות להתאבדות הטראגית של ברכה, ובמטרה לעצור חשיפת מעשיהם. דרכם לא תצלח.

14) אנו נמשיך לפרסם ב-News1 מידע חדשותי בפרשה עגומה זו. נעשה זאת על-בסיס מסמכים, קלטות וצילומים. נעסוק במקביל גם באופן התנהלותם המוזרה של עיתונאים, אשר במקום לבצע את עבודתם כדבעי ולפרסם דברי אמת, הם בוחרים, גם מתוך קנאה וצרות עין, ועקב תחרות בלתי מרוסנת, להשמיץ את העיתונאי היחיד שנאבק ואכן חשף את האמת בפרשה.

בברכה,
יואב יצחק

תאריך:  09/12/2015   |   עודכן:  09/12/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
'המקור' לבדותות והמצאות
תגובות  [ 65 ] מוצגות   [ 65 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ציון כ
9/12/15 03:46
 
א.כ
9/12/15 12:43
 
יואב יצחק יודע
9/12/15 17:51
 
הפעם דרוקר נפל
11/12/15 01:44
 
ארז האחד
11/12/15 20:41
2
נו?...
9/12/15 04:28
 
יואב יצחק לא בטוח
9/12/15 22:04
3
החוק מחריש
9/12/15 05:38
4
אהוד פרלסמן
9/12/15 05:41
5
שולחה גמר
9/12/15 06:12
 
ד.ט.
9/12/15 09:42
6
תל אביבי
9/12/15 06:51
 
ורק
9/12/15 09:34
7
קורןנאוה טבריה
9/12/15 07:08
8
עמוס902
9/12/15 07:18
9
עמי59
9/12/15 07:19
 
ד.ט.
9/12/15 09:36
 
זרוע
9/12/15 10:38
 
מהפך 77
12/12/15 16:27
10
מוטי1
9/12/15 08:51
11
שוחר-שלום
9/12/15 09:03
12
Mosheabr1
9/12/15 09:13
13
רון3
9/12/15 09:26
14
גוני בן גוני
9/12/15 09:37
15
קרייא
9/12/15 09:37
16
רון אפרתי
9/12/15 10:20
17
יוסי פנחס
9/12/15 10:21
18
ליואב
9/12/15 10:29
19
דראק
9/12/15 10:31
20
מיכל מירושלים
9/12/15 10:37
21
שלמה יצחקי
9/12/15 10:42
22
הגוי..
9/12/15 10:43
23
בבר
9/12/15 11:14
24
פועה
9/12/15 12:01
25
רותי איזיקוביץ
9/12/15 12:19
26
דרוקר בושה למקצוע
9/12/15 12:43
27
האדיש
9/12/15 13:36
28
מילים ריקות
9/12/15 14:52
29
אף אחד
9/12/15 14:54
 
פועה
9/12/15 18:01
30
ברברה 23
9/12/15 14:59
31
YOSS
9/12/15 15:35
32
אביבית
9/12/15 16:05
33
ישראל 776
9/12/15 16:33
34
אחת מהעם
9/12/15 18:32
35
משה אברג'יל
9/12/15 18:38
36
רמץ
9/12/15 19:15
37
משה, עורך-דין
9/12/15 19:59
 
עו"ד משה צודק
9/12/15 21:02
 
גולדבלט משה
10/12/15 14:08
 
משה, עורך-דין
12/12/15 09:51
38
רוני ?ליואב
9/12/15 20:32
39
ד"ש
9/12/15 20:33
40
עידןסובול
9/12/15 21:40
41
מוקי12
10/12/15 00:18
42
ע.ג.
10/12/15 01:13
43
מיכה אהרוני
10/12/15 06:14
44
עוד א.ב
10/12/15 06:58
45
אורי יהודה
10/12/15 09:13
46
יוד60
10/12/15 13:40
47
כיפה אדומה
10/12/15 14:20
48
יובי1
11/12/15 17:40
49
נחומי
12/12/15 12:03
50
מאיר אא
16/12/15 16:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אחרי 165 ימים, ש-134 יהודים נמצאים במחשכי גיא ההריגה העזתי חשופים לאימת המוות, האמירה ממסכת סנהדרין היא זו שחייבת להנחות את המשלחת שיצאה לקטר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il