|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הלוליין מהקרקס של ש"ס

דרעי - מאז צמיחתו הפוליטית, באמצע שנות ה-80 של המאה ה-20, הפך ללוליין הפוליטי של ישראל, ואולי גם של העולם כולו. אם זה לא היה טרגי ליהדות החרדית אז היינו יכולים לצחוק מלוא הבטן
12/09/2016  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
אריה דרעי. לוליין פוליטי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

לפני מערכת הבחירות של שנת 2015 ישבו שלושת הרשימות שייצגו את הסקטור הערבי (חד"ש, רע"מ - תע"ל ובל"ד) ודנו בכובד ראש למען איחוד רשימותיהם לרשימה ערבית משותפת, על-רקע העלאת אחוז החסימה לפרלמנט הישראלי, לארבעה מנדטים מינימום. הם הבינו שריצה עצמאית של כל רשימה יכולה למצוא את כולם מחוץ לפרלמנט. אבל מנגד עמדו לפניהם המון בעיות. חד"ש איננה רק רשימה של שוחרי שלום ערבים ויהודים אלא שזו בעצם המפלגה הקומוניסטית הישראלית שנשארה, עם השקפות אנטי דתיות ותמיכתם ברפורמות תרבותיות ומתירניות ברחוב הערבי. הייתה שם תנועת בל"ד שהרימה את הדגל הלאומי - הפלשתיני לתורן כזה שיהודי חד"ש פחדו ממנה כמאש, וגם לא מעט משום שרוב הנהגת בל"ד היו אנשי חד"ש שפרשו לבנות תנועה לאומית - ערבית נטו, ובראשה העמידו את עזמי בשארה, עוד איש חד"ש לשעבר. והייתה שם גם תנועת רע"מ - תע"ל שבמרכזה עמדה התנועה האיסלאמית, שממנה פחדו גם הקומוניסטים, השמאלנים והנוצרים של חד"ש וגם הלאומיים החילוניים של בל"ד, ובמיוחד חבריהם הנוצרים. כל צד פחד מהרעיונות האידיאולוגיים של השני ושל השלישי. הם עשו לילות כימים - ושבועות ארוכים, עד שמצאו נוסחה גואלת והקימו את הרשימה הערבית המשותפת, שזכתה בשלושה עשר מנדטים לעומת אחד עשר המנדטים שזכו להם כל שלושת המפלגות הערביות הללו בבחירות הקודמות, של שנת 2013.

ומדוע סיפרתי לכם כל זאת? הסיבה לכך נעוצה ביכולת של איש חרדי אחד בלבד לפתור לשלושת המפלגות הללו את בעיותיהן ביום אחד בלבד, ובכך היה יכול לחסוך מראשיהן שבועות של דכדוך ולחץ, וכמובן הצלת שעות רבות של שינה באותם שבועות. האיש הזה היה מסביר לאיימן עודה, לדב חינין, לג'מל זחאלקה, לחנין זועבי, למסעוד גנאים ולאחמד טיבי כיצד ביום אחד כל ההנהגה הערבית יכולה להיות גם קומוניסטית וגם לאומנית, גם מוסלמית קיצונית וגם נוצרית אנטי דתית, ומעל לכול כיצד אותם ח"כים ערבים, שתמיד חיו מחוץ ל"קונצנזוס הלאומי" בישראל, יכולים להיות חברים טובים של נתניהו, של ליברמן אבל גם של הרצוג ושל ציפי לבני ולשמש שותפים של בנט מה"בית היהודי" ושל זהבה גלאון ממר"צ, גם יחד. לאיש הזה קוראים אריה דרעי.

דרעי - מאז צמיחתו הפוליטית, באמצע שנות ה-80 של המאה ה-20, הפך ללוליין הפוליטי של ישראל, ואולי גם של העולם כולו. אם זה לא היה טרגי ליהדות החרדית אז היינו יכולים לצחוק מלוא הבטן. דרעי הוא האיש שבממשלת שמיר ביקש להחזיר ללא תנאים מוקדמים את הגולן לסוריה. דרעי הוא האיש שבשנת 1990 הוא זה שהביא לרקיחת ה"תרגיל המסריח", להדחת שמיר והפיכת פרס לראש ממשלה, תרגיל שלבסוף קרס. דרעי הוא האיש שחבר לשמאל של העבודה ומר"צ בממשלת רבין של 1992, ולימים הוא היה גם האיש שהתאחד עם מר"צ השמאלית והאנטי דתית כדי להדיח את מפלגת העבודה מראשות "ההסתדרות הכללית". אבל דרעי הוא גם האיש שלא הצביע עם הסכם אוסלו וכך גרם לש"ס להימנע בהצבעה עליו. לימין סיפר דרעי כי ש"ס לא הצביעה משום היותה פרו ימנית ובעד המתנחלים ואילו לשמאל הוא טען כי משום הימנעות ש"ס הרי שההסכם עם הפלשתינים עבר בשלום, תרתי משמע. לזה יקראו רבותינו כי "חצי אמת גרועה משקר".

דרעי הוא האיש שהריץ נגד ש"ס מועמדים ימניים כמו רחמים מלול שעבר מש"ס לליכוד, שהפך לראש עיריית רחובות, ודרעי הוא זה שניסה לעזור לחיים רמון להקים גוש שמאל עם מר"צ ושמאל העבודה ולהפוך לראש ממשלה, נגד הליכוד. דרעי הוא זה שמצהיר כי חבריו הטובים ביותר הם נתניהו וליברמן מימין ומנגד הוא זה שהצהיר בחוגי השמאל כי ראשי השמאל, כחיים רמון ולימים ציפי לבני, יצחק הרצוג ואיימן עודה מהשמאל, הם שותפיו הפוליטיים האמיתיים ביותר. דרעי הוא זה שחנן אסירים ערבים במסגרת תפקידו כשר הפנים אך מנגד הוא זה שסילק מישראל כתבת - צלמת זרה משום "קיצוניותה האנטי ישראלית".

בפרשת המסתננים מאפריקה הוא טוען כלפי השמאל כי כל עוד הוא שר הפנים הרי שהאפריקנים לא יגורשו ואילו לימין הישראלי הוא מבטיח כי הגרושים של האפריקנים יתבצעו תוך זמן קצר. דרעי הוא זה שכל השנים מדבר נגד אפליית המזרחיים אבל מקורביו ועוזריו היו ברובם אשכנזים. דרעי הוא זה הקורא לשלוח נערות ספרדיות רק למוסדות ספרדים אבל את בנותיו הוא שלח רק למוסדות אשכנזים. דרעי הוא זה שמדבר ויוצא נגד אפליית החרדים הספרדים אבל כאשר פגעו בספרדים של מודיעין עילית ובאנשי ש"ס שם, תוך ביזויו של הגר"ע יוסף והסרת לווינו של הגר"ע יוסף, הרי שהוא היה זה שגיבה את ההתעללות הזו ועמד לצד יזמי העיר האשכנזים נגד הספרדים, כשעוזרו יוסי שווינגר (שימש אז כיו"ר הוועד המנהל של קריית ספר - שכונת היסוד של מודיעין עילית,, במינוי של אריה דרעי) מבצע את מדינות האפליה וההתעמרות בספרדים בעיר.

דרעי מיידע את ידידיו מהשמאל - ובראשם אורי אבנרי ואיימן עודה, כי הוא וש"ס ילחמו בכל זיעת אפם למען מדינה פלשתינית ביהודה ובשומרון אך בוא בזמן הוא יוצא להתנחלויות הכי קיצונית ומודיע גם ל"נוער הגבעות" ששום מטר מאדמת ארץ ישראל לא יוחזר ולא יעבור לשלטון פלשתיני. דרעי שולח את אנשיו ל"פגישות שלום" עם השמאל הישראלי ועם נציגי הערבים ובאותו זמן ממש הוא דואג שישלחו אחרים מש"ס להפגנות הכי גזעניות של להב"ה ו"נוער הגבעות".

לפני מספר שנים - ממש לפני חזרתו לפוליטיקה מהכפור והחום יחדיו של הכלא, הוא היה זה שלדעת יודעי דבר ומקורבים שלו לשעבר הרס את רעיון הקמת העיר החרדית חריש, בואדי ערה. וכיום, רק מספר שנים אח"כ, מנדבים מקורביו לשעבר (שגם הם נפגעו ממנו...) את האינפורמציה הבאה: מאחר שדרעי היה עדיין מחוץ לראשות ש"ס ואילו אויבו אלי ישי ניהל את ש"ס, הרי שעינו הייתה צרה בהצלחת ש"ס בלבד, ואף בהצלחה חרדית בכלל בעצם הקמת עיר חרדית נוספת, ולכן, תוך קשריו החובקים ימין ושמאל יחדיו הרי שהוא הכשיל את הקמת העיר. וכיצד הוא עשה זאת? הנה הפרטים לראשונה: כשקבוצה קטנה של חילוניים ניגשו לראש המועצה הממונה של ש"ס בחריש - לניסים דהן, וביקשה ממנו שטח בנייה לעצמם כחילוניים בעיר החרדית הגדולה שתוקם הרי שדרעי יעץ לדהן לסרב בכל מחיר, משום שהחילוניים הללו יקלקלו את העיר החרדית וכי הללו שייכים לכת הקיצונית של "קרישנה". דהן כמובן שסירב משום שהוא היה איש דרעי בהסתר. הקבוצה הזו היא גם זו שהרימה את נס ההתנגדות אח"כ לעיר חרדית. אח"כ דאג דרעי - דרך אנשיו בש"ס, להביא לכך שאלי ישי, אריאל אטיאס (אז שר השיכון) וניסים דהן יתגרו בערבים כדי שהאחרונים יתנגדו לבניית העיר החרדית ויצטרפו לאנשי השמאל של הקיבוצים והמושבים שהרימו את דגל ההתנגדות. שלושת אנשי ש"ס הללו לא חשבו פעמיים והחלו לדבר על כך שש"ס היא חלוצת ההתיישבות וכי הגיע הזמן שהערבים יגורשו ובמקומם יבואו חרדים. גם מאיר פרוש צורף למקהלה המתלהמת הזו והוא גם דאג לטרפד פגישה בין ה"עדה החרדית" לראשי הערבים בוואדי ערה, כדי שהאחרונים ימשיכו בהתחברות התנגדותם לשמאל היהודי נגד העיר החרדית.

מנגד, הרי שדרעי ניצל את קשריו עם השמאל ודאג שהאיש שלו באזור, חילוני קיצוני שהוא חבר קיבוץ מענית, יעוט על התלהמותם של ראשי ש"ס ושל פרוש כדי לאחד עוד יותר האחדות האנטי חרדית בין השמאל לערבים, ולזרוע פחד מבואם של החרדים. לטענת מקורביו הרי שדרעי הוא גם זה שהדליף לאנשי הממסד הישראלי - מתוך בקיאותו בנעשה בין העמותות החרדיות, על התיאומים האסורים בין העמותות הללו, לקראת המכרז שהתקיים, וכך נפסלו 13 עמותות חרדיות לצד גניזת חלום העיר החרדית בוואדי ערה שירד לטמיון, וכך דרעי חזר לש"ס כשבאמתחת ראשייה שקדמו לו רק כישלון אורבני עם מתח עולה נגדה בסקטור הערבי, ואילו דרעי הפך למושיע של המפלגה ההרוסה והמוכה.

גם בתחומי דת ישראל הרי שהלוליין הפוליטי הזה איננו קוטל קנים. כאשר דובר על גיוס החרדים לצבא הוא היה הראשון שתמך בכך באוזני יאיר לפיד וידידתו צפי לבני אך למחרת - לפני בחירות 2015, הוא שלח קומץ מאנשיו להפגין לצד "בני תורה" נגד הגיוס לצבא, ואף ביקש ממפלגתם ( דרך גיסו הירושלמי והאשכנזי...) שתתמוך בש"ס ולא תמנע מהצבעה בבחירות הללו. כמובן שהללו דחו בשאט נפש את הצעתו. דרעי הוא מנהיג מפלגה חרדית שמצטלם ראש בראש עם השרה מירי רגב וחושף את פלג גופו העליון בבריכת התענוגים שלו, לפני מצלמות העיתונות החילונית.

דרעי מדבר על תורה והגנת החרדים תוך הכפלת מוסדות התורה, אך מתאם התחברות לחילוניים רדיקלים ואנטי דתיים מקרב הספרדים. דרעי זועק בכל פעם נגד ה"קנאים החרדים" של בית שמש אבל הוא זה שלא פעם העביר כספי מדינה לאחד מפלגי "נטורי קרתא בעבור דמי לא יחרץ. דרעי טען לפני בחירות 2015 כי הוא עומד לפרוש מהפוליטיקה בגלל הצגת הקלטת של הגר"ע יוסף נגדו, אבל באותם רגעים ממש הוא שלח את אנשיו להקים "אוהל מחאה" להחזרתו לראשות ש"ס. כמובן שהתקשורת הכללית והציבור החילוני צחקו מהבדיחה הבלויה שלו אבל הציבור החרדי, התקשורת הצפון קוריאנית של החרדים ורבניו המשיכו לגבות אותו כמו עדר כבשים. והנה בפרשת השבת בת"א שוב נתפס הלוליין הזה בקלקלתו.

דרעי חבר לגפני ולליצמן "למען השבת" ונגד העבודות בשבת אבל אנשי "ישראל החופשית" טוענים שדרעי הוא לצידם, לצד האנטי דתיים ביותר בישראל, כזהבה גלאון ממר"צ ויאיר לפיד מ"יש עתיד". שימו לב, דרעי הוא משענתם של "ישראל החופשית" ובמעמד שווה בתמיכתו בהם, כשל אנטי דתיים "מקצועיים" כגלאון ולפיד, ואילו נציגו בעיריית ת"א טוען להגנה על השבת ונגד המשך העבודות שם! גם בעבר דרעי תעתע לא פעם מעמדה דתית לאנטי דתית ולהפך. זה קרה למשל כאשר הוא וחבריו בש"ס טענו נגד אנשי ומצעדי התועבה בזמן שאחד מיועצי הסתר שלו היה מנחם שיזף, יו"ר וועד אנשי התועבה בישראל! אנשי "ישראל החופשית" הם אולי אנטי דתיים קיצוניים אבל לצערנו הרב הם גם אנשים עקרוניים בנושא, והם אינם ידועים כשקרנים כשהם משיחים לפי תומם. דרעי לעומת זאת ידוע כאדם לא עקרוני וכמי שאוהב לומר את ה"כן ולא" בדיבור אחד. את האיש הזה הייתה צריכה היהדות החרדית להקיא פוליטית מתוכה, ומזמן.

תאריך:  12/09/2016   |   עודכן:  12/09/2016
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלוליין מהקרקס של ש"ס
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בושה לישראל!!!!!!
12/09/16 15:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הערה בעקבות פרשות כגון פיירברג רוכנברג, בר (יש כמה); גבסו, סיסו, שמעוני, לחיאני, ואף החבר של באלי: מי יהיה החבר כנסת האמיץ שייקח על עצמו אתגר להעביר חוק, הקוצב את הקדנציה של ראשי רשויות מקומיות לכדי שתיים בלבד? כן, אני יודע שאתם לא סובלים את ביבי, ועסוקים כל היום רק בו, אבל זה הרבה יותר חשוב מלהגביל את ראש הממשלה לשתי קדנציות. הרבה יותר.
12/09/2016  |  יוסי ריבלין  |   מאמרים
בית המשפט העליון הפלשתיני ברמאללה ידון ב-21 בחודש פעם נוספת בנושא הקפאת הבחירות המקומיות בגדה וברצועה שהיו מתוכננות להתקיים ב-8 באוקטובר. אחד מחברי הוועד הפועל של אש"פ אמר לי כי ההערכה בהנהגה הפלשתינית היא כי הבחירות לא יתקיימו בסופו של דבר וכי יש לתכנן את האסטרטגיה קדימה, מייד לאחר חג הקורבן המוסלמי (עיד אלאדחא) אמור מחמוד עבאס לכנס את הנהגת פתח כדי לדון במהלכים הבאים.
12/09/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
ארצות הברית והעולם החופשי כולו מציינים (יום א', 11.9.16) את אירועי יום הזיכרון לאירועי ה-11 בספטמבר. בצהרי יום זה, לפני 15 שנים, השתלטו מחבלים על שני מטוסים והנחיתו אותם על מרכז הסחר העולמי בניו-יורק, מגדלי התאומים, אחד מסמלי הכוח של ארצות הברית עד אז. מטוס נוסף פגע במבנה הפנטגון ומטוס רביעי, שאמור היה להתרסק על גבעת הקפיטול, לא הצליח במשימתו והתרסק לבסוף בפנסילבניה.
12/09/2016  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
הדברים אמורים הפעם בסיפור שהוא בהחלט די מסריח. מככבים בו, ולא תמיד אחר כבוד, השירותים הציבוריים העומדים לרשותנו כדי לעשות בהם את צרכינו.
12/09/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים

12/09/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il