|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

מוסר ומוסר כפול בישראל וביחסים בינ"ל

הנמשל הוא על חברת כנסת תמירה כתמר אשת כבוד ומוסר שאין כמותה, שהתפרצה בדיון סוער על יו"ר ועדת הפנים וקראה לעברו "אתם חברים של נאצים" בתגובה הוגשה נגדה תלונה לוועדת האתיקה
15/05/2018  |   יעקב קורי   |   מאמרים   |   תגובות
זנדברג. נזיפה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

   יעקב קורי
מוסר ומוסר כפול בנאום הקוואזי-בית (חלק 2)

   יעקב קורי
מוסר ומוסר כפול בנאום הקוואזי-בית (חלק I)


על מוסר כפול בבחירת החברים "הנאו נאצים" של ישראל

כולנו מכירים את המשל של לה פונטן על הזאב שרצה לאכול את הטלה אך היה מוסרי והאשים אותו בהאשמות מופרכות שהוא פשיסט (סליחה, זה משל על זאב אחר), שהוא התחבר לציידים נאו-נאצים (סליחה, גם זה לקוח ממשל אחר על תמר), שאח שלו התנכל לו, אבל לא היה לו אח וגם לא אחות... שהוא מעכיר את המים שהוא שותה אבל הוא נמצא במורד הנחל (אחרי שנסוג מרצועת עזה ולבנון וספג אלפי טילים), כשהוא מטפס על עץ (זה ממשל אחר על מלח/מלך הארץ), בקיצור "אל תבלבלו את הזאב עם עובדות", הזאב נשאר מוסרי ובלע את הטלה.

הנמשל הוא על חברת כנסת תמירה כתמר אשת כבוד ומוסר שאין כמותה, שהתפרצה בדיון סוער על יו"ר ועדת הפנים וקראה לעברו "אתם חברים של נאצים". בתגובה הוגשה נגדה תלונה לוועדת האתיקה. היא אמרה שהיא התכוונה לכך שהליכוד מקיים קשרים עם מפלגות ניאו נאציות. בגלל שחברי הליכוד ידועים בנימוסים והליכות שלהם וכולם אנשי כבוד גם הם, הם לא צעקו לעברה בחזרה - "איך את מעזה לדבר על חברותנו עם ניאו נאצים כשאימא של התנועה שלך מפ"ם סגדה לסטלין שמש העמים שרצח מיליונים וגרם לעשרות מיליונים להיות פליטים ולהיעקר מאדמתם. אך כל פעם שאתם רואים תמונה של פליט פלשתיני רחמיכם נכמרים על מר גורלו שנגרם בגלל ישראל הקולוניליסטית, רוצחי התינוקות שמקבלים מכך הנאה סדיסטית. זהו שיא של מוסר כפול מצידכם"!

בדיון תמר הביאה מסמך של זאב יונה בו הוא קובע כי האמירה של תמר "משקפת את המציאות ואת האמת". בהיותו מומחה לפשיזם הוא קבע כי היא "הגישה רשימה ממצה של מפלגות אירופיות לאומניות וגזעניות שמציגות את רוב הסממנים העיקריים של פשיזם ונאציזם מתחילת דרכם... היא אינה מטיחה בהם עלבון כלל ועיקר: אמירה כזאת משקפת את המציאות ואת האמת. כל המפלגות, התנועות והארגונים, גדולים וקטנים, שאת שמם הגישה ח"כ... לוועדת האתיקה, נגועים בגזענות כעמוד התווך של האידיאולוגיה שלהם ולפיכך מחזיקים בתפיסת עולם נאצית או קרובה לנאציזם". טוב, אני לא מתיימר להיות מבין גדול בפשיזם או בנאציזם, אבל למדתי אצל הפרופסור המלומד במדעי המדינה - ורק בגלל הנימוס לא אתייחס למה שחשבו הסטודנטים עליו, לא נעים...

אולי בכל זאת אומר שהוא היה המרצה הכי גרוע שהיה לי והסטודנטים חשבו שלקו בחרשות טוטלית כששמעו את קולו הלוחש - סליחה על ההתפרצות, לא יכולתי להתאפק... לעומת עמיתו, חכם כשלמה, שלימד פילוסופיה מדינית ביוון ולימים היה מנכ"ל משרד החוץ, שהיה המורה הכי דגול שהיה לי אי-פעם ואני זוכר כל מילה משיעוריו, הוא עיצב במידה רבה את תפיסת העולם ההומניסטית אריסטוטלינית סוקרטית שלי, גם הוא יונה צחורה, אבל איזה הבדל תהומי בין התבטאויותיו לעומת עמיתו, והמשך דרכו, יחסו למדינה ותרומתו לישראל, לעומת הנזק לישראל.

אבל ניחא, אני בכל זאת למדתי ביסודיות את ההיסטוריה המדינית של אירופה בין שתי מלחמות העולם, הולדת הפשיזם והנאציזם, קראתי עשרות ספרים בנושא וגם אני מבין דבר אחד או שניים. ההכללה של "לאומנות, גזענות, פשיזם ונאציזם" באותה קלחת מביאה לכך שניתן להגיד על מרבית המפלגות במדינות הדמוקרטיות במאה העשרים שהן פשיסטיות ונאציות כי אם מפלגה הנגועה בגזענות מחזיקה בתפסית עולם נאצית, מה עם המפלגות בארצות הברית עד שנות השישים ויחסן לשחורים? האם הן היו נאציות, פשיסטיות, ניאו נאציות כי הן היו נגועות בגזענות?

מי לא היה "נגוע" בגזענות עד לסוף המאה העשרים? מפא"י שהקצתה שני שרים ספרדים במשרדי הדואר והמשטרה ושלחה לעיירות הפיתוח כמעט רק מזרחים? מפלגות השמאל בישראל שסגרו את האזרחים הערבים בכפריהם בזמן הממשל הצבאי עד שנת 1966? הוותיקים היקים שרצו לסגור את מרכז "העיר" לרומנים. ומי אמר: "המטרה צריכה להיות החדרת רוח מערבית, ולא להניח להם לגרור אותנו לתוך מזרחיות בלתי-טבעית. אחד החששות הגדולים המייסרים אותנו... הוא הסכנה שמא עדיפותם המספרית של עולים ממוצא מזרחי תאלץ את ישראל להשוות את רמתה התרבותית לזו של העולם השכן" - ניאו נאצים מהונגריה? מאוסטריה? או אבא אבן?

מכיוון שברוח הסוקרטית של הקולגה של הפרופסור המלומד לא אתייחס אליו אישית אלא לאיכות הטיעונים שלו ואומר בשפה של נאנדרטלים לא יונים "קאלאם פאדי". הרצון הנפסד לקרוא לישראל, לליכוד, לנתניהו - נאצים, ניאו נאצים, חברים של נאצים, פשיסטים, אפרטהייד, סחף פשיסטי, סכנה לדמוקרטיה הוא לא רק מקומם, שיקרי, משמיץ, עושה דמוניזציה ודה-לגיטימציה. הקריאה זאב זאב כבר שלושים שנה שעוד מעט הפשיזם ינצח וכלום לא קורא, התיוג של ישראל כמדינה מוקצה הוא מפלצתי, שבמדינה פשיסטית כבר מזמן היו מחסלים את אומריהן - ומה עושה המדינה הפשיסטית? נותנת לו פרס ישראל. כי ישראל היא מדינה דמוקרטית, אור לגויים, מדינה הנלחמת על חייה גם אחרי 70 שנה, שצריכה להתמודד עם דפמציה מבית ומחוץ, עם הצבא הכי מוסרי בעולם ועם עצבים של ברזל. איך יש למדינאים את עצבי הברזל להתמודד עם כל ההשמצות מבית והתוקפנות מבחוץ!

על החברים הניאו-נאצים של השמאל

ומה עושים לתמר ש"חצתה את גבול חופש הביטוי הלגיטימי של חברי הכנסת" כהחלטת ועדת האתיקה? היא מקבלת נזיפה. ולמה יש לנו מקרה קיצוני של מוסר כפול שיש לשפוט אותו במישור האתי ולא בוועדת האתיקה? כי הפוסל במומו פוסל. אבו מאזן הוא חביב נפשם של היונים שממעטים אם בכלל להעביר ביקורת על פועלו, על השחיתות האישית שלו ושל חבר מרעיו (הסטודנטים שלי מהגדה סיפרו לי סיפורים מסמרי שיער על השחיתות שלהם אבל מנהיגי היונים ממלאים פיהם מים), על תמיכתו בטרור, על היותו דיקטטור שלא מנהל בחירות בארצו מזה שנים, על המענקים שהוא מעניק למשפחות המחבלים, על תוכניות הלימוד ברשות הפלשתינית המבוססות על אידיאולוגיה נאצית נגד היהודים, על אי-הסכמתו לנהל משא-ומתן עם ישראל, על מסע ההשמצות והחרמות שהוא מנהל נגד ישראל בכל בירה של מדינה ידידותית ולא ידידות, באו"ם ובכל הארגונים האחרים, באוניברסיטאות ובכל הקהילות המוסלמיות במערב, על הסרבנות שלו לוותר על זכות השיבה עם חזיון התעתועים של "השבת" חמישה מיליון פליטים לישראל בה כמעט כולם מעולם לא חיו. אך על שבעת פשעי רמאלה, דמשק, עזה וטהרן לא נדבר.

אני רוצה להתייחס על הפשע נשוא פרק זה - ניאו נאציות או חברות עם ניאו נאצים. נתחיל מזה שקודמו של אבו מאזן המופתי של ירושלים היה חברו של היטלר, שהה במלחמה בברלין ורקם איתו מזימות לחסל את הישוב היהודי בארץ ישראל חיסול פיזי. אבו מאזן עצמו כתב תיזה לדוקטורט שבה הוא מכחיש את השואה (אני כתבתי על אתיקה לבעלי מניות מיעוט - כל אחד על-פי דרכו...) ומאז בכל הזדמנות ותחת כל עץ רענן הוא משמיע הצהרות "ניאו נאציות" כמו זו מהאחד במאי 2018- היטלר הציע ליהודים פיצוי כספי בתמורה להגירה מאירופה לפלשתינה, כולל אפשרות לקחת איתם את כל נכסיהם ואפשרות למכור את הנדל"ן שלהם באירופה. (הוא בטח שמע זאת מהמופתי).

"היטלר רצה שהלאום היהודי שנמצא שם יהיה מועיל עבורו. מדינות אירופה לא היו נגד היהודים רק בשל הדת שלהם אלא בשל הפעילות החברתית שלהם והנגיעה שלהם בהלוואות, ריביות ובנקים". כלומר, היטלר אהוב נפשו של המופתי, לא רק שלא היה נגד היהודים, כי הרי לא הייתה שואה, אלא רצה לבנות להם בית בישראל (מעניין איך נואם הקוואזי-בית היה מכנה את הבית הוירטואלי הזה ואם הוא בכלל גינה את נאום השיטנה של אבו מאזן), שהבית של היהודים יהיה מועיל עבורו (כי הרי היהודים בישראל הם נאצים, ניאו נאצים ויודו-נאצים על-פי המשנה של שונאי ישראל ותומכיהם). הוא גם היה מוכן שהיהודים יקחו איתם את נכסיהם וימכרו את הנדל"ן שלהם באירופה, כולל בני המשפחה של אשתי מרומניה שנטבחו בשואה ובני משפחתי מאיטליה ומיוון שנטבחו אף הם.

כנראה כמו שמדינות ערב איפשרו למיליון היהודים שהם הוקיעו מתחומן, כולל משפחתי אחרי ששרפו את כל קהיר האירופית וכמעט גם את הבית שלנו, לקחת איתם את רכושם ולמכור את הנדל"ן שלהם. ובכלל, מדינות אירופה הן נגד היהודים כי הם עשירים, בנקאים ומלווים בריבית, שיילוקים כאלה. יש מוסר כפול, יש שקרים, יש דמיון נוסח אלף לילה ולילה, אבל נראה לי שאבו מאזן אהוב נפשם של היונים, עבר בנאום זה את כל השיאים.

מכחיש השואה, שקודמו בהנהגה הפלשתינית המופתי היה בן בריתו של היטלר ורצה לחסל את היהודים בארץ ישראל, מאשים עכשיו את הקורבן, את העם היהודי, שבגללו קרה לו כל מה שקרה בשואה (אז קרה או לא קרה?), שהם לא עלו לישראל למרות שהיטלר, בן בריתם של היהודים, תמך בכך ואף הציע להם פיצוי כספי על-מנת שיהגרו לפלשתינה. אבל למה הם לא עלו לפלשתינה? בגלל שהם התעקשו להישאר בגרמניה של ליל הבדולח?

בגלל שאף מדינה בעולם לא הייתה מוכנה לקלוט אותם? בגלל שהפלשתינים שהם באמת היו בני בריתו של היטלר עשו מהומות בארץ ישראל, טבחו ביהודים, התנגדו להגירה של מאות אלפי היהודים שרצו לעלות לישראל ואילצו את בריטניה לאסור את עלית היהודים, ובכך הפלשתינים אשמים אשמה ישירה במותם של מאות אלפי יהודים שיכלו לעלות לישראל ולא עלו בגלל המהומות שהם יצרו. ואת מי מאשים אבו מאזן, הפרטנר של השמאל לחזון שתי מדינות לשני עמים, בכך שהם לא עלו לישראל? את הפלשתינים? לא ולא - את היהודים, הם אשמים בכל מה שקרה להם! הקורבן אשם! וזה מזכיר לי כמה אנשים דגולים שמפאת כבודם וציוויו של סוקרטס לא אגיד את שמם שמאשימים את היהודים באנטישמיות ואת הישראלים בשנאת העולם נגדם, וכמובן שאנחנו גם אשמים שאין שלום, למרות שנסוגונו מכמעט כל השטחים לרבות רוב הגדה שנכבשה חזרה רק בעקבות רצח המונים של ישראלים על-ידי מנהיג פלשתין, יאסר ערפאת, חתן פרס נובל לשלום ומחזיק שיא גינס בהונאה, כפל לשון, מוסר כפול ורצח. ישראל אשמה בכל הפשעים, וכמובן בפשעים נגד האנושות, רק ישראל, כל ישראל חוץ מאיתנו היונים.

מצד אחד יש לנו נואם ישראלי "קול המצפון והמצפן" שאומר בנאומו שהבית שלנו לא בית כי לא בנינו בית לאבו מאזן - מאיפה מדבר אבו מאזן אם אין לו בית, מהאוהל שלו? ודרך אגב יש לו "אחלה' בית", שהוא בנה לעצמו מכל הכסף שעשק מהפליטים בני עמו. אך יש לנו נואמת אחרת תמר שטוענת שאנחנו חברים של נאצים - מי החברים שלה, הם לא ניאו נאצים, לא מכחישי שואה, הם לא מלעיטים את בני הנוער שלהם באידיאולוגיה נאצית נגד היהודים, הם לא משכתבים את ההיסטוריה על-מנת להראות שהנאצים הם שיבוט של אימא תרזה, שהם דאגו לפליטים יהודים לעומת יהודים נאצים שגירשו מפה 5 מיליון פליטים וטובחים בילדים שלהם ובשהידים הקדושים?

ובכלל, הישראלים אשמים בכל דבר, הם פשיסטים, נאצים, רוצחי ילדים, הם הרגו את לינקולן, את לואי ה-16, הם אלה שביצעו את הטבח ב-9/11, ציירו את הקריקטורות נגד הנביא מוחמד, מאיימים על אל-אקצה, ומעל לכל הישראלים הטביעו את הטיטניק! - מה פתאום הטיטניק, זה היה לפני יותר ממאה שנה ולא הייתה אפילו ישראל? לא משנה, אם לא הם, אז הסבים שלהם, כל האלה ששמם גולדברג - אבל זה היה אייסברג - לא משנה, אייסברג, גולדברג, צוקרברג, כולם דומים, מטביעי אוניות, מרעילי בארות, רוצחי תינוקות, פשיסטים, נאצים וניאו נאצים...

על מוסר ומוסר כפול ביחסים הבינלאומיים

ביחסים בינלאומיים קושרים קשרים על-פי אינטרסים ולא העדפות מוסריות. אחרת היו לנו יחסים רק עם ארצות סקנדינביה. אני עשיתי מחקר על המיתאם בין אתיקה לשגשוג, לרבות מדדים איכותיים כדמוקרטיה וזכויות אדם, על מדינות העולם עם למעלה מחמישים קריטריונים ואין אף מדינה חפה מגיבנת. אז מה - צריך להתנתק מכל העולם? מי זה מתנתק מכל העולם? לא צריך להיות בקשר עם פוטין, עם טראמפ, עם סעודיה, עם קלינטון בגלל מוניקה, עם צרפת בגלל משפט דרייפוס, בלגיה בגלל קונגו? העולם ניתק את היחסים עם משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, אבל המשטר שבא במקומו לא יותר טוב ממנו בשחיתות, בפשיעה, בביטחון האישי. אך כולם שותקים.

ומה לגבי כל מדינות אפריקה שהשתחררו מהשלטון הקולוניאלי, האם רובן טובות יותר? למה לא מנתקים את היחסים עם זימבבווה וניתקו את היחסים עם רודזיה הדרומית, במה הם יותר טובים מהם? כך לא מנהלים יחסים בינלאומיים. כי צא ולמד - מי תמך בתוכנית החלוקה של 1947 - ברית המועצות שטבחה מיליונים מאזרחיה בגולאגים, ארצות הברית שחיסלה מאות אלפים של אזרחים בגרמניה וביפן, שהנהיגה שלטון אפרטהייד בדרום באופן מוצהר ובצפון באופן יותר סובטילי נגד השחורים וגם נגד יהודים, משטרים דיקטטורים בדרום אמריקה. אז מה, אנחנו צריכים להגיד לאו"ם "סליחה, אנו מוותרים על המדינה כי הפרופיל של אלה שתמכו בנו לא נראה לנו?"

עם מי עשינו שלום - עם מצרים וירדן שיש בהן שלטון טוטליטרי. בין עשר המדינות הכי אתיות ומשגשגות נמצאת גם סינגפור שהיא לא בדיוק סמל הדמוקרטיה ויש לישראל וגם לממשלות השמאל קשרים אמיצים איתה. ארצות הברית, צרפת ובריטניה ניהלו יחסים ידידותיים עם גרמניה הנאצית ואפילו שתיים מהן חתמו על הסכם מינכן. אז לבוא ולהאשים את ישראל שהיא ידידה של הונגריה ופולין שיש להם ממשל פופוליסטי, אבל בוודאי שלא נאצי או נאו נאצי - זאת השמצה פרועה שנועדה לעשות דה-לגיטימציה לישראל ואחר כך מפרסמים את דברי הבלע של המשמיצים אנשי הכבוד בלה מונד והחברים הצרפתים התמימים שלי מתפלאים איך זה שישראל חברה של נאצים.

אם הונגריה כזאת נאצית למה לא מוציאים אותה מהאיחוד האירופי? למה מאשימים רק את ישראל שאנו חברים שלהם? גרמניה לא חברה שלהם? וצריך לנתק את היחסים עם פולין בגלל החוק החדש שלהם למרות שהוא מקומם? ולהחזיר את השגריר מאוסטריה? למה באים בדרישות רק לישראל? ארצות הברית מנתקת את היחסים עם פולין, עם אוסטריה? זו היא צביעות מרושעת, מוסר כפול הדורש מישראל לעמוד בסטנדרטים שכמעט אף מדינה אחרת לא עומדת בהם. המטרה של האשמות שווא אלה היא אחת - כיוון שנכשלו בקלפי עוברים להשמצות בחו"ל.

מי שמאמץ את הנרטיב האנטי ישראלי והפרו פלשתיני בא בהאשמות נגד ישראל בכל נושא במוסר כפול ובצדקות שלא היו מביישים את גדולי התעמולנים של... ברית המועצות (נהיה נדיבים ולא נגיד של גרמניה הנאצית), הם הרי התחנכו בינקותם על סגידה לסטלין שמש העמים והאמינו לתעמולה שלו שרוסיה היא סמל הטוב וארה"ב היא סמל הרע. אז כיום הם עושים השלכה על הפלשתינים וישראל באותו היחס. יש במערב מספר מדינות שאינן רוצות - בצדק או שלא בצדק, זה עניינן - בגלי ההגירה של מוסלמים שהציפו במיליונים את גרמניה, צרפת ובריטניה ובהיקפים קטנים יותר את הולנד, בלגיה ושוודיה. הן טוענות שחלקם נופלים על שירותי הרווחה, חלק מהגברים ורוב הנשים לא עובדים, לא משתלבים בתרבות המקומית, מתבדלים ורוצים להחיל את חוקי השאריעה לפחות בקהילותיהם (על החוקים האלה, הגורל שהם מיחדים לכופרים והיחס שלהם לנשים כבר כתבתי במסגרת אחרת).

הם מצמיחים מתוכם במאדרסות שלהם שבהן מטיפים אימאמים פאנאטים תאי טרור שהם יחד עם טרוריסטים אסלמיסטים אחרים כבר הביאו למותם של אלפים באירופה ובארה"ב. המוסלמים במקרים רבים עוצמים עין מקיום ארגוני הטרור, לא מדווחים לשלטונות, או אפילו תומכים בהם, מחביאים אותם ומממנים אותם. חלק מהמוסלמים באירופה גם מטיף לאנטישמיות, מתנכלים ליהודים ולעיתים גם רוצחים אותם, קוראים לחיסול מדינת ישראל. לא אכנס כאן לסוגיה האם שיעור ההתנכלות לנשים נוצריות, יהודיות ומוסלמיות, שיעורי הפשע, הגניבות והרצח, האלימות, ההפגנות הפרועות גבוה אצל המוסלמים בהרבה מהשיעור בקרב הנוצרים באותן מדינות או לא...

אך ברור שהוא גבוה לאין שיעור מהשיעור אצל היהודים. בשנים האחרונות מתנהל גל של אנטישמיות איסלאמית נגד יהודים באירופה, בעיקר בצרפת, ואני ממש לא רוצה להשוות בין התרומה של היהודים למוסלמים, אם כי כל אחד יכול לבדוק זאת. אני רק מציין שלא מגיע ליהודים שיתנכלו להם על-רקע התרומה הכבירה שלהם בצרפת, בריטניה, גרמניה וארה"ב בתחומי המדע, האמנות, הספרות, הקולנוע, התיאטרון, הכלכלה, העיתונות, הבנקאות, פרסי הנובל ועוד, בלי טרור, בלי להיזקק כמעט לשירותי הרווחה, בלי כמעט אבטלה, בלי חוקי שאריעה, בלי התבדלות ותוך התערות מלאה במדינות ובתרבותן, ועל כך גם כתבתי בהרחבה במסגרות אחרות. לא הייתי מעלה סוגיה "עדינה" זו (לא נעים), אלמלי אנטישמיות של חוגים איסלאמים נגד היהודים, ולא אחזור פה על הסיבות לכך.

מוסר כפול בקומוניזם ובשמאל

למען הסר ספק - השמאל והיונים לא המציאו את המוסר הכפול, הם רק שיכללו אותו מימי ברית המועצות והקומוניזם, שהתיימרו להיות המצפון והמצפן העולמי, ששיכנעו קודם חסידים שוטים במדינות הקומוניסטיות ואחר כך קומוניסטים בארצות הברית, צרפת, גרמניה, איטליה ומדינות אחרות. כולנו זוכרים את הקומוניסטים/שמאלנים של סאלון מז'אן פול סארטר ועד איב מונטאן. זה היה בון טון להיות קומוניסט או לפחות אוהד, עד המקקרטיזם לפחות ועד הדיכוי של המרד ההונגרי והצ'כי והפולני. אבל היו רבים שנשארו חסידים שוטים עד סוף הקומוניזם.

מכיוון שאין יותר קומוניזם לא כדאי להתייחס לנושא. מיקדתי את הביקורת שלי על המוסר הכפול של היונים בישראל בגלל ההשפעה השלילית מאוד בעולם שגורמת לחרמות ונידויים ועלולה להפוך אותנו למדינה מצורעת כמו דרום אפריקה. לא סתם הנאום שסקרתי וביקרתי תורגם לאנגלית ולערבית, רוב הפעילות של היונים בישראל מכוונת בראש וראשונה לצרכי חו"ל, כי הם יודעים שבארץ אין להם סיכוי, כשהעם שהוא יותר חכם מעורך עיתון זה או אחר, למרות שהוא מטפס על עצים, התפכח מהיוניות, מהסכמי אוסלו ומקיצוניות המסרים של היונים.

אבל בעולם אין להם באמת מושג מה הולך כאן ובגיבוי וליבוי של יסודות אנטישמיים, איסלאמיסטיים ו... נאצים. המסרים שלהם נגד ישראל תופסים תאוצה ומביאים לחרמות נגד ישראל באוניברסיטאות, בתיאטרון, בקולנוע ואפילו במדינות. הנזק הוא כבד, אך הוא לא נורא כמו אחרי מלחמת יום כיפור, אם כי בכל זאת זה פוגע ביצוא, בתיירות, באקדמיה, זה עלול להביא אותנו לתחתית המדרגה כפי שהייתה דרום אפריקה. הם למדו שאם אתה משמיץ, מגזים ועושה רצח אופי לראש הממשלה, לממשלה ולמדינה זה נדבק, כמו שבזמנו נדבקו האהדה לקומוניסטים ושנאת היהודים. בגלל שהם נכשלו בארץ בהעברת מסרי השיטנה וההשמצה שלהם הם מנסים בחו"ל ומצליחים שם הרבה יותר. כאמור, מה שמקומם במיוחד זה המוסר הכפול, צדקות טרטיפית, ההתחזות למצפוניים.

מוסר כפול אצל החרדים

אבל יש מוסר כפול לא פחות חמור ואולי אף יותר גדול אצל החרדים, כמו גם אצל גופים דתיים בעולם ושוב חוזרים לטרטיף של מוליר שהיה איש דת כביכול מוסרי. לא סתם טרטיף הוא אחד המחזות הכי מתורגמים - לי יש אותו בבית בכמה גירסאות, כמובן בצרפתית אך גם ברומנית בחרוזים ובהאיטית והגרסה בהאיטית אפילו מצחיקה יותר מהמקור. הבעיה במוסר הכפול של החרדים וגופים דתיים שהתופעה היא די נדושה. כולם מדברים על זה ואין לי הרבה לחדש, מה עוד שעסקתי בתופעה בספריי ובמאמריי. עסקו בכך משחר ההיסטוריה, מהנביאים ועד ישו.

אחת הדרכים להתגבר על המוסר הכפול היא בהפרדת הדת מהמדינה, במתן חינוך בחינם רק לבתי ספר חילוניים, באיסור קיום מפלגות דתיות וחזרה בתשובה מיסיונרית, במתן הקצבות לילדים רק לארבעת הילדים הראשונים, בהחלת גיוס חובה לצה"ל או לשירות לאומי לגברים ונשים חרדיים, גברים ונשים ערבים, ולכל האוכלוסייה בישראל לשלוש שנים ללא קשר למצב המשפחתי, לבטל את הבלעדיות לכשרות לאורתודוקסים, להנהיג נישואים אזרחיים, להכיר בכל הזרמים היהודים, להפסיק מתן דמי אבטלה רק למי שמוכן לעבור קורסים להכשרה מקצועית בעבודות הדרושות וכדומה. רק כך תהיה אינטגרציה של החרדים כפי שהרחבתי על כך את הדיבור בכתביי בעבר.

המוסר הכפול של ההנהגה החרדית זועק במיוחד כאשר הם מנסים לשמור את המאמינים בבורות במקצועות הליבה על-מנת שחס וחלילה הם לא יעזבו את הדת ולכן יש לחייב אותם ללמוד מקצועות ליבה בדיוק כמו בבתי הספר החילוניים. בטיעון הסרק כי אם האברכים "מתים באוהלה של תורה" זה עוזר למדינה כמו שירות בצבא ויש תמימים שמאמינים בכך - לא צריך בכלל להתווכח, האברכים צריכים לשרת שלוש שנים גברים ונשים כאחד.

בעידוד לידה של עשרה ילדים שתיפסק כשיפסיקו את הקצבות הילדים, ובבלעדיות האורתודוקסית על הכשרות שהוא מקור הכנסה עצום למשגיחים שלא עובדים קשה במיוחד ולשחיתות רבתי. כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מיעוט חרדי ניכר שלא לומד מקצועות ליבה, לא מתפרנס במקצועות המבוקשים (כמובן שצריך לבטל את ההקצבות לאברכים כי לימודים יהיו בחינם ותהיה עזרה לסטודנטים רק באוניברסיטאות חילוניות).

מכל המוסר הכפול החרדי - המקומם ביותר הוא היחס שלהם לנשים ואצל האשכנזים - למזרחים. איני מבין איך הנשים החרדיות החיות בתנאי עבדות מחפירים מוכנות לשאת את מצבן בשקט ואיך הן לא מתקוממות, כאשר הן צריכות גם ללדת עשרה ילדים, גם להשתדך שלא מאהבה, גם להתבטל בפני הבעל, לקיים עול מצוות שמפלה את הנשים, גם לעבוד ולפרנס את המשפחה וגם לא ללמוד מקצועות מבוקשים, גם לא להיות מיוצגות בכנסת ובמוסדות ולא להיות רבניות, ולהישאר בתנאי עוני ולהגיד "אהבתי את אדוני ואת אדוני", באהבה, במסירות, בהכנעה.

אני ממש משתומם איך החינוך החרדי בבתי הספר ובבית מצליח כל כך בשטיפת המוח של הנשים החרדיות, שהן ממש קדושות מעונות, נשים מדהימות שכל העול נופל עליהן והן לא מתלוננות. מוסר כפול נוסף הוא כאמור באפלית המזרחים בחינוך החרדי האשכנזי, זאת היא גזענות חשוכה המלווה במוסר כפול שהאברכים המזרחים או המזרחיות אינם דתיים מספיק (טוב, הם לא מדברים יידיש) ושהם אינם חריפים מספיק (רק האוכל שלהם חריף... אך להם אין חשיבה מופשטת - מעניין איפה כבר שמעתי את הטיעון הזה, אה, כן בסידרה סאלח, פה זה ארץ ישראל למה המזרחים, כולל אני כשהייתי בן 11, נשלחו לבתי ספר טרום מקצועיים). מזרחים וספרדים, הצאצאים של הרמב"ם, אבן גבירול, יהודה הלוי, יוסף קארו, שכיום מקימים סטארטאפים שעושים אקזיטים במילירדים, תופסים עמדות מפתח בכל תחומי הכלכלה והחברה, בפוליטיקה ובשירות הממשלתי, שחקנים מצטיינים, סופרים מצליחים, רק ללמוד בבא קמא ובבא מציעא הם לא חריפים מספיק, הם שאבותיהם כתבו את התלמוד הבבלי!

מוסר כפול בעולם העסקים ובעולם

על המוסר הכפול וחוסר האתיקה בעולם העסקים בישראל ובעולם כתבתי תריסר ספרים לרבות רומן ומחזה ותיזה לדוקטורט, עשרות אירועים ומאמרים ואלפי עמודים ולא אוסיף. מי שמעוניין יכול לקרוא את ספריי, רובם ניתנים להורדה מהאתר שלי ושל כמה אוניברסיטאות. ברבים ממאמריי וספריי יש גם התייחסות למוסר הכפול של הניאו ליברלים ושל הימין בארץ ובעולם. גם כאן אני לא מבין איך הימין מצליח לקבל את התמיכה של רוב האוכלוסייה בישראל ובארה"ב ובארצות רבות באירופה כאשר הם עושקים את 90% מהאוכלוסייה לטובת העשירון העליון, המאון העליון, האלפיון העליון והטייקונים. כלומר, אני מנחש כי עושים להם שטיפת מוח עם סוגיות שוליות כמו הפלות, הסתה של מגזרים אלה באלה, השמצות ומוסר כפול. הם משמיעים קולות של תומכים במעמד הביניים כאשר בפועל הם מורידים את המיסים בעיקר לעשירים ולחברות, הם מגדילים את הפערים בחברה, עוסקים בפופוליזם, בדמגוגיה, מעבירים מסרים שרק מנהיגיהם יכולים להנהיג את המדינה וכמובן משתלחים בשמאל.

בספרים האחרונים שלי הקדשתי מאות עמודים לתיאור המוסר הכפול של האו"ם, מדינות המערב, אנטישמים, האיסלאם הקיצוני ביחסי החוץ והפנים ובמיוחד כלפי היהודים וישראל. אבל קצת פרופורציה - היינו במצבים יותר גרועים אחרי מלחמת יום כיפור כשהחרימו אותנו, ניתקו איתנו את היחסים וקיבלו החלטה שציונות היא גזענות, בשנים הראשונות של המדינה כשרק מעט מדינות הכירו בנו והחרם הערבי היכה בנו קשות, ועוד. אנחנו מוחרמים אבל הנזק שזה עושה לנו הוא חמור אך תדמיתי, כאשר לא מנתקים איתנו יחסים וכמעט ולא פוגעים בכלכלה שלנו.

בארצות הברית עלה טראמפ לשלטון, יש לנו יחסים טובים עם סעודיה ומדינות המפרץ, ירדן ומצרים (בעיקר בגלל האיום האירני והטרור האיסלאמי השיעי), בצרפת מתפכחים בעקבות התגברות האנטישמיות האיסלאמית ופיגועי הטרור, יוון ביחסים מצויינים אתנו (אחרי שהיחסים שלנו עם טורקיה התקררו), סין, הודו, רוסיה, מדינות מזרח אירופה, רבות ממדינות אפריקה, אמריקה הלטינית ואסיה ביחסים טובים איתנו למרות שמצביעים נגדנו באו"ם, יש לנו יחסים טובים עם גרמניה. רק בריטניה, סקנדינביה, אירלנד ועוד כמה מדינות מבקרות אותנו קשות לאחרונה.

אבל זה רק עניין של זמן עד שהטרור האיסלאמי יכה בהן והן יתפכחו כמו צרפת. התנהגות אירן, פלשתין ומדינות אסלמיות קיצוניות שמעודדות טרור מזיקה לישראל אבל גם יש בה אספקטים הפוכים, בהיותה כל כך קיצונית למרות מתקפות החיוכים שלהן והדרישה שיתחשבו ברגשותיהם (שמביאה לאבסורדים כמו הנהגת מטבחים חלאל בכל בתי הספר בבריטניה בגלל מיעוט קטן של מוסלמים, ועד היום לא ברור לי אם ביטלו את לימודי השואה כי זה מרגיז את המוסלמים שלא מאמינים בקיומה...). יש גבול לתמימות ולמוסר הכפול של כמה מהמדינות והן יתפכחו. גם ההנהגה המוסלמית בצרפת ובמדינות אחרות מתחילה להתפכח ולהפסיק לפחד מהיסודות הקיצונים ומהאימאמים כי היא רואה איזה נזק עצום הם גורמים להם והם מנסים בכל זאת להתערות בחברות המערביות בלי חוקי שאריעה.

תאריך:  15/05/2018   |   עודכן:  15/05/2018
יעקב דורי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוסר ומוסר כפול בישראל וביחסים בינ"ל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד מהשרון
17/05/18 15:22
2
מקס פאואר
17/05/18 18:05
3
אנטישמי ליהודים
17/05/18 18:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשנות הששים, כאשר הייתי סטודנט באוניברסיטת תל אביב, בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון, השתעשעו המזרחנים שלנו בתיאוריה, לפיה ישראל הקטנה וצרת המותניים מוקפת בשתי קשתות.
15/05/2018  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
את יום הנכבה, שנועד מטבעו לציין את זכות השיבה של הפלשתינים אל מה שהם מכנים, "האדמות השדודות", שנגזלו מהם, כביכול, עם הקמת המדינה, מממשים הפעם תושבי הרצועה, בעידוד החמאס ובמימון של אירן, בניסיונות חוזרים ונשנים לפריצה המונית של גדר הגבול בעזה ובחדירה לשטחה של מדינת ישראל.
15/05/2018  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בחייאת אללה! מה קרה לכם איל יהוד? אתם מג'נונים? כולה שלחנו משלחת אליכם משלחת קטנה לחגוג יחד עם שו איסמה? נאטה? - לחגוג עם נאטה בבריכה בתל אביב.
15/05/2018  |  רחלי בן-צור  |   מאמרים
במאמרי הקודם סימנתי שלוש חזיתות במלחמה הערבית לשלול מן היהודים את זהותם הלאומית כעם ולהעמיד תחתה דחליל פלשתיני מלאכותי, חזיתות שאנחנו השארנו פרוצות, ללא הגנה:
15/05/2018  |  אליקים העצני  |   מאמרים
"פעם, בימי קדם, זאת אומרת בשנת 1979, רצינו לנסוע לטיול בספרד. כל המשפחה. אז לא היו טיסות ישירות מלוד לנתב"ג והיינו צריכים לטוס באל על לפורטוגל. שם הזמנו מכונית לנסוע לספרד ולשוב לפורטוגל כדי לחזור אחרי שבוע לארץ. התאכסנו במלון קטן בבירת פורטוגל וידענו שבערב מתקיימת בירושלים תחרות האירוויזיון, אבל היינו עייפים, זוגתי ואני.
15/05/2018  |  יאיר דקל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
חלי ממן
חלי ממן
במהלך הארוחה רצוי שהשתייה תהיה דלת קלוריות - לדוגמא: מים עם קוביות קרח, עלי מנטה ופלחי לימון בכד שקוף    בנוסף לערכם הבריאותי הם יהיו גם קישוט צבעוני לשולחן החג
ארווין קליין
ארווין קליין
העיתונאית הנודעת, ממלחמת האזרחים בספרד, מביעה את דעתה על הסכסוך הישראלי פלשתיני, בצורה מרתקת ומעמיקה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il