|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

צבת בצבת לוחצת

כל כך הרבה גודש של אישומים היה במשפט מתוך תקווה שאם יומטר מבול, הרי טיפה או שתיים ירטיבו את הנאשם כאשר עירער לאחר מכן, זוכה חוטר ישי מכול אשמה
05/12/2018  |   אסתר שניאורסון גרי   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

האיום המוחשי ביותר על המדינה, היה תמיד, ועודנו הפגיעה של מערכת המשפט הכוללות את העליון, הפרקליטות, היועץ המשפטי, והתקשורת, ומתווספת אליהם המשטרה במעין סימביוזה בין כולם, כשהם חותרים להשתלט על המדינה בלא צורך בקלפי, לחולל מהפיכה ללא בחירות, הם עומדים זה מאחורי זה, מפרים זה את זה, מפרגנים זה לזה, והכול כדי להפיל ראש ממשלה מכהן. שום דבר אינו מסיט את הקליקה הזו מהתנהלותה. תשלובת מסוכנת ופראית, שמתקיימת מאז עלה נתניהו לשלטון לפני עשרים ושתיים שנה. קודם לכן מעולם לא היה כדבר הזה, של התערבות במינויים, של ישיבה על הווריד של ראש ממשלה כלשהו, של האשמות מצוצות, ולא שהיה חסר (מי נתן הוראה לגנוב את ילדי תימן? מי ראשי הממשלה, השרים, שהיו בסוד העניינים?). מה שקורה היום מעיד כי אין אפילו ניסיון להסתיר את הקשר הממאיר של הנוגעים בדבר.

כדאי להתרכז בכמה דוגמאות מימים עברו. וכולן החלו מאז החל נתניהו את כהונתו הראשונה. נתחיל ברפאל איתן (רפול). בצומת התנהל מאבק על מינוי מנכ"ל תנועה. איש מילואים שהיה אחד המועמדים, ניצל את מעמדו והוציא פלט עם נתונים אישיים לגבי מועמד אחר. גונן שגב קיבל את המידע והעבירו לרפול. רפול בשיחה עם המועמד, התעניין אם הוא עריק בצה"ל, כפי שהופיע בנתוני הפלט. משאומת הדבר, הסביר רפול שלא ייתכן שמנכ"ל התנועה יהיה עריק...

השמועה עשתה לה כנפיים, ורפול הואשם עם עוד מתלוננים כמו שגב, ואיש המילואים. הוגש כתב אישום מופרך נגד שר בישראל. והתביעה ספגה סטירת לחי ונזרקה בבושת פנים, רפול זוכה בלי שהיה צורך כלל בשמיעת עדויות, כי באמת מה היה חטאו הגדול? בית המשפט קבע שהאיש שהוציא הפלט, נגדו יש להמשיך בהליך! האם מיכאל בן יאיר היועץ המשפטי לממשלה החליט להמשיך? בוודאי שלא. העניין היה להרשיע בכול אשם את רפול, הוא לטש עיניו לסלק שר בישראל, משלא צלח בידו, לא היה לו כל עניין נגד הנאשם שהוציא הפלט.

אביגדור קהלני הגיע לפוליטיקה לאחר שירות צבאי מרשים, וזכה בעיטור הגבורה. הוא היה ממקימי ה"דרך השלישית" ושימש כשר בממשלת נתניהו עד תום כהונתה ביולי 1999. בשלהי כהונתו התנהלה חקירה נגד עפר נמרודי וההאשמה כלפי השר אביגדור קהלני הייתה שהוא נענה לבקשת נמרודי והעביר לו פרטים על החקירה. נשמעו עדויות והשופט עודד אל יגון החליט לזכותו. מאחר שראיות התביעה אינן מצביעות אפילו לכאורה על האשמות. התביעה ערערה על כך, וקהלני זוכה שוב מכול אשמה. ברור היה שקהלני מסר לקציני המשטרה על השיחות שניהל עם נמרודי והוא לא העלה בשום שלב על דעתו כי הוא פועל שלא כחוק. אבל התביעה רצתה להפלילו "בשיבוש חקירה", ובמשפטו הסתבר כמה פשוט לסבך אדם בעבירה כזו, כי לפי דברי התובעת, היה על קהלני ל"גזור אלם על עצמו, לפרוש מהציבור והחברה שסביבו".

דרור חוטר ישי נבחר לראשות לשכת עורכי הדין ב-1991. אז היה עדיין שמגר בתפקיד נשיא העליון. אך כאשר התמנה אהרן ברק לנשיא, חוטר ישי הפך למתנגד שלו ושל מדיניותו השיפוטית. גם בבחירות שלאחר מכן נבחר חוטר ישי על ראשות הלשכה, וזכה. רמז לכך שרבים תמכו בעמדותיו. בראיון עימו ב"יתד נאמן" סיפר על תחושותיו שהתקשורת תומכת ללא סייג בברק, ואינה מוכנה לצטט את דבריו כלל וכלל. ה'אכסניה' היחיד שנאות לראיינו זה מגזין חרדי. חוטר ישי קרא לחפור ולעשות טיפול שורש במערכת המשפט, שאיננה ממלאה את תפקידה, לא הכל שפיט. הוא מתח ביקורת על היועץ מיכאל בן יאיר ועל הדרך שבה הודח יעקב נאמן.ובכלל: "יתכבדו נא השופטים ולא יעסקו בשום דבר נוסף אלא אך ורק בשפיטה" רצה לומר - הם תוחבים את אפם לכול נושא שאינו בסמכותם ו"בית המשפט העליון אסור לו שיהיה מחוקק על, וגם לא מנכ"ל על..."

ואז פרץ גל התקפות חסר תקדים כנגדו. בנוסח השופט משה לנדוי: "אי-אפשר לעבור בשתיקה על התפרצות גסה כזו", ואז התפרסמו בעיתונות ידיעות כי הפרקליטות מגבשת כתב אישום נגד חוטר ישי מאחר שמיוחס לו עבירות מס של השמטת הכנסות בזדון. באשמה לא היה ממש, אך כתב האישום הוגש תוך זמן קצר. בהארץ התפרסם מאמר "לשכה שעבר זמנה" על התפרצות שלוחת רסן של היור' והצעה להפוך את לשכת עורכי הדין לגוף וולנטרי.

ועל מה יצא הקצף? אביו של דרור חוטר ישי, אהרן שהיה הפרקליט הצבאי הראשי הראשון והוא זה שהקים את השירות המשפטי של צה"ל, רכש עם שותף שטח חקלאי, עליו ניטע מטע שקדים. הרכישה הייתה כשדרור היה בן 13. ב-1989 כ-30 שנה לאחר הרכישה פלשו למקום אנשים שסחרו בגרוטאות והניחו אותם שם. דרור טיפל מטעם אביו בסילוק הפולשים שפונו לאחר מאבק ממושך ושילמו פיצויים לבעלים. עמדת הבעלים הייתה שהפיצוי איננו הכנסה, כי אם פיצוי על הנזק שנגרם. הפרקליטות גרסה שהתשלום בגין הפלישה היווה דמי שכירות ובתור שכזה חייב במס. דרור כלל לא היה בעל הנכס, אבל הייתה זו האשמה שהופנתה אליו (ולא אל אביו והשותף בעלי הנכס), גודש האשמות בדבר אי-דיווח על הכנסה והימנעות מתשלום מס, סיוע להשמטת הכנסות, עריכת תרשומת כוזבת. ההכרזה הייתה: "מדינת ישראל נגד חוטר ישי". הוא קבל על עצם הגשת כתב האישום הבלתי מבוסס נגדו, על דרך ניהול המשפט, הוא הוכרח להתפטר מחברותו בוועדה לבחירת שופטים ונמנע ממנו לתפקד כראש לשכת עורכי הדין.

דרור חוטר ישי ביקש שעונשו ייגזר מיד, על-מנת שיוכל לערער מיד. השופטת לא נעתרה לבקשה, נענתה לדרישת התביעה, וכאשר היה פסק הדין, הוא נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי ולקנס בסך 50,000 שקלים. באולם בית המשפט נמצא מכתבה של השופטת עדנה ברנשטיין לימים נשיאת בית המשפט השלום לידידתה שישבה במשפט חוטר ישי, וכך נכתב: "זיוה'לה באתי לאמר לך יישר כח! עדנה". איזו ידידות, איזו רעות, איזו אחווה בין שופטות כאשר עדנה'לה טופחת על שכמה של זיוה'לה (הרמן-הדסי).

כל-כך הרבה גודש של אישומים היה במשפט מתוך תקווה שאם יומטר מבול, הרי טיפה או שתיים ירטיבו את הנאשם. כאשר עירער לאחר מכן, זוכה חוטר ישי מכול אשמה.

ומה על יעקב נאמן? חודשיים לאחר מינויו של נאמן לשר משפטים בממשלת נתניהו הוגש נגדו כתב אישום. הוא התפטר מתפקידו ובמקומו מונה שר שהיה נוח למערכת (כך הוא עד היום) צחי הנגבי. חודש לאחר הראיון ביתד נאמן הוגש נגד דרור חוטר ישי כתב אישום, הוא התפטר מחברותו בוועדה לבחירת שופטים, לאחר שני כתבי האישום נגדו ונגד יעקב נאמן השתנתה לחלוטין התמונה בוועדה לבחירת שופטים. את מה שרצו לעשות,להעיף אותם, הצליחו ובגדול. למותר לציין שנאמן וחוטר ישי זוכו, אבל אל הוועדה לבחירת שופטים נאמן כבר לא חזר (עד למינויו מחדש לשר המשפטים כעבור 13 שנה) וחוטר ישי נאלץ לעבור עוד הרבה תלאות. התנועה למען איכות השלטון ביקשה להגיש נגדו עתירה על התבטאויותיו ולמן מרס 1997 ועד סיום כהונתו הייתה תלויה נגדו עתירה בבג"ץ להדחתו כראש לשכת עורכי הדין מהתפקיד אליו נבחר פעמיים באופן דמוקרטי.

גם כאשר התפוצצה פרשת בראון חברון שרבבו את שמו לסאגה, והוא מיד כתב לעדנה ארבל על הכנסת שמו, ועל אמירות מופרכות שלה. הוא זומן עשרות פעמים לחקירות במשטרה, פעם אחת כאשר לא הגיע מסיבות שונות, הגיעה מיד המשטרה אליו. הוא סרב ללכת איתם, ואיכשהו באישון ליל גויסה למערכה פרקליטות המדינה ונאוה בן אור מטעמה, והוא נאלץ להגיע לדיון שנערך לילה שלם בפני השופט זמיר. המשטרה המשיכה יום-יום כמעט להתנכל לו, העמידה אותו מספר פעמים למשפט פלילי, באובססיה שהגיעה מכיוונים שונים. כך התנהלו נגדו במדינה כביכול דמוקרטית הדוגלת בזכויות אדם (אבל רק אם אתה ערבי, אריתראי, שב"ח, מסתנן, וכול גורם זר).

והמסר הועבר באופן חד-וברור - מי שמרים את קולו על בית המשפט העליון בישראל צריך שיהיה מוכן למלחמה. היום נושא הדגל הוא בנימין נתניהו. ונקווה שהוא ועורכי דינו, והעם שמאחוריו, ישיבו מלחמה שערה.

תאריך:  05/12/2018   |   עודכן:  05/12/2018
אסתר שניאורסון גרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צבת בצבת לוחצת
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלברט שבות
6/12/18 00:44
 
שלמה המגיב
6/12/18 12:00
 
שלמה המגיב
7/12/18 15:48
 
לאלברט
7/12/18 13:33
2
אנחנו רגילים כבר
6/12/18 11:43
 
מתעב סמולנים
6/12/18 19:52
3
שלמה המגיב
6/12/18 11:47
 
שלמה המגיב
6/12/18 15:30
4
אסתר היקרה
6/12/18 18:24
5
יעקב יעקב
6/12/18 21:40
6
הם ממשיכים
7/12/18 11:43
7
חיון
11/12/18 05:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עולם בו אני דר בימים אחרונים אלה עם דיירי תבל ומלואה, מופלא פי כמה וכמה מעולם בו דרו לפניי. הוא מואר יותר. מרווח יותר. בעיקר בקומותיו העליונות, ואכן יש בו עדיין מרתפים קודרים בהם מצטופפים חלכאים עלובים, אבל לפנים האפלה המדכאת שלמטה הייתה דורסנית יותר משאנו יודעים להעלות על דעתנו. הבניין כולו שוקק קדמה, דייריו אינם הורסים כמקדם אלה את מגוריהם של אלה, ואינם פולשים אל חדרים לא להם, ואינם נועלים פרוזדורים פן יבואו בהם דיירי מטה להתרועע עם דיירי מעלה, וילדים עולים ויורדים במעליות, ומשחקים במבואות ובחצרות, ואינם מדברים יותר שבעים לשון וגדלים לא להבין כל חייהם איש ואישה שפת רעהו או רעותה.
05/12/2018  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
ראשי המדינה מתגאים בכך שנחשפה מנהרה. מדינה חפצת חיים הייתה משמידה את הכפר ממנו יצאה המנהרה. שהרי המנהרה איננה האויב (למרות שאיש צבא בכיר נתפש בקלקלתו בהצהירו ש"האויב היא המנהרה"...). כל עוד לא נמגר את החופרים חורשי רעתנו הזוממים לזרוע הרס, מוות ושכול בקרבנו, נמשיך להיות מושפלים וללא הרתעה כלל, מה שמסכן את קיומנו.
05/12/2018  |  בעז שפירא  |   מאמרים
בלבנון עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות בגבול עם ישראל, אחר מבצע "מגן צפוני" של צה"ל ואחרי האזהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. למרות שצבא לבנון פרסם הודעה מרגיעה, הציבור הלבנוני חושש שצה"ל יזום פעולה צבאית וינחית מכה מקדימה על ארגון חיזבאללה, דבר שעלול להביא למלחמה חדשה.
05/12/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
חז"ל מצביעים על כך, ש"נר לאחד - נר למאה" מהאור של הנר שמדליקים, נהנים אנשים רבים בסביבה כך חיוך אחד שלי מדביק את כל אנשי הסביבה, והחיוך שלהם חוזר אלי שאמשיך לחייך
05/12/2018  |  ציפי לידר  |   מאמרים
השבוע התפרסם בתוכנית "המקור" של ערוץ 10, בידי העיתונאים רביב דרוקר וברוך קרא, תחקיר על חקירתו של הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר. כזכור, על-פי כתב האישום נאשם הרב מצגר כי קיבל לכיסו טובות הנאה מבעלי ממון תושבי חוץ אשר ביקשו להתגייר ומכאלה שביקשו לערוך בירורי יהדות. בית המשפט הרשיע את הרב מצגר במסגרת הסדר טיעון בקבלת שוחד כחמישה מיליון שקלים וגזר עליו שלוש שנים וחצי מאסר בפועל. הרב מצגר מרצה את עונשו בכלא מעשיהו.
05/12/2018  |  יאיר נתיב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il