|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
הרב פינטו. הקהילה מתחזקת [צילום: פלאש 90] ניצן. מתעמר ברב פינטו [פלאש 90]

מה בין קצב לרב פינטו

פרקליט המדינה שי ניצן מתנהל במוסר כפול ומתוך שיקולים זרים: זכותו של הרב פינטו לניכוי שליש - נשללה, למרות המלצת ועדת השחרורים, לאחר שהפרקליטות סיכלה זאת בערר שהגישה לבית המשפט (שבו כללה כזבים); לעומתו - הפרקליטות נמנעה מהגשת ערר על החלטתה (האחרונה) של ועדת השחרורים לשחרר את הנשיא לשעבר משה קצב, למרות שלא עמד בדרישתה העיקרית: להודות בעבירות ולהביע צער על מעשיו
24/12/2016  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת פינטו   |   תגובות
קצב. יצא לחופשי [צילום: מור אלוני/פלאש 90]

ניצן השקרן
איתמר לוין
פרקליט המדינה שי ניצן משקר על ימין ועל שמאל, ללא הרף וללא אבחנה * לא רק בפרשת פורמן-רזניק, אלא בשורה ארוכה של עניינים * הנה המקרים הבולטים שליקטנו מהשנתיים של כהונתו
לרשימה המלאה

ארביב נחלץ מאישומי שוחד בגלל טיוח והסתרת חיקורי-דין נגד ברכה
יואב יצחק
ההפקרות נמשכת - המידע החמור מוסתר גם מהיועמ"ש הנכנס אביחי מנדלבליט * פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש היוצא יהודה וינשטיין נמנעו מהחלטה להעמיד לדין את מנשה ארביב באישומי שוחד ובכך מונעים שימוש במידע שעלה בחיקורי הדין לחוקרי ה-FBI * עדויות אלה כוללות מידע על יחסי שוחד הן מצד ארביב והן מצד תנ"צ אפרים ברכה * מאחורי הקלעים כבר מתנהלים מגעים להסדר טיעון עם ארביב שיימנע שליחתו לכלא והחובה לחשוף חומרי החקירה
לרשימה המלאה

יואב יצחק
וינשטיין וניצן מנסים לטרפד הקמת צוות בדיקת נסיבות התאבדות ברכה

פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן נחשף לאט-לאט בקלונו. משפטנים בכירים תוהים בדבר מעשיו והחלטותיו המשונות בשורה ארוכה של סוגיות. שקריו בשורה של עניינים מלמדים כי מדובר בכזבן סדרתי, בלא עכבות. עמדנו על-כך בהרחבה ב-News1 בשורה ארוכה של פרסומים. אפילו תומכיו המובהקים, ובהם שורה של עיתונאים שהציגו עצמם כ"בני אור", מוצאים עצמם אנוסים לבקרו.

כך הפעם דן מרגלית, הפרשן-העיתונאי הבכיר של עיתון ישראל היום. מרגלית מותח ביקורת נוקבת על ניצן (ישראל השבוע, 23.12.16) מחמת זאת שסיכל החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש מעונשו של הרב יאשיהו פינטו, בעוד בחר-הוא להחריש נוכח החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש מעונשו של הנשיא לשעבר משה קצב.

דן מרגלית, שיצא כמה פעמים נגד הרב פינטו וביקש להחמיר עמו, רואה הפעם לנכון דווקא לגונן על הרב הנערץ על מאמיניו וחסידיו. בדברי תוכחה הוא מצביע על האפליה הפסולה נגד הרב פינטו (שהודה בהסדר טיעון בעבירת שוחד), אפילו בהשוואה לנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע בעבירות אונס (התחמק מהסדר טיעון ולא הודה עד כה במעשים שיוחסו לו). מרגלית מונה את הנימוקים שעמדו על הפרק בפני ועדת השחרורים, נימוקים כבדי משקל ולקולא, שאמורים היו לעמוד כנר לרגליו של שי ניצן ולזכותו של הרב פינטו ׁ(ציטוט):

  • ... קצב סירב ממש עד לדקה זו להכיר במעשיו ולהתחרט. פינטו הודה והביע חרטה. אפילו ייאמר כי מדובר בתכסיסים של מורשעים ותו-לא - בכל זאת במבחן החזיתי-מילולי הרב פסע בכיוון הנכון בעוד הנשיא לשעבר נותר על עומדו.

    גם זאת: פינטו עד מדינה. קצב לא סייע לתביעה כהוא-זה. הפרקליטות עתידה להעיד את פינטו נגד מנשה ארביב. האם הפוך-על-הפוך היא דווקא מעוניינת באורח סמוי לריב עם פינטו כדי שיפר את התחייבותו להעיד, וכך יצא ארביב יבש מן המים העכורים?

    זה לב התמיהה. ועדת השחרורים החליטה לנכות שליש ממאסרו של פינטו והפרקליטות עמדה על רגליה, וסיכלה. ניחא, אז כיצד אירע שנשארה לשבת כאשר הוחלט לשחרר את קצב, שלפחות מילולית ופורמלית מדדה אחרי פינטו בקבלת האחריות על עבירותיו? לפרקליט המדינה שי ניצן הפתרונים.

בחינה מדוקדקת של הקריטריונים המזכים בשחרור מוקדם (ניכוי שליש) תוכיח כי קצב וגם הרב פינטו זכאים לשחרור מוקדם. והנה, כאמור, ולמרבה הפרדוכס - במקום לפעול בהתאם לחוק ולנורמה המקובלת, קיימה הפרקליטות מלחמת-חורמה וסיכלה שחרורו של הרב פינטו. למרות שכף הזכות נוטה לטובתו אפילו בהשוואה לקצב שהורשע באונס. הרב פינטו היה ראוי לניכוי שליש ולו בשל מחלתו המסכנת את חייו, ונוכח הסדר הטיעון שנכרת שהביא בחשבון מצד הצדדים ומצד השופט עודד מודריק גם ניכוי שליש (ראו בהמשך טבלה ובה פירוט הנימוקים בעד שחרור מוקדם לרב פינטו).

דן מרגלית אינו היחיד המביע תמיהה על מוסריותו הכפולה של שי ניצן. בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) ובפרקליטות המדינה נמצאו לא מעט עורכי דין, ישרי דרך, שמתחו ביקורת על ניצן; אישרו כי הוא מנהל מסע נקם נגד הרב פינטו - מאז התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה; וציינו עוד, כי מאופן התנהלותו עולה חשש, כי ניצן מנסה לפגוע באמינותו של הרב פינוטו, בכל מחיר, למקרה שהיועץ המשפטי לממשלה הנכנס, אביחי מנדלבליט, יהיה מוכן לשמוע מה בפיו של הרב נגד שי ניצן ונגד מי שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

עורכי דין רציניים האמונים על אכיפת החוק, כולל במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), הביעו לא אחת פליאה: מדוע סיכל ניצן, שוב ושוב, קיום חקירה מעמיקה ורצינית כדי להגיע לחקר האמת במידע החמור שנחשף אודות תנ"צ ברכה; מדוע מנע כמעט בגופו הקמת צוות בדיקה במשטרה, שעל הקמתו הודיע פומבית השר לביטחון פנים גלעד ארדן, כדי לבדוק נסיבות התאבדותו של ברכה; מדוע בחר ניצן להימנע מהעמדת מנשה ארביב לדין בגין עבירות שוחד, שאכן התגלו בחקירה; ומדוע הוא משהה עתה את מיצוי הדין עם ארביב - ולו בגין עבירות חמורות פחות משוחד, למרות הראיות נגדו, ועל-אף שניצן הודיע פומבית על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע. בכל מקרה, מעשיו של ניצן ייבדקו בעתיד, קרוב לוודאי, על-ידי רבים וטובים, שיבקשו למצוא מענה: מי האחראים לירידת האמון בפרקליטות ובגורמי אכיפת החוק.

הרב פינטו צועד קדימה


הרב יאשיהו פינטו, איש צעיר ונמרץ, עומד לסיים בעוד כחודש ריצוי עונשו של שנת מאסר. הוא לא חייב מאומה לאיש, גם לא לפרקליטות - שביקשה קודם לכן להטיל עליו מגבלות חמורות למקרה שיזכה בכל זאת בניכוי שליש. בתקופת מאסרו הקדיש הרב את זמנו לכתיבת ספרים ולימוד תורה. נבצר ממנו לטפל כדבעי בבריאותו, לא רק נוכח הקשיים הפיזיים הנובעים ממקום כליאתו, אלא נוכח הקשיים שהערימו עליו אנשי הפרקליטות, בשליחותו של ניצן. בחודשים הקרובים יצטרך הרב פינטו להקדיש חלק נכבד מזמנו להדיפת מחלת הסרטן שבה לקה. ובכל זאת, ואף-על-פי-כן, יש לומר: מי שביקש לפגוע ברב ובקהילה הגדולה של חסידיו, כולל הצמד ניצן-וינשטיין, יווכח בקרוב מאוד כי הדבר לא עלה בידו: רוחו לא נפלה, הרב נחוש להמשיך ולהעצים את מפעל חייו ולסייע לזולת; חסידיו רואים בו 'קדוש מעונה' וכמי שנפגע והורשע בשל זאת שביקש לעזור לאחרים; הקהילה הברוכה הכוללת עשרות אלפי מאמינים התחזקה והתעצמה; גם בתקופת מאסרו נמשכה הנתינה והתרומה הכלכלית לאלפי נזקקים; אלפים מחסידיו כבר נערכים להגיע לעצרות הגדולות המתוכננות לחודשים פברואר ומרס 2017, הן בישראל והן בחו"ל (דרום אמריקה, אירופה, ארה"ב).

היחס כלפי יאשיהו פינטו לעומת משה קצב
קריטריון
הרב יאשיהו פינטו
משה קצב
בריאות
לקה במחלקה קשה - סרטן. רק בחודש האחרון נותח פעמיים.
בריאותו טובה. יחסית.
ניהול משפט
הודה מסגרת הסדר טיעון בעבירות שיוחסו לו ובכך חסך זמן מנהלי ושיפוטי יקרים.
נאבק נגד התביעה בשלוש ערכאות. הטיל דופי גם בנפגעות העבירה.
הודאה/חרטה
הודה במתן כספים לאפרים ברכה, כסיוע אישי, ובכך שמדובר בפועל בשוחד. הביע חרטה על מעשיו.
לא הביע חרטה עד עתה. טוען כי הפרקליטות והמשטרה תפרו לו תיק, והרשיעו אותו באמצעות שופטים סייענים.
חומרי חקירה
הפרקליטות הסתירה חומרי חקירה ונגסה בזכותו וביכולתו לשכנע את בית המשפט להטיל עליו עונש נמוך מזה המקסימלי עליו הוסכם בהסדר הטיעון.
קיבל את כל חומרי החקירה, למעט מקבץ של מסמכים מוכמנים. באי-כוחו עשו בחומרים שימוש פומבי בניסיון להשפיע על הציבור והמערכת המשפטית.
חופשות
הפרקליטות והמשטרה המשיכו להתעמר ברב. על-אף מחלתו הקשה ולמרות זכאותו, הם מנעו ממנו חופשות בתואנות כוזבות.
קיבל את כל החופשות שהגיעו לו. זכה לתנאים סבירים בכלא.
ועדת שחרורים
הפרקליטות סיכלה שחרורו בניכוי שליש בתואנה למסוכנות. נימקה זאת בשל קשריו עם כמה מחסידיו שהורשעו בעבר.
הפרקליטות ויתרה בסופו של דבר על הגשת ערר לבית המשפט על החלטת ועדת השחרורים לשחררו, למרות דרישתה המוקדמת: הודאה והבעת צער על מעשיו.
סיוע לגורמי אכיפה
סייע לפרקליטות במתן ראיות ועדויות נגד ניצב מנשה ארביב ונגד אפרים ברכה. אמור להעיד במשפטו של ארביב.
למרום רום מעמדו כנשיא, הוא נמע ממתן סיוע למשטרה ו/או לגורמי הפרקליטות.
בית המשפט העליון
טיעוניו העובדתיים והמשפטיים לא נדונו לגופו של עניין בתואנות שונות ומוזרות (אי-התערבות, "גלגול שלישי" וכו').
בשל מעמדו כנשיא לשעבר נבחנו כל טיעוניו, אחד לאחד, גם אם נדחו בסופו של דבר.
הבטחות
הבטחות מצד הפרקליטות שהועלו במהלך החקירה וגם מאוחר יותר, לא כובדו.
קצב הפר הסכם להסדר טיעון מקל מאוד ובחר במשפט.
סוף דבר
נשללה זכותו לניכוי שליש מתקופת המאסר שנגזרה עליו
לאחר עיכוב של כמה חודשים כובדה זכותו לניכוי שליש
תאריך:  24/12/2016   |   עודכן:  24/12/2016
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה בין קצב לרב פינטו
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דב הלמן
24/12/16 15:48
 
בני בנקר
24/12/16 16:02
 
ללא ערך למדינה.
30/12/16 13:28
 
מיטל
25/12/16 11:18
2
קונסיליירי
24/12/16 16:00
3
שלום הכלפוני
24/12/16 17:54
 
ליהודים.
24/12/16 21:07
4
עזרא מנצור
24/12/16 18:30
5
אהוד פרלסמן
25/12/16 02:54
 
עזרא מנצור
26/12/16 17:23
 
אהוד פרלסמן
27/12/16 10:16
6
דניאל י. בן אבו
25/12/16 06:17
7
שבצ"י חלובצ"יק
25/12/16 08:32
8
נאסתי
25/12/16 10:26
9
אל-יואב יצחק
25/12/16 11:29
10
עם השופט
25/12/16 12:23
11
ארז האחד
25/12/16 14:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת פינטו
שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, דחה (יום ד', 2.11.16) את בקשתו של הרב יאשיהו פינטו לערער על ההחלטה שלא לנכות שליש ממאסרו.
02/11/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרקליט המדינה שי ניצן הוא אחד הפקידים העסוקים ביותר בשירות הציבורי. ידו בכל. ניצן, ולא היועץ המשפטי לממשלה - הוא בפועל התובע הראשי. הוא מעורב בהליכים פליליים ואזרחיים בשורה ארוכה של נושאים, כולל נגד אישי ציבור בכירים, כמו גם בהליכי חקיקה. הוא אחראי לניהול מאות פרקליטים העובדים בשירות המדינה, כמו גם על מאות נוספים הפועלים באמצעות גופי התביעה אחרים: משטרה, רשות מיסים, רשות ניירות ערך. לכן מטריד להיווכח, שוב ושוב, כי פרקליט המדינה מקדיש חלק משמעותי מזמנו לביצוע מניפולציות, לספסרות בהליכים משפטיים, ולרדיפה מיותרת מקוממת ופופוליסטית אחרי אישים שהוא מסמן.
01/10/2016  |  יואב יצחק  |   כתבות
מקורביו של הרב יאשיהו פינטו תוקפים את החלטת בית המשפט, לפיה לא ישוחרר בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו, ואומרים (יום ה', 29.9.16) כי היא ממחישה טוב מכל החלטה אחרת את התחושה הציבורית ההולכת ומתרחבת לפיה עקרונות הצדק של מערכת המשפט פינו את מקומת לתאוות נקם, להשפעת מקורבים ולהשפעת מניעים זרים על מערכת המשפט.
29/09/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרב יאשיהו פינטו לא ישוחרר בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו - החליט (יום ה', 29.9.16) בית המשפט המחוזי מרכז, אברהם טל, אשר קיבל את עתירת המדינה נגד השחרור. פינטו מתכוון לבקש מבית המשפט העליון רשות לערער על ההחלטה, אם כי רק במקרים נדירים מקיים ביהמ"ש העליון דיונים בגלגול שלישי בעתירות אסירים.
29/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה מבקשת (יום ו', 23.9.16) מבית המשפט המחוזי מרכז למנוע את שחרורו המוקדם של הרב יאשיהו פינטו (ניכוי שליש ממאסר השנה שנגזר עליו), כפי שהחליטה השבוע ועדת השחרורים. המדינה גם מבקשת לעכב את השחרור, המיועד ליום ראשון הקרוב (25.9.16), עד להכרעה בעתירתה. נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אברהם טל, עיכב את השחרור וקבע דיון ל-26.9.16.
23/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת פינטו  /  מי ומי  
שחרור מוקדם לרב פינטו  /  איתמר לוין
מודריק הסתיר קשר כפול לפרקליטות  /  איתמר לוין
הרב פינטו ישוחרר לחופשה לחתונת אחיו  /  עידן יוסף
שוויון בפני החוק?  /  איתמר לוין
פרקליטי סדום  /  יואב יצחק
העונש שחיפה על הכלום הראייתי  /  דויד לימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il