|   15:07:40
דלג
  מייק פנס  
סגן נשיא ארה"ב
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

המאבק שלכם הוא מאבקנו

נאום סגן נשיא ארה"ב בכנסת ישראל [ו' בשבט תשע"ח, 22.01.2018]
01/02/2018  |   מייק פנס   |   נאומים   |   תגובות
מייק פנס [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

ירושלים - בירת ישראל
לפני 70 שנה ארצות הברית הייתה גאה להיות הראשונה להכיר במדינת ישראל. כפי שאתם יודעים, העבודה שהתחלנו אז נשארה, לא סיימנו אותה. ארצות-הברית הכירה בארצכם. מימשל אחד אחרי השני לא הסכימו להכיר בירושלים כבירה, רק בחודש שעבר טראמפ הכיר, והוא קיים את ההבטחה שלו לארצות-הברית, שארצות-הברית סוף כל סוף תכיר בירושלים כבירת ישראל.

הנשיא ריבלין, ראש הממשלה נתניהו, היושב-ראש אדלשטיין, חברי הכנסת, שופטי בית המשפט העליון, אזרחי ישראל.

זה נותן לי ענווה לעמוד לפני הדמוקרטיה פה.

יש לי את הכבוד לתת נאום פה, בכנסת. סגן הנשיא הראשון שעושה, יש לו את הזכות הזאת והכבוד לעשות את זה פה. פה, בירושלים, הבירה של מדינת ישראל.

אני מביא לכם שלום ממנהיג שהביא יותר כאשר בינינו הנשיא ה-45 של ארצות הברית, הנשיא דונלד טראמפ.

תודות להנהגה של הנשיא, הקשרים בין המדינות שלנו הם חזקים והידידות בין המדינות שלנו היא יותר חזקה, ואני פה למסור לכם מסר פשוט מהלב של אנשי אמריקה: אמריקה עומדת עם ישראל.

אנחנו עומדים עם ישראל היות שהסיבה שלכם היא סיבתנו, הערכים שלכם הם הערכים שלנו והמאבק שלכם הוא מאבקנו. אנחנו תומכים בכם היות שאנחנו מאמינים בצדק עובר רשע ועל חרות.

אנחנו עומדים עם ישראל היות שזה מה שהאמריקנים תמיד עשו וזה מה שהיה מאז שהמדינה שלנו נוצרה. במשך הביקור ההיסטורי של טראמפ בישראל, שהקשר בינינו הוא יחד בלב של אנשינו. והאנשים בארצות הברית, יש להם חיבה מיוחדת והערצה מיוחדת לאנשי ישראל, למדינת ישראל.

בסיפור של היהודים אנחנו תמיד ראינו את הסיפור של ארצות הברית. זה הסיפור של היציאה ממצרים, זה נסיעה לחרות מרדיפה וההבטחה לתקווה. במדינה שלי ראשוני המתיישבים השוו את ארצות-הברית, הם נשלחו על-ידי השכינה לבנות ארץ מובטחת חדשה. השירים והסיפורים של ישראל, הם לימדו אותם לילדיהם, והם עושים את זה עד היום הזה. ואלה שהקימו את מדינתנו תמיד האמינו בתנ"ך העברי.

הנשיא הראשון של אמריקה ג'ורג' וושינגטון - - -. הנשיא אברהם לינקולן תמיד לימד את הילדים של אברהם, וג'ון אדמס הכריז שהיהודים תרמו לציוויליזציה יותר מאשר אנשים אחרים. הסיפור שלכם הביא לנו השראה להביא לנו חרות במשך הדורות. האנשים האמריקנים תמיד תמכו בתקוות של היהודים לחזור למדינה של אבותיהם.

שאתם תוכלו לדרוש את המדינה שלכם. העם היהודי תמיד האמין במה שנכתב לפני הרבה הרבה שנים, ואפילו כשגירשו אתכם אתם תמיד האמנתם שתחזרו ביחד לארץ שלכם. במשך הגלות שלכם, דרך רדיפות, גירוש ופוגרומים, העם היהודי תמיד האמין באמונה הזאת אפילו בימים הכי קשים.

בסיפור "הלילה" של אלי ויזל הוא הצהיר שהלילה שהעביר ילדים קטנים בלילה שקט, לילה בו האתגרים מאוד חזקים. ומחר כשאני אעמוד עם אשתי ב"יד ושם" לתת כבוד לששת מיליון הקדושים שעברו את השואה, אנחנו נתהה איך הם עברו את זה. אחרי שלוש שנים שהם עברו הם קמו לתחייה מהאפר ובנו את עצמם מחדש, והביאו את מדינת ישראל ואת העתיד של מדינת ישראל.

ובאפריל השנה אנחנו נחגוג את הזמן שהמדינה, הארץ יכולה להיבנות ביום או בדקה, כשמדינת ישראל תחגוג את שנת 70 שנה להיווסדה.

איך שאתם מתכוננים לאבן דרך זאת, אני אומר לכם, כמו שהאנשים הטובים בישראל וכמו שאנשים ברחבי העולם אומרים: שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.

לפני 70 שנה ארצות הברית הייתה גאה להיות הראשונה להכיר במדינת ישראל. כפי שאתם יודעים, העבודה שהתחלנו אז נשארה, לא סיימנו אותה. ארצות-הברית הכירה בארצכם. מימשל אחד אחרי השני לא הסכימו להכיר בירושלים כבירה, רק בחודש שעבר טראמפ הכיר, והוא קיים את ההבטחה שלו לארצות-הברית, שארצות-הברית סוף כל סוף תכיר בירושלים כבירת ישראל.

היהודים, הקשר שלהם לעיר הזאת זה למעלה מ-2,000, זה היה פה בירושלים על הר מוריה כשאברהם העלה את הקורבן, ופה בירושלים כשהמלך דוד הביא את ירושלים לבירה, ומאז ירושלים היא בירת ישראל. ירושלים היא בירת ישראל, וכך טראמפ הורה למשרד החוץ האמריקני להתחיל להכין, להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים.

בשבועות הקרובים המימשל שלנו יכין את התוכנית להעביר את השגרירות לירושלים, והשגרירות הזאת תיפתח לפני סוף השנה הבאה.

הנשיא שלנו עשה את ההחלטה שלו במילים שלו עם אינטרס של ארצות-הברית, אבל הוא גם הבהיר שאנחנו מאמינים שההחלטה שלו היא גם לטובת השלום על-ידי זה שהוא מכיר בירושלים כבירת ישראל. אנחנו הכרנו בעובדה מעבר לפיקציה, וזה הדבר שיביא לשלום ארוך וצודק תחת מימשל טראמפ. ארצות-הברית מחויבת לשלום בר-קיימה בין ישראל והפלשתינים.

כשהוא הכריז את ההחלטה שלו לגבי ירושלים, הנשיא גם קרא לכל הצדדים להחזיק את הסטטוס-קוו, כולל הר-הבית, וכולל אל-חרם א-שריף. והוא גם אמר שאין לנו שום החלטה לגבי הסטטוס הסופי של מה שיקרה לגבי הגבולות. והנשיא טראמפ אמר שאם שני הצדדים יסכימו, ארצות-הברית תתמוך בפתרון שתי המדינות.

ואנחנו יודעים שהישראלים רוצים בשלום. ואנחנו יודעים שאנחנו לא צריכים לתת הרצאות לישראל על המחיר של המלחמה, הם נשאו את המחיר הזה. ראש הממשלה שלכם יודע את זה. הוא עצמו כמעט נהרג במלחמה, ואחיו האהוב יוני נהרג כשהוא עזר לשחרר את האסירים באנטבה. ואתם יודעים את המחיר של השלום ומה שהשלום יכול להביא לכם, לילדים שלכם ולדורות הבאים.

ארצות הברית מעריכה את זה שהממשלה שלכם מוכנה להמשיך את המשא-ומתן, והיום אנחנו מעודדים מאוד את הפלשתינים לחזור לשולחן, והשלום רק יכול לבוא דרך דיאלוג ושיח.

אנחנו מכירים שהשלום ידרוש הרבה פשרות, אבל אנחנו יכולים להיות בטוחים שארצות הברית לא תתפשר בביטחון של מדינת ישראל.

כל הסכם שלום צריך להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה בעצמה. יש כאלה שמאמינים שהעולם אינו יכול להשתנות ושתמיד תהיה לנו אלימות ושאנחנו לא נוכל לעזור לזה, ושהדבר היחידי, שתהיה מלחמה. אבל הנשיא טראמפ אינו מאמין בזה, אני לא מאמין בזה, וגם אתם אינכם מאמינים בזה.

אני עומד פה בעיר ששמה ירושלים. המובן שלה זה שלום, ואני עומד פה ואני יודע ששלום הוא אפשרי, כי ההיסטוריה מראה שישראל עשתה את המאמצים להביא שלום בעבר. ביומיים האחרונים הייתי במצרים וירדן, שתי מדינות שלישראל יש איתן שלום. אני דיברתי עם המלך עבדאללה וא-סיסי על הגבורה של אלה שקדמו להם, שהביאו לשלום. והמנהיגים האלה מוכיחים כל יום שהאמון יכול להיות מציאות בין האומות האלה שקוראות למדינה הזאת. אני וראש הממשלה שלכם, אנחנו דיברנו על הטרנספורמציה שקורית עכשיו במזרח התיכון ועל הצורך להביא לשיתוף פעולה. הרוחות של השינוי באות גם למזרח התיכון. אויבים לשעבר נעשים חברים, ואויבים לשעבר מוצאים משותף. ואלה צאצאי ישמעאל ויצחק, באים ביחד, כפי שהם אף פעם לא באו ביחד.

בשנה שעברה הנשיא טראמפ דיבר בפני מנהיגים ערבים, והוא שם אתגר לכולם לעבוד יותר ביחד ולעמוד בפני האתגרים, והוא ביקש מכולם לבוא בדרישות של ההיסטוריה ולכבוש את הטרור.

הטרור הרדיקלי האיסלאמי הוא בכל העולם, ואין לו שום כבוד לשום דת, והוא לוקח את החיים של כל האנשים. האיסלאם הרדיקלי הוא רק מבין כוח. יחד עם שותפינו אנחנו נוכל להביא ביחד לכך שנוכל להביס את האיסלאם הרדיקלי.

הודות לזה שאנחנו ברגע הזה רצים, דאעש - הבירה שלהם נפלה, החליפות שלהם נהרסה ואתם יכולים להיות בטוחים שלא נהיה בשקט עד שהם יפסיקו לאיים על עם האומות שלנו.

ארצות הברית וישראל עמדו תמיד ביחד להתמודד עם הרשע של הטרור, ואנחנו נמשיך לעשות זאת במזרח התיכון. המנהיגים הערבים גם ענו לדרישות של הנשיא לעמוד תחת הטרור. כפי שהנשיא טראמפ הבהיר בסעודיה, אנחנו נעמוד יחד עם בני ברית שלנו ועם השותפים שלנו כדי להילחם בטרור ובאידאולוגיה שלו ואנחנו גם נתמוך במנהיגים שילמדו את האנשים שלהם לאהוב, ואנחנו גם נביא לדין את כל האנשים שסבלו תחת דאעש. ועכשיו אנחנו נעזור ישירות לנוצרים ולחברים בקבילות שהן מוכות, אנחנו ניתן להם את הכספים.

ארצות הברית מחויבת ב-110 מיליון דולר לעזור לנוצרים במזרח התיכון, ואנחנו מבקשים מכל האנשים במרחב שנעבוד ביחד להביא ביחד את השוני של העולם, כדי שכל הדתות יוכלו לפרוח במדינה שהם נולדו בה.

כשאנחנו עובדים ביחד להביס את הטרור ולעזור לאלה, אנחנו צריכים גם להיות החלטיים ולשמור שהאויבים האחרים שלנו לא יוכלו להשיג יותר, וארצות הברית תמשיך לעבוד עם ישראל בארצות ברחבי העולם ולהביס את דאעש, את אירן.

כפי שהעולם ראה את הברוטליות באירן, את הדיקטטורה של אירן, שלא נותנים לתושבים שלהם חרות, ואנחנו יודעים שאנחנו רואים יותר ויותר שאירן רוצה לשלוט בעולם. האומה הזאת היא מסוכנת. בשנה שעברה, כשהאנשים במדינה הזאת - אירן הקדישה ארבעה מיליארד דולרים לעזור לטרור בגבולות של ישראל. האירנים מפתחים תוכנית גרעין, והם עכשיו מפתחים טילים בליסטיים. הממשל הקודם חתם על הסכם עם אירן, שפשוט דוחה את היום שבו זה יקרה. ההסכם הגרעיני עם אירן הוא אסון, וארצות הברית לא תאשר יותר את ההסכם הזה.

לפי ההוראות של הנשיא טראמפ, אנחנו נשים כל מיני מגבלות על תוכנית הגרעין של אירן. בהתחלת החודש הנשיא נתן לקונגרס ולבני הברית האירופיים שלנו לשנות את הדברים, אבל זו הפעם האחרונה. אם ההסכם הזה לא יתוקן, ארצות הברית לא תהיה שותפה להסכם הזה יותר.

מה שיהיו התוצאות של המשא-ומתן יהיו - יש לי הבטחה חגיגית לישראל ולכל המזרח התיכון ולעולם: ארצות הברית לעולם לא תרשה לאירן להגיע ליכולת לנשק גרעיני.

מעבר לעסקת הגרעין אנחנו לא נסבול עוד את התמיכה של אירן בטרור או את הניסיונות הברוטליים שלה לדכא את העם שלה. בשנה שעברה הממשל שלנו יותר משילש את הסנקציות על אירן ועל מנהיגיה, ורק החודש ארצות הברית הוסיפה סנקציות חדשות על אירן. אבל לי יש עוד מסר היום, מסר טוב יותר, מהעם באמריקה לעם הגאה והנפלא באירן: אנחנו הידידים שלכם. עוד יבוא היום שתהיו חופשיים מהשלטון המרושע שחונק את החלומות שלכם וקובר את תקוותיכם.

וכשיום השחרור שלכם יגיע סוף-סוף אנחנו אומרים לאנשים הטובים באירן: הידידות בין העמים שלנו תפרח שוב.

לפעמים נראה שקשה יהיה לראות את זה. אלה שקוראים למזרח התיכון הבית שלהם יש יותר מה שמאחד ביניהם מאשר מפריד ביניהם. לא רק באיומים המשותפים, אלא גם בתקווה המשותפת שלהם לביטחון ולשגשוג ולשלום וכן באבות המשותפים שלכם. למעלה מ-4,000 שנה אדם עזב את אור כשדים כדי להגיע לכאן, לישראל. הוא לא הנהיג שום אימפריה, לא היה לו כתר; הוא לא הנהיג צבא ולא הפגין ניסים; גם לא הביא אתו נבואות. אבל בשבילו הייתה הבטחה שהצאצאים שלו יהיו רבים ככוכבים בשמיים. היום יהודים, נוצרים ומוסלמים - חצי מתושבי העולם וכל תושבי המזרח התיכון מאמינים שאברהם אבינו הוא אביהם.

רק כמה דקות מפה בעיר העתיקה בירושלים אנחנו רואים את הצאצאים של שלוש הדתות האלה במגע מתמשך זה עם זה. אנחנו רואים שכל דת שבה לתחייה בצורה חדשה כל יום: בכנסיית המולד ראינו ילדים נוצרים מקבלים את הברכה של הבפטיזם; בכותלל המערבי אנחנו רואים בר-מצווה של ילד יהודי צעיר; ובא-ראם א-שריף אנחנו רואים מוסלמים צעירים רוכנים ומתפללים. בירושלים אנחנו את כל זה ויותר. כך שהיום כשאני עומד במדינה המובטחת של אברהם אבינו אני מאמין שכל מי שהחרות חשובה לו ומחפש עתיד טוב יותר צריך להפנות את עיניו לכאן למקום הזה, ולהשתומם ממה שהושג כאן. עד כמה לא מובנת מאליה הלידה של ישראל ועד כמה לא מובנת מאליה קיומה; ועד כמה זה כנגד כל הסיכויים הוא שגשוגה. אתם הפכתם מדבר לגן, מחסור לשפע, חולי לבריאות והפכתם תקווה לעתיד.

ישראל היא כמו עץ שמכה שורשים עמוקים באדמת אבותיכם, וכשהוא צומח הוא מגיע קרוב יותר לגן עדן. היום וכל יום המדינה היהודית של ישראל וכל העם היהודי עד לכך בדיוק כמוכם. זאת האמונה של היהודים שאיחדו את כל חלקי העם היהודי; שלקחו את שפת התנ"ך ואת הנוף שלו, והחיו אותם שוב. האמונה היא שבנתה את חורבות ירושלים, ועשתה אותם חזקים שוב.

הנס של ישראל הוא השראה לכל העולם. ארצות הברית גאה מאוד לעמוד עם ישראל ואנשיה כבני ברית וחברים קרובים.

כך אנחנו נתפלל לשלום ירושלים, שאלה שאוהבים אתכם יהיו בטוחים, ושיהיה פה שלום וביטחון בעירכם. אנחנו נעבוד ונקווה לעתיד טוב יותר לכל מי שקורא למדינה העתיקה הזאת הבית שלו. "ויישבו איש תחת גפנו ותחת תאנתו, ואין מי שמחריד". הקשר החזק בין העמים שלנו והמחויבות שלנו לחופש - אני אומר בכל ליבי: שהקדוש ברוך הוא יברך את העם היהודי; שהקדוש ברוך הוא יברך את מדינת ישראל וכל אלה שקוראים למקום הזה הבית שלהם; ושה' ימשיך לברך את ארצות הברית של אמריקה.

תאריך:  01/02/2018   |   עודכן:  01/02/2018
מייק פנס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני שמח להשתתף באירוע השקת פורום היועצים המשפטיים הראשיים במשרדי הממשלה של לשכת עורכי הדין.
31/01/2018  |  ד"ר אביחי מנדלבליט  |   נאומים
באחד בנובמבר 2005 החליטה העצרת הכללית של האומות המאוחדות לקבוע את ה-27 בינואר בכל שנה ושנה כיום הזיכרון הבינלאומי לשואה. התאריך הזה נקבע משום שביום הזה לפני שבעים ושלוש שנים שיחררו חיילי הצבא האדום את מחנה ההשמדה אושוויץ. עם השחרור פגשו הכוחות המשחררים כ-7,500 ניצולים שנותרו בחיים ושרדו את הזוועות. כוחות אלה היו הראשונים להיחשף למכונת ההשמדה הנאצית ולתוצאות המפלצתיות של פעולותיה. עם השנים התברר גודל האסון והאובדן שהיו מנת חלקו של העם היהודי כתוצאה ממעשי הרצח וההשמדה ההמוניים שביצעו הנאצים ועוזריהם במהלך מלחמת העולם השנייה. התברר כי שישה מיליונים מבני עמנו שהיוו שליש מהעם היהודי באותה עת נרצחו. אוצרות אדם ורוח אדירים היו ואינם, ותרבות עשירה שאין לה תחליף אבדה.
28/01/2018  |  אסתר חיות  |   נאומים
ראשית, אני מבקשת להודות לפרופסור רקובר ולעמותה למורשת המשפט בישראל על שהזמנתם אותי לומר דברים אחדים במושב הפתיחה לסמינר ה-89 במשפט עברי. שנית, אומר כי אינני מתכוונת לדבר היום על חזקת הגיל הרך ואף לא על חיוב האם במזונות - נושאים אלה אותיר לדיונים שיתקיימו בהרחבה במסגרת הסמינר. הנושא שנבחר ככותרת לסמינר הוא "של מי הילד הזה" ובדבריי היום אני מבקשת לגעת בנושא זה מנקודת ראות של המשפט הישראלי, של המקרא וגם מנקודת מבט ספרותית. מטבע הדברים הנגיעות שאביא בפניכם תהיינה נגיעות מרפרפות ותמציתיות בהינתן הזמן שעומד לרשותי.
21/01/2018  |  אסתר חיות  |   נאומים
גברתי שרת המשפטים, חברת הכנסת אילת שקד, פרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, עורכת גלובס, גברת נעמה סיקולר, מכובדיי כולם.
12/01/2018  |  אביחי מנדלבליט  |   נאומים
בשנים האחרונות אנו עדים לפריחתה ושגשוגה של הכלכלה הישראלית, הנחשבת לכלכלה יציבה המושכת אליה השקעות מכל העולם.
12/01/2018  |  שי ניצן  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il