|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

חברים יש לא רק ב"אגד"

חשבנו לתומנו, כי עתה יירגע אולמרט קמעה, ינוח, ויבצע סוג מסוים של "בדק בית" ותיקון נפש לעצמו, תוך שהוא מנצל הזמן של היותו מצוי בתקופת מאסר, לשנות הרגליו
25/02/2016  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   משפט אולמרט   |   תגובות
חגיגה בכלא [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

עוד לא חלפו שבועיים ימים, מאז פרסם ראש ממשלת ישראל לשעבר, שהורשע בפלילים בפסק-דין חלוט של בית המשפט העליון, לאחר שנדחה ערעורו, אהוד אולמרט, סרטון תדמית מטעמו, שבו מופיע הוא ושבו שוטח הוא את עיקרי "האני מאמין" שלו, קודם שהחל לרצות תקופת מאסרו בכלא, מתברר כי אולמרט, המבקש להציג עצמו כ"אולמרט אחר", נשאר אותו אהוד אולמרט, "אהוד הקומבינאטור", כפי שהכרנו אותו, לפני שפרסם ושחרר הוא - ברבים - סרטון תדמית זה, מבית היוצר שלו.

אולמרט אמר בסרטון תדמית זה, כי: "במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, אף שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי. על חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד מאוד אני מקבל על עצמי את גזר הדין, אך אין אדם העומד מעל החוק". אולמרט אמר עוד כי: "בחרתי מרצוני לכהן כאיש ציבור, מסלול שיש בו הרבה אתגר וסיפוק בצד מחירים כבדים. אחד מהם הוא היווצרות תדמית שלא מייצגת נכונה את המורכבות של חיי, אישיותי ושל הבחירות שלי. לדאבוני הוצמדה לי בשנים האחרונות תווית של מושחת. אבל תקופת כהונתי כראש ממשלה הסתיימה בטרם עת ובצלן של חקירות משטרה, והיום אני ראש ממשלה לשעבר שעומד לרצות עונש מאסר".

ואם לא די היה בדברים ברורים ונחרצים אלה, שכל כולם באו מבית העריכה ומבית התדמית המעוצבת של אהוד אולמרט, שצולמו ושהוקלטו בסרט תדמית עצמי, אשר הייתה לו שליטה מוחלטת על עריכתו, על תוכנו ועל אופן הצגת הדברים שבו, הרי הוסיף אולמרט, התפייט וניתח, מנקודת מבטו שלו, את עקרונות הדמוקרטיה הישראלית, תוך שהוא מוסיף ואומר דברים, לפיהם: "זהו מהלך חריג וחמור שיש מי שיראו בו אישור לכוחה של הדמוקרטיה הישראלית. אני מבקש באותה נשימה גם להעלות את האפשרות שכדור השלג המשפטי בענייני הלך ותפח משלל סיבות נוספות שאינן משפטיות בלבד. אולי כשתשקוט הסערה והעיסוק במה שסובב אותי יחזור לפרופורציה נורמלית, יקבלו חלק מהדברים פרשנות אחרת וממדים שפויים יותר. אולי במרחק הזמן יוכל הציבור לבחון את הרגע העגום הזה במבט ביקורתי ומאוזן. אני מאמין שגם לכך זקוקה הדמוקרטיה הישראלית.

חשבנו לתומנו, כי עתה יירגע אולמרט קמעה, ינוח, ויבצע סוג מסוים של "בדק בית" ותיקון נפש לעצמו, תוך שהוא מנצל הזמן של היותו מצוי בתקופת מאסר, לשנות הרגליו, יניח לתאוות הכוח והשלטון ויתרחק מהתדמית שדבקה בו של מי הלוקה בתסמונת ההיבריס המאפיינת אותו, אשר הינה חלק בלתי נפרד מאישיותו ובה מופיע הוא וניצב בפני הציבוריות הישראלית, באופן הדוחה, הגס והמבחיל ביותר, בכל הכבוד הראוי.

מסתבר, כי טעינו טעות חמורה וכי הלכנו שולל ושבי אחר הדברים הנמלצים שכלל והכליל אולמרט בסרטון התדמית האולטימטיבי הזה, שיצר הוא לעצמו. מתברר ומסתבר, כי אולמרט היהיר, הזחוח, המתחבל ו"המבסוט כל כך מעצמו", עדיין חי וקיים בתוככי "אולמרט הישן". העובדה שאולמרט "החדש" החל לרצות עונשו בכלא, לא שינתה, לכאורה, דבר וחצי דבר, מההתנהגות ומהתדמית החיצונית של איש "נפוח ומלא בעצמו" זה, שדבקה בו, עד כה, וככל הנראה לא דבקה היא בו, סתם כך - אשר נותרה, כחלק בלתי נפרד הימנו, גם בתקופת שהותו, בכלא.

למרות שאהוד אולמרט מצוי ושוהה בתוככי כלא מעשיהו עשרה ימים במדויק, הרי פוקדים את תאו בבית כלא זה, כמות בלתי רגילה ובלתי מצויה של מבקרים, שבדרך כלל אסירים רגילים מן השורה, אינם זכאים לביקוריהם, במסגרת כמות הביקורים המוקצית לאסירים שכאלה, אלא אם כן מדובר בביקורים מקצועיים של עורכי-דינם.

מתברר ומסתבר, כי למרות שידענו - אנו הקוראים ההדוקים של עמודי התקשורת הפלילית, שסקרו באופן שוטף את משפטו הפלילי של אהוד אולמרט, כי עורכי-דינו של אולמרט שייצגו אותו במשפט האחרון, היו עו"ד אלי זהר; עו"ד איל רוזובסקי; עו"ד נווית נגב; עו"ד אייל טואג ועו"ד איריס ניב-סבאג (ואולי עוד כמה עורכי-דין ועורכות-דין, שייצגו אותו במשפטים השונים שהתנהלו נגדו ואשר הופיעו, בעקבות זאת וכתוצאה מכך, בבתי-המשפט), הרי נוספו לאולמרט עורכי-דין נוספים, הכוללים את חבריו הקרובים שהם: ח"כ, לשעבר, עו"ד רוני בר-און. ראש לשכתו לשעבר, עו"ד יורם טרובוביץ' ועוזרו הקרוב (וככל הנראה גם שותפו לעסקים), עו"ד ינקי גלנטי.

ערוץ "חדשות 10" דיווח, שאולמרט נתן לבראון, טרובוביץ' וגלנטי, ייפויי-כוח, לייצג אותו, בתחומים משפטיים שונים, וכתוצאה מכך יכול הוא ליהנות מביקורים תדירים וללא הגבלה של חברים/עורכי-דין אלה, בתאו שבכלא.

סעיף 20 לחוק לשכת עורכי-הדין, התשכ"א-1961, קובע, כי שורת פעולות המנויה באותו סעיף, לא יעשה אותם, דרך עיסוק או בתמורה שלא דרך עיסוק, אלא עורך-דין ולצורך כך קובע סעיף 92, לאותו חוק קובע, עורך-דין שניתן לו יפוי-כוח לפעול בתחום הפעולות המפורשות בסעיף 20 או לקבל כספים ודברים אחרים בשביל לקוחו בעניין כזה, רשאי, בהסכמת הלקוח, להסמיך בכתב עורך דין אחר לפעול במקומו.

אין בדעתנו להתערב בצורת התנהלותו העסקית-משפטית של אהוד אולמרט - שגם הוא עצמו הינו עורך-דין בהשכלתו ואף עסק בעבר בעריכת-דין לפרנסתו - אבל הדברים נראים, על פניהם, מכוערים, כעורים ואפילו, בכל הכבוד הראוי, מבחילים ודוחים. שעה שסביב ראש ממשלה לשעבר מכרכרת, מעשה של יום יום ושעה שעה, קבוצת חברים, שהינם עורכי-דין במקצועם, היכולים להיכנס, לבוא ולצאת, כמעט ללא כל הגבלה, בתאו של האסיר המפורסם, כאילו אין הוא אסיר לכל דבר ועניין וכנגזר ממעמדו זה, מוטלות עליו מגבלות רבות ושונות.

גונדר בדימוס, חיים גליק, לשעבר סגן נציב בתי הסוהר אמר - בראיון ל"חדשות 10", אתמול כי - "בסיטואציה כזו יכולים אסירים לייצג את עצמם בכמות כמעט בלתי מוגבלת של עורכי דין". עוד אמר הוא, באותו ראיון, כי הפרוצדורה הזו אותה ביצע ראש הממשלה לשעבר, מאפשרת לו לראות אותם באופן תדיר וללא הגבלה. אם לא די בכך, הרי עורכי-דינו המקוריים של אהוד אולמרט, המייצגים אותו בפרשות השונות, שבהן הורשע, פוקדים גם הם תאו, כך שבתאו של אולמרט מתקיימת "חגיגה רבתי". מתברר ומסתבר, לטענת גורמים בשב"כ, כי הביקורים התכופים, החוקיים לכשעצמם, גורמים להם, לא מעט "כאבי ראש", שכן לא ניתן לפקח על תוכן השיחות בין אולמרט למקורביו מכיוון שהפריבילגיות הללו יוצרות אי-שוויון בין ראש הממשלה לשעבר, לשאר האסירים.

נזכרתי בעקבות סיפור מעשה זה, בסיפורה של הרבנית שבאה אל הרב והודיעה לו - כי כשהיא סופקת כפיים מעלה, בייאוש גמור, כי התרנגולת היחידה שהכינה היא לשבת, למאכל, נפלה לתוך עביט מי השופכין והיא שאלה: "האם התרנגולת, עדיין כשרה". הרב הממולח, הסתכל ברבנית שלו, חייך ואמר לה: "התרנגולת כשרה - אבל היא מסריחה לגמרי". זה הוא המשל וזה הוא הנמשל. ייפויי-הכוח שנתן אהוד אולמרט לעורכי-דינו/חבריו, רוני בר-און, יורם טרובוביץ' וינקי גלנטי, הינם כשרים לחלוטין, אבל נסיבות מתן ייפויי-כוח אלה, הינן - בכל הכבוד הראוי - מסריחות, מסריחות ביותר.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דינימעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודינימשפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחניומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  25/02/2016   |   עודכן:  25/02/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חברים יש לא רק ב"אגד"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
-מאפיונר
25/02/16 15:07
2
יוסי ארגואן
26/02/16 05:07
3
מישקה מהפלאפל
1/03/16 01:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
במארס 2013 חשפתי ב-News1 את שיבושו של משפט אולמרט בירושלים - הפרסום הראשון במה שהתברר מאוחר יותר כפעילות עבריינית רחבת ממדים מצידו של אהוד אולמרט, אשר בסופו של דבר הורשע בה ונשלח לחודש מאסר.
25/02/2016  |  איתמר לוין  |   אירועים/חשיפות
במספר אתרים פורסם כי "הרב פינטו צפוי להיכנס לאותו אגף בכלא מעשיהו, שאליו ייכנס יום קודם לכן ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. השניים ישוכנו באגף מיוחד - אגף 10, שהוקם במיוחד בהשקעה של ארבעה מיליון שקלים. האגף כולו מאכלס 18 אסירים בלבד, בהם שישה מורשעי פרשת "הולילנד", כולל אולמרט עצמו".
21/02/2016  |  גולדבלט משה   |   מאמרים
שמעתי את דבריו המוקלטים של אולמרט לאומה, על סף כניסתו לבית הכלא. אלמלא ידענו במה מדובר, ניתן היה לחשוב שהאיש ניצב על סף מינוי חדש לראשות הממשלה. כדרכו, שילם מס שפתיים לכבוד בית המשפט ול"שגיאות שעשה". דיבר על הכאב בגין המעמד המביך שאותו הוא עומד לחוות בזכות מעשיו וטרח להסביר לכול, בניסוח זהיר ומדוד, שבעצם לא חשוב מה אמר בית המשפט, לא חשובה התקשורת, לא חשוב הציבור ולא חשוב טוהר המידות שבו פגע פגיעה אנושה - הוא, אולמרט (הגדול), כופר בכך שחטא בעבירות שוחד שיש עימן קלון. השחצנות וההתנשאות לא פגו, לא דוכאו ולא נשמעה בדבריו אפילו חרטה מוגבלת; הייתה בהם אמירה מסויגת על טעויות שעשה. אם היה בדבריו תסכול כלשהו על התוצאה הסופית של המאבק הכמעט "אינסופי" שניהל, במשתמע התייחס אולמרט לכך שעמדותיו לא התקבלו במלואן. אגב, לא שמעתי מחברי כנסת או מהתקשורת רודפת הצדק שלנו, אף שאלה הנוגעת למקורות המשאבים שגייס לצורך ניהול המאבק המשפטי הממושך והיקר שלו. דומה שאפילו ברגע שלפני התחלת ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו, שנראה על פניו זעיר על-רקע חומרת העבירות בהן הורשע, גדול כאבו יותר על כשלון תרגילי ההשהייה, העיכוב, השחיקה והמיסמוס של ההליך המשפטי מאשר על עצם מעשיו וחומרת השלכותיהם הציבוריות והמוסריות.
16/02/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
שירות בתי הסוהר פרסם (יום ב', 5.2.16) תמונות ראשונות של אגף 10 בכלא מעשיהו, בו נכלאו הבוקר ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ועוד חמישה ממורשעי פרשת הולילנד: אביגדור קלנר, מאיר רבין, אורי שטרית, אלי שמחיו, ודני דנקנר.
15/02/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - גל"ץ, המלחמה הקרה החדשה, שבחים והנחת סלב שבוע טוב
15/02/2016  |  אביתר בן-צדף   |   מאמרים
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי  
הבוקר: אולמרט נכנס לכלא מעשיהו   /  איתמר לוין
אולמרט נשלח לחודש מאסר על השיבוש  /  איתמר לוין
לדור: בכיר שמזוכה הופך לסלבריטי  /  איתמר לוין
שחצן ושקרן עד הסוף  /  איתמר לוין
ניצחון חמקמק  /  איתמר לוין
לא מצא חן בעיניו  /  עו"ד אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il