|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

שוק העבודה?‏

ריבלין, בכנס המרכז הבינתחומי בהרצליה, מספר לנו, משל היה מנטור בסדנת ‏‏"התפתחות אישית" כי הבעיה של ישראל היא שהיא מחולקת ל"ארבע שבטים", והפתרון ‏שלה הוא "ארבעה מנועי שינוי" אה
15/06/2016  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   כנס הרצליה   |   תגובות
ריבלין. על נשיאים וקלישאות [צילום: עמוס בן גרשום/GPO/פלאש 90]

מקום עבודה כמאחד את שבטי ישראל. כן, בסדר [צילום: AP/Matt Rourke]

גבייה לפי 8(ג)? לפי כללי המשפט המנהלי!
עו"ד ענבל בר-און, עו"ד יאיר ממן
המגבלות שיש להחיל על השימוש של הרשויות המקומיות בסמכותן (הדרקונית) לגבות חובות ארנונה של החברה מבעל השליטה באופן אישי - לתשומת לב מנהל הארנונה
לרשימה המלאה

"תהליכי ההפרטה הופכים מורים לפועלי ייצור"
ענבל בר-און
"יש לאפשר תוכניות לימוד ייחודיות וחדשניות, אך להשאיר את המימון בידי המדינה" * "הפרטת החינוך אינה בהכרח דבר רע שכן היא מאפשרת חדירת נרטיבים שונים למערכת החינוך" * "ההפרטה דוחקת את המורים החוצה" * דברים אלו ועוד נשמעו בכינוס בנושא הפרטת החינוך * מפריטים את עצמנו לדעת (ג)
לרשימה המלאה

בריאות לעשירים בלבד
ענבל בר-און
באפיקומן של חוק ההסדרים מוכמנים גם הפרטת מערכת הבריאות והקמת קופת חולים חמישית * האם תחרות תועיל? לא בהכרח * מפריטים את עצמנו לדעת (ב)
לרשימה המלאה

תחל הפרטה וזוועותיה
ענבל בר-און
מרדכי גילת זועק את זעקת הקשישים ניצולי שואה, אשר האוצר מושך את השטיח תחת רגליהם * שרי ‏האוצר והבריאות, מסתבר, נופלים שדודים לרגלי שקרי האוצר *הצדיקה היחידה בסדום היא יעל גרמן
לרשימה המלאה

שליש מהעובדים במשק חשופים להעסקה פוגענית
ארי סירקין
הנתונים החמורים שהוצגו בכנס שדרות האחרון הובילו להגשת הצעת חוק העתידה לעמוד לקריאה טרומית; לקראת ההצעה הקרבה, יזמה אוניברסיטת בר-אילן כנס מיוחד לקידום הנושא
לרשימה המלאה

"העסקה פוגענית" במזנון הכנסת
הדר פרבר
עקב תלונות שהגיעו לחדר המצב בהסתדרות הועברה פניה לזכיין המזנון בנוגע לפגיעה בזכויות המלצרים במזנון הכנסת
לרשימה המלאה

ההסתדרות פותחת בקמפיין נגד העסקה פוגענית
אורלי ממן
תחל במאבק נגד פגיעה בזכויותיהם של מלצרים; בהסתדרות מציינים כי ההפרה באה לידי ביטוי בכמה אופנים כמו אי תשלום שכר מינימום, תשלום נסיעות ואי תשלום דמי מחלה; הקמפיין יקרא לאוכלוסיות הסובלות מהעסקה פוגענית לפנות ליועצים המשפטיים של ההסתדרות
לרשימה המלאה

ההסתדרות פותחת במאבק ציבורי נגד "העסקה פוגענית"
עומר שיקלר
הקמפיין יפנה בעיקר לעובדים בתחום המלצרות; לדברי ההסתדרות, העובדים מנוצלים ולא מקבלים את הזכויות המגיעות להם על-פי חוק
לרשימה המלאה

כמה שמאלץ בכנס אחד. אז מסתבר ששוב התרחש, כמו בכל שנה, גם השנה, "כנס הרצליה של ‏המרכז הבינתחומי", ומסתבר, כמה צפוי, שהיו שם נאומי קיטש ושמאלץ לרוב. איכשהו, הנשיא ריבלין, ‏שהולדתו בליכוד אבל לא אחת יוצאות מפיו פנינות בנוסח מר"ץ, הוא ימני המחמד של עיתון הארץ, ‏שאוהב מאוד לצטט אותו.

אז מסתבר, לפי ריבלין, שמדינת ישראל מחולקת לשבטים. לא 12, אבל ארבעה שבטים: אני מניחה ‏שהוא התכוון לחרדים, לחילונים, לערביים וגם לדתיים, אבל אם הייתם שואלים אותי, הייתי מונה עוד 5 ‏או 6 שבטים. מה עם משוררת פמיניסטיות מזרחיות טבעוניות עם שפם? (קריצה ל"היהודים באים").‏

בכל מקרה, בשמאלץ כמו בשמאלץ, אם יש 4 שבטים, לבטח יש ארבעה דרכים לקירובם, וריבלין מונה ‏אותם, מה שלרגע גורם לי לסבור כי הוא לא נשיא רציני ואהוד, אלא פשוט מנחה סדנת העצמה, ‏‏"תקשור", או "התפתחות אישית". ארבעת הדרכים, לדידו הן (וכאן אני מביאה ציטוט מפי הכתבה):

‏"בנאומו היום ריבלין סימן - לראשונה - ארבעה ״מנועי שינוי״ שעשויים לסייע בשילובם של הזרמים השונים בישראל לכדי חברה ‏משותפת: השירות הציבורי, האקדמיה ושוק העבודה, מערכת החינוך ושותפות בין רשויות מקומיות. ״מה שנראה ברמה הפוליטית לאומית, ‏כקונפליקט בלתי פתיר, כמשחק סכום אפס בין חילונים, דתיים וחרדים, בין ערבים ויהודים, על תקציבים ומשאבים, על שליטה וצביון, יכול ‏להפוך ברמה האזורית להזדמנות: הזדמנות למפגש אינטרסים ורצונות, הזדמנות לשיתוף פעולה״, אמר ריבלין".‏

ועוד מתוך הכתבה:‏

"ריבלין הוסיף כי "אם בעבר היה צה"ל מקום המפגש המרכזי של החברה הישראלית, הרי ‏שבסדר הישראלי החדש הפכו האקדמיה ושוק העבודה למקום הראשון שבו פוגשת ‏החברה הישראלית את עצמה״. לדבריו, ״האקדמיה ושוק העבודה הם השער להגשמת ‏החלום הישראלי. הם כרטיס הכניסה של כולנו למוקדי ההשפעה במשק. בהם נוצר ‏לראשונה מרחב משותף ליצירת שפה ומטרות משותפות, שם מתעצבים תחושת השייכות ‏והמעמד החברתי, שם, העושר הרעיוני שבמגוון האנושי אינו איום- אלא יתרון תחרותי״, אמר ‏ריבלין".‏

ריבלין, אתה חי בסרט? שוק העבודה הוא מקום שבו "נוצר לראשונה מרחב משותף ליצירת ‏שפה ומטרות משותפות, שם מתעצבים תחושות השייכות והמעמד החברתי, שם, העושר ‏הרעיוני...." ריבלין, היכן אתה חי?

לא שמעת על עובדי קבלן שניתן לפטרם מהרגע להרגע? על עובדי ניקיון קבלן ‏באוניברסיטאות? על מרצי קבלן? על שוער בשער באוניברסיטת תל אביב ששתל גינת נוי ‏וירק ליד העמדה שלו, אך האוניברסיטה החליטה להעבירו לשער אחר, פן יחטא בעיסוק ‏בגינון נוי?

לא שמעת על תעסוקה בריונית? על בריונות במקומות העבודה? על אפליה במקומות ‏עבודה? על יחס מתנכל לעובדים, שהפך כל כך שכיח, עד שח"כ מרב מיכאלי מצאה לנכון - ‏יחד עם ח"כים מכל הסיעות, להציע חוק למניעת התעמרות בעבודה, כי התופעה כל כך ‏שכיחה? לא שמעת, ריבלין, על הטרדות מיניות במקום העבודה? על פיטורין שרירותיים ללא ‏שימוע? על עובדים ללא זכויות, שהופכים אותם ל"פרילנסרים" רק בכדי להימנע מלשלם ‏להם זכויות סוציאליות?

והשירות הציבורי ריבלין? אני ואתה חיים באותה מדינה עם אותו שירות ציבורי? האם זה אותו ‏שירות ציבורי שמפריט את עצמו לדעת, שמופרט ונכתש עד דק, בידי אותם גורמים ‏שמבקשים לייבש אותו, רק בכדי להצדיק בדיעבד את מכירתו במחירי רצפה לטייקונים? על ‏איזה שירות ציבורי אדוני מדבר?

אולי על שירותי בריאות הנפש, שמופרטים לעמותות אשר גוזרות קופון בדרך? אולי על ‏שירותי הבריאות, שהייבוש שלהם אינו אלא צלחת פטרי לשירותי רפואה פרטיים? אולי על ‏רופאים בבתי חולים ציבוריים אשר עוזבים את המנותח בעוד בטנו פתוחה, בכדי לרוץ ולבצע ‏ניתוח פרטי בעבור שלמונים? אולי אתה מדבר על מערכת המשפט, שכל מיני יוזמות גישור ‏חובה אינה אלא דרך להפריט אותה? אולי אתה מדבר על הבוררות,שאינה אלא מערכת ‏משפט פרטית לעשירים, בלי דין ובלי דיין? בוררות, מהסוג שגופים חזקים כופים אותה על ‏צרכנים חלשים "במקרה של מחלוקת"? שאז "הבוררות חובה"?

אולי על שירותי הרווחה, שעל גבם משגשגים עסקי פנימיות רבים לנוער במצוקה, ויש ‏האומרים שהפנימיות הרבות ותמריץ הרווח שלהן, מהוות תמריץ להוצאת ילדים מהבית ‏באופן חריג וחסר פרופורציות ביחס למדינות אחרות במערב?

החינוך? על איזה חינוך ריבלין מדבר. החינוך שמופרט לדעת? על כל מיני עמותות פרטיות ‏שחוגגות על החלל שמותירה מערכת החינוך ויוזמות תוכניות חינוך לנוער, תוך שהן חונכות ‏לנוער על-פי אינטרסן הכלכלי?

ולא ברור על אילו רשויות ציבוריות מדבר ריבלין? בשנות השמונים לערך, הופרטו הרשויות ‏הציבוריות לדעת, ובמקום מימון ממשלתי לרשויות ציבוריות, אלו החלו לגבות ארנונה. גביית ‏הארנונה הפכה לעסק מניב לחברות גבייה פרטיות, שלרוב ממתינות בערך מיליון שנה עד ‏שהחוב יתפח מכמה מאות או אלפי שקלים בודדים, לסכומים שמצדיקים עיקול דירה, ואותן ‏חברות גבייה פרטיות אינן מהססות, אם צריך, לעקל דירות של אנשים קשישים, אשר לפני ‏‏20 שנה הייתה להם איזו חנות אומללה למוצרי דסקית בעיר התחתית בחיפה, ושכחו לשלם ‏חלק מחשבון הארנונה. העירייה לא שוכחת. היא זוכרת. עשרים שנה. הנקמה הכי טובה ‏כשהיא מוגשת קרה. במקרה של חובות ארנונה, הנקמה הזו תופחת לממדים מפלצתיים ‏אשר יש בכוחם להרוס לקשיש שיפונה מדירתו את החיים.

לא פלא שכל השמאלץ הדביק הזה נאמר בכנס הרצליה של המרכז הבינתחומי, שאינו ‏אלא דוגמה לאקדמיה מופרטת, שעושה חלטורות פה ושם גם מיחסי ציבור מטופשים ‏ודביקים, ונשיא המדינה, שאמור להיות דמות ממלכתית, מתארח בכנס של מכללה פרטית, ‏שמטרתה, עשיית רווחים, ומשמש שופר לעשיית הרווחים הזו, שופר עם פיתוחים נאים ‏וקלישאות נבובות. ‏

נאומי השמאלץ
הכותבת היא פובליציסטית ועורכת דין
תאריך:  15/06/2016   |   עודכן:  15/06/2016
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שוק העבודה?‏
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עשטויות מריבלין
15/06/16 11:34
2
מהלך על בהונות
16/06/16 05:28
 
איך יעכלו אותה
16/06/16 11:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנס הרצליה
בשגרה היומיומית בה אנו מצויים ומתנהלים, קשה לבור מוץ מתבן ולהביט אל המציאות נכוחה. הרוטינה הפוליטית המתנהלת בין רטוריקה לבין פופוליזם זול, בין מאבקים על שררה לבין ציניות פטריוטית, מזוהמת ומלאת פאתוס לכאורה אך ריקה מכל תוכן ממשי, ישנן הבלחות המעוררות תקווה, נוסקות אל-על אל מעבר להיום ומנסות להביט אל המחר של כולנו. "כנס הרצליה על מאזן החוסן והביטחון הלאומי" מהווה הזדמנות מצוינת להביט אל עומק הבעיות בתחום הביטחון הלאומי במובניו הרבים.
14/06/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי נאמה בכנס הרצליה (יום ב') בבינתחומי והתייחסה לדברי ראש האופוזיציה יצחק הרצוג בכנס ואמרה, כי "בן גוריון ראה בחזונו את יהדות העולם כפתרון לבעיה הדמוגרפית - בדמוגרפיה נמדדים בעלייה לא בויתורים. מדינת ישראל עברה את נקודת האל חזור הדמוגרפית. כרגע אין צד פלשתיני שניתן לקיים איתו שיח - האיום הדמוגרפי האמיתי מגיע דווקא מהחזון הזה.. מה שמאיים עלינו יותר מכל זה לא הפתרון המדיני אלא הקיבעון החשבתי".
09/06/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הציג בפני אזרחי ישראל תמונת-מצב דמוגרפית מעניינת שלפיה מבנה המדינה שונה מכפי שהוא נתפס בעיני העולם. לפי התיאוריה הנשיאותית הזו ישראל מתקרבת למצב בו קיימים בה ארבעה "שבטים" כמעט שווים בגודלם - יהודים חילונים, ערבים, חרדים ודתיים-לאומיים. לטענתו של הנשיא, במדינת ישראל "אין עוד רוב (דמוגרפי) ברור אחד ואין מיעוטים ברורים". לדעת הנשיא ריבלין, ארבעת ה"שבטים" האלה הולכים ומתקרבים זה לזה בגודלם וכבר בעתיד הקרוב יחייבו התבוננות שונה על מהותה של החברה הישראלית. אומנם נכון שאין בישראל רוב יהודי ברור כמו המצב שהיה בשנות ה-90' כאשר החברה הישראלית הייתה מורכבת מרוב ממלכתי-ציוני גדול ברור ומוצק, שלצדו שלושה מיעוטים: דתי-לאומי, ערבי וחרדי, אבל מאז המציאות השתנתה בתכלית.
08/06/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בנאומו בכנס הרצליה אמר הנשיא ריבלין את הדברים הבאים: "התהליכים הדמוגרפיים המעצבים מחדש את פניה של החברה הישראלית יצרו למעשה 'סדר ישראלי חדש', שבו החברה הישראלית מורכבת מארבעה מגזרים, ואם נרצה – ארבעה 'שבטים' מרכזיים: שונים מהותית אלה מאלה, שילכו ויתקרבו זה אל זה בגודלם"
08/06/2015  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
לפני ימים לא רבים נערכו בחירות בישראל וכוננה ממשלה חדשה. אין בי ספק כי חברי הכנסת ושריה של הממשלה החדשה יפעלו כמיטב יכולתם למען הציבור בישראל. המשפט ומערכת המשפט יעשו ככל שלאל ידם כדי שנבחרי הציבור, בכנסת ובממשלה, יוכלו לקדם את מדיניותם.
07/06/2015  |  יהודה וינשטיין  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il