|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מופע חסר תקנה

הכינוס בכנסת שאורגן על-ידי ח"כ נורית קורן, במסגרת הוועדה המיוחדת לפרשת ילדי עולי תימן, לא הועיל בדבר ולא קידם אותנו במאבק לחשיפת האמת על "שואת ילדי עולי תימן מזרח ובלקן", שכן יו"ר הוועדה המיוחדת, משחקת את המשחק כשהמדינה מעוניינת למשוך זמן נוסף, על-ידי הקמת עוד ועדה ועוד כינוס, וכך הלאה עד אין סוף הדור הראשון נעלם, ועוד מעט גם זמנו של הדור השני יגיע, ואת מי זה יעניין אחר כך?
19/07/2017  |   נסים עוג'ר   |   מאמרים   |   חטיפת ילדי תימן   |   תגובות
נורית קורן [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

יו"ר הוועדה המיוחדת מתבטאת לא אחת ואף כותבת "קיימנו דיונים", "אנחנו בודקים", ועוד. והיא מוסיפה ואומרת: "אנחנו גילינו כך וכך". ואני אומר: לא נתגלה שום דבר חדש, הכל היה גלוי וידוע לחוקרים שנוברים במסמכים מזה שנים, בפרט לאלו שנכחו בוועדת החקירה הממלכתית. למעלה מזה, נערכו כבר תחקירים ותוכניות טלוויזיה (עַיינו ערך מיכה לימור בערוץ 11 ויגאל משיח בעיתון הארץ).

ואני שואל אתכם: מדוע תרצֶה יו"ר הוועדה המיוחדת להעלות את הסיפורים שוב ושוב? הרי יש עמותות שעושות את זה טוב יותר. נוסף לכך: אם אינכם יודעים, לוועדה אין כל סמכויות.

ועוד מוסיפה ח"כ קורן: "אני שמחה לבשר כי הכנסת החליטה להאריך את המנדט של הוועדה המיוחדת בראשותי, בה אנו ישובים כעת, בינתיים עד לסוף מושב החורף". פתיחת ארכיון המדינה על-ידי משרד ראש הממשלה רק הוכיחה שכּל הסרת החיסיון היא בגדר "פירוטכניקה" (מעֵין הצגה לראווה), שכן כל מי שנכנס לארכיון המדינה מגלה כי רב הנסתר על הגלוי. חלק גדול מהמסמכים חסויים. על יתר המסמכים יש השחרוֹת שכל מטרתן לשמר את המצב הקיים, להמשיך ולהסתיר את זהות מי שביצעו את הפשעים נגד האנושות.

יו"ר הוועדה המיוחדת מציינת עוד, כי היא פנתה למשנה ליועהמ"ש לממשלה, מר אבי ליכט, אלא שהיא אינה יודעת כי המשנה לעניינים מיוחדים מנחה את הרפרנטים במשרד המשפטים לצנזר מידע ותיעוד למשרדי הממשלה על היעלמות ילדי עולי תימן מזרח ובלקן. כך למשל, נטען על ידה, כי היא ביקשה מהמשנה ליועהמ"ש שיבחן כיצד ניתן להקל בפתיחת התיקים, והיא מוסיפה שמשרד המשפטים נרתם לסייע בנושא והודיע כי לא רק שבמקרים הקשורים לפרשייה תינקט גישה מרחיבה שתקל על המשפחות, אלא גם אם תהיה מניעה בגילוי המידע למשפחה, המדינה אף תפנה מיוזמתה לבית המשפט כדי שיורה על גילוי המידע.

אני מציע לקוראים לא ליפול בספּין של יו"ר הוועדה המיוחדת ולא של היועמ"ש לעניינים מיוחדים לעניין ההקלות וכיו"ב. המדינה לא תעשה את זה, משום שבשעה שהחומר נדרש לחקירה בוועדות השונות, לפתע "ארכיונים שהיו בניהול המדינה עלו באש". אפשר היה לחשוב שעונת מדורות ל"ג בעומר החלה בארץ. אם כן, מדוע "יסמאו את עינינו" ויאמרו שהמדינה כן תקל וכן תסייע? תתעוררי גב' קורן, אלא אם כן היא עושה זאת במודע ומשרתת את מי שרוצה להסתיר ולהשתיק עד אין סוף. גם הצעות חוק שמועלות כגון פתיחת קברים זה ממש לא יביא את הפתרון אלא אולי חלק ממכלול של חשיפת האמת. הצעת חוק עשויה להתמשך שנים על גבי שנים אם בכלל תעבור קריאה שלישית, וגם אז, היו דברים מעולם שהוראות חוק נותרה כאות ריקה.

חשיפת האמת בפרשת "שוֹאת ילדי עולי תימן מזרח ובלקן" סותרת את הקו ה"מסורתי" של מדיניות ההשתקה וההסתרה, שהמדינה מנהלת מזה עשרות שנים נגד המשפחות כבר למעלה מ-70 שנה.

לוּ ראש הממשלה היה מעוניין לחשוף באמת את הפרשה הזאת, היה יכול בשיחת טלפון אחת ואולי תוך שעה-שעתיים, להביא לפתיחת כל התיקים ולחשיפתם לעין כול. אולם אמת זו גדולה אפילו על ראש הממשלה מהזן של בנימין נתניהו. המדינה לא מעוניינת לחשוף את עצמה ככזו שחטפה ילדים לצרכים של רכישת נשק ועשתה ניסויים רפואיים בתינוקות של בית רבן.

הון פוליטי או תוצאות אמת?

לפני הקמת הוועדה המיוחדת לפרשת ילדי עולי תימן, כשזו הייתה בגדר מחשבה בלבד, דוברהּ של חברת הכנסת קורן בא כותב שורות אלו ושאל לדעתי לגבי הצורך בהקמת וועדה שכזו. אמרתי לו כי אפשר להגיע לחשיפת האמת על פרשת הילדים החטופים בדרכים אפקטיביות יותר, כגון: הפגנות ולחץ ציבורי ולא דרך הקמת וועדה שכזו. ועדות מקימים כדי לקבור דברים. עוד הוספתי ושאלתי: מה אתם מחפשים, חשיפת האמת או פרסום? הוא ענה לי: פרסום.

בהזדמנות אחרת אמרתי לבעלהּ של ח"כ קורן שמסתובב בכנסת כ"מאבטח על", וציינתי בפניו כי הוועדה לא תביא אותנו לשום מקום, שכן לוועדה המיוחדת אין כל סמכויות ו"אין לה שיניים". היא גם לא יכולה להטיל סנקציות, למשל להכריח מוסד כלשהוא להגיע לדיוני הוועדה. מעֵבר לזה - הוספתי ואמרתי לו - קח לדוגמה את ועדת החקירה הפרלמנטארית לענייני עמלות הבנקים אחרי הכל לא נעשה עם הממצאים שלה דבר וחצי דבר (ראו למשל את מה שכתבו צבי לביא ואבי שאולי באתר "ynet" ביוני 2007), מאחר שהעניין הועבר לטיפולו של נגיד בנק ישראל שכידוע הוא מֵגן על הבנקים מכוח החוק (יציבות הבנקים).

ד"ר לויטן - מכחיש שואה סדרתי

ח"כ נורית קורן, יו"ר הוועדה המיוחדת, משחקת לידיהם של מכחישי שואת ילדי עולי תימן מזרח ובלקן, בלי שתתכוון לכך. כגון: ד"ר דב לויטן, שבעימות רדיופוני בתוכנית הבוקר של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב' של תאגיד "כאן קול ישראל" (ביום 8/7/2017), אמר שיש מישהו שרוצה להפוך את בתי הקברות בפתח תקוה ובראש העין למאיידנק ולאושוויץ.

במקום "לבַרבֵּר" את עצמה לדעת בוועדה המיוחדת ולהזמין נציגי משרדי ממשלה שאומרים: "אנחנו לא יודעים, אין לנו חומרים מאותה תקופה" וכד' (לא במקרה שרפו ארכיונים) ולעשות כותרות ברדיו ובטלוויזיה וברשתות החברתיות, היה ראוי שהיא לא תעשה דברים לשם פרסום עצמי. בשביל מה יש צורך בדיון של הוועדה המיוחדת בבית הקברות סגולה בפתח תקוה? האם האמת תצמח מהמתים או מהחיים ?

הרי העניין כבר נבדק ואפילו נפתחו קברים ולא מצאו דבר, ומדוע צריך לחוקק חוק שמאפשר למשפחות לפתוח את הקברים שתחתן אין שום דבר? מטרת יציקת הפּלאטות הייתה בזמנה "לסתום את הגולל" (תרתי משמע) על שואת ילדי עולי תימן מזרח ובלקן, ומי עשה זאת אם לא זרועותיה האורגניים של מדינת ישראל?

אם לא די באמור לעיל, שלומי חתוכה, ממייסדי עמותת עמר"ם, כותב: "עדויות של אחיות? יש. // של רופאים? יש. // של הקורבנות? יש. // עוֹבדות ויצ״ו שהעידו על ״רכבות אימוצים״ לחו״ל? יש. // מבוגרים שהעידו על סחר במוסדות מוּכּרים בעודם ילדים? יש. // חוקר רשמי בוועדה שהודה כי מאכערים מכרו ילדים בחמשת אלפים דולר בויצ״ו ירושלים? יש. // הורים בחו״ל שהודו כי תרמו לארץ ישראל וקיבלו ילדים? יש. // ילדים שנעלמו בגילאים שלוש ארבע חמש ואפילו שש? יש. // פרוטוקולים המתארים ניסויים? יש. // קורבנות ניסויים שמעידות היום בגיל שבעים? יש. // ילדים תימנים תוניסאים ומרוקאים שהוכרזו כ״מתים״ ונמצאו בחיים אצל משפחות אשכנזיות? יש. // הורים שהעידו כי נמסר להם שהילד מת והם השתוללו עד שהחזירו להם אותו חי? יש. // קברים ריקים, חלקם של אנשים שעודם בחיים? יש. // פרוטוקולים מפלילים? יש. // ״מאומצים״ בלי תיק אימוץ? יש. // ילדים שחומים במשפחות לבנות? יש. // המון הורים ״מאמצים״ שהודו בגניבה? יש. // מבוגרים שעדיין מחפשים את משפחותיהם כי ב״תיק האימוץ״ אין כלום? יש. // עדויות של ילדים שזוכרים שנחטפו מהוריהם? יש. // הודאה של משרד הבריאות כי הורים רושמים בצורה שקרית ילדים מאומצים כאילו ילדו אותם? יש. // הודאה ואזהרה של בכיר במשרד הבריאות לבתי החולים כי ילדים נגנבים ולהוריהם משקרים כי הם מתו? יש".

אז למה, ריבונו של עולם, צריך עוד ועדה מיוחדת ליצור סחבת ולמשוך זמן, ולהרדים את הציבור עוד דור נוסף? האנרגיות מבוזבזות - על מה ולמה?

האמת תצא

הממסד חייב להכיר בפשעים הללו. הוא ביצע אותם, ולכן הוא נדרש לעצור את הסבל המתמשך כלפי המשפחות לאלתר. לא עוד דיונים וּועדות מיוחדות ומיותרות, שכן מטרתן כאמור משיכת זמן וסחבת וּמִסמוּס מוכוון מראש בדרישות המשפחות להתאחד עם יקיריהן.

לקברניטי המדינה ידועה האמת. שמות הילדים נמצאים בתוך כספות, אלא שהאמת מושתקת ומוסתרת בגלל מה שטמון בה. זה נראה כמו פצצת זמן גרעינית, כי מה שעשה עָם יהודי וישראלי לבניו שלו, אף גרוע יותר ממעשי פשע שעמים אחרים עשו לאחיהם.

במוקדם או במאוחר האמת תצא לאור, כלשון הכתוב (תהלים פה, יב): "אמת מארץ תצמח וצדק משמַיִם נשקף". מי שנכח בהפגנה של עמותת עמר"ם ביום הזיכרון (21/6/17 ) לרב עוזי משולם ושמע את תפילתם של המפגינים לבורא עולם, יכול להבין את עוצמות הרגש והציפיות שלהם להתאחד עם יקיריהם שנחטפו לפני כ-70 שנה.

סוף דבר הכל נשמע

מה קורה במדינת ישראל? במקום לרפא את החברה הישראלית מבַצּעים "סדר פסח" שלילי. כלומר, פוסחים ומדלגים על העניין כאילו לא היה כאן דבר וממשיכים הלאה. קודם חוטפים אלפי ילדים אח"כ שורפים ארכיונים. ואז מקימים "ועדת חקירה" שלא מוצאת כלום, ושוב ועדתחקירה, וכך שלוש פעמים. ועדות החקירה השנייה והשלישית מעתיקות "ממצאים", חלקם מזויפים, מלמטה כלפי מעלה... ול"קינוח" מטילים עליה חיסיון ל-70 שנה. ומה עושים עכשיו? מקימים עוד ועדת חקירה מיוחדת ומיותרת במקום לקבל אחריות - הכרה ממסדית בפשעים שנעשו וריפוי הפצע המדמם.

צריך לדעת, כי לפרשת ילדי עולי תימן יש פוטנציאל הרסני לחברה הישראלית (עיין ערך אירועי יהוד משנת 1994 ומה שקרה בעקבותיהם). הדור השני והשלישי לא ישקוט ולא ינוח עד שהאמת תצא לאור.

תאריך:  19/07/2017   |   עודכן:  19/07/2017
נסים עוג'ר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מופע חסר תקנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מהפכן צרפתי
19/07/17 14:26
2
ילדי תימן
19/07/17 15:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חטיפת ילדי תימן
ב-14.6.17 זעקה הכותרת הגזענית והמצמררת: "הניסויים בילדי תימן נחשפים: מוכרח להיות להם דם כושי".
06/07/2017  |  נאוה קורן  |   מאמרים
האקדמיה בישראל מכַחכַּחת בגרונהּ מילים גבוהות על מוּסר וקוד אתי, שצריך לצמוח מלמטה, כלומר מהאוניברסיטאות, ואסור לו להיות נכפה מלמעלה. אולם כששואלים את האקדמאים המלומדים "שוחרי האתיקה והמּוּסר", מדוע אתם עוצמים עיניכם ומסרבים לראות ואף להתייחס לכּשל הערכּי-המערכתי, של פרשת חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן - מיד "ימלאו פיהם מים" במקרה הטוב, או במקרה הרע... ישתיקו את השואל, ויאמרו: לא, היעלמות ילדים או אף חטיפתם אינה עִניין של "אֶתיקה".
05/07/2017  |  נסים עוג'ר  |   מאמרים
פני למעלה מעשור בעוד כולנו מלקקים את פצעי הגירוש והחורבן השתתף עבדכם בניסיון להקים תנועה שתעסוק בעיצוב התודעה מחדש, על-מנת שאסון כדוגמת זה שהיה לא יקרה לעולם. לאחר דיונים ארוכים בחרנו בשם לארגון - "הקול היהודי - מחזירים את המדינה לעם". לאחר כנס יסוד והרבה מאוד עמל התפרקה ההתארגנות. לא בזה העניין...
04/07/2017  |  בעז שפירא  |   מאמרים
חטיפת ילדי תימן מזרח ובלקן התאפשרה על-ידי "ואקום משפטי" שמנהיגי מפ"ם-מפא"י היו מוּדָעִים לו מראש, והם ניצלו אותו עד תום תוך חלוקת שלל הכספים שהתקבלו ממכירת הילדים עם המפלגות השונות
03/07/2017  |  נסים עוג'ר  |   מאמרים

29/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
זלמן שובל
זלמן שובל
"אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי" אומר הפתגם התלמודי ויכולנו להוסיף "אושרנו שלא אנחנו צריכים להחליט", אבל זו, כמובן, טעות שכן למה שהעם האמריקני השסוע יחליט ב-4 בנובמבר תהייה השפעה גם על...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il