|   15:07:40
דלג
  מאורי עמפלי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

כמה טוב שבאת הביתה?

מיסוי רילוקיישן ותושבים חוזרים: הרהורים נוספים וסוגיות מעשיות בסוגיית ניתוק תושבות וחזרה לישראל
02/10/2018  |   מאורי עמפלי   |   כתבות   |   תגובות
מחטיאים את המטרה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

   רשימות קודמות
  נותרה על מקומה

עשור חלף מאז נכנס לתוקף תיקון 168 לפקודת מס הכנסה. התיקון שילב בפקודה את הגדרת "תושב חוזר ותיק" והשווה את הטבות המס הניתנות לו לאלו של "תושב ישראל לראשונה" (עולה חדש). בנוסף, התיקון יצר כידוע הגדרה נוספת ל"תושב חוץ" אשר קובעת ככלל, כי ל"תושב חוץ" ייחשב לא רק מי שאינו תושב ישראל, אלא גם מי ששהה מחוצה לה במשך ארבע שנים רצופות.

כמעט חמש שנים חלפו מאז נכנס לתוקף תיקון 76 לחוק מיסוי מקרקעין. הוא לראשונה שילב בחוק זה את ההגדרות "תושב ישראל" ו"תושב חוץ" מהפקודה, ונתן למנהל מיסוי מקרקעין את הסמכות לקבוע את תושבות היחיד לעניין החוק. הנפקות המרכזית של השינוי קיימת בעיקר בקביעת מס הרכישה ומס השבח ברכישה ובמכירה של דירת מגורים יחידה.

למעלה משנתיים חלפו מאז שנכנס לתוקף תיקון 223 לפקודה, אשר החיל לראשונה חובת דיווח בישראל על כל יחיד שעוזב את ישראל ונפל ל"חזקות הימים". חזקות הימים, נזכיר, מופיעות בסעיף 1 לפקודה בהגדרת "תושב ישראל": יחיד ששהה בישראל 183 ימים או יותר בשנת מס קלנדרית, או שהה בישראל 425 ימים או יותר במשך שלוש שנים כאשר באחרונה ביניהן שהה בישראל 30 יום או יותר - ייחשב כמי שמרכז חייו באותה שנה היה בישראל. משמעות הדברים היא, שכל מי שעוזב את ישראל לאחר 29 בינואר נדרש להגיש דוח מס בישראל, כולל דוח מפרט (טופס 1348) לשנת העזיבה.

תיקונים אלו משפיעים מדי יום ביומו על אוכלוסיית העולים החדשים, התושבים החוזרים הוותיקים ואלו שמבקשים לעזוב את ישראל באופן זמני או בכלל למטרות רילוקיישן, לימודים, הגירה ועוד. ברשימה זו נביא דוגמאות פרקטיות בהן נתקלנו, תוך שנציג את עמדת רשות המיסים במקרים הספציפיים, אשר לעיתים אינה עולה בקנה אחד עם תכלית החקיקה ולשון החוק.


דוגמה ראשונה
מי לדעתכם ישלם יותר [צילום: פלאש 90]

הכרה בכך שבני הזוג הצעיר נותרו תושבי ישראל בתקופת שהותם בחו"ל, תאלץ את מיסוי מקרקעין להעניק להם הטבה משמעותית במס רכישה על הדירה שרכשו בזמן שהותם בחו"ל (באופן אירוני, רכישת הדירה מעידה דווקא על זיקה חזקה לישראל ועל כך שמרכז החיים של בני הזוג לא נותק). במקביל, הכרה בכך שבני הזוג המבוגר יותר הפכו לתושבי חוץ, תמנע ממס הכנסה להטיל מס על הכנסות פיננסיות שהפיקו מחוץ לישראל

מה בין ניתוק תושבות לצורכי הפקודה לבין ניתוק תושבות לצורכי חוק מיסוי מקרקעין

זוג צעיר, בני 30 בערך ובלי ילדים עדיין, יוצאים מישראל לתקופה מוגדרת לצורך לימודי תואר שני של בן הזוג. לאחר פחות משלוש שנים, במהלכם סיים בן הזוג את לימודיו ועשה התמחות קצרה ובת הזוג עבדה בעבודה זמנית, הם חוזרים לחיות בישראל.

זוג מבוגר יותר, בני 45 עם ילדים, יוצאים גם הם מישראל. שניהם ילידי מדינה זרה והתגוררו בה רוב חייהם, וכעת הם חוזרים אליה. לאחר תקופה של קרוב לחמש שנים, במהלכה שניהם עבדו בעבודות קבועות במדינה הזרה וילדיהם למדו במוסדות חינוך בה, הם חוזרים לישראל.

לדעת רשות המיסים, זוג אחד מבין השניים חדל להיות תושבי ישראל בעקבות עזיבתם, ואילו בני הזוג השני נותר תושבי ישראל. חושבים שאתם יודעים לזהות אותם? ובכן, תחשבו שוב.

מנהל מיסוי מקרקעין קבע תחילה שהזוג הצעיר, אשר רכש דירה בישראל במהלך שהותו בחו"ל, אינו זכאי להטבות במס רכישה המוענקות לתושבי ישראל, כיוון ש"מדובר בתושבי חוץ". לעומת זאת, מס הכנסה (פקיד השומה) קבע שעל בני הזוג המבוגר יותר להגיש דוחות לגבי שנות המס בהן שהו במדינה הזרה – חובה החלה על תושבי ישראל (למעט חריגים מסוימים, אשר אינם רלוונטיים לבני הזוג).

לא נכביר כאן במילים על-אודות מבחן מרכז החיים, שהוא המבחן העיקרי לקביעת התושבות של יחידים. נאמר רק בקצרה, כי בהוראות הביצוע של רשות המיסים (ובפרט חוזרי מס הכנסה 1/2011 ו-1/2012) נקבע ש"התחום האפור" לעניין זה הוא עזיבת ישראל לתקופה שנעה בין שלוש שנים לארבע שנים.

עזיבת ישראל לתקופה הקצרה משלוש שנים תאפשר רק לעתים רחוקות ניתוק תושבות (ראו למשל ע"מ 19466-01-12), בעוד עזיבת ישראל לתקופה העולה על ארבע שנים תביא בדרך כלל לניתוק תושבות (דבר העולה מהגדרת "תושב חוץ" בפקודת מס הכנסה ובא לידי ביטוי בחוזר 1/11 של רשות המיסים). זאת ועוד: בפסיקה נקבע ככלל, כי עזיבת ישראל לצורך לימודים אינה גורמת לרוב לניתוק תושבות (עמ"ה 943/59, ע"מ 19466-01-12).

מה גרם לרשות המיסים (אמנם לא אותו משרד, אבל עדיין אותה רשות) לנהוג בניגוד לדין, בניגוד לשכל הישר ואף בניגוד לעמדות הפומביות שהיא עצמה פרסמה? התשובה ברורה מאליה: גביית מיסים.

הכרה בכך שבני הזוג הצעיר נותרו תושבי ישראל בתקופת שהותם בחו"ל, תאלץ את מיסוי מקרקעין להעניק להם הטבה משמעותית במס רכישה על הדירה שרכשו בזמן שהותם בחו"ל (באופן אירוני, רכישת הדירה מעידה דווקא על זיקה חזקה לישראל ועל כך שמרכז החיים של בני הזוג לא נותק). במקביל, הכרה בכך שבני הזוג המבוגר יותר הפכו לתושבי חוץ, תמנע ממס הכנסה להטיל מס על הכנסות פיננסיות שהפיקו מחוץ לישראל. מעניין לדעת מה הייתה עמדת הרשות אם המצב היה הפוך - אם הזוג המבוגר יותר היה רוכש דירה בישראל, והזוג הצעיר היו מפיק הכנסות פיננסיות בחו"ל.

נציין, כי פקיד השומה טרם קיבל החלטה סופית בנושא וביקש להתייעץ עם המחלקה המקצועית ברשות המיסים. אנשי מיסוי מקרקעין סירבו תחילה לערוך התייעצות דומה ושלחו את בני הזוג אחר כבוד להביא אישור בכתב מפקיד השומה שלהם, לפיו הם נותרו תושבי ישראל – הליך קשה ומפרך בפני עצמו, התלוי לא מעט ברצון הטוב של עובדי פקיד השומה. לבסוף, מיסוי מקרקעין התרצה ובסופו של הליך של השגה הסכים לראות את בני הזוג כתושבי ישראל לצרכי קבלת ההטבה במס רכישה.

דוגמה שנייה

היינו מצפים, לפיכך, כי לאחר ארבע שנות היעדרות מישראל - לבטח כאשר מספר ימי השהייה בישראל נמוך - תסכים רשות המיסים להכיר בניתוק התושבות מיום העזיבה ולא תערים קשיים מיותרים (למשל, לצורכי קבלת החזר מס, מיסוי אופציות וכו'). לדאבוננו, לא כך הוא הדבר. בפועל, עורכת רשות המיסים בחינה של מרכז החיים לאורך כל ארבע השנים, שולחת שאלוני ניתוק תושבות (אשר מנוסחים על ידי כל משרד בנפרד, כך שלעיתים הנוסחים שלהם אינם זהים), מבקשת דוחות מס שהוגשו בחו"ל במהלך התקופה ומקשה כעניין של מדיניות על ניתוק תושבות

החלופה השנייה לתושב חוץ - חיזיון תעתועים

כפי שציינו לעיל, במסגרת תיקון 168 נוספה חלופה שנייה לתושב חוץ, אשר מחייבת שהות של ארבע שנים מחוץ לישראל על-מנת לקבל ודאות בשאלת ניתוק התושבות. החלופה מתנה זאת בכך שבמהלך השנתיים הראשונות ישהה היחיד למעלה מ-183 ימים מחוץ לישראל, ושבשנתיים האחרונות מתוך הארבע "מרכז חייו" לא יהיה בישראל.

החלופה יוצאת מנקודת הנחה לפיה העברת מרכז החיים אל מחוץ לישראל, היא תהליך המצריך זמן. על כן מוכנה לראות גם מי ששוהה מספר ימים רב יחסית בישראל במהלך השנתיים הראשונות, כמי שניתק את תושבותו הישראלית לצורכי מס, אם ישהה לבסוף לפחות ארבע שנים מחוץ לישראל וישמור על מרכז חיים מחוץ לישראל.

היינו מצפים, לפיכך, כי לאחר ארבע שנות היעדרות מישראל - לבטח כאשר מספר ימי השהייה בישראל נמוך - תסכים רשות המיסים להכיר בניתוק התושבות מיום העזיבה ולא תערים קשיים מיותרים (למשל, לצורכי קבלת החזר מס, מיסוי אופציות וכו'). לדאבוננו, לא כך הוא הדבר. בפועל, עורכת רשות המיסים בחינה של מרכז החיים לאורך כל ארבע השנים, שולחת שאלוני ניתוק תושבות (אשר מנוסחים על-ידי כל משרד בנפרד, כך שלעיתים הנוסחים שלהם אינם זהים), מבקשת דוחות מס שהוגשו בחו"ל במהלך התקופה ומקשה כעניין של מדיניות על ניתוק תושבות.

התנהלות זו מחזקת את המסקנה, לפיה נכון יותר לטעון לניתוק תושבות בשנת העזיבה או בשנה שלאחריה ולא להמתין ארבע שנים, מתוך תקווה שפקיד המס יאות להחזיר את המס ששולם בישראל במהלך כל התקופה.

טענת הניתוק בשנת העזיבה מבוססת על החלופה הראשונה של תושב חוץ (מי שאינו תושב ישראל). אומנם היא מחייבת ברוב המצבים הגשת דוח מפרט עם דוח המס (טופס 1348) לשנת העזיבה ולפעמים גם לשנה שלאחר מכן, אך עצם העלאת הטענה מונעת את הדיווח על הכנסות שהופקו מחוץ לישראל וכן עשויה להביא להחזר מס כבר בשנת העזיבה. מובן, כי טענת ניתוק התושבות תלויה גם בתקופת השהייה מחוץ לישראל.

דוגמה שלישית

הדוח המפרט – המלכודת לבן הזוג שאינו עובד מחוץ לישראל

מעניין לעניין באותו עניין. הזכרנו לעיל את החובה להגשת דוח מפרט של יחיד שעזב את ישראל, אשר טוען לניתוק תושבות אך נופל בחזקות הימים. הסיפא של סעיף 131(א)(5ה) לפקודה קובעת, כי החובה להגיש דוח מפרט אינה חלה על "בן זוגו וילדיו של יחיד כאמור".

לאור זאת, בשנים הראשונות לאחר עזיבת ישראל עלול להיווצר מצב שבו בן הזוג, שהוא בעל מקורות ההכנסה מחוץ לישראל, אינו נופל בחזקות הימים ולכן אינו נדרש להגיש דוח מפרט בישראל. דווקא בן הזוג שאינו עובד מחוץ לישראל, נדרש להגיש דוח מס בישראל אם נפל לחזקת הימים בשל ביקוריו בישראל. בן הזוג שאינו עובד נדרש לכאורה להגיש דוח מס לרבות דוח מפרט גם אם אין לו כל הכנסה חייבת לפי הפקודה, הגם שלא היה נדרש להגיש דוחות מס בישראל אילו היה מתגורר בישראל.

מצב זה טיפוסי למשפחות רבות שעוזבות לרילוקיישן עם ילדים קטנים. בדרך כלל, אחד מבני הזוג אינו מועסק במדינת הרילוקשיין ונוהג לבקר את ישראל יותר מבן הזוג השני. טוב תעשה רשות המיסים אם תבהיר, כי יחיד שאין לו מקורות הכנסה מחוץ לישראל - אינו נדרש להגיש דוח מס בישראל. ברור, עם זאת, כי ניתוק תושבות לצרכי מס מחייב התנהלות נכונה של התא המשפחתי כולו ולא רק של אחד מבני הזוג.

דוגמה רביעית

מה הקשר בין הדוח המפרט לבין טופס 5329 בהקשר של תושב חוזר ותיק

הדרישה להגשת דוח מפרט בישראל אינה מכוונת רק לעוזבים את ישראל, אלא גם לקהל החוזרים. עיון בטופס 1348 מגלה, כי הרשות מבקשת הצהרה לגבי יחידים אשר נחשבים כתושב חוזר, תושב חוזר ותיק או עולה חדש.

לעיתים שיבה לישראל לאחר שנים ארוכות מחוצה לה, היא תהליך הדרגתי הנמשך מספר שנים, ולא חזרה של כל התא המשפחתי במועד אחד ברור. לעיתים אחד מבני הזוג ממשיך לנהל את מרכז חייו הכלכלי, העסקי והחברתי מחוץ לישראל, בעוד משפחתו שבה לישראל. בכל המצבים הללו, בן הזוג שנותר מחוץ לישראל צריך להתנהל בצורה מושכלת על-מנת שיוכל לטעון, כי מרכז חייו טרם עבר לישראל. הדברים מקבלים משנה חשיבות אם הוא נוהג לבקר את משפחתו בישראל באופן קבוע.

אולי זו הסיבה שטופס 5329, שהוא "דוח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה", נשלח בעת האחרונה לרבים באוכלוסייה זו. במסגרת טופס זה, היחיד צריך לקבל החלטה אם הוא "תושב ישראל" או "תושב חוץ", דבר שישפיע בהכרח גם על תחילת מועד ההטבות הניתנות לו כתושב חוזר, תושב חוזר ותיק או עולה חדש. ברמה המהותית, הן תושב חוץ והן תושב חוזר ותיק במהלך תקופת ההטבות, אינם נדרשים לפרט על הכנסותיהם ונכסיהם מחוץ לישראל.


דוגמה חמישית
דיון קצר על סטטוס הופך לארוך על תושבות

רולינג מסלול ירוק לעולים חדשים ותושבים חוזרים ותיקים – הירוק התחלף באדום

לפני שנים אחדות פרסמה רשות המיסים את טופס 913, שכותרתו "בקשה להחלטת מיסוי במסלול ירוק" בנושא עמידה בתנאים לקבלת מעמד כ"תושב ישראל לראשונה" וכ"תושב חוזר ותיק".

הטופס מתנה את קבלת ההחלטה בעמידה בשורה של תנאים כמותיים ואיכותיים שצופים פני עבר. תנאים אלו מסייעים לפקיד השומה לבחון אם מרכז חייו של היחיד היה מחוץ לישראל בעשר השנים שקדמו לעלייה/חזרה לישראל במקרים שאינם מורכבים, וכך הוא יכול להנפיק אישור בזמן קצר יחסית.

הטופס מציין באופן ברור ובצדק, כי "אין לראות בהחלטה זו כאישור על תושבות בישראל" – שכן אישור תושבות יכול להינתן ככלל רק לאחר שחלף פרק זמן ממועד העלייה/חזרה. היינו מצפים אם כן, כי יחיד שעומד בתנאי החלטת המיסוי, יקבל את האישור ללא העמדה של דרישות נוספות מצד רשות המיסים. אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד.

בפועל רשות המיסים אינה מסתפקת בבחינת התקופה שקדמה לעלייה, אלא בוחנת במסגרת הבקשה (במסלול ירוק!) אם המבקש העביר הלכה למעשה את מרכז חייו לישראל. קרי: הדיון הופך באחת מדיון קצר על סטטוס לגבי מעמד המבקש כתושב ישראל לראשונה או תושב חוזר ותיק, לדיון ארוך על שאלת תושבותו של היחיד לאחר מועד העלייה/החזרה. ברור, כי בכך מחטיאה רשות המיסים את התכלית המקורית שעומדת בבסיס המסלול הירוק.

טוב תעשה רשות המיסים אם תשנה את מדיניותה ותפריד בין שאלת מועד העלייה/חזרה לישראל לבין שאלת התושבות שלאחריה. לחלופין, על הרשות להוסיף תנאי לטופס, לפיו המבקש נדרש להיות תושב ישראל לצורכי מס במועד הגשת הבקשה. כללי ההגינות המנהלית מחייבים אותה לאמץ את אחת החלופות ולא להשאיר את המצב עמום כפי שהוא כיום.


סיכום והמלצות

בשורות אלו ניסינו לתאר את הקשיים המעשיים ואת חוסר הודאות המלווים את תהליך העזיבה והחזרה לישראל לצורכי מס. מובן שהדוגמאות המובאות לעיל אינן מהוות רשימה ממצה של סוגיות מס אלו.

חלק גדול מהקשיים היו נפתרים מאליהם אילו רשות המיסים הייתה מגבשת מדיניות אחידה וברורה בסוגיות. כך למשל, ביחס לדוגמה הראשונה, רצוי שייצא נוהל אשר יחייב את משרדי מיסוי מקרקעין השונים להתייעץ עם המחלקה המקצועית לפני שהם מוציאים שומות או דרישות אחרות, שבבסיסן עומד נושא התושבות.

לגבי הדוגמה השנייה, צריך להיות נוהל מסודר שיבטיח החזר מס ליחיד ששהה מחוץ לישראל למעלה מארבע שנים. טוב תעשה רשות המיסים אם תוציא הבהרה ביחס לפטור מהגשת דוח מס ביחס ליחיד שאין לו כל הכנסה מחוץ לישראל (דוגמה שלישית), ותתקן או תשנה את מדיניותה לגבי המסלול הירוק בקשר עם תושבים חוזרים ותיקים או עולים חדשים (דוגמה חמישית).

בכל מקרה, מסקנת הדברים היא שעד שתהיה מדיניות ברורה בעניין, נכון יהיה מצד הנישומים לפעול למיצוי זכויותיהם גם במחיר של מאבק מינהלי ואף משפטי במקרים המתאימים.


המאמר פורסם במקור בגליון ספטמבר 2018 של "רואה החשבון", בטאון לשכת רואי חשבון.
תאריך:  02/10/2018   |   עודכן:  02/10/2018
עו"ד ורו"ח מאורי עמפלי, עו"ד שי ארז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוז מספר לשירה על ראשית ילדותו כבן יחיד, שגדל בירושלים, בשכונת כרם אברהם. ילדות שלא הייתה פשוטה כלל, כי אמו הייתה נתונה למצבי רוח דיכאוניים, עד שלבסוף, כשעמוס היה בן 12 וחצי היא התאבדה
30/09/2018  |  לאה טרן  |   כתבות
העיר תל אביב שמספר תושביה היהודים הוא כ-450,000 נמחקה ממפת סוויסאייר ובמקומה סומן במפת חברת התעופה הכפר הערבי שיח' מונס שמספר תושביו - רובם מהגרים מצרים - היה 2,160 ב-1948 לפני שתושביו נטשו וברחו. עיר חיה ותוססת הוחלפה בכפר שאיננו קיים כבר 70 שנה. מעניין מי בצע את ההחלפה.
30/09/2018  |  רבקה שפק ליסק  |   כתבות
בימים אלה בהם חוגג מזל מאזניים את יום ההולדת. מומלץ לכם לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים/ או שלא...לשאר המזלות.
30/09/2018  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
כשקרני השמש משחקות להן בין העננים, הן ממקדות לכאן טיפוסים שונים. ליד התיאטרון הלאומי של סופיה, בירת בולגריה, בגן הציבורי הנושק אליו, חשים באווירה קסומה. גולת הכותרת של הגן הם הספסלים שבינות לעצים ולמזרקות.
28/09/2018  |  יגאל יששכרוב  |   כתבות
את מי הייתי מפגיש בסוכה, בתקווה שהיא תשכין ביניהם שלום? הנה כמה מחשבות על זוגות של יריבים לאורך קורותיו הארוכות של העם היהודי, בתפילת "ופרוס עלינו סוכת שלומך" ובברכת חג שמח
28/09/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il