|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

איש הנדל"ן של השבוע

איתן ארז ינסה להציל קוני דירות

המשחק של אור נגמר ברגע שעורך-הדין הקשוח והתכליתי מונה לנאמן על נכסיה רכש ניסיון רב בניהול חברות שכשלו ובגמר בניית 1,000 דירות אין רחמים על מי שפוגעים בציבור תיקים: אברהם גינדי, שער אפרים, רייפמן
08/04/2016  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   פרשת ענבל אור   |   תגובות
ארז. המשחק נגמר [צילום: מן הטלוויזיה]

ברגע שהשופט איתן אורנשטיין מינה את עו"ד איתן ארז לנאמן עליה ועל חברותיה, הייתה ענבל אור צריכה להבין, שהמשחק נגמר. ארז (61) הוא נאמן מפרק וכונס נכסים יעיל, קשוח ותכליתי. הוא הוגן וידידותי לאנשי עסקים כנים ורציניים, ובזמנו הציל את עמותת "קו לחיים", שאור רימתה אותה. אבל הוא רודף עד לפינה הרחוקה ביותר כל מי שהסתבך בעסקיו, ומנסה לא לפרוע את חובותיו. הוא אפילו הביא לשליחתו של אלי רייפמן לכלא.

כמו תמיד, היה ארז יעיל. שעה לאחר שקיבל את המינוי מבית המשפט, ביום ראשון (27.3.16) מינה צוות של 25 איש, רובם עובדי משרדו, שכר את שירותיו של רואה חשבון וניגש לעבודה. "בשבעה ימים גילינו מה שרואי החשבון של אור לא ראו במשך חמש שנים" - הוא אומר, ומוסיף: "חמישה ימים ולילות עבדנו 20 שעות ביממה, 600 שעות עבודה. הגעתי הביתה ל-4 שעות שינה, ומיד חזרתי לעבודה".

המכונית והתכשיטים יועברו לקופת הפירוק
אורנשטיין. השתכנע מיד

הממצאים החמורים שכנעו בתוך יום את השופט אורנשטיין להיענות לבקשותיו של ארז, ולמנות אותו למפרק זמני של חברות אור, יחד עם מינוי מקביל ככונס נכסים זמני שלה אישית. זה היה לפני 5 ימים מאז, הוא פועל שוב בתכליתיות ובמהירות. הוא תפס את משרדיה של אור, החזיר אותם לחברת קנית של עזריאלי. בשבוע הקרוב (יום ג', 12.4.16) יעמיד את כל הריהוט והציוד למכירה פומבית, שתכניס מאות אלפי שקלים כסף לקופת הפירוק. כל 13 העובדים שנותרו - פוטרו. אור לא מסרה לו את מכונית הספורט הפרטית שלה, השווה חצי מיליון שקל או יותר. הוא פנה לבית המשפט וביקש צו שיאפשר לו לתפוס את המכונית ולמוכרה. קופת הפירוק תתעשר בעוד חצי מיליון שקל או יותר, ואור כנראה תיסע באוטובוס. ייתכן שהצעד הבא יהיה תפיסת התכשיטים שקנתה מכספי החברות שקרסו.

ארז חשף ממצאים פליליים לכאורה - מכירה כפולה של דירות, מכירת דירות שלא היו ולא נבראו, הוצאת כספים מהחברה לצרכים פרטיים, רישום כוזב במסמכי החברות, וזה לא הסוף.

האם דיווחת למשטרה?

ארז: "אין צורך. לקוחות התלוננו, והיא נחקרה חמש שעות במפלג ההונאה של מטרת תל אביב". אפשר להניח שזו רק ההתחלה.

העונש: עד 7 שנות מאסר

מה עוד צפוי?

ארז: "יש חשד שאור זייפה מסמכים של יו-בנק, כדי להראות שיש לה כביכול 28 מיליון שקל. לא היה ולא נברא. מחכים לממצאי הבנק. יש להניח שהבנק, או גורם אחר, יתלונן נגדה במשטרה על זיוף. אגב, זה לא הזיוף היחיד שהיא חשודה בו".

זו עבירה חמורה?

ארז: "עד שבע שנות מאסר".

לעו"ד איתן ארז יצא שם של עורך דין תקיף ונוקשה - כלפי מי שזה מגיע לו. הוא הוציא 200 אלף שקל (סכום גדול באותן שנים) ממשה בדש, בעל חברת "פיקנטי" שפשטה את הרגל, לאחר שהמפרק הקודם לא הצליח. במקרים אחרים, ניהל את תיקי ההסתבכות של מנעולי ירדני, פלד-גבעוני, מלון קרלטון נהריה ורבים אחרים. הוא גם ניהל את תיק הקפאת ההליכים הראשון בישראל, של חברת איזי כימקלים. תיק גדול ורציני, אחד התיקים המפורסמים שניהל בשנים האחרונות, הוא ניהול נכסיו של ערן מרחי, ש"עקץ" לקוחות ב-80 מיליון שקל, הועמד לדין ולפני שלוש שנים נשלח לכלא.

"אולמרט עזר להציל את שער אפרים"
אולמרט. סייע [צילום: פלאש 90]

מהו התיק המסובך ביותר שניהלת עד היום?

ארז: "הישוב שער אפרים, ליד טייבה, הסתבך בחובות של 100 מיליון שקל. ב-2004 מוניתי למפרק, נאלצתי להילחם בביורוקרטיה שלא תאומן של מינהל מקרקעי ישראל ושרי ממשלה. בעזרתו של אהוד אולמרט, אז סגן ראש הממשלה, חילצנו את הישוב מקשיים, פעולה שנמשכה שנים רבות".

רואה החשבון ברלב טען שכתבת על אור דוח עם שגיאות רבות.

ארז: "בית המשפט דחה את כל טענותיו, וציין ששאלתי אותו שאלות שלא היה לו מענה עליהן. בית המשפט קיבל ב-100 אחוז את הדוח שלי. ב-30 השנים האחרונות ניהלתי בנייה של 1,000 דירות בתיקי פירוק וכינוס רבים, כולל סיוע לנפגעי חפציבה, תיק ברנוביץ', תיק גינדי ואחרים. אז אני כנראה מבין משהו בנושא דירות".

הוא נולד בתל אביב בשם איתן שלמה ארז. בגיל שנה עבר לגרמניה עם הוריו, לחמש שנים, כשאביו אריה למד כלכלה חקלאית באוניברסיטה גרמנית ידועה. לאחר חמש שנים חזרו לארץ. אחרי חמש שנים נוספות קיבל אביו עבודה ככלכלן חקלאי באירן, והמשפחה נסעה לשנתיים. נעוריו ושירותו בצה"ל עברו עליו במסלול הרגיל, כולל לוחם ביחידת טילי "הוק". אחר כך למד משפטים באוניברסיטת תל אביב. הוא קיבל תואר, עבר התמחות, עבד במשרדים שונים ולפני 30 שנה, פתח משרד עצמאי.

מה היה התיק הגדול הראשון?

ארז: "ניהלתי את התיק ואת נכסיו של הקבלן אברהם גינדי המנוח. המצב היה קשה מאוד. לאחר מו"מ ממושך, הצלחתי לקבל 2.5 מיליון דולר מהמפקח על הביטוח יהודה דרורי ומהתאחדות הקבלנים. זה היה אז סכום גדול מאוד. ביימנו בניית 300 דירות ועזרנו למאות משפחות".

איתן ארז היה נשוי 28 שנים ליפעת, שילדה לו ארבעה ילדים. הם נפרדו, ולפני שלוש שנים נשא אישה חדשה, אטוסה, כשם בתו של כורש מלך פרס. בסעודה שלאחר החופה והקידושין נשא, להפתעת רבים, דברי ברכה בפרסית, שאותה למד כששהה שנתיים באירן, עם משפחתו.

מה עושים בני המשפחה?

ארז: "אטוסה היא עורכת דין ועזר כנגדי. יש לי חמישה ילדים, ארבעה מהם של יפעת. הבכור יהונתן הולך בדרכי והוא עורך דין, אבל לא במשרדי אלא עצמאי. גם שני בני האחרים ובתי מוצלחים. יש לי ילד קטן חדש מאטוסה. בן זקונים חמוד".

אטוסה, כאמור, כמעט שלא ראתה את איתן במשך כשבוע. גם עכשיו הלחץ נמשך, אם כי לוח הזמנים התרווח במקצת.

"לצערי, קוני הדירות לא יקבלו הרבה"

מה אתם עושים עכשיו?

ארז: "תפקידנו הוא לרכז את כל הנכסים של אור וחברותיה, לממש אותם, ולפרוע חלק גדול ככל האפשר של החובות".

כמה תצליחו לממש? מי יקבל את הכסף?

ארז: "נוכל מן הסתם להשיג עשרות מיליוני שקלים. מה נעשה בכסף? היא חייבת 17 מיליון למזרחי-טפחות, שיש לו שיעבוד והוא ראשון בתור. תהיה גם תביעה משפטית של מע"מ, עוד 17 מיליון, אולי יותר. יש כנראה גם חובות קטנים יותר לבנקים אחרים. בבוא העת נבקש מכל הנושים להציג הוכחות חוב. אני מניח שאפשר יהיה לממש דירות ורכוש אישי בעשרות מיליוני שקלים. לצערי, החוק קובע שהנושים המבוטחים הם ראשונים, כך שלאלו ששילמו בעד דירות לא יישאר הרבה, והם יפסידו כסף".

כמה?
ארז: "כרגע לא ידוע. התוכנית שלי היא לסיים את הבנייה בכל מקום שהדבר אפשרי. זו תהיה חצי צרה בשביל הקונים. הם יקבלו את הדירות, אם כי יצטרכו להוסיף הרבה כסף. במקרים אחרים לא יהיה מנוס מהפסקת הפרויקט, וכל מי ששילם - יאבד לצערי כמעט את כל כספו".

זה לא צודק.

ארז: "נכון, אבל זה החוק כיום. נראה לי שעל הכנסת להתערב ולחוקק חוק, שיבטיח בצורה טובה יותר את כספי חברי קבוצות הרכישה".

עו"ד ארז מבקש להקנות לרבים מנסיונו. לפני שלוש שנים הוציא את הספר "פרקליט וג'נטלמן", ובו בין היתר עצות טובות לעורכי דין ולאחרים. כתבה זו מתבססת בין היתר על הספר.

"חשובות לי מצוות שבין אדם לחברו"

יש לך גם שעות פנאי?

עו"ד איתן ארז: "היהדות מאוד חשובה לי, ואני מקדיש לה הרבה מזמני הפנוי. התורה, המשנה והתלמוד נתנו לנו ולעולם אוקיינוס של חכמה, שיש לשמר אותו ולטפחו. אינני חובש כיפה, אינני מניח תפילין בימות החול, אבל הולך לבית הכנסת בשבתות וחגים. חמש שנים היה במשרדי שיעור קבוע של הרב חיים קובלסקי. חשובות לי המצוות שבין אדם לחברו, כמו ביקור חולים או מתן צדקה. לחמתי בהצלחה למען הקמת בית כנסת בשכונת מגורי, כוכב הצפון בתל אביב. בבית אנחנו מקפידים על סעודות שבת, ואני אומר בהן דבר-תורה. כמובן שהבית כשר, ובפסח לא נאכל חמץ, חס וחלילה!".

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  08/04/2016   |   עודכן:  08/04/2016
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איתן ארז ינסה להציל קוני דירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ענבל אור
כשהחלה ענבל אור לפרסם לפני שנים את פרויקט דירות היוקרה "מציצים", ברחוב הושע 18 בצפון ת"א, הודיעה ופרסמה שיהיו בו 23 דירות יוקרה. לאחר זמן הודיעה שסליחה, יהיו רק 19 דירות. מה קרה? פשוט רשלנות. תב"ע מתירה לבנות על המגרש 19 דירות. עיריית תל אביב, המבקשת לעודד יזמים לקנות כמה מגרשים יחד, הוציאה בזמנו הוראה, שמי שקונה ארבעה מגרשים סמוכים, מקבל זכויות בניה נוספות. אור תיכננה לקנות 3 מגרשים סמוכים להושע 18, כך שתוכל לבנות על המגרש האמור 23 דירות.
07/04/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ענבל אור הודחה (יום ד', 6.4.16) מכל תפקידיה בחברת אור סיטי החזקות הציבורית, הרשומה בבורסה. היא כבר לא יושב-ראש דירקטוריון, לא דירקטורית ולא מנהלת כללית. ההדחה היא תוצאה מתבקשת ממינוי כונס נכסים זמני על כל רכושה הפרטי, בנוסף למינוי מפרק על חברותיה הפרטיות.
07/04/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
יזמת הנדל"ן לשעבר ענבל אור נחקרה (יום ד', 7.4.16) במשך כארבע שעות במפלג ההונאה של משטרת תל אביב. בתום החקירה באזהרה שוחררה בערבות. החקירה החלה בראשית השבוע בעקבות תלונות שהגישו קוני דירות. העבירות לכאורה שנחקרות הן בנושאים הבאים:
06/04/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
כ-420 משפחות שקנו דירות בפרוקיטים של ענבל אור עומדות להפסיד כ-100 מיליון שקלים - העלתה בדיקה של News1. עיקר הבעיות הן בשני פרויקטים ברמת-גן, שבהם הבטיחה אור לבנות מגדלי דירות, למרות שלא סיימה לרכוש את המגרשים, והתוכניות המאושרות אינן מתירות לבנות אותם.
06/04/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
עוד מכה קטנה לענבל אור: אמש (יום ג', 5.4.16), לאחר שחברותיה הפרטיות הועברו לפירוק, ובית המשפט מינה כונס נכסים על רכושה הפרטי, הפסיקה אור להיות היו"ר והמנכ"ל של חברת אור סיטי הציבורית, שמניותיה נסחרות בבורסה. המפרק עו"ד איתן ארז מונה גם לכונס על כל נכסיה הפרטיים, כולל 68% בחברת ההחזקות. אור אישית היא בעלת 20% בחברה, וחברת מגדלאור בבעלותה מחזיקה ב-48% נוספים.
06/04/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il