|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

האם החלה הספירה לאחור

השתיקה של שרי הליכוד וחברי הכנסת שלו מבשרת רעות לנתניהו. מלבד חבר הכנסת דוד אמסלם שיצא להגנתו, כולם התאיידו. כל החנפנים נעלמו: מירי רגב, יובל שטייניץ, אופיר אקוניס, צחי הנגבי, איוב קרא, גילה גמליאל זאב אלקין ואחרים
05/08/2017  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   פרשת נתניהו-המתנות   |   תגובות
נתניהו. במצוקה גדולה [צילום: מארק ישראל סלימן/פלאש 90]

מירי רגב. נעלמה [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

יובל שטייניץ. התאייד [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

הפיכתו של ארי הרו לעד מדינה מסבכת מאוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהיבט הפלילי וגם מבחינה פוליטית.

ראשי הקואליציה מתנגדים כעת להקדים את הבחירות. אך גילוי ראיות חדשות נגד נתניהו עשוי לשנות את התמונה הפוליטית ואולי גם להביא לפרישה של ראש הממשלה מתפקידו.

על-פי גורמים יודעי דבר, האווירה בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו מתוחה מאוד. הפרסומים האחרונים באמצעי התקשורת על החשדות כלפי נתניהו בנושאי שוחד, מרמה והפרת אמונים העכירו עוד יותר את האווירה בלשכה.

גם ככה היחסים בין שרה נתניהו לאחד מבכירי הלשכה מתוחים מאוד. בזמן האחרון עבר "חתול שחור" בינהם שהולך וגדל ומאיים להגיע לגודל של נמר. לא תהייה זו הפתעה אם בקרוב נשמע על-כך שהעכברים החלו לברוח מספינת נתניהו הטובעת.

ד"ר צביקה ברקוביץ', הרופא האישי וקונסול הכבוד של רומניה בישראל, לא יוכל לבוא ללשכה להזריק לעובדיה את זריקות ההרגעה המפורסמות שלו. הוא יצטרך לשמור אותן למשפחת נתניהו.

אפשר רק לדמיין את המתחולל בתוך המשפחה. אין לקנא בבנימין נתניהו שהצליח לגרור ביהירותו לתוך המדמנה הפוליטית ואולי גם הפלילית את רעייתו שרה, את בנו יאיר ואת קרוב משפחתו עורך הדין דוד שימרון. רק הבן אבנר המחונן והצנוע לא התבוסס במי הביצה המסריחה והטובענית.

הגול של ארי הרו

ארי הרו, הרל"ש לשעבר של בנימין נתניהו, רגיל לנקות את מה שראש הממשלה משאיר מאחוריו. אולם הפעם הוא החליט מחוסר ברירה להתייצב מולו ו"לפתוח" עליו כדי להציל את עורו.

הנה לדוגמה סיפור שקרה כשנתניהו היה באופוזיציה לפני כמה שנים: נתניהו הגיע למלון יוקרתי בירושלים לפגישה עם אחד מבכירי הליכוד, אולם המלצרית בלאונג' דרשה ממנו לשלם מראש עבור הכיבוד ולכסות את חובותיו הקודמים במקום. נתניהו סירב והתפתח ויכוח קולני: "יש לנו הוראה ברורה ממנהל המלון שאסור לנו לשרת אותך לפני שאתה מסדיר את חובותיך וגם לדרוש ממך תשלום מראש" - הטיחה בו המלצרית לעיני כולם. הבכיר מהליכוד הציע לשלם עבור הכיבוד, אך נתניהו סירב, לאחר שהתבזה לפני הנוכחים עזב בהפגנתיות את המקום. אחרי שעתיים הגיע ללאונג' ארי הרו אשר הסדיר את תשלום החובות אך ביקש מהמלצרית שלא להדליף את הסיפור לאמצעי התקשורת.

ארי הרו יודע הרבה על הכספים של בנימין נתניהו. בנוסף להיותו ראש הלשכה, הוא היה גם מנכ"ל ארגון ידידי הליכוד בארצות הברית וכך הפך להיות איש סודו של נתניהו בגיוס כספים מחו"ל ותרומות. ברשותו כל מאגר השמות של התורמים בארה"ב.

על-פי מקורות בליכוד, נתניהו לא רצה להתעסק עם תרומות בתוך ישראל, הוא לא רצה שטייקונים ואנשי עסקים "יחזיקו אותו בביצים" בענייני כספים, אומר גורם בכיר, הוא העדיף שהכל ייעשה בחשאי מעבר לים.

ארי הרו היה "הקופסה השחורה" שידעה את כל סודות הכספים. על-פי אותו גורם, היה גם איש נוסף מקורב לנתניהו שהיה הבלדר וכנראה שהחוקרים יודעים את זהותו ויוכלו להגיע אליו. הפיכתו של ארי הרו לעד מדינה היא הבקעת גול במגרשו של נתניהו וחדירה ל"קודש הקודשים" של סודותיו הכספיים, לפחות בכל הקשור לארה"ב.

על-פי ההערכות, עדותו של הרו תחזק משמעותית את החשדות נגד נתניהו בנושאי תיק 1000 ותיק 2000 וייתכן שגם תוביל לחקירות חדשות, אם הפרקליטות תשכיל ללחוץ על הלימון ששמו ארי הרו היא תוכל להפיק ממנו הרבה מיץ שקשור לבנימין נתניהו.

הרלש"ים של נתניהו

הרלש"ים של נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה היו הרבה יותר רציניים מהרל"שים בקדנציה הנוכחית. עו"ד פנחס פישלר, משה ליאון, תת-אלוף (מיל.) דוד אגמון והעיתונאי אורי אליצור ז"ל. הם לא הסתבכו בשערוריות ולא סיבכו את הבוס שלהם.

תפקידו של מנהל הלשכה או ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה הוא לנהל את הלו"ז של ראש הממשלה ביחד עם המזכירות. הוא יושב בתוך האקווריום של הלשכה, הכי קרוב לחדרו של ראש הממשלה ומשמש כמעין מזכיר פרטי לראש הממשלה. כל ראש לשכה חייב להיות מקובל על שרה נתניהו. מכיוון שהיא מעורבת מאוד בנעשה בלשכה ובלו"ז של בעלה, המחייב גם תיאום עם הלו"ז שלה, הופך ראש הלשכה גם לעושה דברה. אף ראש לשכה איננו רוצה לריב עם רעיית ראש הממשלה ורובם הופכים למשרתיה.

בקדנציה הנוכחית הסתבכו הרל"שים בזה אחר זה. נתן אשל ש"תככנותו היא אומנתו" הסתבך בעבירת משמעת הקשורה להטרדה מינית; גיל שפר שתכונתו הבולטת הייתה חנופה לבוס ובחישות עם גדעון סער נאלץ לפרוש אחרי שבני הזוג נתניהו חשפו את מעלליו והסתבך אח"כ גם כן בחשדות להטרדה מינית; דוד שרן, מקורבו של השר יובל שטייניץ, שהיה ראש הלשכה עמד להתמנות למזכיר הממשלה, אך ברגע האחרון נתניהו התחרט ומינה את צחי ברוורמן, על הסיבות לכך יסופר בהזדמנות אחרת. כיום מוזכר שמו בפרשת הצוללות וקשריו עם אבריאל בר יוסף ומיקי גנור; וארי הרו שהיה ראש הלשכה הסתבך עם החברה הפרטית לייעוץ שהייתה בבעלותו בחשדות חמורים שהביאו אותו להפוך לעד מדינה.
חבורה שכזאת, ועוד היד נטויה וצפויות לנו הפתעות גדולות בהמשך.

שתיקת שרי הליכוד

השתיקה של שרי הליכוד וחברי הכנסת שלו מבשרת רעות לנתניהו. מלבד חבר הכנסת דוד אמסלם שיצא להגנתו, כולם התאיידו. כל החנפנים נעלמו: מירי רגב, יובל שטייניץ, אופיר אקוניס, צחי הנגבי, איוב קרא, גילה גמליאל זאב אלקין ואחרים.

"שתיקת הכבשים" אופפת גם את הקואליציה. השרים נאלמו, שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט שעבדו בעברם בלשכת נתניהו ומכירים את מעלליו, נצמדים לכיסא ומגלגלים עיניים למעלה. גם משה כחלון, האיש שבגלל נתניהו נאלץ לעזוב את הליכוד, שומר על שתיקה במקום לקום ולזעוק "נתניהו הביתה". אין פלא שאבי גבאי עזב את מפלגת "כולנו". היחיד שהחל "לגדל ביצים" הוא חבר הכנסת מהליכוד אבי דיכטר שהודיע כי ראש ממשלה שיוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך בתפקידו.

ההערכה במערכת הפוליטית היא שאחרי שארי הרו שחתם על הסכם עד מדינה ויתחיל בימים הקרובים למסור עדות מפורטת לחוקרי המשטרה, יתקשה נתניהו להמשיך ולתפקד כראש ממשלה.

כרגע טוענים ראשי הקואליציה בשיחות סגורות כי כל עוד לא הוגש כתב אישום נגד נתניהו אין לדבר על הקדמת הבחירות. על-פי גורמים בליכוד, השר ישראל כ"ץ וגדעון סער כבר מחממים מנועים ונערכים להתפתחויות הפוליטיות שיכולות להיות מאוד מהירות. לראש הממשלה בנימין נתניהו עומדת זכות החפות כמו לכל אזרח. צריך להמתין ולראות מה ימסור ארי הרו בעדותו.

ההודעה שפרסם בנימין נתניהו כי "מדובר במסע ציד פוליטי וכי לא יהיה כלום כי לא היה כלום", היא פתטית ולא רצינית. המשטרה עושה את עבודתה ואין לה שום אג'נדה פוליטית. הרי השר גלעד ארדן מונה לשר לביטחון הפנים והמפכ"ל רוני אלשיך הם מינויים של נתניהו. על מה הוא מלין?

ראש הממשלה מפגין ביטחון עצמי שהכל בסדר, אולם איש לא קונה את זה. בצמרת הליכוד יש אווירת נכאים ומבינים שייתכן שנפל דבר. למרות שלשום מפלגה בקואליציה אין שום אינטרס להקדים את הבחירות, עשויה להתפתח דינמיקה של חקירה ופרסומים בתקשורת שתשפיע מאוד על דעת הקהל ותאלץ את ראשי הקואליציה או חלקם לשנות את עמדתם. אם יגדל מעגל החשודים ויתגלו ראיות נוספות נגד נתניהו, כדור השלג הפוליטי עשוי להתחיל ולהתגלגל.

לא מן הנמנע שפרשת קשריו הכספיים של הנשיא לשעבר עזר ויצמן עם המיליונר אדוארד סרוסי שנחשפה על-ידי העיתונאי יואב יצחק ב-1999 תחזור על עצמה -
בעקבותיה הודיע הנשיא עזר ויצמן ביולי 2000 על התפטרותו מבלי שהועמד לדין. אי-אפשר לפסול את האפשרות שנתניהו ינסה לסגור את תיקי החקירה נגדו בעסקה עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תמורת פרישה מהחיים הפוליטיים. ההיסטוריה בהחלט יכולה לחזור על עצמה.

תאריך:  05/08/2017   |   עודכן:  05/08/2017
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם החלה הספירה לאחור
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
57766Alex
5/08/17 09:43
 
אלברט פירות
5/08/17 18:12
 
ע_הראל
5/08/17 23:19
2
כבש 44
5/08/17 10:02
 
מאמר ענייני.
5/08/17 11:53
3
קורןנאוה טבריה
5/08/17 11:50
4
א.כ
5/08/17 11:57
5
אזרח שזוכר
5/08/17 14:04
6
באום
5/08/17 14:24
7
עודד123
5/08/17 16:53
 
ע_הראל
5/08/17 23:36
8
משה ארנס
5/08/17 20:15
9
יעקב יעקב
5/08/17 22:48
10
הירונימוס
5/08/17 23:17
 
ע_הראל
6/08/17 02:22
11
ישראל עמיאל
5/08/17 23:49
12
מרק_טווין
8/08/17 09:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת נתניהו-המתנות
ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מקיף עצמו לרוב ביהודים אמריקנים או חובשי כיפות סרוגות. האחרונים הם חומר אנושי טוב במיוחד, ומדריכה אותם אמונתם באלוהים ובארץ ישראל. ניתן לשער שבין הערכים החרותים על לבם הם נאמנות ללא סיג, אמונה בצדקת הדרך, עזרה לזולת ועשיית הדבר הנכון גם אם אין משגיחים עליהם, גם אם אפשר לעשות דברים שאינם נכונים, הגונים או חוקיים.
05/08/2017  |  ארי בוסל  |   כתבות
ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יהיה עד מדינה. ההסכם עימו נחתם היום (4.8.17). הרו אמור למסור מידע על פרשה 1000 (המתנות שקיבל נתניהו מארנון מילצ'ן) ופרשה 2000 (שיחותיהם של נתניהו ונוני מוזס). הוא גם יודה במרמה והפרת אמונים בתיק נגדו-עצמו והצדדים יבקשו לגזור עליו שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 700,000 שקל.
04/08/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
מי שרצה שיעור בשידור חי כיצד יוצרים fake news - קיבל אותו הערב (יום ה', 3.8.17) בשלושת ערוצי הטלוויזיה.
03/08/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
סתימת הפיות של התקשורת נמשכת. נשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון, נענתה לבקשת המשטרה ואסרה (יום ה', 3.8.17) לפרסם כל פרט על המו"מ המתנהל עם ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועל הדברים הנמסרים במהלך המו"מ.
03/08/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
"לאבד שר אחד זה חוסר מזל; לאבד שניים זה חוסר זהירות" - מסביר ג'ים האקר ב"כן, אדוני הממשלה" מדוע אינו יכול להרשות לעצמו ששני שרים יתפטרו מממשלתו. אז מה נאמר על ראש ממשלה שלפחות שבעה מן הסובבים אותו חשודים או אף הודו בביצוע עבירות? וזה עוד לפני שדיברנו על ראש הממשלה עצמו.
03/08/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   פרשת נתניהו-המתנות  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת נתניהו-מוזס  /  מי ומי  
הרו ימסור מידע גם בפרשת הצוללות  /  איתמר לוין
מנדלבליט: אני אכריע בתיקי נתניהו  /  איציק וולף
פרשת המתנות מסתעפת לאישים נוספים  /  יואב יצחק
על שומרי הסף של שלטון החוק ושל כספי הציבור  /  אביחי מנדלבליט
נתניהו כמותג  /  יוסי דר
התנהגות דוחה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
[צילום: יח"צ, הרבלייף]
סוזן בוורמן
חמישה צירופי מזון מומלצים לתזונה נכונה    הוספת מעט שומן בריא מאבוקדו או שמן זית לסלט תעזור לכם לספוג את הקרוטנואידים שמצויים בחסה רומית, גזר ועגבנייה
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
ד"ר יעקב סוקול
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו    לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il