|
|
|
|
נמל אילת הינו "נכס לאומי ואסטרטגי ומפעל חיוני לעיר אילת" | |
|
|
|
|
עשרות מקרב 180 עובדי נמל אילת נמצאים כעת בסכנת פיטורים בעקבות החלטת הנהלת חברת צים, אשר ביטלה את קו המכולות שלה לנמל אילת, והעבירה את תנועת האוניות לנמל ג'יבוטי באפריקה.
בהחלטת ממשלה שנת 1992, נקבע מעמדו של נמל אילת כ"נכס לאומי ואסטרטגי ומפעל חיוני לעיר אילת". עוד נקבע בהחלטת הממשלה, כי "קיים אינטרס לאומי בשמירת כשירותו והיקף סחר החוץ העובר דרכו".
טענות העובדים מצביעות על העובדה שמלחמת לבנון השנייה הוכיחה את מידת פגיעותם של נמלי המדינה השוכנים לחוף הים התיכון, אם מירי של קטיושות ואם מירי טילי הקסאם. לטענתם, נמל אילת מהווה נמל מוגן אשר יכול לשמש עורק חיים למדינת ישראל במקרה הצורך.
החלטת חברת צים, גורסים העובדים, תפגע לא רק בעשרות מעובדי הנמל כי אם כ-100 נותני שירותים בנמל ועשרות נהגי משאיות אשר פרנסתם מקורה בהעברת מכולות מנמל אילת לנמלי המדינה הצפוניים, ולתחנת הרכבת הקרובה לאילת מרחק 160 ק"מ.
עובדי הנמל קוראים לממשלת ישראל להקצות את כל המשאבים האדמיניסטרטיביים והכלכליים על-מנת לשמר את נמל אילת תחרותי. בשנה שעברה נפגע נמל אילת מביטול של הסובסידיה להובלת יבשתית, סובסידיה אשר קיימת דה פקטו בעבור שאר נמלי ישראל בדמות הגעת מסילת הרכבת לפתח הנמל. ביטול הסובסידיה, לטענתם, מפלה את נמל אילת ולא מאפשרת לו להתחרות באופן שווה עם שאר נמלי ישראל.
יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל אילת, אבי אטיאס הביע דעתו כי "ההחלטה חסרת הלב של האחים עופר והחברה לישראל מעמידה את ציבור העובדים בפני שוקת שבורה... זוהי מזימה שמטרתה לסגור את הנמל והיא תמיט אסון לא רק על עשרות עובדים אלא גם מדינת ישראל... האם האחים עופר, שקנו את המדינה, מוציאים לה כעת צו סגירה?".
אמש קיימה עיריית אילת ישיבה מיוחדת בנושא בה הוחלט על כינון מטה מאבק משותף של העיריה והעובדים למען הצלת נמל אילת, אשר בראשו יעמוד ראש עיריית אילת. היום תתקיים ישיבה מיוחדת של סיעת העבודה בכנסת בנושא.