|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

דווקא יש מדיניות

לא בהכרזות, בניירות עמדה, בהחלטות כנסת או בדיונים בוועדות, אלא במציאות בשטח
29/08/2016  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
[צילום: AP]

מקום רק למוות
הרעיוניות האיסלאמית מותירה מקום רק למוות, גירוש או כניעה. את המוות ניסינו, גירוש חווינו, ולהיכנע שוב איננו רוצים.

לעתים מתוך המלל האינסופי של הפרשנות צפה אמת פשוטה אל פני השטח, מתגלה לזמן קצר וצוללת מיד אל מתחת לפני המים.

לפני מספר ימים נורה מחמאסטן דעזה טיל לעבר העיר שדרות בעת שאלפים חגגו באירוע. הטיל אכן פגע, אם כי לא במקום האירוע, והנזק היה מזערי. בעקבות הירי בוצעה התקפת נגד ממושכת במשך שעות, במספר זרועות, על יעדים בשטח חמאסטן. כה עזה הייתה התקיפה, שאנו בלהבים שמענו במעומעם את הדיה.

ההדים התקשורתיים לא איחרו לבוא: טורקיה, אחת מפטרוניות חמאס, לא בררה מילים בתמיכתה בארגון, ואילו התקשורתנים הישראלים תהו אם שר הביטחון החדש אביגדור ליברמן משנה את ה"כללים" מבחינת מידתיות העוצמה של התגובה הישראלית. אלוף במילואים יום טוב סמיה, שהיה מפקד של פיקוד דרום, נשאל לפשר התגובה חסרת המידתיות, וענה בשאלה, מהי המדיניות כלפי חמאסטן? ממשלת ישראל אינה מתווה שום מדיניות, מעבר למילים רפות כגון "שתי מדינות לשני עמים", שאינן מדיניות, אלא מעין יציאת ידי חובה מול העולם העויין.

ובכן, מהי באמת המדיניות של ממשלת ישראל? שתי מדינות לשני עמים הוא כבר עתה מצב קיים. חמאסטן היא מדינה ערבית-מוסלמית עם ראש ממשלה, שר ביטחון, בית נבחרים, צבא, משטרה, בתי משפט, עם גבולות ברורים ומסומנים היטב במפות ובשטח. למדינה זו יש גבול עם מדינה מוסלמית שהרכב אוכלוסייתה כמעט זהה, ובגבול זה מצוי מעבר מסודר ללא שליטה זרה כלשהי. חמאסטן נקייה מנוכחות יהודית, וככל שלא תתקוף אין היא מותקפת. ובכל זאת חמאסטן טוענת למצב מלחמה קבוע עם ישראל ונוקטת פעולות מלחמתיות בכל המישורים - צבאי, מדיני, כלכלי, תקשורתי ומשפטי - לא יום ולא יומיים אלא עשור.

ברור אפוא כי התוכנית המדינית של "שתי מדינות לשני עמים על בסיס גבולות מוכרים" אינה מתכון לשלום. להפך, זהו מצב של סף-מלחמה.

מדיניות מוצעת אחרת המושמעת בכל עת היא, שהואיל וחמאסטן תוקפת את ישראל ביתר עוז וגורמת סבל רב לתושביה, אם בחריגה ישירה מן הגבולות (טילים, מנהרות תקיפה, גישה ימית, גישה אווירית) ואם בהפעלת לוחמים מוכמנים בשטחי המדינה היהודית (חטיפת הנערים שהציתה את מבצע צוק איתן), עלינו לכבוש את כל שטח חמאסטן, תוך שבירת כוחה הצבאי ויכולות התקיפה הישירה שלה - מה שקרוי זבנג וגמרנו. מעבר לעובדה שלחימה מסוג זה עלולה לגבות קורבנות רבים, כיבוש צבאי גורר שתי בעיות שהוכחו כבלתי פתירות: האחת, מחויבות כלפי האוכלוסייה האזרחית החמאסטנית, רוצה לומר החובה לפרנס עוד שני מיליון בני אדם עויינים. השנייה, החשיפה הבלתי אמצעית של החיילים לפעולות טרור מתוך אותה אוכלוסייה. מדיניות זו נוסתה במשך למעלה מרבע מאה, מ-1967 עד 1994, והוכחה ככישלון בהשגת היעד של שלום וביטחון.

לא להתערב בתהליכים הטבעיים

כדי להבין מדוע שני ענפי המדיניות הכוללת נכשלו, יש להתבונן לא במניע הצבאי-מדיני-קרקעי של הניצים, אלא בצד הרעיוני של הצדדים. מדינת ישראל היא המדינה היהודית. היהודים חיים בה מכוח הרעיון הציוני, שכן אחרת היו נשארים מפוזרים בין האומות, מושמדים בין האומות או מתבוללים ונעלמים כעמים ותרבויות אחרות. ואילו חמאסטן ונאמניה - בישראל, בג'נין, בוושינגטון ובכל מקום אחר - כופרים במושג מדינה יהודית, ללא כל פשרות. דחיות - כן, פשרות - לא. אין אלא לקרוא את אמנת חמאס המצטטת את הקוראן בכל האמור ביום האחרון שבו אחרון היהודים יומת בידי עבד אללה. זוהי הסיבה האמיתית לכך שאין תוכנית מדינית כוללת המאפשרת נוכחות משותפת למדינה היהודית ולרעיוניות המוסלמית, בקרבת מקום, ואפילו לא בריחוק, כפי שמדגימה העוינות המוסלמית המוקרנת מאירן, טורקיה, פקיסטן, ואף מאינדונזיה הרחוקה עשרת אלפי מילין.

הרעיוניות האיסלאמית אינה מותירה אפוא מקום אלא למוות, גירוש או כניעה. את המוות ניסינו, את הגירוש חווינו, ולהיכנע שוב איננו רוצים. אך אין להסיק מכך שאין לישראל מדיניות. דווקא יש, וזו מבוססת על הסתכלות ריאליסטית על התהליכים המדיניים והחברתיים המתרחשים בחברות שמסביבנו ובתוכנו, וההכרה שמדובר בתהליכים משני מציאות שאין להפריע להתהוותם, אלא רק לתחום להם קווים אדומים, כמו התקיפה האחרונה שלנו על חמאס בעזה. התהליך העיקרי המתרחש הוא של הגירה עקבית של המוסלמים אל שטחי מרעה ירוקים יותר, נוחים יותר ומזמינים יותר. מחקר אחר סקר מוכיחים כי לפחות מחצית תושביה של רצועת עזה מעוניינים בהגירה. סביר ששיעורם גדול יותר, שכן לא כל נסקר מוכן לומר את האמת. תושבי הרצועה רואים בעיניים כלות כיצד אחיהם לדת ולתרבות היגרו לגרמניה, שוויצריה, אוסטריה, שוודיה, צרפת ואיטליה. יתר על כן, למרות הקשיים שמערים שלטון חמאס, מספר העוזבים את רצועת עזה לעבר אירופה הולך וגדל.

מבט לעבר השטח הנתון לשליטה ישראלית ישירה מצביע על אותו תהליך ומסיבות דומות. חלק הארי של האוכלוסייה המוסלמית מצוי תחת שלטון מוסלמי הקרוי הרשות הפלשתינית. סיבת קיומו של השלטון המוסלמי אינו רווחת האזרח, אל השלטון עצמו על מנגנוניו. קיומו תלוי בדמי החסות שמשלמים הכופרים ועל הסחיטה האלימה מצד השלטון. האוכלוסייה מגיבה בהתאם, בירידה ממושכת בשיעור הילודה וברצון גובר להגר. סקרים רבים מצביעים על רצונם של רבע עד שליש מן הנסקרים להגר לאירופה ולמדינות אמריקה. הרישומים של מעברי הגבול של ישראל מעידים על הגירה עקבית אל מחוץ לארץ ישראל. יש עדויות שכפרים רבים הולכים ומתרוקנים מיושביהם שהם בגיל הפוריות והעבודה.

זוהי גם התשובה האמיתית ליוזמות של השוליים הלאומניים בישראל לסילוק השלטון המוסלמי, שכן עצם קיומו הוא הערובה להגירה המונית. יוזמות אלו מתעלמות מן העובדות בשטח למען הישגים שהם למראית עין, אך ללא משמעות דמוגרפית, כמו בסוריה, בלבנון, בעירק ובאפגניסטן.

מבט נוסף, הפעם אל השטח הנתון לשלטון אזרחי בישראל, מצביע על תהליך שיש להניח כי יביא לתוצאה דומה. פיתוח הישוב היהודי במדינת ישראל גורר בהכרח חיכוך הולך וגובר עם תושבים מוסלמיים. האיסלאם כאמור אינו יכול לקבל את רעיון המדינה המערבית, ועל אחת כמה וכמה זו היהודית, שכן עצם קיומה מפריך את האיסלאם על-פי הפרשנות המקובלת על 99 אחוז ממאמיניו. ואכן בקרב המוסלמים האזרחים הרשמיים בישראל יש פעילות נמרצת של חמאס להגברת הדעווה - הרעיוניות האיסלאמית. למעלה משליש מפעולות הטרור מבוצע ישירות או בסיוע פעיל של אזרחי ישראל המוסלמיים. תחת הלחץ הדמוגרפי בצד היהודי ועליית מחירי הדיור, מתגברות הבנייה והקמת התשתיות, ואלו בהכרח מביאות לחיכוך גובר עם המוסלמים הרואים את עצמם אדונים, גם ללא רישום בטאבו. האירוע של הריגת הפורץ בישוב אלעזרי והחשש מנקמת משפחתו הוא סוג של סנונית ראשונה. ככל שירבו המקומות שבהם חיים מוסלמים ויהודים בסמיכות אלה לאלה, יגברו גם החיכוכים, ועלולה להיווצר תגובה בלתי מידתית שבעקבותיה תהיה הגירה מוסלמית אל מחוץ לארץ ישראל.

אלה תוצאות המדיניות ואין בלתה, אלוף סמיה. לא בהכרזות ולא בניירות עמדה ולא בהחלטות כנסת או דיונים בוועדות, אלא התנהלות על-פי המציאות בשטח, מתוך הכרח, כמעט כמי שכפאו שד. כי השד אינו מותיר מקום למדיניות אחרת.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend ו- [קישור]
תאריך:  29/08/2016   |   עודכן:  29/08/2016
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דווקא יש מדיניות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וינטר הניהW
30/08/16 19:17
2
אוונגארד
3/09/16 21:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארדואן הטורקי ידוע כ"חובב ציון מושבע" ולכן הוא מוכר כמכחיש שואה(גם שלנו וגם של הארמנים), ארדואן מכר את הכבוד הטורקי-איסלמי שלו עבור 21 מיליון דולר שקיבל מאיתנו כדי להחזיר לתיקנם את היחסים עם ישראל שהוא ניתק...ואילו אנחנו, בעבור רווחים עתידיים במסחר, מכרנו את כבודנו הלאומי להיטלר הקטו הזה באותו סכום... עכשיו הנבל מגנה אותנו וגם מאיים עלינו בגלל "חוסר המידיתיות" שלנו בתגובה לעזה על שיגור טיל באמצע היום למרכז שדרות.
29/08/2016  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
היום כבר מותר לגלות - כושר ההרתעה של צבא הגנה לישראל הולך ומתמעט, מתמעט והולך עד כי דימויו של הצורר נסראללה לפיו מדינת ישראל חלשה כקורי עכביש אינה נראית כה מופרכת (אינני מנתח סוגיית הקורים שכן קורי העכביש האמתיים חזקים מאוד ביסודם) נשוב לדימוי.
29/08/2016  |  בעז שפירא  |   מאמרים
עידן חדש ואב טיפוס חדש פוקד את ישראל: הצעיר המשתולל. הוא גס רוח. עונה בחוצפה לפונים אליו. בועט במוסכמות במיוחד אם הן כוללות סדר ומשמעת. הורס רכוש פרטי ולא בוחל חלילה בפגיעה ברכוש ציבורי. בוחל בעמידה בתור. זה ממש לא בשבילו. משתולל על הכביש (ואבוי לך אם תעיר לו). מצטיין בהרמת קול, למען ישמעו וייראו. משחקי כדורגל, נו, מוטב שלא נתייחס... דפוסי ההתנהגות האלה אינם פוסחים על-אף מקום בהווייה היומיומית שלנו. בתי הספר בתי קולנוע, כאמור מגרשי כדורגל וכדורסל. ובעיקר כבישי הארץ. כאן כבר נשפך דם והרבה כתוצאה מההשתוללות הזו. ומה שחשוב יותר, המוסדות, שיש להם נגיעה כל שהיא לתופעה הקשה הזו, אינם פוצים פה ומצפצפים. כולם מ-פ-ח-ד-י-ם.
29/08/2016  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
מערכת הבריאות גועשת ורועשת, בחוק ההסדרים במשק של התקציב הולכים לפגוע במנהלי המחלקות הרפואיות ובביטוחי הבריאות, (כאשר לא ניתן יהיה לבחור רופא) ובעוד כמה פרות קדושות. אלא שכרגיל על הדרך שופכים את התינוק עם המים, במקום לנצל את עודף כושר היצור במערכת הבריאות ובתי החולים בפרט, שמים עוד אזיקים על ידיהם הכבולות ממילא. הפתרון צריך להתבסס על רציונליות ולא על רגשות וסיסמאות ישנות שפג תוקפן.
29/08/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
הפארסה המתרחשת לנגד עינינו בדמות התחדשות משפט אליאור עזריה היום היא כבר לא רק ניצנים. אלה הפכו כבר לענפים ועצים. הפשיזם האדום הבולשביקי שלט בארצנו בעת שלטון השמאל, לא נעלם עם המהפך של עליית הליכוד לשלטון בשנת 1977, וממשיך לשלוט במערכות השלטון עד היום. (הימין ניצח בבחירות? - האומנם?)
29/08/2016  |  אליעזר רפופורט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il