|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

הגיגים שפ"ז

אדון שליט

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - החיפזון מהשטן, נוכלת, תורתו התאימה יותר, עסקת איוולת והתבלבלו שבת שלום
31/07/2016  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   בחירות בארה''ב   |   תגובות
שליט. חייל חדל אישים [צילום: אבישג שאר-ישוב/פלאש 90]


א. חלפו רק שנתיים

בתחילת שנות החמישים כבר היו לצבאנו תחקירים מפורטים על מלחמת הקוממיות, אך הם גנוזים עד היום, ורק פורסמה הגרסה הרשמית של תולדות המלחמה. הספר הרשמי על מלחמת סיני פורסם רק בשנת 1997. הגרסה הרשמית על מלחמת ששת הימים - כמו סיפורה של מלחמת ההתשה וכמו סיפורה של מלחמת יום הכיפורים - טרם פורסמו.

מה הלחץ?!

צבאנו הנפלא - כך הוא טוען, ללא כל ביסוס, מפיק את הלקחים. לכן, כפי שאומר פצי (תא"ל מיל' אמציה חן), ידידי, הוא חוזר על טעויותיו בכל מלחמותיו.

כמובן, אין חידוש בטענה זו, והרגזתי רבים במדים כשהשמעתיה הלוך-וחזור עוד כשערכתי את כתב-העת 'מערכות' בצבא, לפני יותר משני עשורים. לאמור, שילמנו את מלוא שכר הלימוד עבור הלקחים, שנלמדו בדם, באש ובהרבה יגון, והושלכו לפינה אפלה ונשכחת. אין בזבוז מטורף מזה.

והנה באות משפחות שכולות מ'צוק איתן' - עוד פעולה ארוכה וכושלת של צבאנו, שהייתה לפני כשנתיים - ותובעות מראש הממשלה ומשר הביטחון להקים ועדת חקירה ממלכתית לאירועי המבצע. לדבריהם, "אין טעם לחדש את דיוני ועדת החוץ והביטחון (על 'צוק איתן') שעדיין לא פרסמה שום דוח מטעמה, אלא להקים ועדה חיצונית ובלתי-תלויה כדי לבדוק את אירועי המלחמה ואת תהליך קבלת ההחלטות".

מה פתאום?! מה קרה!? למה לחרוג ממסורתנו המקודשת?! ובכלל, עברו רק שנתיים... כלום אינכם יודעים שהחיפזון מהשטן?! בשיחה עם כתבים לענייני צבא, הגיב בנימין נתניהו, ראש הממשלה, על דרישת המשפחות השכולות, באומרו, כי "כבר בתחילת 2013 כונס הקבינט לשמונה דיונים בעניין איום המנהרות מעזה ומתן הנחיות למערכת הביטחון ולצה"ל... הנושא טופל, וצה"ל נערך ללחימה בעזה, ולאיום התת-קרקעי. לדבריו, אין טעם בהקמת ועדת חקירה כשלא מדובר בכישלון של צה"ל או של המערכת המדינית, ו'צוק איתן' הסתיים בהישגים טובים". נתניהו הוסיף, כי מערכת הביטחון שיפרה לאין-ערוך את יכולת המודיעין שלה בנוגע לארגוני טרור, בהם דאעש, ובזכות המודיעין הזה מנעה הרבה פיגועים נגד מדינות שונות באזור.

אשרי המאמין; ושוב, אני מתעקש להיזכר בימים הנוראים אחרי מלחמת ששת הימים, שבהם יוהרת המערכת הביטחונית ויוהרת המודיעין הוליכו אותנו קוממיות מתבוסה בכראמה לתבוסה במלחמת יום הכיפורים.

ובנוסף, כיוון שלא הפקנו לקחים ממלחמותינו, תמיד הגענו מוכנים למלחמה הלא-נכונה. למשל, ביום עיון על השריון במלחמת לבנון השנייה ב"יד לשריון" בלטרון סיפר אחד משלושת המח"טים, כי נכנס למלחמה מבלי לדעת דבר על טילים נ"ט מתקדמים קורנט, שהיו בידי חיזבאללה. ולנו, זקני הדור, בוגרי מלחמת יום הכיפורים, הזכירו דבריו את פרשת הסאגרים, שבמודיעין דיווח על הימצאם, והצבא לא עשה עם דיווחו דבר.

ב. נמר חברבורות

הדלפת מעשיה של הילרי קלינטון בבחירות המקדימות נגד ברני סאנדרס מזכירים לכל, שקלינטון נודעה במעשי נוכלותה ובטריקים המלוכלכים, שלא היו זרים לה כשהייתה אשת מושל ארקנסו. ראו פרשת קליר-וואטר, אך כך גם היה בתגובתה לרצח השגריר האמריקני בלוב ובפרשת השימוש בשרת פרטי לדואר אלקטרוני.

כנאמר, "הֲיַהֲפֹךְ כּוּשִׁי עוֹרוֹ וְנָמֵר חֲבַרְבֻּרֹתָיו גַּם אַתֶּם תּוּכְלוּ לְהֵיטִיב לִמֻּדֵי הָרֵעַ" (ירמיהו י"ג כ"ג).

ג. גלגל מנוף

בספרו, גלגל המנוף של ההיסטוריה - התגבשות הציונות האסטרטגית של ז'בוטינסקי, שייצא לאור בקרוב בהוצאת מכון ז'בוטינסקי והמדרשה הלאומית, מנתח ד"ר אורי מילשטיין, היסטוריון ופילוסוף, את תורתו של זאב ז'בוטינסקי ואת מקורותיה.

מילשטיין סבור, כי ההיסטוריה הוכיחה, שהציונות האסטרטגית, שפיתח ז'בוטינסקי כבר בגיל צעיר, התאימה יותר לתחיית עמנו, מהציונות הדיפלומטית (הקרויה מדינית) של הרצל ומהציונות המעשית/התנחלותית של דוד בן-גוריון להגשמת הציונות וכן מהציונות הסינטטית של ד"ר חיים ויצמן, המשלבת בין הציונות הדיפלומטית ובין הציונות המעשית. אי-אימוץ הציונות האסטרטגית, בגלל אי-הבנתם של מנהיגי התנועה הציונית הוא מחדל היסטורי, המשפיע לרעה על כולנו עד היום. "לעניות דעתי, הצלחתי להבין טוב יותר מקודמיי את פשר הציונות של ז'בוטינסקי בגלל התעניינותי רבת-השנים בפילוסופיה של הביטחון ובמלחמות ישראל", אומר מילשטיין.

עיקרה של הציונות האסטרטגית היא "המהפכה העברית" - חזרה לעבריות של עמנו מאברהם אבינו ועד חורבן בית ראשון והמהפכה היהודית של רבי יוחנן בן זכאי. על העבריות, כפי שהבינה, כתב ז'בוטינסקי ברומן שלו, "שמשון", והתכוון לכתוב רומן על דוד המלך. ב"שמשון" משבח ז'בוטינסקי את התרבות הביטחונית של הפלישתים, ורומז בכך שהיה עלינו לאמץ את התרבות הביטחונית המקצועית של הבריטים ולא להסתפק בארגונים סודיים ובמיליציות נוסח רוסיה הצארית ורוסיה המהפכנית.

"קיר הברזל" הז'בוטינסקאי המפורסם אינו רק הקמת צבא עברי, כפי שנהוג לחשוב ולכתוב, אלא פיתוח תרבות ביטחונית ברמה גבוהה. תרבות כזו אינה קיימת עד היום בישראל, וזה ההסבר לתפקוד התת-מיטבי של צה"ל במלחמותיו ולמחיר הכבד, שאנחנו משלמים בשל כך.

זאב ז'בוטינסקי הגדיר את עצמון כ"גלגל המנוף" - דהיינו, מורהו הביטחוני של דוד בן-גוריון, יריבו הפוליטי הגדול. בן-גוריון מימש חלק מתורת ז'בוטינסקי, וכך הבטיח את הקמתה של מדינת ישראל אך לא די ביעילות, כפי שביקש ז'בוטינסקי בציונות שפיתח.

לעניות דעתו של מילשטיין, המדובר מהמחקר מהפכני, המסביר טוב יותר ובאופן מבוסס יותר לא רק את מפעלו של ז'בוטינסקי, וגם בכך דיינו, אלא גם תולדות הציונות ומדינת ישראל הרצופות מלחמות ואת ההווה הביטחוני הבעייתי שלנו כיום.

ד. חשבון דמים מאמיר

עוד משוחרר מעסקת האווילות לשחרור גלעד שליט חזר לסורו, ורצח את הרב מיכי מרק הי"ד. כך עולה חשבון הדמים, שיש להגיש לאבא נועם שליט ולגורמים, שתמכו בו, כדי לאנוס את הממשלה לשחרר "בכל מחיר" את גלעד, בנו, חייל חדל-אישים, שבכל צבא אחר היה עומד לדין על התנהגותו הנלוזה מול פני האויב בתקרית, שנחטף בה ליד כרם שלום.

באוקטובר 2011 שוחררו תמורת שליט 1,027 אסירים ועצירים ביטחוניים, שנכלאו בישראל, וביניהם 280 מחבלים, שנשפטו למאסרי עולם.

לפי הערכת השב"כ, חלק מהמשוחררים בעסקת שליט מעורבים בפיגועים רבים, שבהם נרצחו שישה ישראלים, ונפצעו רבים. כמה מהמשוחררים בעסקה נעצרו מחדש, לאחר ששבו לפעילות טרור, הודות לפועלו של אדון שליט.

ה. אין רשות

אחרי הרבה שנים של תהייה, החל ח"כ אבי דיכטר למצוא חן בעיניי באמירותיו הברורות, שאינן פוזלות לרייטינג ולתקינות פוליטית.

בהופעה בסדנה לחקר המלחמות, שאני מרכז ב"פורום אלפרדו", לפני כמה חודשים, אמר דיכטר לא פחות ולא יותר (בערבית רהוטה, דרך אגב), שהוא מעדיף אלף אימהות ערביות בוכיות ולא את אמו בוכייה.

לפני כשבוע, הוא צוטט, שמשפט אלאור אזריה, החייל שירה במחבל בתל רומידה בחברון, זוהם על-ידי הצהרות של פוליטיקאים ושל מפקדים בכירים. והיום, הוא סיכם את הדיון על שיקום החייל הפצוע יהודה הישראלי, שמשרד הביטחון מתעמר בו, באומרו, "האמירה שנשמעה בדיון על-ידי המערכת המשפטית במשרד הביטחון ובמשרד המשפטים, לפיה אין פתרון לבעיית הדיור של החייל יהודה הישראלי, כמוה כאמירה לחייל ששוכב פצוע לעיני חבריו והמערכת המבצעית תאמר לו ולמשפחתו שאין מענה מבצעי לחלצו. האמירה הראשונה אינה מתקבלת על הדעת וכך גם השנייה. הוועדה מבקשת מהדרג המדיני בכלל וממשרד הביטחון בפרט לאפשר לחייל יהודה הישראלי להשתקם בביתו [בעפרה - אב"ץ] ויהי מה! הוועדה תשוב לדון בנושא זה בחודש הבא ומצפה עד אז להתעדכן בפתרון שנמצא לבעיית הדיור של החייל".

ובעניין הזה, חשוב לצטט את ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) -משרד הביטחון התבלבל.

אבי רואה, ראש מועצת בנימין: "אין תב"ע (תוכנית בניין ערים) מאושרת על למעלה מאלף בתים, שמרביתם נבנו על-ידי המדינה, וללא תב"ע אי-אפשר להוציא היתר בנייה. לא שואלים חייל איפה הוא גר לפני ששולחים אותו לקרב. יש בעפרה בית-עלמין שמאפשר לקבור, אבל אסור לבנות". הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה: "במצב הקיים, אין רשות מוסרית לאפשר שירות תושבי יהודה ושומרון בצה"ל, ושר הביטחון צריך לשחרר אותם עוד היום. 'הד-סטארט' זה טוב למוזיקה ולבידור, לא לשיקום חיילים. לא באנו לפה לבקש חסדים, אלא גיבוש מדיניות פתרון של מנהיגות ואחריות ממשרד הביטחון. העוול זועק, האפליה קיימת והתמימות חוגגת".

תאריך:  31/07/2016   |   עודכן:  31/07/2016
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אדון שליט
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גורדון
31/07/16 10:16
 
למגיב
31/07/16 11:56
 
שוחר-שלום
31/07/16 14:51
2
על דיכטר
31/07/16 10:16
3
שמעון מהצפון
31/07/16 12:27
4
שמעון מהצפון
31/07/16 12:34
 
מקעקע ככל יכולתו.
1/08/16 16:01
5
אורי מילשטיין
31/07/16 13:04
6
דב הלמן
31/07/16 15:54
7
סניל
1/08/16 09:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב
בועז ביסמוט מקדיש את טורו בישראל היום לוועידות - הדמוקרטית והרפובליקנית: לשיטתו, גם ‏אם הוועידה הדמוקרטית על שלל התומכים בהילרי קלינטון (ביל קלינטון, ברני סנדרס, ברק ‏אובמה, ועוד), עשתה עימה חסד, הוועידה הרפובליקנית, לשיטתו, הקפיצה את טראמפ בסקרים, ‏והמרוץ כבר לא צמוד: טראמפ, לפחות אחרי הוועידה, מנצח.‏
29/07/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
חמי שלו מהארץ מקדיש את טורו השבועי לוועידת המפלגה הדמוקרטית. הוא כותב:‏
29/07/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
רן אדליסט, בטורו השבועי במעריב עוסק בהשוואה בין ביבי (בנימין נתניהו), דונאלד טראמפ ורג'פ טאיפ ‏ארדואן. הוא כיתר את טורו בכותרת "השילוש הקדוש", וטוען שדיקטאטורים מסתדרים מצוין אחד עם ‏השני.‏
29/07/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
קרולין גליק, בטורה השבועי במעריב, עוסקת בסאגה הבלתי נגמרת של המשא-ומתן בנוגע לסיוע הביטחוני ‏האמריקני לעשור הקרוב.‏
29/07/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
נחום ברנע מידיעות אחרונות פותח את הטור השבועי שלו בפרשת האימיילים החדשה בארצות הברית: ‏דונאלד טראמפ לא בהכרח יזם אותה, אבל בהחלט עודד ודירבן אותה בדיעבד, ומחא לה כפיים: ברנע ‏מפריח את הרעיון, אשר נראה לו הזוי, כי טראמפ הוא סוכן רוסי: ‏
29/07/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   עסקת שחרור שליט  /  מי ומי  
קלינטון: טראמפ לא יכול להיות המפקד העליון  /  איציק וולף
מישל אובמה: סומכת על קלינטון  /  איציק וולף
סנדרס קרא להצביע לקלינטון, תומכיו צעקו בוז  /  איציק וולף
האם טראמפ הוא סוכן רוסי‏  /  ענבל בר-און
הסינדרום של ישראל היום  /  יהודה דרורי
מדוע טראמפ מסוכן  /  משה גולדבלט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il