אם מרשיעים על-פי החוק - יש לשחרר על-פי החוק
הנשיא קצב לא ישוחרר. מתעללים בנשיא בניגוד לחוק ופוגעים בזכותו הקונסטיטוציונית לכפור באשמות. אחד העקרונות הבסיסיים של החוק הפלילי הוא העקרון שאדם יכול לטעון שהוא לא אשם ואי-אפשר להעניש אותו על עמדתו זו. בית המשפט קבע שהוא אשם באונס מבחינה ציבורית הוא הורשע באונס לכן עמדתו האישית האם הוא מצטער או מתחרט או לא מתחרט איננה רלוונטית לשאלה האם לקצר את עונשו. הקריטריונים לשחרור, הם התנהגותו בכלא, ומסוכנתו לציבור אם ישוחרר הם בלבד שקובעים . התוספת של שיקום הבעת חרטה או סליחה הם תוספות רצויות ועוזרות אך לא דרושות בהתאם לחוק. אי-אפשר להיאחז בשני הקצוות של המערכת המשפטית אם מרשיעים על-פי החוק צריך לשחרר על-פי החוק. התוספות של שיקום וסליחה הם תוצר של וועדת השחרורים, שהשתרשה במערכת, אך חיבת להיות מופעלת בחכמה ובזהירות ובמקרים המתאימים. אם רוצים להוסיף אלמנטים נוספים לתנאי השחרור יש לתקן את החוק או התנאים לשחרור אבל בחקיקה מסודרת. יש לי הרגשה לא טובה שלחץ ציבורי במקרה של קצב השפיע על הגורמים הקובעים לעניין קיצור המאסר. ש לי הרגשה רעה שהציבור ידחוף את קצב לעבר מעשה נואש ורק אז יביע חרטה. נקווה שנתבדה. ודבר אחרון בנושא זכותו של אדם לחיות בעולם דמיוני אישי, שבו הוא חופשי ומאושר אם זה לא פוגע באחרים או בציבור.
טראמפ הגיע לשיא - וסובל מסחרחורת גבהים
הבחירות בארה"ב. טראמפ הגיע לשיא, והוא סובל מסחרחורת גבהים. הגיע לשיא ההר הפוליטי אבל לא יודע מה לעשות עם עצמו. גם הרפובליקאים שהתפתו לתמוך בו מצטערים עכשיו, למרות שזה כבר מאוחר, לאחר שטראמפ. משתולל, מגדף, מצהיר דברי בלע ולא מתייעץ כנראה עם הצוות המלווה. לעומתו הילרי מצטיירת כשקולה, אחראית, מנוסה ורצינית אבל לרעתה פועל ממשל אובמה וכשלונו במדיניות פנים עם כשלון גדול במדיניות חוץ במזרח התיכון. אובמה איבד את היתרון של מעצמת על לרוסיה וסין ובציבור רואים בהילרי את ההמשך של אובמה. לפיכך קשה לנבא את התוצאות אם כי הנטייה כרגע היא לטובת קלינטון. אבל הסקרים כבר טעו בגדול בעבר ולכן בשלב זה הכל פתוח. מה שברור שרוב הציבור בארה"ב לא סובל את שני המועמדים ויבחר בהכי פחות מרגיז.
משכן לראש ממשלה - ומטוס ישראל 1
ביקורת על הכוונה לבניית משכן חדש לראש ה
ממשלה וקנית מטוס בנוסח איר פורס 1 תחת השם ישראל 1. ובכן, לידיעת כל המבקרים, המקטרים, המתנגדים: א) הדבר מקובל בכל העולם המערבי; ב) הנכסים האלה שייכים למדינה ולא לדמויות המאישות אותו; ג) הנכסים האלה דורשים מיגון מיוחד ואמצעי ביטחון וקשר מיוחדים שצריך להתאימם לבתים ולמטוס. הבית מטרתו לשרת את ראשי הממשלה העתידיים והמטוס את ראשי הממשלה הנשיאים, יו"ר הכנסת, שרי חוץ ונסיעות רשמיות מטעם ממשלת ישראל. עלות שכירת מטוסים והתקנת אמצעי ביטחון וקשר בכל נסיעה גורמים להוצאות עתק מיותרות ובשקלול כולל עדיף מטוס קבוע. ההתנגדות העיקרית נובעת מהפחד שנתניהו ושרה יהנו יותר מדי מנכסים יקרים אלה. ובכן לא לעולם חוסן ובנית הבניין יקחו הרבה זמן כך שכדאי להסתכן. מקסימום שרה תיקח איתה את המיטה הכפולה מהמטוס, ותשלם עבורה במחזור בקבוקים אז על פניו העסקה כדאית.
אובמה וההסכם האירני
הנשיא אובמה מחפש נקודות חיוביות לקראת סיום הקדנציה שלו. ההצלחה שלו הייתה כה גדולה שאפילו אחיו החורג שגר בקניה. הודיע שיצביע עבור טראמפ.
ההסכם האירני שצריך להיות גולת הכותרת של אובמה במדיניות החוץ - הביא לגל ביקורות גם בארה"ב והמפלגה הרפובליקנית וגם המועמד טראמפ הודיעו פומבית, שיפתחו את ההסכם מחדש אם יבחרו.
בכל ההצהרות - אובמה מזכיר בעיקר את ישראל ואת ההתנגדות של נתניהו. העובדה שנתניהו מופיע אצלו כמתנגד העיקרי והעיקש להסכם - אומרת דרשני. והאמת שאילולי מסע ההתעוררות של נתניהו שעורר את כל העולם ההסכם היה נחתם עוד קודם ובתנאים גרועים יותר.
ובאשר להצהרתו של אובמה - שאפילו המודיעין הישראלי הסכים שההסכם הוא טוב הוא עיוות המציאות.
ישראל הרשמית מעולם לא הסכימה ולא טענה שההסכם טוב, מדובר בהסכם רע שניתן היה להשיג טוב יותר, אבל יש בו כמו בכל הסכם נקודות טובות והסבירות.
עיתון גדול כמו הניורקפוסט - ההסכם עם אירן - הונאה.
הטענות הממוחזרות של חלקי האופוזיציה ובמיוחד הבכיינות של
זהבה גלאון שפוגעים ביחסים עם ארה"ב, הוא סחורה ישנה, לא מודרנית ולא נכונה עובדתית. אין שום סכנה ליחסים, אין סכנה לסיוע ואין חשש ממשבר, להפך, כל עמידה איתנה ועקבית רק מחזקת את מעמד ישראל בארה"ב ובמזרח התיכון.
הקטל בדרכים - יש פתרונות, אך אין שומע
שבוע דמים בכבישים. משאית עוברת באור אדום משפחה שלמה נמחצת. גנב רכב עובר באדום--בחור צעיר נהרג חבריו פצועים, בעוד דנים במקרים אלה שוב משאית עוברת באור אדום, בצומת הדמים בפורודיס. צלמי עיתון ידיעות מתפרסים בכבישים ומתברר שבכל הארץ עוברים באדום. המסקנה ענישה בתחום זה רכה מדי, העונשים המוטלים על זילות בחיי אדם מגוחכים ומקוממים ההרתעה לא פועלת והרשויות לא עושות מספיק כדי להוריד ולהקטין את הקטל בדרכים. למשל הנהג שדרס במשאית באור אדום יש לו עבר פלילי +106 הרשעות תעבורה לאדם כזה אסור לנהוג ברכב-ובכל זאת, לא נעשה דבר. ובכן כבר לפני 7 שנים-הצעתי תוכנית פשוטה שתעזור למצוא נהגים מסוכנים, חלקם לשלול את הרישיון חלקם האחר לשלוח להשתלמויות ולהזהירם ולפקח על הביצועים שלהם בעתיד. במיוחד הצעתי להתרכז בשלב ראשון בנהגים של רכב ציבורי, נהגי משאיות, מוניות וכך בסדר יורד. פניתי בכתב לשרי תחבורה, משטרה, אור ירוק, חלקם ענו והעבירו אחריות לשני וחלקם לא טרחו לקרוא או לעין בהצעה. והרי ההצעה לקחת אנשים מומחים בתחום, כמו חוקרי תאונות, תובעים בתעבורה, שוטרי סיור אפשר גם גמלאים או פורשים ולהקים צוותי איתור וביקורת שיבדקו את גליונות ההרשעה של כל הנהגים לפי הסדר שצינתי החומר נגיש במחשבי היחידות ונהגים פרועים, נהגים מסוכנים, עם הרשעות, עם עבר פלילי בסמים או אלימות יורדו מהכבישים, בשיטה שפירטתי לעיל. אם מישהו יתעורר ויקח יוזמה אני בספק, אבל לפחות ניסיתי פעם נוספת. המטרה בשיטה שלי - לחפש את הסכנה לפני התאונה - ולא אחריה.